Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis aniko: LA - LA; enkele dagen over...waar inplannen?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
aniko
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis aniko: LA - LA; enkele dagen over...waar inplannen?

Bericht door aniko »

Heb al heel wat info gekregen via forum. Daarop onderstaande route gebaseerd c.q. aangepast. Heb dan twee dagen over... (niet te geloven) en zit in dubio waar erbij te plannen.
Graag jullie mening daarover. Zo ziet de route er uit zonder de twee dagen die ik nog extra kan inplannen.
vrijdag 25-4 Vlucht Amsterdam-LA. Aankomst 17.20 uur.
zaterdag 26-4: LA- Palm Springs; bezoek Jacinta Mountain met Aerial Tramway + wandelen en/of Tahquitz Canyon Trail lopen. Avond downtown Palm Springs
zondag 27-4; Palm Springs- Tweny Nine Palms. Bezoek brengen aan Palm Canyon dan via Cottonwood Springs Road naar Joshua Tree NP, rest van de dag voor gebruiken.
maandag 28-4; Via Mojave National Preserve (ingang aan I-40) naar Las Vegas. Avond Strip.
dinsdag 29-4; Las Vegas; ochtend Red Rock Canyon en shoppen. Avond Strip.
woensdag 30-4; Las Vegas - Death Valley - Lone Pine ; de hoogtepunten van Death Valley bekijken
donderdag 1 mei: Lone Pine naar Lee Vining. Bezoek Alabama Hills, Mammoth Lakes.
Vrijdag 2 mei: Lee Vining- Mono Lake en dan naar??? opties: 395-756-88 naar Jackson of 395-4 naar Angels Camp of 395-108 naar Jamestown..afhankelijk van wat er open is qua wegen. Ter plekke bekijken en geen motel vtv boeken.
Zaterdag 3 mei: Naar Yosemite NP; bezoek Hetchy Hetch/ Glacier Road voor zover open?; overnachten in Mariposa.
Zondag 4 mei: Mariposa via Pinnacles NP naar Monterey.
Maandag 5 mei; Monterey - Carmel; bezoek 17-miles drive, Carmel, Point Lobos
Dinsdag 6 mei: Carmel- San Simeon. Bezoek Julia Pheifer Burns State Park, Piedras Blancas Elephant Seal Rock, Hearst Castle.
Woensdag 7 mei:San Simeon - LA. Bezoek Pismo Beach, Morro Rock, Solvang, Santa Barbara.
Donderdag 8 mei; inzetten als extra dag Death Valley???? of waar anders??
Vrijdag 9 mei; inzetten als extra dag Yosemite?? of waar anders??? toch nog extra dag LA? Daar zijn we al eerder geweest vandaar nu eruit gelaten.
Zaterdag 10 mei: ochtend/middag LA. Avond vlucht terug naar huis.

Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden qua planning en waar jullie de extra dagen zouden inplannen, dus ik zou zeggen....shoot!
Renata82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis LA - LA; enkele dagen over...waar inplannen?

Bericht door Renata82 »

Hoi Aniko,

Wat ik hier overal hoor, is dat een dag Yosemite wel erg kort is, dus ik zou daar een dag erbij doen. Heb je ook meer rust in je route. En omdat je al in april in Death Valley bent, zou je daar ook meer tijd kunnen besteden.

Renate
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis LA - LA; enkele dagen over...waar inplannen?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zeker tijd voor Yosemite uittrekken, en ook in Death Valley zou je wat meer tijd kunnen gebruiken. Kijk voor het stuk van Las Vegas naar Yosemite eens in ons 2013-verslag. Wij waren er wel iets later en de Tioga Pass was al open, maar als het zo droog blijft als nu is de kans groot dat de meeste wegen wel open zijn en dat je goed kunt wandelen. En als er toch nog veel sneeuw komt - de winter is nog lang - is een langer verblijf alleen al vanwege de watervallen een must.
In 2006 reden wij van LAke Tahoe via de ca88 naar Yosemite, misschien heb je ook iets aan dat verslag.
Red rock Canyon zou je ook op weg naar DV kunnen bezoeken, zie daarvoor ook ons 2006-verslag.
Het zou mooi zijn als je het weekend in Yosemite zou kunnen vermijden, maar dat zal lastig worden.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer