Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Forzafcb1990: Hulp bij route roadtrip

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Forzafcb1990
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis Forzafcb1990: Hulp bij route roadtrip

Bericht door Forzafcb1990 »

Martin & Marianne schreef: Je kunt toch eens kijken hoeveel tijd en geld je kwijt bent als je bijvoorbeeld vanuit Hollywood naar de kust wilt? En wat de frequentie is?
Hoe wil je trouwens van LAX naar je hotel in Hollywood, met alle koffers? Dan zulje toch wel geneigd zijn om een taxi te nemen. Het prijsverschil met een auto wordt dan wel erg klein denk ik.
Als je het zo bekijkt zal het inderdaad niet zoveel schelen en valt het zeker te overwegen ;)
Martin & Marianne schreef:
Forzafcb1990 schreef: Daar hebben we niet écht een reden voor.. Waarom vraagt u dit? Vrijwel de enige redenen zijn wat kleine gevoelens: omdat we snel na LA (tussen San Diego en Grand Canyon) een lange rijdag hebben en we die zo snel mogelijk achter de rug willen. Ten tweede omdat we the 4th of july in LA willen meemaken.. Bovendien lijkt het ons leuk om na het warmtegeweld in de woestijn naar het koele SF te gaan. En SF lijkt ons ook wat rustiger om uit te blazen dan LA..
De meeste mensen vinden het fijn om LA op het laatst te doen, met bijvoorbeeld nog even een paar uurtjes aan het strand. En begin juli zijn de watervallen in Yosemite mooier, dus ik zou zelf Yosemite zo snel mogelijk in de de route opnemen. Je kunt ook kijken hoe de weekeinden vallen; probeer met name Las Vegas en Yosemite in het weekeinde te vermijden.
Ik denk dat we de route zo gaan houden zoals ze nu is.. We hebben ondertussen al ons verblijf geboekt in Monument Valley en zijn ook van plan snel te boeken in de andere NP's, omdat we zien dat het daar blijkbaar snel uitverkocht is.
2008: NYC
2011: NYC - DC - Philly
2014: West-Coast usual suspects
2015: New England & Niagara
2017: West-Coast 2.0
2018: West-Canada
2019: North-West USA + Yellowstone
Forzafcb1990
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Montyrulezz schreef: ...
De tenten in Yosemite zijn trouwens ook erg leuk om te doen en niet duur. Het is een mix van een cabin en tent. WIj hebben vorig jaar in Curry Village een heated tent geboekt voor 110 dollar. Daar kunt je met 4 personen in slapen. Midden in het park!

Nou, meer tips heb ik eigenlijk niet voor je.
Veel plezier met verder plannen, dat vind ik een van de leukste dingen om te doen (buiten de vakantie zelf natuurlijk :lol: )
Bedankt voor de tips! Zijn die tenten in Yosemite niet behoorlijk warm in de zomer?
Forzafcb1990
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Yeehaw schreef:Als je de ruimte wil hebben huur dan een mini van. Die Cadilliac zal geen 4 koffers in de bagageruimte slikken. In het verleden huurden wij Lincoln Town Cars, die zijn nog een stuk groter dan die Cadillac maar drie grote koffers plus klein spul was het maximum. Een standard SUV (Ford Explorer or similar) zal ook groot genoeg zijn. Alamo heeft die Equinox geupgrade naar standard maar hij is kleiner dan bv de Explorer. Een Escape met 4 volwassenen en 4 grote koffers is te klein imo.
Ik heb hier op het forum nog wat threads bekeken en ik denk dat we OK zitten met een Equinox of een Grand Caravan.. Maar om het echt zeker te zijn en het was leuk te hebben denk ik dat we voor de minivan gaan ;)
Pete.Z schreef:
Forzafcb1990 schreef:
Het prijsverschil tussen de Dodge Caravan en een Fullsize SUV is toch al behoorlijk groot.. Dat vinden we nogal veel eigenlijk.

Dus u denkt dat de Ford Escape geen optie is? En de Chevrolet Equinox? (ik haal de info trouwens van deze pagina)
De Dodge Caravan geeft 7 zitplaatsen, 3 grote en 1 kleine koffer aan; dat lijkt ons toch meer dan voldoende dan?

En wat met die Cadillac DTS? Die geeft plaats aan voor 5 met 4 grote koffers.. Heeft die auto dan zo'n grote kofferbak of zal dit toch eerder krap zijn?

Dan zou ik de Dodge Caravan nemen, ik weet uit ervaring dat een Escape, of iets vergelijkbaars, echt te klein is voor vier man met bagage.Dodge Caravan heeft ruimte zat, en een stadard SUV misschien ook al,hoewel ik dat nog steeds redelijk krap vindt, vooral qua bagageruimte. De Cadillac zou ik niet doen, ook veel te krap voor vier man.

Bedankt ;) zoals hierboven aangegeven denk ik dat we voor de minivan gaan ;)
Montyrulezz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Montyrulezz »

Forzafcb1990 schreef:
Montyrulezz schreef: ...
De tenten in Yosemite zijn trouwens ook erg leuk om te doen en niet duur. Het is een mix van een cabin en tent. WIj hebben vorig jaar in Curry Village een heated tent geboekt voor 110 dollar. Daar kunt je met 4 personen in slapen. Midden in het park!

Nou, meer tips heb ik eigenlijk niet voor je.
Veel plezier met verder plannen, dat vind ik een van de leukste dingen om te doen (buiten de vakantie zelf natuurlijk :lol: )
Bedankt voor de tips! Zijn die tenten in Yosemite niet behoorlijk warm in de zomer?
Je zit daar erg hoor en het koelt er behoorlijk af snachts! Wij hadden voor de zekerheid een heated tent geboekt, maarja zijn ook 2 meiden :lol: .
2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
Forzafcb1990
Amerika-ontdekker
Contacteer:

De route ligt vast, we hebben al zowat alle hotels uitgekozen en zelfs al enkele geboekt, de autokeuze is ook ongeveer gemaakt (maar daarvoor is er nog tijd zat). Het laatste op onze to-do-list is het vliegtuig.

Ik heb op dit forum al heel wat verschillende prijzen gelezen en veel verschillende meningen, waardoor ik er nu niet echt meer aan uit kan.
Iemand een mening over wanneer we het best kunnen boeken? (zijn de prijzen die nu bekend zijn al goedkoop, of gaan die nog veel zakken?)

Momenteel staan prijzen voor Brussel-LAX en SF-Brussel op zo'n €1150-€1200, maar dit is toch zo'n €200 meer dan we in gedachten hadden. Moeten we nog hoop koesteren dat dit gaat zakken, of is dit nu eenmaal de prijs die we gaan moeten betalen?
Ik keek ook al eventjes of het niet goedkoper is om elders te vertrekken, en Schiphol en Dusseldorf komen goedkoper uit, maar geven meer rompslomp voor ons (wij wonen namelijk allen in regio Brugge en dan is het al snel 2:30-3:00 rijden, ipv een klein uurtje naar Brussel) en bleek dat we daar net onder of om en bij de €1000 kunnen blijven..

Ook tips over goedkope websites om te boeken zijn welkom! ik keek voorlopig vooral op cheaptickets.be/nl, vliegwinkel.nl, connections.be, amerika-reisen.de en ebookers.be.

Kortom: alle tips and tricks zijn welkom!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Kijk evt ook op kayak.com

Ik boek de meestal tussen november en februari pas vliegtickets. Gewoon blijven scannen tot je voor jezelf een mooie prijs vind die overeenkomt met mooie vliegtijden (al kunnen die natuurlijk door de maatschappijen nog eengepast worden).
Montyrulezz
Amerikafan

Bericht door Montyrulezz »

Kijk hier maar eens: http://matrix.itasoftware.com/search.ht ... 12f711959f, dit vind ik een hele handige site om tickets te vinden.
Gewoon blijven kijken, je hebt nog tijd genoeg.
2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
Forzafcb1990
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Wij hebben dit weekend onze auto geboekt via drive-usa.de (het alamo underage pakket). Heeft iemand ervaring toevallig met Alamo op LAX? Worden we er opgehaald naar het afhaalkantoor of moeten we er op eigen houtje geraken?

Verder kozen we een Fullsize SUV, zal dit groot genoeg zijn (4 jongeren, bagage) en wat is de kans dat we er nog zullen mogen kiezen tussen verschillende type wagens?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zult zelf naar het verhuurstation moeten, dat wijst zich vanzelf, er rijden bussen af en aan. Als je geluk hebt staan er meerdere auto's en kun je kiezen. Eventueel eerst een auto uitzoeken en iemand bij de auto achterlaten en dan in de rij voor de papieren. Altijd jammer als er iemand voor je in de rij net met de auto wegrijdt die jij graag had willen hebben. Een full size zal groot genoeg zijn.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Als je de luchthaven verlaat volg je de aanduiding "rental cars". Je komt dan op een locatie waar de bussen langskomen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Forzafcb1990
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Dus er zijn wel busjes die je van de luchthaven naar het verhuurkantoor brengen van Alamo zelf? Dat bedoelde ik namelijk met 'komen ophalen'.

Is dat trouwens de routine in de VS? Je gaat niet rechstreeks naar de balie, maar kiest eerst een auto?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Nee, je gaat in principe eerst naar de balie. Dan regel je de papieren en nadat je alle extra's hebt afgewezen wijzen ze je naar de plaats waar de auto's van jouw klasse staan.

Marianne
Forzafcb1990
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bedankt voor de snelle info! :) Ik weet weer meteen alles. Ik veronderstel dat al deze info ook nog wel zal staan in de voucher die we zullen krijgen van amerikareisen, maar ik kan niet nog een paar maanden wachten tot ik die info krijg ;)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dus er zijn wel busjes die je van de luchthaven naar het verhuurkantoor brengen van Alamo zelf? Dat bedoelde ik namelijk met 'komen ophalen'.

Is dat trouwens de routine in de VS? Je gaat niet rechstreeks naar de balie, maar kiest eerst een auto?
Volg idd de borden rental cars. Dan kom je buiten en moet je even naar de middelste walkway lopen. Dan nog iets naar links of rechts, maar dat staat aangegeven. Ga bij de borden National/alamo staan en pak ook die bus. In Miami bv zitten alle rental cars bij elkaar, in LA zit alles juist een stuk van elkaar. Je kan zelf je koffer de bus in zetten of het de chauffeur laten doen..geef die man evt een paar dollar fooi.

Bij alamo eerst naar de balie en dan zeggen ze waar je je auto kan pakken..parking 4 bv en dan loop je aan de zijkant naar buiten en dan staat er meestal wel iemand die even naar je papieren kijkt waar je precies moet zijn. Staat er nou echt geen auto naar jouw goesting meldt het dan aan hun.

Je kan bij alamo ook via een zuil de auto afhalen, maar dat moet je even opzoeken in de autohuur topics.
Forzafcb1990
Amerika-ontdekker
Contacteer:

PSVwally schreef:

Volg idd de borden rental cars. Dan kom je buiten en moet je even naar de middelste walkway lopen. Dan nog iets naar links of rechts, maar dat staat aangegeven. Ga bij de borden National/alamo staan en pak ook die bus. In Miami bv zitten alle rental cars bij elkaar, in LA zit alles juist een stuk van elkaar. Je kan zelf je koffer de bus in zetten of het de chauffeur laten doen..geef die man evt een paar dollar fooi.

Bij alamo eerst naar de balie en dan zeggen ze waar je je auto kan pakken..parking 4 bv en dan loop je aan de zijkant naar buiten en dan staat er meestal wel iemand die even naar je papieren kijkt waar je precies moet zijn. Staat er nou echt geen auto naar jouw goesting meldt het dan aan hun.

Je kan bij alamo ook via een zuil de auto afhalen, maar dat moet je even opzoeken in de autohuur topics.
Hartelijk dank voor uw duidelijke uitleg. Het is altijd wat rustiger reizen als je al ongeveer weet wat je te wachten staat en je ter plekke wat minder moet zoeken, zeker na zo'n vlucht van meer dan 15uur..
Forzafcb1990
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Is hier toevallig iemand die ervaring heeft met USA Reisen? We boekten een Fullsize SUV begin februari en kregen twee bevestigingsmails, maar het geld is nooit van onze rekening gegaan.. Is het gebruikelijk dat je pas ter plaatse betaalt? of contacteer ik best eens usa-reisen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht