Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat is een logische route in omgeving Yellowstone vanuit SLC
- Don en Nic
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wat is een logische route in omgeving Yellowstone vanuit SLC
Hallo allemaal
Wij zijn van plan om in augustus een camperrondreis te gaan maken vanuit Salt Lake City. We proberen de route uit te stippelen maar ik zie door de bomen het bos al niet meer omdat er zoveel moois te zien is en vind het lastig om een 'logische'route uit te stippelen. Op nummer 1 staat iig Yellowstone, we willen daar minimaal 3 dagen verblijven en dan max twee in Grand Teton, we wilden dit dan als afsluiting van de campertrip bewaren en dan via Saltlake city richting zuiden naar Dinosaur NM en dan westelijker naar Rocky Mountains met eventueel tussenstops in Canyonlands of Arches. Ik dacht eerst aan een rondje en dan van Rocky Mountain via Custer State Park en Devils Tower weer terug naar Salt Lake City via Yellowstone maar volgens mij worden de afstanden dan veel te groot voor 14 dagen rondreis. Ik vraag me af of de staat Wyoming in het Zuidwesten/westen iets te bieden heeft om daar een tussenstop te plannen want anders is het een afstand van 7 uur.
Ik hoop dat iemand kan adviseren...
Erg leuk forum trouwens! Bij vorige reis ook al vaak geraadpleegd!
Dank alvast!
Donny en Nicole
Wij zijn van plan om in augustus een camperrondreis te gaan maken vanuit Salt Lake City. We proberen de route uit te stippelen maar ik zie door de bomen het bos al niet meer omdat er zoveel moois te zien is en vind het lastig om een 'logische'route uit te stippelen. Op nummer 1 staat iig Yellowstone, we willen daar minimaal 3 dagen verblijven en dan max twee in Grand Teton, we wilden dit dan als afsluiting van de campertrip bewaren en dan via Saltlake city richting zuiden naar Dinosaur NM en dan westelijker naar Rocky Mountains met eventueel tussenstops in Canyonlands of Arches. Ik dacht eerst aan een rondje en dan van Rocky Mountain via Custer State Park en Devils Tower weer terug naar Salt Lake City via Yellowstone maar volgens mij worden de afstanden dan veel te groot voor 14 dagen rondreis. Ik vraag me af of de staat Wyoming in het Zuidwesten/westen iets te bieden heeft om daar een tussenstop te plannen want anders is het een afstand van 7 uur.
Ik hoop dat iemand kan adviseren...
Erg leuk forum trouwens! Bij vorige reis ook al vaak geraadpleegd!
Dank alvast!
Donny en Nicole
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Wat is een logische route in omgeving Yellowstone vanuit SLC
Is het een idee om een one way te doen? Bijv. Van Denver naar SLC?
Persoonlijk denk ik dat je zal moeten kiezen tussen Moab en de Black hills. Voor Yellowstone / Grand Teton + tijd om er te komen ben je al gauw een week bezig. Dan heb je dus nog een week voor de andere dingen die je wilt doen. Rocky mountain NP valt enigszins te combineren met de Black Hills en Moab, zeker als je in Denver zou starten.
Als je dus Yellowstone, Rocky Mountain NP en de Black Hills of Moab combineert ben je denk ik wel zo'n beetje door je dagen heen
Persoonlijk denk ik dat je zal moeten kiezen tussen Moab en de Black hills. Voor Yellowstone / Grand Teton + tijd om er te komen ben je al gauw een week bezig. Dan heb je dus nog een week voor de andere dingen die je wilt doen. Rocky mountain NP valt enigszins te combineren met de Black Hills en Moab, zeker als je in Denver zou starten.
Als je dus Yellowstone, Rocky Mountain NP en de Black Hills of Moab combineert ben je denk ik wel zo'n beetje door je dagen heen

Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- Don en Nic
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Dank voor je reactie, Inge.
Ik hoor veel verhalen dat Rocky Mountain NP soms een beetje tegen kan vallen. Is het landschap vergelijkbaar met Grand Teton of Yellowstone want misschien skippen we die dan en concentreren we ons meer naar het westen dwz het noordoosten van Utah(?). Ideaal zou zijn een combi van bergen, kloven/rotsen, bomen, rivieren en meren. Heb twee jaar geleden Antelope Canyon, Zion, Bryce en Grand Canyon en Yosemite bezocht en dat smaakte echt naar meer.
Overigens waren we de route eerst gestart vanuit Billings maar ik hoor dat vliegen op Billings een stuk duurder uitvalt.

Overigens waren we de route eerst gestart vanuit Billings maar ik hoor dat vliegen op Billings een stuk duurder uitvalt.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Los van of ik Rocky Mountain Np een mooi park vind, zal je met 14 dagen echt keuzes moeten maken wat jullie graag willen zien. Wij waren aan het begin van de herfst in Rocky Mountain en ik vond het prachtig. Al die herfstkleuren, bergen en meren. Maar Rocky Mountain ligt nogal uit de weg als jullie er niet perse heen willen en ook niet naar South Dakota gaan.
Als jullie voorkeur ligt in het canyongebied, zou ik daar naartoe gaan! Een week om Yellowstone en Grand Teton te bekijken en dan nog ongeveer een week voor rode rotsen. In het noordoosten van Utah ben ik nog niet geweest, dus daar kan ik weinig over zeggen. Maar een combinatie via Flaming Gorge/Dinosaur naar Moab (Arches en Canyonlands) moet goed te doen zijn en dan kijken welke eindbestemming het handigst is (SLC, las Vegas of Phoenix).
Als jullie voorkeur ligt in het canyongebied, zou ik daar naartoe gaan! Een week om Yellowstone en Grand Teton te bekijken en dan nog ongeveer een week voor rode rotsen. In het noordoosten van Utah ben ik nog niet geweest, dus daar kan ik weinig over zeggen. Maar een combinatie via Flaming Gorge/Dinosaur naar Moab (Arches en Canyonlands) moet goed te doen zijn en dan kijken welke eindbestemming het handigst is (SLC, las Vegas of Phoenix).
Groetjes Inge
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1064 Weergaves
-
Laatste bericht door Old Faithful