Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Floridaverslaafde: Walter & Ton

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Floridaverslaafde
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 19

Reis Floridaverslaafde: Walter & Ton

Bericht door Floridaverslaafde »

Na een lang tijd van afwezigheid van dit forum, toch weer terug gekeerd.
Vandaag hebben we de knoop doorgehakt en besloten om niet naar Florida te gaan. Dit voor het eerst sinds 1998. Dit jaar gaan we een rondreis maken door Californië, Arizona, Utah en Nevada.
Ben bijna klaar met de route en zal deze z.s.m. hier plaatsen.

Groetjes,
Walter :cool:
Floridaverslaafde
Amerika-ontdekker

Re: Reis Floridaverslaafde: Walter & Ton

Dit is ons schema voor oktober 2014

08 oktober - aankomst Las Vegas
09 oktober - Las Vegas
10 oktober - Las Vegas naar Death Valley
11 oktober - Death Valley naar Sequoia
12 oktober - Sequoia naar Yosemite
13 oktober - Yosemite
14 oktober - Yosemite naar Sacramento
15 oktober - Sacramento naar San Francisco
16 oktober - San Francisco
17 oktober - San Francisco naar Pacific Grove-Monterey
18 oktober - Pacific Grove-Monterey (walvissen spotten !!) naar Santa Maria
19 oktober - Santa Maria naar LA
20 oktober - LA
21 oktober - LA naar Palm Springs
22 oktober - Palm Springs
23 oktober - Palm Springs naar Flagstaff
24 oktober - Flagstaff (Grand Canyon & Barington Meteor Crator)
25 oktober - Flagstaff - Monument Valley (Hotel The View)
26 oktober - Monument Valley (Navajo National Monument) - Page
27 oktober - Page (Antilope Canyon & Horseshoe Bend)
28 oktober - Page (Glen Canyon Dam) - Mt.Carmel
29 oktober - Mt.Carmel (Bryce Canyon)
30 oktober - Mt.Carmel (Zion NP) - Las Vegas
30 oktober t/m 4 november - Las Vegas

Het plan was om met Delta te vliegen via Minneapolis, maar heb nu een vlucht gevonden met United via Chicago voor €100 per persoon goedkoper. Heb 1 keer met United gevlogen en dat is zéér slecht verlopen dus wilde eigenlijk nooit meer met hun vliegen. Heeft iemand goede ervaringen met United ?

Groetjes,
Walter 8)
Laatst gewijzigd door Floridaverslaafde op 24 jan 2014, 01:08, 1 keer totaal gewijzigd.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Lees hier mee over ervaringen met United Airlines: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=52231
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Nu dat is dan cold turkey voor jullie ;-)
Death Valley naar Seki is een lange rit maar wel te doen.
Waarom willen jullie naar Sacramento?
En waarom naar Santa Maria. Daar is niets en je wil eerst nog gaan whalewatching. Ik zou niet verder rijden dan Cambria. In october hebben ze daar hun leuke scare crow festival.
En wat zijn de plannen voor Palm Springs? Ja wij vinden het heerlijk daar maar dan vooral om te golfen en te relaxen. En van Flagstaff naar Grand Canyon is het nog 1.5 uur rijden en Meteor Crater is de andere kant op. Zelf zou ik Walnut Canyon, Sunset Crater Volcano en Wupatki boven Meteor Crater rangschikken.
Navajo NM vonden we nu niet echt bizonder maar we hebben Betatakin ruins alleen van een afstand gezien.Mt Carmel Junction. Daar heb je een Best Western en ja je kan daar vandaan Zion en Bryce bezoeken maar het nadeel is dat je daar niet in het donker wil rijden (veel wildlife op de weg) en dan mis je sunset in bv Bryce. Je hebt tijd genoeg om van Page naar Bryce te rijden, daar te overnachten en dan de volgende dag naar Zion.
Yeehaw
Floridaverslaafde
Amerika-ontdekker

Wij willen naar Sacramento omdat we daar in 2000 ook geweest zijn en we vinden het erg leuk daar. Mooi Historic Distric, en ook aan Santa Maria hebben we leuke herinneringen. Ik weet wel dat daar niet veel te doen is maar het hotel, Historic Santa Maria Inn is erg mooi en we kunnen daar lekker tot rust komen. We hoeven niet elke dag dingen te doen. Voor Palm Springs zijn er genoeg plannen. Mount San Jacinto is erg mooi en leuk om met de kabelbaan naar boven te gaan en daar te wandelen en uit te kijken over de gehele valley. Leuke dag vulling en de rest van de tijd heerlijk ontspannen in de jacuzzi van het hotel tegen de berg aan. Erg mooi.
Volgens mij zijn GC en Meteor Crater best te doen in 1 dag als we maar vroeg op pad gaan.Het is wel 1,5 uur rijden naar en weer 1,5 terug van GC maar de rit naar de Crater is dan maar 40 minuten vanaf Flagstaff. Moet dan wel vroeg op en de dag is goed gevuld maar moet kunnen. Anders doen we het de volgende dag voordat we naar Monument Valley rijden. Is ook goed te doen.
In Florida rijden we elk jaar meerdere malen in het donker over de 441 van zuid naar noord in het stikdonker en ook daar is veel wildlife op de weg dus we zijn wel wat gewend.

In ieder geval wel ontzettend bedankt voor je feedback en tips, Yeehaw.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik waarschuw alleen maar even voor dat stuk 89 en 9 in Utah. Wij hebben daar zoveel gereden en zelfs overdag bijna aanrijdingen gehad. Je moet daar echt voorzichtig zijn. In 2012 waren er 100 aanrijdingen met herten. Op weg naar Bryce even stoppen bij Red Canyon en langs de 89 heb je de Seview River. Een heel aardig ecosysteempje dat de meesten nooit opmerken. Aerial Tramway is idd erg leuk. Mooist 's middags met de uitzichten op Coachella Valley. Ja, je kan GC en Meteor Crater wel op een dag doen met een loop door GC. Wat ook leuk is is om 's avonds naar Lowell's Observatory te gaan. Van down town Flag de berg op. Flagstaff heeft zijn verlichting aangepast en stargazing daar is geweldig. Door Flagstaff rijden veel treinen maar inmiddels is er een verbod om binnen de gemeentegrenzen te toeteren nadat de overgangen geautomatiseerd zijn. Wd hebben zeker 4x in Flag overnacht en meestal in Little America hotel. Ook al zo mooi!
Yeehaw
Floridaverslaafde
Amerika-ontdekker

Enorm bedankt voor je tips, Yeehaw. We zullen zeker rekening houden met de dieren op de 89 en 9. Wij hebben in alle jaren dat we in Florida komen al 2 wasbeertjes dood gereden, helaas. 1 daarvan bracht redelijk wat schade toe aan de auto. Vond het echt heel zielig. Ook hebben we 2x goed moeten uitwijken voor herten op de weg en dat is flink schrikken.
Ik heb je tips van Red Canyon, Seview River en Lowell's Observatory opgeschreven en ga ze zeker verwerken in de planning. Bedankt !
Kan mij inderdaad uit 2000 herinneren dat we meerdere malen wakker werden 's-nachts van de treintoeters in Flagstaff, ben blij dat dat nu verboden is.
Heb jij blogs online staan die ik misschien kan lezen ?

Groetjes,
Walter
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Geen blogs Walter wel meer dan 50.000 posts op allerlei forums. meestal Amerikaanse..
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is wel erg mooi om bij Bryce te overnachten; je bent dan tijdens de mooiste uren in het park. Het geeft je ook meer tijd voor zowel Bryce als Zion als je de 28e al naar Bryce rijdt. Kijk voor die parken en de GC eens in mijn 2011-verslag.
Voor Sequoia hebben jullie erg weinig tijd, wat willen jullie daar doen?

Marianne
Floridaverslaafde
Amerika-ontdekker

Wij willen gewoon door Sequoia rijden en stoppen bij de bekende plaatsen. Wij zijn niet van die wandelaars die uren door een bos kunnen lopen. Een uur of 2 is voldoende.

Ik heb je blog van 2011 een beetje doorgebladerd en zie wel wat dingen die ik ook wil zien, o.a. Horseshoe Bend. Ga die zeker inplannen want het is zeer dichtbij Page zag ik.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hou er wel rekening mee dat je voor de General Sherman Tree wel een stuk moet wandelen. Je kunt een deel met de shuttlebus doen. De King Canyon scenic byway is eigenlijk ook een must.
Ik vroeg het eigenlijk omdat je in Yosemite ook sequoia's kunt zien. Rijden door sequoia NP betekent al gauw 3 uur extra rijden, die je dus zou kunnen vermijden.

Horseshoe bend ligt inderdaad vlak bij Page, net als Antelope Canyon. Een bezoek aan de Glen Canyon Dam vonden wij ook de moeite waard (in 2008 gedaan).

Marianne
Floridaverslaafde
Amerika-ontdekker

Marianne,

Ik had inderdaad gezien dat er een shuttle bus rijdt naar de General Sherman, maar een kleine wandeling is ook geen probleem. Ik ga zeker ook even uitzoeken waar precies ik in Yosemite sequoia's kan zien. Dat het 3 uur duur om door Sequoia NP te rijden is voor ons geen probleem. Op onze Florida reizen rijden wij gemiddeld 9000 km in 5 weken. Gewoon zeer vroeg weggaan dan heb je het meest aan je dag en zie je wat je wilt zien. Toch ? En als ik zo die weg (de 198) bekijk is het juist een hele leuke weg om te rijden, als een spaghetti sliert door het bos.....
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Leuk voor de chauffeur, minder voor de bijrijder....
Floridaverslaafde
Amerika-ontdekker

Yeehaw schreef:Leuk voor de chauffeur, minder voor de bijrijder....
Nee hoor, dat vind ik totaal niet. Ik ben meestal de bijrijder en vind het geweldig ! Kan ik alles goed in mij opnemen, video opnames maken enz.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je zal je voornamelijk goed moeten vasthouden met de 100den bochten en switchbacks ;-)
Floridaverslaafde
Amerika-ontdekker

Yeehaw schreef:Je zal je voornamelijk goed moeten vasthouden met de 100den bochten en switchbacks ;-)
totaal geen probleem ! gaaf juist !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer