Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Christophe77: rondreis juli 2014

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Christophe77
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Christophe77: rondreis juli 2014

Bericht door Christophe77 »

Hallo, nieuw op dit forum maar een mens moet ergens beginnen :) mijn laatste reis naar de westkust dateert alweer van 1997, dus in die tijd is er heel wat veranderd. Toen met een huurauto, nu met een camper. Vlucht en camper zijn al gereserveerd (cruise america). Nu dus nog de campeerplaatsen want ik heb begrepen dat je deze allemaal best op voorhand vastlegt? Welke campeerplaatsen raden jullie aan voor volgende planning?
16/7 afhalen camper en naar Yosemite (we verblijven eerst een paar dagen in SF)
17/7 yosemite
18/7 yosemite
19/7 yosemite
20/7 naar las Vegas
21/7 naar Zion
22/7 Zion
23/7 naar capitol reef
24/7 capitol reef
25/7 naar arches
26/7 arches en naar monument valley
27/7 naar grand canyon
28/7 grand canyon
29/7 naar Death valley
30/7 naar sequoia
31/7 naar morro bay/pismo beach (kust)
1/08 monterey
2/08 inleveren RV in san fransico

Het liefst zouden we in de parken verblijven en van daaruit het park bezoeken via een shuttle busje (mogelijk'?)

Bedankt voor de tips! Hopelijk ben ik al niet te laat met het boeken van de campeerplaatsen?....
TsiisSkaaf
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Rondreis juli 2014

Bericht door TsiisSkaaf »

Voor het boeken van campings ben je volgens mij nog op tijd. Je kunt pas vanaf 15 maart campings boeken voor de periode 15 juli tot 16 augustus. Je hebt dus nog even tijd om campings uit te zoeken. De campings zijn binnen een paar minuten vol. Vooral Yosemite als ik de verhalen moet geloven. Zelf heb ik daar geen ervaring mee.

Ik vraag mij alleen af of sommige afstanden haalbaar zijn om in één dag te rijden. Zo is Yosemite naar Las Vegas volgens Google maps 400 mile (=650 km) en 7:30 uur rijden. Met een auto. Met een camper moet je dan heel goed doorrijden. Je kan je route eens in MapQuest kunnen zetten voor de afstanden en reistijden. Ook kun je de planner van Tioga Tours gebruiken.

In de meeste parken rijdt een shuttlebus langs de campsites. Dit is ons vorig jaar goed bevallen. Om in het park te kamperen is dan natuurlijk wel een must.

Wanneer je nog wat wil schuiven met je route zou ik zeker de eerste dag Capitol Reef vervangen door Bryce Canyon.

Vorig jaar hebben wij bijna alle campings vooraf gereserveerd. Dit gaf ons veel rust. Je weet namelijk waar je 's avonds slaapt. Het nadeel is dat je minder flexibel bent. Het is een keuze. Voor het overnachten in een park is het mogelijk een must.
Voor het vinden van campings kan je gebruik maken van de database van Tioga Tours. In hun planner ook campings selecteren en toevoegen aan de route.

Veel plezier met de voorpret!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook nog eens goed naar de route kijken. Yosemite - Las Vegas is veel te ver voor 1 dag. Je rijdt via de Tioga Pass wat de nodige tijd kost, zelfs als je niet stopt of gaat wandelen (hoewel dat natuurlijk wel aan te raden is). En waarom zou je dan niet via DV rijden? Tussen Yosemite en Las Vegas is DV handiger dan tussen Las Vegas en Sequoia. Maar je moet je wel afvragen of je met een camper door DV wilt rijden midden in de zomer.
Verder trek je veel te weinig tijd uit voor Arches en Canyonlands. En ook te weinig voor Sequoia. Kijk eens op de NPS-site (http://www.nps.gov) bij de verschillende parken,. Je kunt daar ook informatie vinden over campings in het park en over de vervoersmogelijkheden in het park. Zie ook http://www.ontdek-amerika.nl voor informatie over de parken.
Ik zou Arches vergeten, je hebt die tijd wel nodig in de rest van de route. Je zou dan Page nog toe kunnen voegen. En Bryce. Maar misschien goed om even te vermelden wat je al gedaan hebt en wat je niet opnieuw hoeft te doen. Sla je bijvoorbeeld Bryce bewust over?
Een camping in Yosemite moet je precies op 15 maart reserveren, om 7 uur plaatselijke tijd (15.00 uur Nederlandse tijd). Oefen alvast op 15 februari (16.00 uur) want het is echt heel lastig.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 01 feb 2014, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
toetjero
Amerikakenner

Bericht door toetjero »

De andere natuurcampings kun je nu al boeken, een half jaar vantevoren op de dag: 21 januari had je al Zion, Watchman RVpark kunnen boeken etc.
De kustnatuurcampings voor juli waren vanaf 2 jan. boekbaar en niet of amper meer te krijgen.
Hoe groot is jullie camper, want met een grote camper mag je niet door Sequiapark
Ik sluit mij bij Marianne aan:
voorbeeld aanpassing:
16/7 afhalen camper en naar Yosemite (we verblijven eerst een paar dagen in SF)
17/7 yosemite
18/7 yosemite
19/7 yosemite- Bishop
20/7 Bishop- las Vegas
21/7 Las Vegas- Zion
22/7 Zion
23/7 Zion - Bryce
24/7 Bryce - capitol reef
25/7 Capitol Reef - Monument Valley:
26/7 monument valley -Page
27/7 Page - Grand Canyon
28/7 Grand Canyon -
29/7 Grand Canyon - ? met camper mag je niet door de Death Valley in de zomer.
31/7 - pismo beach (kust)
1/08 monterey
2/08 inleveren RV in SF
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

29/7 Grand Canyon - ? met camper mag je niet door de Death Valley in de zomer.
Wel met een camper van Cruise, alleen wel op eigen risico dus eventuele sleep of/en reparatie kosten zijn voor eigen rekening.
Christophe77
Amerika-newbie

Alvast heel erg bedankt! Inderdaad, ik had al schrik dat het teveel zou worden. Dus droppen we Arches, en gaan van Yosemite naar Las Vegas via Bishop. Ik had daarnet ook gemerkt dat de route van Yosemite naar. las Vegas niet te doen is in 1 dag. Al vraag ik me af of we dan ook niet via DV moeten passeren als we via Bishop gaan? En inderdaad, ik heb ook gezien nu dat ik met de RV niet door DV mag... Wel jammer. Bryce sla ik inderdaad bewust over want heb ik in1997 reeds gezien...
Als ik het goed begrijp is het voor sommige campings al te laat om te boeken. Hoe 'erg' is dat? Ik bedoel: ik neem aan dat je wel ergens plaats vindt, als is dat dan niet op de meest geliefde campings in de parken zelf (of blijkbaar aan de kust) maar er wat buiten?
toetjero
Amerikakenner

Bericht door toetjero »

Je zult eerder een private campground moeten boeken wanneer de stateparken vol zijn. Zorg dat je de route z.s.m. in orde hebt, dan kun je gaan boeken.
Hoe groot is jullie camper, voor kleinere campers heb je waarschijnlijk nog wel meerdere mogelijkheden.
Christophe77
Amerika-newbie

We hebben het standaard formaat van cruise america. Inderdaad, de route is zo ongeveer definitief nu, dus zsm boeken inderdaad is de boodschap... :) zijn er specifieke campgrounds die jullie aanraden?
toetjero
Amerikakenner

Bericht door toetjero »

Natuurcampings:

Zion: Watchman campground
Grand Canyon: Mather campground
Capitol reef: first come campground,Fruita, niet te reserveren
alternatief, ik citeer @Rob:
Er zitten in/bij Torrey net ten westen van Capitol Reef 3 campgrounds langs de UT-24.
Wonderland Resort & RV Park, Sandcreek RV park & Campground en Thousand Lakes RV Park
Verder zitten er nog een paar BLM en NFcampgrounds langs de UT-12 richting Boulder maar die zijn niet echt geschikt voor een camper.
Monterey.Santa Cruz: je kunt via http://www.reserveramerica.com verschillende rv plekken vinden, statepark en gewoon.

Andere campings die hier vaak langskomen:
Monument Valley: Gouldings
Page: Wahweap campground
Lee Vining: Weet ik even niet
Laatst gewijzigd door toetjero op 01 feb 2014, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In aanvulling op Toetjero: Bij Lee Vining heb je Mono Vista.
Is een prima stop als je van Yosemite komt en in een keer door wilt rijden naar Las Vegas (boven DV langs).
Als ik het goed begrijp is het voor sommige campings al te laat om te boeken. Hoe 'erg' is dat? Ik bedoel: ik neem aan dat je wel ergens plaats vindt, als is dat dan niet op de meest geliefde campings in de parken zelf (of blijkbaar aan de kust) maar er wat buiten?
Je kunt kijken wat er vrij is, het gaat niet overal zo snel als in Yosemite. Dus schrijf je aangepaste route uit en kijk dan wat er mogelijk is. Als je niets in het park vindt kun je altijd hier om alternatieven vragen.

Marianne
Christophe77
Amerika-newbie

Re: Reis Christophe77: rondreis juli 2014

ok, dit is zowat mijn definitieve route denk ik... wat denken jullie?
Ik zoek eigenlijk nog tips voor RV campings bij Bishop, Bryce, Mojave, en aan de kust (Pismo, Monterey...)
Voor Zion probeer ik Watchman, voor Lake Powel:Wahheap en voor Grand Canyon: Mather

14/jul Vlucht
15/jul San Francisco
16/jul afhalen camper en naar Yosemite
17/jul Yosemite
18/jul Yosemite
19/jul Yosemite- Bishop
20/jul Bishop- Las Vegas
21/jul Las Vegas- Zion 
22/jul Zion
23/jul Zion - Bryce
24/jul Bryce
25/jul Bryce - Lake Powell
26/jul Lake Powell - Grand Canyon
27/jul Grand Canyon
28/jul Grand Canyon - Mojave
29/jul Mojave - Pismo beach
30/jul Pismo beach
31/jul Pismo beach - Monterey
1/aug Monterey
2/aug inleveren RV in SF
3/aug San Francisco
4/aug Vlucht
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Prima route. Eventueel zou je nog Monument Valley toe kunnen voegen en een nacht Bryce minder doen, maar zo is het ook mooi. Bij Bryce kun je in het park staan of bij Ruby's. Bij ruby's heb je meer voorzieningen, het is maar net wat je aanspreekt.
Mather voor de GC is mooi. Bij Bishop weet ik niets, als je niet door DV rijdt zou je bij Mono Lake kunnen staan en vandaar naar Las Vegas.
Watchman zo snel mogelijk reserveren. de plaatsen met schaduw en aan de rivier zullen wel weg zijn.
Aan de kust is Big Sur ook mooi om te kamperen, bijvoorbeeld bij Pfeiffer Big Sur SP.

Marianne
Christophe77
Amerika-newbie

Monument Valley lijkt me zo'n omweg, niet? Vooral met de Grand Canyon daarna...?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Je gaf eerder aan dar Bryce niet op je lijstje stond en nu 2 nachten ?

Vanuit Lake Powell area kan je gerust naar Monument Valley voor een dag en dan de volgende dag naar GC. Vanuit MV is het 45 mijl verder naar GC dan vanuit Page.

Vanuit GC naar Mojave is ook een flinke trip van een uur of 7 / 8, zonder historic route 66 en stops.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je naar MV gaat zou ik er ook overnachten. Dat scheelt heen en weer rijden, en het park is het mooiste tegen zonsondergang of met zonsopkomst.
Je zou dus in plaats van dit:

23/jul Zion - Bryce
24/jul Bryce
25/jul Bryce - Lake Powell
26/jul Lake Powell - Grand Canyon
27/jul Grand Canyon

dit kunnen doen:
23/jul Zion - Bryce
24/jul Bryce - Page
25/jul Page - Monument Valley
26/jul Monument Valley - Grand Canyon
27/jul Grand Canyon

Kijk maar eens hoeveel extra tijd dat kost en of er iets vrij is in MV. Anders is 2 dagen Page ook wel prettig, daar is meer dan genoeg te doen.

Marianne
Christophe77
Amerika-newbie

Nog wat gepuzzeld met de route en de eerste campground gereserveerd! (Mather in Grand Canyon en Watchmen in Zion).
Route ziet er nu zo uit:

ma 14-Jul Vlucht
di 15-Jul San Francisco
wo 16-Jul afhalen camper en naar Yosemite
do 17-Jul Yosemite
vr 18-Jul Yosemite
za 19-Jul Yosemite- Bishop
zo 20-Jul Bishop- Las Vegas
ma 21-Jul Las Vegas- Zion 
di 22-Jul Zion
wo 23-Jul Zion
do 24-Jul Zion - Lake Powel
vr 25-Jul Lake Powel - Monument Valley
za 26-Jul Monument Valley - Grand Canyon
zo 27-Jul Grand Canyon
ma 28-Jul Grand Canyon - Mojave
di 29-Jul Mojave - Pismo beach
wo 30-Jul Pismo beach - Big Sur
do 31-Jul Big Sur - Monterey
vr 1-Aug Monterey
za 2-Aug inleveren RV in SF
zo 3-Aug San Francisco
ma 4-Aug Vlucht

Monument valley toegevoegd (op vraag van onze medereiziger), Bryce er weer uit want al gezien. ik ben alleen niet zeker van de laatste dagen van de reis. Wat is er de moeite waard aan de kust? Big Pines lijkt me wel wat... Wat nog? Monterery? We zouden graag gewoon enkele dagen op een mooie natuurcamping aan zee staan om wat uit te rusten. Tips??
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Waarom rijdt je dan niet direct door naar Carmel/Monterey ipv in Big Sur te blijven.

Dit is een optie nabij Monterey:

http://marinadunesrv.com/

In Monterey heb je Fisherman's wharf (mogelijkheid tot Whale watching tour), het aquarium en de 17 mile drive.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je weet dat je komende zaterdag moet reserveren voor Yosemite (om 3 uur 's middags)? Zie http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm.
Voor mooie natuurcampings zit je bij Big Sur wel goed. Wij hebben ooit bij Pfeiffer Big Sur SP gestaan. Big Pines zegt me niets, bedoel je Big Sur? Jullie hebben ruim de tijd aan de kust nu.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer