Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Inge85 : LA-LA, vragen over route, vlucht, reizen met baby
Reis Inge85 : LA-LA, vragen over route, vlucht, reizen met baby
Zoals het er nu naar uit ziet vliegen wij 27-9 naar LA, 18-10 vertrekken we weer. Ik ga met mijn man en dochter van 10 /11 maanden, we reizen met een camper. Ik heb nog een aantal vragen. Als eerste, ik twijfel nog over rechtstreeks vliegen of met een tussenstop in Amerika. Hoe zijn jullie ervaringen met overstappen in de VS? Verschilt het nog per vliegveld en hoeveel tijd hebben we nodig? Wat zijn ervaringen met kindvriendelijkheid bij verschillende maatschappijen (KLM, Lufthansa, United). En wat zijn fijne vertrek/aankomsttijden ivm jetlag?
De routeplanning ziet er als volgt uit:
Za 1 aankomst LA
Zo 2 La - pismo beach 321km/3,15 uur
Ma 3 Pismo Beach-Montery 241km/3,20 uur
Di 4 Montery - SF 186km/2 uur
Woe 5 SF
Do 6 SF
Vrij 7 SF - Yosemite 315 km/4 uur
Za 8 Yosemite
Zo 9 Yosemite - Mono Lake 466km/6 uur
Ma 10 Mono Lake - Death Valley 330km/3,5 uur
Di 11 Death Valley - LV 228km, 2,5 uur
Woe 12 LV - Zion 260km/2,5 uur
Do 13 Zion
Vrij 14 Zion - Bryce 140km/1,45uur
Za 15 Bryce - Page 250km/2,45 uur
Zo 16 Page - GC 215 km/2,5 uur
Ma 17 GC
Di 18 GC - Lake Havasu 380km/3,5 uur
Woe 19 Lake Havasu -San Diego 500km/5uur
Do 20 San Diego
Vrij 21 San Diego - LA 193km/2uur
Za 22 Vertrek LA
Zo 23 Aankomst ADam
Graag ontvang ik op/aanmerkingen, gaan we ergens te snel of langzaam? De plaatsen tussen de highlights in, zijn/die leuk of kunnen we beter ergens anders overnachten?
Verder, zijn er campingtips voor San Francisco en San Diego (en evt nog andere plaatsen). Welke mooie wandelingen/hikes in de parken zijn goed te doen met een baby op de rug?
Dat was het wel denk ik zo. Ik kijk uit naar jullie reacties!
De routeplanning ziet er als volgt uit:
Za 1 aankomst LA
Zo 2 La - pismo beach 321km/3,15 uur
Ma 3 Pismo Beach-Montery 241km/3,20 uur
Di 4 Montery - SF 186km/2 uur
Woe 5 SF
Do 6 SF
Vrij 7 SF - Yosemite 315 km/4 uur
Za 8 Yosemite
Zo 9 Yosemite - Mono Lake 466km/6 uur
Ma 10 Mono Lake - Death Valley 330km/3,5 uur
Di 11 Death Valley - LV 228km, 2,5 uur
Woe 12 LV - Zion 260km/2,5 uur
Do 13 Zion
Vrij 14 Zion - Bryce 140km/1,45uur
Za 15 Bryce - Page 250km/2,45 uur
Zo 16 Page - GC 215 km/2,5 uur
Ma 17 GC
Di 18 GC - Lake Havasu 380km/3,5 uur
Woe 19 Lake Havasu -San Diego 500km/5uur
Do 20 San Diego
Vrij 21 San Diego - LA 193km/2uur
Za 22 Vertrek LA
Zo 23 Aankomst ADam
Graag ontvang ik op/aanmerkingen, gaan we ergens te snel of langzaam? De plaatsen tussen de highlights in, zijn/die leuk of kunnen we beter ergens anders overnachten?
Verder, zijn er campingtips voor San Francisco en San Diego (en evt nog andere plaatsen). Welke mooie wandelingen/hikes in de parken zijn goed te doen met een baby op de rug?
Dat was het wel denk ik zo. Ik kijk uit naar jullie reacties!
-
- Amerika-expert
Re: 22 dagen camper LA-LA, vragen over route, vlucht, reizen met baby.
Mijn ervaringen met vliegen met kinderen is dat KLM/Air France de slechtste maatschappij is. BA vond ik de beste, en Lufthansa is ook erg goed.
Persoonlijk vind ik rechtstreeks vliegen handiger omdat je dan niet de stress hebt om je koffers te vinden en weer af te geven. Zeker als je eerste vliegtuig vertraging heeft kan dat erg vervelend zijn. Maar andere mensen vinden een overstap prettig omdat je dan even het vliegtuig uit bent en de benen kan strekken. Is dus erg persoonlijk. En het ene vliegveld is makkelijker dan het andere. Sommige vliegvelden hebben bussen of trams tussen de verschillende delen van het vliegveld, maar op andere vliegvelden moet je je rotrennen van het ene eind naar het andere. Buitenlandse vluchten komen zo goed als nooit aan in dezelfde hoek als binnenlandse vluchten vertrekken.
Persoonlijk vind ik rechtstreeks vliegen handiger omdat je dan niet de stress hebt om je koffers te vinden en weer af te geven. Zeker als je eerste vliegtuig vertraging heeft kan dat erg vervelend zijn. Maar andere mensen vinden een overstap prettig omdat je dan even het vliegtuig uit bent en de benen kan strekken. Is dus erg persoonlijk. En het ene vliegveld is makkelijker dan het andere. Sommige vliegvelden hebben bussen of trams tussen de verschillende delen van het vliegveld, maar op andere vliegvelden moet je je rotrennen van het ene eind naar het andere. Buitenlandse vluchten komen zo goed als nooit aan in dezelfde hoek als binnenlandse vluchten vertrekken.
Ik ben voor een rechtstreekse vlucht met kleine kinderen, zodat je inderdaad geen bagage hoeft te verzamelen, maar ook omdat je dan je ein-de-lijk slapende dreumes niet wakker hoeft te maken. Wij hebben zo'n beetje elke maatschappij gevlogen de afgelopen vijf jaar en er zit echt niet veel verschil tussen de maatschappijen. Behalve dan British Airways, die niet zo'n altijd te kleine bassinet/wieg hebben voor een meereizende baby, maar een soort wipper/autostoel van Britax, die bevestigd wordt op een ruime tafel waarop je al je troep kwijt kan. Erg handig en comfortabel. En Virgin Atlantic heeft lekker frisse vliegtuigen.
Kijk in elk geval uit dat je niet vliegt op bijvoorbeeld DC of Newark, waarna je overstapt op een binnenlandse vlucht. Los van het bagage-gedoe beland je wellicht van een prettige Boeing met privé-tv, gratis drank/maaltijden en een wiegje/stoeltje in een kleiner vliegtuig zonder wiegje, geen entertainment en met een beperkte kaart waar je zelfs voor een kop oploskoffie 3 dollar moet neerleggen. Dan is de vluchtprijs misschien wel lager, maar het comfort voor die laatste paar uur een stuk minder.
Over jullie schema: hopelijk houdt jullie dochter van autorijden. Die van ons (nu 5) zat met 10/11 maanden nog achteruitrijdend in haar maxicosi en was daar absoluut niet van gecharmeerd. Drie weken lang dagen van soms wel 5-6 uur rijden, zoals in jullie reis, zijn nu pas enigszins te doen, dankzij vooruit en naar buiten kunnen kijken (en de iPad).
Ik zou wat vaker twee-drie nachten op een plek doorbrengen en een deel van het programma skippen. Lekker een beetje aanrommelen op de camping, wat rustige hikes, dagje shopping mall, zoiets. Zoek wel naar campings met wat comfort, want oktober is echt al best koud in de parken (en trouwens ook aan de kust van SF). Wij verbleven (niet echt op jullie route, maar bij een kustgebied dat zich zonder meer kan meten met de beroemdere omgeving) begin september op de KOA van Petaluma, waar ze een verwarmd buitenzwembad hebben. Dat was de nogal prijzige overnachting wel waard.
Kijk in elk geval uit dat je niet vliegt op bijvoorbeeld DC of Newark, waarna je overstapt op een binnenlandse vlucht. Los van het bagage-gedoe beland je wellicht van een prettige Boeing met privé-tv, gratis drank/maaltijden en een wiegje/stoeltje in een kleiner vliegtuig zonder wiegje, geen entertainment en met een beperkte kaart waar je zelfs voor een kop oploskoffie 3 dollar moet neerleggen. Dan is de vluchtprijs misschien wel lager, maar het comfort voor die laatste paar uur een stuk minder.
Over jullie schema: hopelijk houdt jullie dochter van autorijden. Die van ons (nu 5) zat met 10/11 maanden nog achteruitrijdend in haar maxicosi en was daar absoluut niet van gecharmeerd. Drie weken lang dagen van soms wel 5-6 uur rijden, zoals in jullie reis, zijn nu pas enigszins te doen, dankzij vooruit en naar buiten kunnen kijken (en de iPad).
Ik zou wat vaker twee-drie nachten op een plek doorbrengen en een deel van het programma skippen. Lekker een beetje aanrommelen op de camping, wat rustige hikes, dagje shopping mall, zoiets. Zoek wel naar campings met wat comfort, want oktober is echt al best koud in de parken (en trouwens ook aan de kust van SF). Wij verbleven (niet echt op jullie route, maar bij een kustgebied dat zich zonder meer kan meten met de beroemdere omgeving) begin september op de KOA van Petaluma, waar ze een verwarmd buitenzwembad hebben. Dat was de nogal prijzige overnachting wel waard.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het kan wel zo, maar ik ben het met Bello eens dat het ook wel prettig is om het iets rustiger aan te doen. Je kunt dat natuurlijk ook ter plekke bekijken.
In die tijd van het jaar is 2 nachten Page ook wel aangenaam denk ik, misschien in plaats van 2 nachten GC?
Je zou op SF kunnen vliegen, dan heb je niet het probleem van een camper in SF.
Marianne
In die tijd van het jaar is 2 nachten Page ook wel aangenaam denk ik, misschien in plaats van 2 nachten GC?
Je zou op SF kunnen vliegen, dan heb je niet het probleem van een camper in SF.
Marianne
Extra nacht page is een goede, en wellicht ook aan de kust tussen LA en SF, om even lekker rustig bij te komen van de reis. We kunnen evt San Diego overslaan om nog wat meer ruimte en rust te creeeren. Zou 1 nachtje GC genoeg zijn volgens jullie? Welke plekken moeten we ook in die tijd van het jaar echt voor reserveren? Als we dat zo min mogelijk doen kunnen we ter plekken kijken hoe het gaat en daar onze snelheid (en evt route) op aanpassen.
Hoe kom je aan die reistijden? Ik zie ergens 500km/5 uur staan, volgens mij nooit haalbaar met een camper. Reken erop dat je er langer over rijdt dan google maps aangeeft, en met een baby zul je soms extra moeten stoppen (honger/dorst/vieze luier of domweg krijsen en niet meer willen).
Ik had eigenlijk nog niet naar je route gekeken omdat ik de omgeving niet ken, maar het zijn inderdaad vaak flinke afstanden. Wij hebben jaren geleden een camperreis gedaan met onze oudste die tijdens die vakantie 1 werd. Wij probeerden steeds 's ochtend iets te ondernemen, en dan na de lunch tijdens zijn slaapje rijden. Wij reden meestal zo'n 3 uur per dag, soms wat langer, maar bleven ook vaak meer dan 1 nacht op een plek. Wij zaten toen in een niet zo toeristisch gebied, du we hadden niets vooraf geboekt en zagen wel hoe ver we kwamen. Maar dat is in het Zuidwesten wellicht niet zo makkelijk.
Ik had eigenlijk nog niet naar je route gekeken omdat ik de omgeving niet ken, maar het zijn inderdaad vaak flinke afstanden. Wij hebben jaren geleden een camperreis gedaan met onze oudste die tijdens die vakantie 1 werd. Wij probeerden steeds 's ochtend iets te ondernemen, en dan na de lunch tijdens zijn slaapje rijden. Wij reden meestal zo'n 3 uur per dag, soms wat langer, maar bleven ook vaak meer dan 1 nacht op een plek. Wij zaten toen in een niet zo toeristisch gebied, du we hadden niets vooraf geboekt en zagen wel hoe ver we kwamen. Maar dat is in het Zuidwesten wellicht niet zo makkelijk.
Terug in Texas!
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik zie dat je op zaterdag aankomt en dan zondag op pad wilt gaan. Naar mijn weten kun je nergens op zondag een camper ophalen. Dus check dat even goed.
Hoeveel km je dan nog kunt rijden op die dag is ook afhankelijk van hoe laat je de camper op kunt halen, als dat pas rond 12.00 uur is, zal je echt niet eerder dan 13.00/14.00 uur weg kunnen rijden, wellicht nog later. Het is dan niet verstandig om dan nog 300 km te plannen (je moet ook nog wat boodschappen doen).
Hoeveel km je dan nog kunt rijden op die dag is ook afhankelijk van hoe laat je de camper op kunt halen, als dat pas rond 12.00 uur is, zal je echt niet eerder dan 13.00/14.00 uur weg kunnen rijden, wellicht nog later. Het is dan niet verstandig om dan nog 300 km te plannen (je moet ook nog wat boodschappen doen).
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
wij hebben zo'n 10 jaar geleden ook met camper en jonge kinderen ongeveer hetzelfde rondje gedaan.
Jogste was toen 6-7 maanden andere 2 1/2.
Dus mijn vrouw met de baby en ik met de grootste op de rug.
We hadden vlucht met tussenlanding. Wij hebben dat niet als vervelend ervaren.
Wat ik me nog kan herinneren zijn de wandelingen langs tioga pass (meer vlakke) deze waren goed te doen en ook de vlakke in de valley waren goed te doen.
We hebben er 1 met wat stijging gedaan (weet niet meer welke) dit was redelijk pittig.
In Bryce hebben we of de navajo of the queen gedaan (in elk geval niet gecombineerd) dit is pittig maar goed te doen.
In zion de wandeling (verhrd) langs rivietje is zelfs met buggy te doen.
Bij het kiezen van de campings probeer wat naar de ondergrond te kijken. Dit vonden wij het vervelendste. Ze zitten in de kruip fase en alle kiezel/stoffige ondergrond was redelijk vervelend. De campings met gras waren veel fijner (soms zul je geen keuze hebben)
gr
Jogste was toen 6-7 maanden andere 2 1/2.
Dus mijn vrouw met de baby en ik met de grootste op de rug.
We hadden vlucht met tussenlanding. Wij hebben dat niet als vervelend ervaren.
Wat ik me nog kan herinneren zijn de wandelingen langs tioga pass (meer vlakke) deze waren goed te doen en ook de vlakke in de valley waren goed te doen.
We hebben er 1 met wat stijging gedaan (weet niet meer welke) dit was redelijk pittig.
In Bryce hebben we of de navajo of the queen gedaan (in elk geval niet gecombineerd) dit is pittig maar goed te doen.
In zion de wandeling (verhrd) langs rivietje is zelfs met buggy te doen.
Bij het kiezen van de campings probeer wat naar de ondergrond te kijken. Dit vonden wij het vervelendste. Ze zitten in de kruip fase en alle kiezel/stoffige ondergrond was redelijk vervelend. De campings met gras waren veel fijner (soms zul je geen keuze hebben)
gr
Mij valt dag negen op. Waar verblijf je in Yosemite? En kan je nog over de tiogapas in september? Wij reden vanuit de valley over de Tiogapas naar Mono Lake en dat was nog geen 150 kilometer (wel hele trage...). Jij hebt daar 466 kilometer staan. Als de Tiogapas al dicht is zou ik eerlijk gezegd niet zover omrijden voor mono lake. Wij vonden het een heel leuke tussenstop maar ik zou er geen honderden kilometers voor omrijden.
Bij Tiogatours kun je de route invoeren met camperreistijden, wel zo handig.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Tioga Pass zal in september of begin oktober geen probleem zijn. Maar afstand en tijd kloppen inderdaad niet.Mariëlle schreef:Mij valt dag negen op. Waar verblijf je in Yosemite? En kan je nog over de tiogapas in september? Wij reden vanuit de valley over de Tiogapas naar Mono Lake en dat was nog geen 150 kilometer (wel hele trage...). Jij hebt daar 466 kilometer staan.
Je moet op tijd reserveren voor Yosemite maar dat kan pas in mei. Zie voor informatie over het reserveren http://www.nps.gov/yose onder fees and reservations.
Marianne
Bedankt voor alle tips en informatie, super! Afstanden en reistijden inderdaad via google maps, begrijp dat we er met de camper langer over zullen doen. Ik had al zo'n idee dat die afstand van Yosemite naar mono lake niet klopte, daar zal ik wel ietsfout hebben gedaan. Wat is mooier, Mono Lake of Mammoth Lakes?
Ik had inderdaad al gekeken naar het reserveren voor een campsite in Yosemite. Is dat ook in deze tijd van het jaar aan te raden? Zijn er nog andere parken waar reserveren verstandig is?
Ik had inderdaad al gekeken naar het reserveren voor een campsite in Yosemite. Is dat ook in deze tijd van het jaar aan te raden? Zijn er nog andere parken waar reserveren verstandig is?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mono Lake is een meer, Mammoth Lakes is een plaats. Je moet zeker even een kijkje bij Mono Lake nemen (South Tufa).
Voor Yosemite is reserveren wel aan te raden omdat jullie er in het weekend zijn.
Marianne
Voor Yosemite is reserveren wel aan te raden omdat jullie er in het weekend zijn.
Marianne
Hallo,
De vluchten zijn geboekt en de camper is gereserveerd.
We pikken op zaterdag de camper op in LA. Natuurlijk moeten we afwachten wat we kunnen rijden met de kleine. Op dit moment vindt ze het heerlijk in de auto, maar mocht het over een half jaar anders zijn moeten we wellicht besluiten om de route in te korten of wat dingen te schrappen. Er vanuit gaande dat dat niet nodig is heb ik een route in gedachten. Hoe ziet dit er in jullie ogen uit?
Vrij Aankomst LA
za LA - Pismo beach (ik hoop dat dit haalbaar is op de eerste dag, anders misschien nog tips van een leuke plek dichter bij LA om 2 nachten te verblijven?)
Zo dagje Pismo beach (even bijkomen van de vlucht en grote boodschappen doen)
Ma Pisco Beach - Monterey
Di Monterey - San Francisco
Woe San Francisco
Do San Francisco
Vrij San Francisco - Yosemity
Za Yosemity
Zo Yosemity - Mammoth Lakes
Ma Mammoth Lakes - Death Valley
Di Death Valley - Las Vegas
Woe Las Vegas - Zion NP
Do Zion NP
Vrij Zion - Bryce
Za Bryce - Page
Zo Page
Ma Page - Grand Canyon
Di Grand Canyon
Woe GC - Kingman
Do Kingman - Joshue Tree NP
Vrij Joshua Tree NP - LA (Camper inleveren voor 11u, is dit haalbaar vanuit Joshua Tree?)
Za vertrek naar Amsterdam
De vluchten zijn geboekt en de camper is gereserveerd.
We pikken op zaterdag de camper op in LA. Natuurlijk moeten we afwachten wat we kunnen rijden met de kleine. Op dit moment vindt ze het heerlijk in de auto, maar mocht het over een half jaar anders zijn moeten we wellicht besluiten om de route in te korten of wat dingen te schrappen. Er vanuit gaande dat dat niet nodig is heb ik een route in gedachten. Hoe ziet dit er in jullie ogen uit?
Vrij Aankomst LA
za LA - Pismo beach (ik hoop dat dit haalbaar is op de eerste dag, anders misschien nog tips van een leuke plek dichter bij LA om 2 nachten te verblijven?)
Zo dagje Pismo beach (even bijkomen van de vlucht en grote boodschappen doen)
Ma Pisco Beach - Monterey
Di Monterey - San Francisco
Woe San Francisco
Do San Francisco
Vrij San Francisco - Yosemity
Za Yosemity
Zo Yosemity - Mammoth Lakes
Ma Mammoth Lakes - Death Valley
Di Death Valley - Las Vegas
Woe Las Vegas - Zion NP
Do Zion NP
Vrij Zion - Bryce
Za Bryce - Page
Zo Page
Ma Page - Grand Canyon
Di Grand Canyon
Woe GC - Kingman
Do Kingman - Joshue Tree NP
Vrij Joshua Tree NP - LA (Camper inleveren voor 11u, is dit haalbaar vanuit Joshua Tree?)
Za vertrek naar Amsterdam
Ik vind het een hele mooie route. Bijna overal voldoende tijd, al komt L.A. er een beetje bekaaid af maar dat kan bewust zijn? Persoonlijk zou ik niet die volle dag Pismo doen maar een dag later vanuit Los Angeles naar Pismo rijden. Overigens is de rit L.A. - Pismo prima te doen hoor, ook als je deze meteen de tweede dag zou doen. Er zijn ook nog een aantal leuke stops op de weg daarheen.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Mooi route!
Ik vraag me alleen af wat je precies met zo'n kleintje in SF wil doen. Wij zijn er met onze kinderen ook geweest (waren toen iets ouder) maar ik zou er niet zo snel met jongere kinderen heen gaan. Wanneer ze de leeftijd hebben om te fietsen wordt het leuker zeg maar.
Dan zou ik er eerder voor kiezen deze tijd door te brengen in Yosemite.
Wellicht heb je wat aan onze verslagen (de oudste was 20 maanden toen we met reizen begonnen)
Succes!
Ik vraag me alleen af wat je precies met zo'n kleintje in SF wil doen. Wij zijn er met onze kinderen ook geweest (waren toen iets ouder) maar ik zou er niet zo snel met jongere kinderen heen gaan. Wanneer ze de leeftijd hebben om te fietsen wordt het leuker zeg maar.
Dan zou ik er eerder voor kiezen deze tijd door te brengen in Yosemite.
Wellicht heb je wat aan onze verslagen (de oudste was 20 maanden toen we met reizen begonnen)
Succes!
Tips zijn welkom!
Hierbij onze route, graag deel ik deze met jullie. Als jullie nog op of aanmerkingen hebben dan hoor ik het graag! We reizen met een kindje van 10 a 11 maanden oud.
Ik twijfel over de eerste week, als we een dag minder in San Francisco pakken kunnen we de eerste dagen wat rustiger aan doen en bijvoorbeeld twee nachten in Pismo blijven of voor Pismo nog ergens anders overnachten (net ten Noorden van LA). Maar als we daar zijn merken we vanzelf of we dat nodig hebben of dat die eerste drie dagen rijden geen probleem zullen zijn. Daarnaast twijfel ik of GC naar Joshua Tree in een dag te doen is. Ik heb op het forum al verschillende malen gelezen dat men adviseerd dat het in een dag te doen is, zal dit ook lukken met een camper?
Verder heb ik een aantal vragen.
Wat komen op de eerste dag om 11.50 in de ochtend aan op LAX. We hebben een airport hotel geboekt. Op de laatste dag leveren we sochtends de camper in en hebben we ook nog een middag. Deze uurtjes zouden we willen gebruiken om wat high lights van LA te bezoeken. Wat is te doen in een paar uur met met het openbaar vervoer (vanaf omgeving vliegveld)?
Verder hebben we naast de eerste en laatste nacht tot zo ver alleen Yosemite geboekt. Zijn er nog meer plaatsen aan te raden om te reserveren? We reizen met een camper. Ondergenoemde data zijn in september en oktober. Ik heb gezien dat het 13 oktober Columbusday is wat wordt gevierd als nationale feestdag. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Is dan alles gesloten en wellicht dat weekend extra druk ivm lang weekend?
Graag jullie reacties!
Dag 1- Vrij 26e: AMS –LA Aankomst om 11.50. Activiteiten voor de (na)middag en begin avond?
Dag 2- Za 27e: La -> pismo beach 321 km
Dag 3-Zo 28e: Pismo Beach -> Monterey 241 km
Dag 4- Ma 29e: Montery -> SF 200 km
Dag 5- Di 30e: SF
Dag 6- Woe 1e: SF
Dag 7- Do 2e: SF -> Yosemite 315 km
Dag 8- Vrij 3e: Yosemite
Dag 9- Za 4e: Yosemite
Dag 10- Zo 5e: Yosemite -> Mammoth Lakes 166 km
Dag 11- Ma 6e: Mammoth Lakes -> Death Valley 339 km
Dag 12- Di 7e: Death Valley -> LV 228 km
Dag 13- Woe 8e: LV -> Zion NP 260 km
Dag 14- Do 9e: Zion NP
Dag 15- Vrij 10e: Zion -> Bryce 140 km
Dag 16- Za 11e: Bryce -> Page 250 km
Dag 17- Zo 12e: Page
Dag 18- Ma 13e: Page -> GC 215 km COLUMBUSDAY?!
Dag 19- Di 14e: GC
Dag 20- Woe 15e: GC -> Joshua Tree NP 580
Dag 21- Do 16e: Joshua Tree NP - LA
Dag 22 - Vrij 17e: Inleveren camper, daarna high lights LA
Dag 23- Za 18e: Vliegen terug naar NL
Ik twijfel over de eerste week, als we een dag minder in San Francisco pakken kunnen we de eerste dagen wat rustiger aan doen en bijvoorbeeld twee nachten in Pismo blijven of voor Pismo nog ergens anders overnachten (net ten Noorden van LA). Maar als we daar zijn merken we vanzelf of we dat nodig hebben of dat die eerste drie dagen rijden geen probleem zullen zijn. Daarnaast twijfel ik of GC naar Joshua Tree in een dag te doen is. Ik heb op het forum al verschillende malen gelezen dat men adviseerd dat het in een dag te doen is, zal dit ook lukken met een camper?
Verder heb ik een aantal vragen.
Wat komen op de eerste dag om 11.50 in de ochtend aan op LAX. We hebben een airport hotel geboekt. Op de laatste dag leveren we sochtends de camper in en hebben we ook nog een middag. Deze uurtjes zouden we willen gebruiken om wat high lights van LA te bezoeken. Wat is te doen in een paar uur met met het openbaar vervoer (vanaf omgeving vliegveld)?
Verder hebben we naast de eerste en laatste nacht tot zo ver alleen Yosemite geboekt. Zijn er nog meer plaatsen aan te raden om te reserveren? We reizen met een camper. Ondergenoemde data zijn in september en oktober. Ik heb gezien dat het 13 oktober Columbusday is wat wordt gevierd als nationale feestdag. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Is dan alles gesloten en wellicht dat weekend extra druk ivm lang weekend?
Graag jullie reacties!

Dag 1- Vrij 26e: AMS –LA Aankomst om 11.50. Activiteiten voor de (na)middag en begin avond?
Dag 2- Za 27e: La -> pismo beach 321 km
Dag 3-Zo 28e: Pismo Beach -> Monterey 241 km
Dag 4- Ma 29e: Montery -> SF 200 km
Dag 5- Di 30e: SF
Dag 6- Woe 1e: SF
Dag 7- Do 2e: SF -> Yosemite 315 km
Dag 8- Vrij 3e: Yosemite
Dag 9- Za 4e: Yosemite
Dag 10- Zo 5e: Yosemite -> Mammoth Lakes 166 km
Dag 11- Ma 6e: Mammoth Lakes -> Death Valley 339 km
Dag 12- Di 7e: Death Valley -> LV 228 km
Dag 13- Woe 8e: LV -> Zion NP 260 km
Dag 14- Do 9e: Zion NP
Dag 15- Vrij 10e: Zion -> Bryce 140 km
Dag 16- Za 11e: Bryce -> Page 250 km
Dag 17- Zo 12e: Page
Dag 18- Ma 13e: Page -> GC 215 km COLUMBUSDAY?!
Dag 19- Di 14e: GC
Dag 20- Woe 15e: GC -> Joshua Tree NP 580
Dag 21- Do 16e: Joshua Tree NP - LA
Dag 22 - Vrij 17e: Inleveren camper, daarna high lights LA
Dag 23- Za 18e: Vliegen terug naar NL
Laatst gewijzigd door Dude op 22 jul 2014, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Beide reistopics samengevoegd om de overzichtelijkheid te bewaren.
Reden: Beide reistopics samengevoegd om de overzichtelijkheid te bewaren.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Tips zijn welkom!
Ik vermoed dat het niet nodig is om verder iets te reserveren, maar ik zou de weekenden in de gaten houden. Als je bijvoorbeeld nu kijkt op Mather voor 2 nachten dan zijn er nog 34 plaatsen vrij. Als dat over een tijdje veel minder zijn zou ik het dagelijks even volgen en zo nodig toch boeken.
Wij zijn 2 jaar geleden met Columbus day in het noordoosten geweest. Voor zover ik me kan herinneren was er niet iets gesloten maar het was wel erg druk overal. Ik vermoed dat het in Bryce en Page dan druk kan zijn. Bryce kun je niet reserveren, maar ik denk dat daar wel voldoende plaats is.
Marianne
Wij zijn 2 jaar geleden met Columbus day in het noordoosten geweest. Voor zover ik me kan herinneren was er niet iets gesloten maar het was wel erg druk overal. Ik vermoed dat het in Bryce en Page dan druk kan zijn. Bryce kun je niet reserveren, maar ik denk dat daar wel voldoende plaats is.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Helaas is het openbaar vervoer in LA niet zo goed geregeld. Het kost je echt veel tijd om ergens te geraken. Wat ik zou aanraden is naar Venice Beach en Santa Monica te gaan. Dit is niet zo heel ver van de luchthaven af, mooi en leuk. Om echt LA te bezoeken heb je eigenlijk een auto nodig, punt.
Camper afhalen, boodschappen doen en tot Pismo beach rijden is misschien wat veel van het goede. Je zou kunnen kiezen voor een eerste nacht in Santa Barbara en de tweede in de omgeving van San Simeon. Je verliest dan uiteraard een dag SF.
Volg goed het weer voor Yosemite, zeker hoger op kan het al sneeuwen en soms wordt de Tioga Pass één of meerdere dagen gesloten. Dit moet je van dag tot dag opvolgen.
Columbus Day zal gewoon druk zijn, maar alles is normaal gezien wel open hoor, ook winkels.
GC - Joshua Tree is te doen, zeker na een volle dag GC, je kan immers vroeg vertrekken.
Camper afhalen, boodschappen doen en tot Pismo beach rijden is misschien wat veel van het goede. Je zou kunnen kiezen voor een eerste nacht in Santa Barbara en de tweede in de omgeving van San Simeon. Je verliest dan uiteraard een dag SF.
Volg goed het weer voor Yosemite, zeker hoger op kan het al sneeuwen en soms wordt de Tioga Pass één of meerdere dagen gesloten. Dit moet je van dag tot dag opvolgen.
Columbus Day zal gewoon druk zijn, maar alles is normaal gezien wel open hoor, ook winkels.
GC - Joshua Tree is te doen, zeker na een volle dag GC, je kan immers vroeg vertrekken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daar had ik even overheen gelezen; zonder eigen vervoer doe je niet veel in LA, zeker niet in ene paar uurtjes.
De eerste dag zal ook druk worden, hoe laat kunnen jullie de camper ophalen?
Marianne
De eerste dag zal ook druk worden, hoe laat kunnen jullie de camper ophalen?
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 1719 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-