Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Bert&Sofie: rondreis Colorado en de Rockies met kind van 3

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
bertdesmul
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Bert&Sofie: rondreis Colorado en de Rockies met kind van 3

Bericht door bertdesmul »

Hallo,

wij zijn een gezin met 2 dertigers en een dochter van 3 jaar. Wij zijn al 2 maal op rondreis geweest in de VS vooraleer onze dochter er was: in 2008 het zuidwesten (LA, SF, LV, GC, Joshua, Bryce, Zion, Death Valley, Yosemite) en in 2009 van New York naar Miami.

We wilden echter ook altijd eens reizen in dit gebied en hebben gewacht tot onze dochter wat ouder was. We gaan het wel wat kalmer aan doen dan op onze vorige rondreizen, die we toen telkens op 2 weken gedaan hebben.

Dit is de route die we in gedachten hadden:

Dag 1: Brussel - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas - Horseshoe Bend - Lake Powell 450 km
Dag 4: Page - Monument Valley - Moab 450 km
Dag 5: Moab (Canyonlands NP)
Dag 6: Moab (Arches NP)
Dag 7: Moab - Colorado NM - Grand Junction 200 km
Dag 8: Grand Junction - Denver 400 km
Dag 9: Denver
Dag 10: Denver - Rocky Mountain NP - Estes Park - Cheyenne 260 km
Dag 11: Cheyenne - Mount Rushmore - Rapid City 480 km
Dag 12: Rapid City (Badlands NP)
Dag 13: Rapid City - Deadwood - Sheridan 410 km
Dag 14: Sheridan - Shell Canyon - Cody 240 km
Dag 15: Cody - Buffalo Bill SP - Yellowstone NP 90 km
Dag 16: Yellowstone NP
Dag 17: Yellowstone NP
Dag 18: Yellowstone NP - Salt Lake City 560 km
Dag 19: Salt Lake City
Dag 20: Salt Lake City - Zion NP 500 km
Dag 21: Zion NP - Valley Of Fire SP - Hoover Dam 320 km
Dag 22: Boulder City - Las Vegas 40 km
Dag 23: Las Vegas
Dag 24: Las Vegas
Dag 25: Las Vegas - Brussel

Normaal gaan we de reis doen in mei-juni.

Wat denken jullie van de route? Tips, opmerkingen,...?

Vorige keren hebben we gewoon een rondreis geboekt bij een touroperator, maar nu zouden we alles graag zelf boeken. Als jullie dan ook tips hebben voor hotels, zijn deze ook zeer welkom.

Groetjes,

Bert, Sofie en Hanne
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Bert&Sofie: rondreis Colorado en de Rockies met kind van 3

Bericht door Inge »

Allereerst welkom om het forum!

Willen jullie met een camper of met auto/hotels gaan? In mei/juni kan op de hoger gelegen gebieden nog sneeuw liggen. Wij waren in juni in Sequoia NP toen we wakker werden met een paar centimeter sneeuw. Dat zal voor Yellowstone en omgeving en het gebied rond Rocky mountain NP ook niet ongebruikelijk zijn.

Hou verder rekening met Memorial Day weekend aan het eind van mei. Dan is het overal extra druk en wil je waarschijnlijk niet in Moab of Yellowstone zijn.

Verder een mooi schema als je met z'n tweeën reist (en zelfs dat is dan net te doen), maar met een klein kind is het echt te gehaast.
Je gaat misschien langer, maar je dagen zijn wel vol gepland, met weinig ruimte voor ontspanning tussendoor en dat is juist als je wat langer gaat heel belangrijk, zeker voor jullie dochter.
Onze dochter had toentertijd erg veel behoefte aan tijd voor dingen die zij leuk vond (een dagje of dagdeel niet rijden of wandelen, maar speeltuin, zwembad, gewoon wat rondlopen op de camping). En juist als ze wat ouder zijn wordt dat eigen willetje nog wat sterker. :wink:

Persoonlijk zou ik dus nog eens goed naar het schema kijken en nog wat schrappen of weinig reserveren, zodat je ter plekke makkelijk aanpassingen kan doen. M.u.v. Yellowstone, Moab en evt. Memorial Day weekend (dat zou ik altijd reserveren).

Edit: o, ik lees nu dat jullie van plan zijn in hotels te overnachten. Maakt mijn camper vraag overbodig... :mrgreen:
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Hartelijk welkom op het forum. :wave:

Ik vind het ook af en toe behoorlijk gehaast. Op dag 3 en 4 rijd je bijna 1000km om enkele dingen in het voorbijgaan te zien. De afstand Denver-Estes Park-Cheyenne klopt wel, maar dan ben je nog niet in Rocky Mountain N.P. geweest. Wil je bijvoorbeeld de Trailridge Road rijden, dan wordt het die dag ook weer krap.
In South Dakota sla je het mooie Custer S.P. met o.a. de Needles Highway over.
Misschien is het een optie om de reis in Denver te beginnen en in in Las Vegas te eindigen? Of andersom, dan heb je meer kans dat de Trailridge Road open is.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
bertdesmul
Amerika-newbie

Bedankt voor de tips! Ik heb de route nog wat geupdate:

Dag 1: Brussel - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas - Page 450 km
Dag 3: Page (Horseshoe Bend, Antilope Canyon, Lake Powell)
Dag 4: Page - Monument Valley - Moab 450 km
Dag 5: Moab (Canyonlands NP)
Dag 6: Moab (Arches NP)
Dag 7: Moab - Colorado NM - Grand Junction 200 km
Dag 8: Grand Junction - Denver 400 km
Dag 9: Denver
Dag 10: Denver - Rocky Mountain NP (Trailridge Road) - Estes Park - Cheyenne 380 km
Dag 11: Cheyenne - Custer SP (Needles Highway) - Mount Rushmore - Rapid City 480 km
Dag 12: Rapid City (Badlands NP)
Dag 13: Rapid City - Deadwood - Sheridan 410 km
Dag 14: Sheridan - Shell Canyon - Cody 240 km
Dag 15: Cody - Buffalo Bill SP - Yellowstone NP 90 km
Dag 16: Yellowstone NP
Dag 17: Yellowstone NP - Grand Teton NP - via Route 89 - Salt Lake City 500 km
Dag 18: Salt Lake City
Dag 19: Salt Lake City - Cedar City 400 km
Dag 20: Cedar City - Zion NP - Mesquite 220 km
Dag 21: Mesquite - Valley Of Fire SP - Hoover Dam 220 km
Dag 22: Boulder City - Las Vegas 40 km
Dag 23: Las Vegas
Dag 24: Las Vegas
Dag 25: Las Vegas - Brussel

Inge, ik ga zeker je verslag eens lezen, lijkt me heel leerrijk om te zien hoe het er waarschijnlijk aan toe zal gaan met onze dochter. Zou jij zo'n trip aanraden met een 3-jarige of zou je wachten tot ze wat ouder zijn?

Het was voor ons tamelijk moeilijk om een planning te maken. Je wil natuurlijk zoveel mogelijk zien en eigenlijk weten we niet goed hoe het zal gaan met Hanne. Ze is normaal heel rustig en gaat graag op stap. Ze heeft ook al zonder problemen langere autoritten gedaan maar nog nooit in deze mate natuurlijk. We zouden het sowieso rustig aan doen en regelmatig stoppen (eten, wandelen, wat spelen,...). We zouden ook altijd proberen om ten laatste tegen 18 u in het hotel te zijn zodat er nog wat gezwommen en gespeeld kan worden. Ook in Denver, Salt Lake City en Las Vegas zouden we niet de hele stad rondrennen maar het heel kalm aan doen.

Eventueel zouden we op de dagen dat we meerdere nachten op dezelfde plaats blijven wat schrappen zodat er wat meer "vrije" tijd overblijft. Wat verkiezen jullie bv in Moab: Canyonlands of Arches NP?

Heeft er iemand nog hoteltips?

Groetjes
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het nog steeds erg druk op sommige plaatsen. Van RMNP zie je nog steeds erg weinig, waarom doorrijden naar Cheyenne en niet een paar dagen in Estes Park overnachten zodat je een volle dag voor RMNP hebt? Ook voor Zion zou ik meer tijd uittrekken. En zeker een beter gelegen overnachtingsplaats zoeken; Springdale ligt tegen het park aan en heeft een ruime keuze aan accommodatie.
Voor Yellowstone en Grand Teton hebben jullie ook erg weinig tijd. Je kunt trouwens in mei/juni nog wel te maken krijgen met sneeuw zo hier en daar.
Misschien hebben jullie iets aan ons 2013-verslag voor onze reis in mei/juni (voor onder andere Canyonlands en Arches), en aan ons 2004-verslag voor de route van Denver via South Dakota naar Yellowstone.

Marianne
bertdesmul
Amerika-newbie

Bedankt voor jullie hulp! Na nog wat wikken, wegen en schrappen zijn we hierop uitgekomen:

1 - Brussel - Las Vegas
2 - Las Vegas - Horsehoe Bend - Page - 430 km
3 - Page - Antilope Canyon, Lake Powell - Page - 50 km
4 - Page - Monument Valley - Moab - 450 km
5 - Moab - Arches NP - Moab - 90 km
6 - Moab - Colorado NM - Grand Junction - 200 km
7 - Grand Junction - Denver - 400 km
8 - Denver
9 - Denver - Rocky Mountain NP - Estes Park - 280 km
10 - Estes Park - Cheyenne - Scottsbluff - 290 km
11 - Scottsbluff - Custer SP, Mount Rushmore - Rapid City - 370 km
12 - Rapid City - Badlands NP - Rapid City - 260 km
13 - Rapid City - Deadwood - Sheridan - 410 km
14 - Sheridan - Shell Canyon - Cody - 240 km
15 - Cody - Buffalo Bill SP - Yellowstone NP - 260 km
16 - Yellowstone NP
17 - Yellowstone NP - Grand Teton NP - 140 km
18 - Grand Teton NP - Route 89 - Salt Lake City - 450 km
19 - Salt Lake City
20 - Salt Lake City - Mesquite - 560 km
21 - Mesquite - Valley Of Fire SP - Boulder City - 200 km
22 - Boulder City - Hoover Dam - Las Vegas - 60 km
23 - Las Vegas
24 - Las Vegas
25 - Las Vegas - Brussel

Wat denken jullie? Zion hebben we geschrapt omdat we dat eigenlijk al gezien hebben. En ook Canyonlands is geschrapt ten voordele van Arches, goede keuze?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wanneer willen jullie eigenlijk gaan, in welke tijd van het jaar? Ik kan dat niet zo snel terugvinden. en liggen de tickets al vast? Is het iets om in Denver te beginnen en in Las Vegas te eindigen?
Ik ben niet echt enthousiast over de route, het is toch vrij vol vind ik. Voor Yellowstone is er vele te weinig tijd nu, net als voor RMNP, en ik zou niet kiezen tussen Arches en Canyonlands maar voldoende tijd uittrekken om beide te doen.
Op het laatst heb je dan wel weer veel tijd met 2 nachten SLC en het korte stuk naar boulder City en van Boulder City naar LV en voor LV zelf.

Marianne
Mariëlle
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Mariëlle »

Wij hebben in 2013 een deel van de route hetzelfde gedaan. We hebben alleen Denver overgeslagen. We zijn vanuit Grand Junction naar de westkant van RMNP gereden. Daar hebben we overnacht op een camping aan Lake Granby (wij hadden een camper). En toen zijn we de dag daarna heel rustig door het NP naar Ester Park gereden. Was een prachtige dag, over die Trail Ridge pass door de Rocky Mountains kan je echt een hele dag doen. :thumbup:
Ook Mount Rushmore hebben we wel overwogen maar niet gedaan. Dat gaf extra dagen in Yellowstone en dat was voor ons het hoofddoel van de vakantie. We hebben geen moment spijt gehad van de keuzes, Yellowstone was fantastisch. :D Mount Rushmore en Denver komen een andere keer aan de beurt. :wink:
Frenk1976
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Frenk1976 »

Welkom op het forum,

Tussen Mount Rushmore en Rapid city heb je bear country usa, dit is een wild park waar je met de auto daarheen mag rijden. Je ziet dan allerlei dieren zoals wolven, buffalos en uiteraard ook veel beren. Ook is hier een babypark waar jonge beertjes zitten. Wellicht heel erg leuk voor je dochter. Wij hebben als dertigers er in ieder geval van genoten. Via google kun je vast meer info vinden.

Succes met plannen

Gr Frenk
biebyip
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door biebyip »

Gebaseerd op onze ervaring met kinderen van, toen, 10 en 6: is er een reden dat je zo lang in Las Vegas bent? Momenten om bij te komen kun je met een kleine beter elke dag hebben, dan alleen op het eind. Bovendien mag ze niet mee met het gokken, en werden onze kinderen behoorlijk gestoord van de drukte. Zeker nadat je al zo veel natuurschoon hebt bewonderd was het contrast behoorlijk groot.

Mijn tip zou dan ook zijn om minimaal een van die volle dagen op het eind te laten vallen en elders langer te blijven. Zodat je tussendoor eens s morgens wat kunt bezoeken, en toch smiddags aan het zwembad kunt bijkomen. Of zodat je ergens tijd in een speeltuin kunt doorbrengen, zonder gehaast en gejaag om verder te gaan.
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Ik vind het ook nog steeds erg gehaast.
Voor Yellowstone trek je te weinig tijd uit. Twee volle dagen is het absolute minimum en met een kleintje zal je tempo een stuk lager liggen en wellicht wil je ter plekke nog wat tijd in het park schrappen voor speeltuin of zwembad o.i.d. Voor iets meer dan 1 dag zou ik niet helemaal naar Yellowstone rijden.
Persoonlijk zou ik overwegen om South Dakota te schrappen t.b.v. Yellowstone en Grand Teton, meer tijd in Moab en wellicht nog een relax dagje in Page. Als het je juist om South Dakota gaat, zou ik toch echt overwegen iets anders te schrappen of op een gunstiger plaats aan te vliegen, bijv. Denver.
bertdesmul schreef:...
Inge, ik ga zeker je verslag eens lezen, lijkt me heel leerrijk om te zien hoe het er waarschijnlijk aan toe zal gaan met onze dochter. Zou jij zo'n trip aanraden met een 3-jarige of zou je wachten tot ze wat ouder zijn?
...
Tja, of ik aanbeveel om met een driejarige te gaan, is natuurlijk heel persoonlijk. Ik vond het echt een avontuur met de kleine op pad te gaan toen. Maar wij kwamen ook tot de conclusie dat we nog meer moesten laten dan voorzien. Op zich niet erg en we hebben genoten van de hele reis (op een heerlijk rustig tempo), maar wij vonden het een te dure reis voor wat we uiteindelijk hebben kunnen doen. Wij hebben dan ook besloten om te wachten tot ze wat ouder zijn. Zodat ze beter voorbereid zijn op wat er gaat gebeuren. Beter snappen dat we veel gaan rijden en dat ze zich dan ook beter kunnen vermaken onderweg. Wij willen pas weer gaan als de jongste 6 of 7 is. We zullen dan waarschijnlijk regelmatig in camping cabins overnachten, zodat de kinderen zich nog lekker buiten kunnen uitleven als we op de plek van bestemming aankomen.
Maar ja, als we het financieel makkelijker hadden gekund, had ik me daar minder druk om gemaakt en waren we waarschijnlijk wel al weer eens geweest.
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Ik heb een opzetje gemaakt van een iets rustiger schema (al zitten er nog steeds dagen met flinke reistijden tussen), met aanvliegen op Denver en terug vanuit Las Vegas (of Denver of Phoenix). Maar met weinig tijd in steden.

1. > Denver
2. Denver - Granby (ochtend Denver, middag vertrek)
3. Granby - Estes Park (Rocky Mountain NP, trail Ridge Road)
4. Rocky Mountain NP
5. Estes Park - Scottsbluff
6. Scottsbluff - Hill City (door Custer SP)
7. Hill City (Custer SP & Mount Rushmore)
8. Hill City - Interior (Custer SP & Badlands NP)
9. Interior - Rapid City (Badlands NP)
10. Rapid City - omg. Devils Tower
11. Omg. Devils Tower - Cody
12. Cody - Yellowstone
13. Yellowstone NP
14. Yellowstone NP
15. Yellowstone NP
16. Yellowstone NP - Grand Teton NP
17. Grand Teton NP
18. Grand Teton NP - Vernal/Flaming Gorge
19. Vernal - Moab evt. (via Colorado NM)
20. Moab (Arches NP)
21. Moab (Canyonlands NP)
22. Moab - Monument Valley
23. Monument Valley - Page
24. Page - Las Vegas
25. Las Vegas - huis
bertdesmul
Amerika-newbie

OK, bedankt iedereen!