Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Evi1210: eerste keer Westkust. Route SFO - LV - LA
Re: Reis Evi1210: eerste keer Westkust. Route SFO - LV - LA
Wederom bedankt!
Even een meer praktisch vraagje voor iedereen die al overnacht heeft in een tent in Curry Village:
Ik veronderstel dat er geen electriciteit in de tent voorzien is. Hoe laden jullie dan jullie fototoestel (en eventueel gsm) op? Of zijn er in de publieke plaatsen stopcontacten voorzien?
Even een meer praktisch vraagje voor iedereen die al overnacht heeft in een tent in Curry Village:
Ik veronderstel dat er geen electriciteit in de tent voorzien is. Hoe laden jullie dan jullie fototoestel (en eventueel gsm) op? Of zijn er in de publieke plaatsen stopcontacten voorzien?
Nee die tenten hebben geen elektriciteit. Althans, de standaard tent niet. Je kan kan je dingen opladen in de Lounge, maar das wel vechten om een stopcontact.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Zijn er dan niet-standaard tenten? Wij hebben een verwarmde tent maar ik veronderstel dat die onder de standaard tenten vallen.
Zijn er hier mensen die hun fototoestel/gsm opladen in de auto via de aansteker?
Zijn er hier mensen die hun fototoestel/gsm opladen in de auto via de aansteker?
Met de standaard tent bedoel ik inderdaad de non heated. Ik weet het niet zeker maar zou me kunnen voorstellen als je een heated tent hebt er een vorm van elektriciteit aanwezig moet zijn. Neem aan dat die verwarming niet op kolen loopt
.

Groetjes,
Daniel
Daniel
Aaah
bedankt!!!

Hallo,
Ik dacht hier te lezen te hebben dat dit jaar het wel meevalt qua sneeuw op de Tioga Pass.
Wat is de kans dat die al open zal zijn op 17/05? Maar dat zijn natuurlijk speculaties, we zullen maar afwachten wat er op de officiële website verschijnt.
Mocht de Pass open zijn, is het dan verstandig om in Lone Pine te overnachten? Of eerder Bischop? We rijden de volgende dag door naar Death Valley waar we ook een overnachting gepland hebben.
Indien die nog gesloten is, best via Ridgecrest? En daar overnachten?
Stel dat de Pass open zou zijn, rijden we dan best het park binnen via de zuidingang om de sequoia's te zien? Als ik even op de officiële website kijk bij "plan your visit", dan lijkt het mij nogal een omweg om op onze laatste dag in het park eerst langs onder te rijden om dan weer iets of wat naar het noorden te rijden naar de Tioga.
Alvast bedankt.
Ik dacht hier te lezen te hebben dat dit jaar het wel meevalt qua sneeuw op de Tioga Pass.
Wat is de kans dat die al open zal zijn op 17/05? Maar dat zijn natuurlijk speculaties, we zullen maar afwachten wat er op de officiële website verschijnt.
Mocht de Pass open zijn, is het dan verstandig om in Lone Pine te overnachten? Of eerder Bischop? We rijden de volgende dag door naar Death Valley waar we ook een overnachting gepland hebben.
Indien die nog gesloten is, best via Ridgecrest? En daar overnachten?
Stel dat de Pass open zou zijn, rijden we dan best het park binnen via de zuidingang om de sequoia's te zien? Als ik even op de officiële website kijk bij "plan your visit", dan lijkt het mij nogal een omweg om op onze laatste dag in het park eerst langs onder te rijden om dan weer iets of wat naar het noorden te rijden naar de Tioga.
Alvast bedankt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is tot nu toe weinig sneeuw gevallen en ik roep dan ook al tijden dat het goed mogelijk is dat de Tioga Pass al vroeg open zal gaan. Nu moet je natuurlijk voorzichtig zijn met dergelijke voorspellingen. Inmiddels ligt er wat meer sneeuw op de bergen, zie bijvoorbeeld de webcams op de NPS-site: http://www.nps.gov/yose/photosmultimedia/webcams.htm. Dus ja, regelmatig eens kijken op de NPS-site en afwachten is de boodschap.
Als de pas open is zou ik inderdaad vanuit SF via de zuidingang het park binnen rijden zodat je dan de Mariposa grove kunt bezoeken. Met een overnachting in DV zou ik eerder kiezen voor Lee Vining of Mammoth Lakes in plaats van Bishop of Lone Pine. Je hebt de volgende dag voldoende tijd voor het stuk naar DV. Kijk eens in ons 2013-verslag voor dat stuk. Wij waren er toen begin juni.
Ridgecrest is een mogelijkheid als de pas gesloten is.
Hieronder Half Dome zoals het er nu uit ziet op de webcam en daaronder in 2011 - toen de pas op 18 juni openging.
Marianne
Als de pas open is zou ik inderdaad vanuit SF via de zuidingang het park binnen rijden zodat je dan de Mariposa grove kunt bezoeken. Met een overnachting in DV zou ik eerder kiezen voor Lee Vining of Mammoth Lakes in plaats van Bishop of Lone Pine. Je hebt de volgende dag voldoende tijd voor het stuk naar DV. Kijk eens in ons 2013-verslag voor dat stuk. Wij waren er toen begin juni.
Ridgecrest is een mogelijkheid als de pas gesloten is.
Hieronder Half Dome zoals het er nu uit ziet op de webcam en daaronder in 2011 - toen de pas op 18 juni openging.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 2940 Weergaves
-
Laatste bericht door Somarits
-