Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Renata82: LA-LV (evt SF?)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Renata82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Renata82: LA-LV (evt SF?)

Bericht door Renata82 »

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik zijn van plan om in juni naar het zuidwesten van Amerika te gaan. Ik ben er in 2004 al eens geweest, hij nog nooit. De route die we nu voor ogen hebben bevat voor mij ook wat nieuwe parken, maar ik ben bang dat we te veel willen in korte tijd. Wat vinden jullie?

Day 1: AMS-LA
Day 2: LA
Day 3: LA
Day 4: LA-Palm Springs 160 km
Day 5: Joshua Tree National Park
Day 6: Palm Springs - Sedona 580 km
Day 7: Sedona - Grand Canyon 186 km
Day 8: Grand Canyon
Day 9: grand Canyon- Monument Valley 250 km
Day 10: Kayenta - Moab 251 km
Day 11: Arches National Park
Day 12: Moab-Bryce 442 km
Day 13: Bryce
Day 14: Bryce - Zion 202 km
Day 15: Zion
Day 16: Zion- Las Vegas 198 km
Day 17: Las Vegas- Death Valley 190 km
Day 18: Death Valley - Yosemite 484 km
Day 19: Yosemite
Day 20: Yosemite - San Francisco 344 km
Day 21: San Francisco
Day 22: San Francisco
Day 23: SF-AMS

Ik ben niet zo enthousiast over LA, maar ik heb er vrienden wonen, en wil er daarom toch graag beginnen. We denken erover na om eventueel in Las Vegas te eindigen, maar dan missen we SF en Yosemite.... Lastig!

Alvast bedankt voor het meedenken! :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Renata82 LA-LV (evt SF?)

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Je hebt een mooie route, en het is best te doen, hoewel ik zelf een aantal dingen zou wijzigen. Door bijvoorbeeld Joshua Tree of Sedona over te slaan heb je wat meer rust in de route en kun je ergens wat meer tijd nemen. Zo zou ik tussen Death Valley en Yosemite nog een stop doen zodat je meer tijd hebt onderweg en voor de Tioga Pass.
In plaats van 2 nachten Bryce zou je tussen Moab en Bryce nog een overnachting bij Capitol Reef kunnen doen. Dan heb je ook meer tijd bij Moab want behalve Arches kun je daar ook nog naar Canyonlands. Kijk daarvoor eens in ons 2013-verslag, wij waren er eind mei.
Over Kayenta heb ik nog nooit veel positiefs gelezen; je zou ook bij MV zelf kunnen kijken. Wij vonden de cabins bij Gouldings campground erg leuk (zie ons 2008-verslag).

Marianne
Renata82
Amerika-ontdekker

Re: Reis Renata82: LA-LV (evt SF?)

Bericht door Renata82 »

Hoi Marianne,

Dank je wel voor je snelle reactie en tips! :thumbup:

Sedona heb ik opgenomen in de route omdat de afstand Palm Springs - Grand Canyon me anders erg groot leek, maar misschien is het mogelijk om voor Joshua Tree oostelijker te overnachten en zo de afstanden wat meer te verdelen en een dag te winnen, die we dan voor Yosemite kunnen gebruiken.

Ook Canyonlands lijkt me erg interessant. Ik ga nog even puzzelen :wink: en kom erop terug.
Ik zag nadat ik gepost had in een ander topic inderdaad weinig goeds over Kayenta, dus dat doen we in ieder geval maar niet!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou eigenlijk als je wel in San Francisco wilt eindigen heel de hoek moab en dan een dag extra Las Vegas een dag extra om naar Yosemite te rijden. Je hebt dan ook de 2e dag Bryce niet nodig en die zou je achter Monument Valley bij Page kunnen plaatsen.

Of idd Yosemite en San Francisco schrappen en meer tijd nemen voor arizona en utah. Ik zou persoonlijk ook minimaal 1 extra dagje Las Vegas in je route opnemen.
Renata82
Amerika-ontdekker

Bericht door Renata82 »

Je zou MV en Arches dus overslaan? Is inderdaad wel het overwegen waard voor een iets rustiger reistempo. Een nacht extra in Vegas gaan we niet doen, is niet echt ons ding. Een avond daar is wel genoeg :wink: .
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Als je het begin iets anders doet (geen Palm Springs en Sedona) dan zou het wel kunnen.

Day 4: LA- Las Vegas
Day 5: LV - Grand Canyon
Day 6: Grand Canyon
Day 7: Grand Canyon - Page
Day 8: Page - Monument Valley
Day 9: MV - Moab
Day 10: Moab
Day 11: Moab
Day 12: Moab - Torrey
Day 13: Torrey - Bryce
Day 14: Bryce - Zion
Day 15: Zion
Day 16: Zion - Death Valley
Day 17: Death Valley - Lee Vining
Day 18: Lee Vining - Yosemite
Day 19: Yosemite
Day 20: Yosemite - San Francisco 344 km
Day 21: San Francisco
Day 22: San Francisco
Day 23: SF-AMS

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Renata82
Amerika-ontdekker

Bericht door Renata82 »

Hoi Ingrid,

Dat is helemaal geen slecht idee! Super van je dat je de route zo helemaal hebt geschreven, dan is het meteen duidelijk! :clap: We waren er ook over na aan het denken om Utah te bewaren voor een andere keer en in plaats daarvan Sequoia aan te doen (dan zijn de afstanden kleiner), maar nu gaan we ook goed kijken naar jouw route.

Groetjes Renate
Renata82
Amerika-ontdekker

Bericht door Renata82 »

Hoi allemaal,

Na flink wat wikken en wegen hebben we besloten Utah te bewaren voor een andere keer, zodat we daar meer tijd hebben en nu wat meer rust in de reis inbouwen. Ik heb Sequoia NP toegevoegd aan de reis na Death Valley (ik las dat de zuidingang erg mooi schijnt te zijn) en daarna Yosemite, maar ik zie dat velen dit andersom doen. Wat zijn daar de voordelen van? Is de route mooier via de Tioga Pass?

Day 4: LA-Joshua Tree 182 km
Day 5: Joshua Tree National Park
Day 6: Joshua Tree - Sedona
Day 7: Sedona
Day 8: Sedona - Grand Canyon village 183 km
Day 9: Grand Canyon
Day 10: Grand Canyon - Las Vegas 445 km
Day 11: Las Vegas - Death Valley
Day 12: Death Valley - Kernville, CA 314 km
Day 13: Kernville, CA - rustdag
Day 14: Kernville - Three Rivers Kun je hier door het park heen?
Day 15: Sequoia National Park of Kings canyon
Day 16: Three Rivers - Yosemite 212 km
Day 17: Yosemite
Day 18: Yosemite
Day 19: Yosemite- SF
Day 20: SF
Day 21: SF
Day 22: SF-AMS

Ik hoor graag van jullie.
Renate
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als de Tioga Pass open is zou ik zeker via de Tioga Pass rijden. Die route is veel mooier dan de route onderlangs. Je neemt op die manier ook een veel groter stuk van Yosemite mee, en ook de 395 is een mooie route met veel bezienswaardigheden. Ik zou in dat geval zowel in DV als vlak voor Yosemite een overnachting plannen. Zie daarvoor bijvoorbeeld ons 2013-verslag
Mocht de Tioga Pass nog gesloten zijn dan is jouw route een mogelijkheid. Maar dan zou ik niet in Kernville een dag blijven, waarom niet je rustmoment in het park zelf plannen? Dan kun je ter plekke bekijken of je nog iets gaat ondernemen. Als je daarna naar Yosemite rijdt is Three Rivers niet handig als overnachtingplaats. Kijk eens op de kaart op http://www.nps.gov/seki (links, onder park map) hoe de wegen lopen. De weg via de zuidingang het park in is vooral kronkelig. Naar mijn idee niet bijzonder mooi.
Tussen Kernville en Three rivers rij je niet door het park.

Als je eerst naar Yosemite gaat en daarna naar Sequoia zou je in Kings Canyon kunnen overnachten. Vanuit Grant Grove is Sequoia ook goed te bereiken. Dit kost je minder tijd dan wanneer je naar Three Rivers rijdt. Ook de Wuksachi Lodge is een mogelijkheid. Voor Grant Grove en ons bezoek aan Kings Canyon en Sequoia zie ons 2013-verslag.

Marianne
Renata82
Amerika-ontdekker

Bericht door Renata82 »

Ik ben overtuigd, Marianne! Mooier en efficiënter qua tijd klinkt goed.

Ik heb de route vanaf Death Valley nu aangepast:

Day 12: Death Valley-Mammoth Lakes
Day 13: Mammoth Lakes - Yosemite
Day 14: Yosemite
Day 15: Yosemite
Day 16: Yosemite-Kings canyon
Day 17: Kings Canyon/Sequoia NP
Day 18: Kings canyon- SF
Day 19: SF
day 20: SF
Day 21: SF-AMS

Dan kunnen we naar hotels en autohuur gaan kijken. Zeker met de hotels bij de Grand canyon en Yosemite gaat het hard, zie ik.

Groetjes Renate
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Mooi aangepast Renata :thumbup:
Dit zou ook mijn voorkeur hebben.

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Renata82
Amerika-ontdekker

Bericht door Renata82 »

:wink: :wink:
Goed om te horen!

Renate
Renata82
Amerika-ontdekker

Bericht door Renata82 »

We hebben inmiddels onze tickets geboekt en ook al een paar hotels (Bright Angel lodge in GC, Furnace Creek in DV en Yosemite Cedar lodge). En de voorpret stijgt nog naar grotere hoogte! :D
Zowel In Grant Grove als Wuksachi zijn er alleen nog maar kamers voor boven de $200 per nacht, dus dat gaat hem niet worden. Wel zijn er nog kamers in Cedar Grove, maar dat lijkt me weer een stuk verder van Sequoia NP af. Misschien dan toch Three Rivers?

Groetjes Renate
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Cedar Grove ligt in Kings Canyon.
Het is verder maar het is er prachtig.

Je zou daar 1 nacht kunnen slapen, de volgende dag naar Sequoia gaan en dan terugrijden via de 180 (richting Fresno).
Buiten het park zijn daar ook lodges (en zo zit je al wat in de richting van SF)
Vrienden van mij sliepen ooit hier: Cyndi's Snowline Lodge - http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review- ... ornia.html

Groetjes,

Ingrid
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij zaten vorig jaar een nacht in Cedar Grove, zie ons reisverslag. Erg mooi, en je wilt de Kings Canyon scenic byway niet missen. Het voorstel van Ingrid is mooi. Je kunt ook regelmatig eens kijken of er nog iets vrijkomt in Grant Grove, de cabins daar zijn heel betaalbaar.
Voor wandelingen bij Cedar Grove zie ook ons 2006-verslag.

Marianne
Renata82
Amerika-ontdekker

Bericht door Renata82 »

Ik heb jullie verslag gelezen, Marianne. Het ziet er mooi uit daar in Kings Canyon, ook om te wandelen! Ik heb daarom Cedar Grove geboekt en een hotel in Three Rivers. :D

Ook alle andere overnachtingen heb ik inmiddels geboekt, alleen twijfel ik nog over het stuk tussen Death Valley en Yosemite. We overnachten in Furnace Creek en willen dan in ieder geval nog de Sand Dunes zien en Manzanar. Ik dacht eraan om in Mammoth Lakes te overnachten, maar de dag erna willen we naar Bodie, over de Tioga Pass (daar een korte wandeling maken) en eindigen bij ons hotel in El Portal. Ik weet niet of dat haalbaar is, of dat we bijvoorbeeld vanuit Furnace Creek beter door kunnen rijden naar Lee Vining?

We zouden natuurlijk kunnen zien hoe ver we komen, maar ik reserveer liever van tevoren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mammoth Lakes of Lee Vining maakt niet erg veel uit, ik denk dat je in ML wat meer keuze hebt qua accommodatie maar als je in Lee Vining iets vindt zit je daar wel beter. Lijkt me ook mooi om Mono Lake bij zonsondergang te zien. Voor Bodie ligt Bridgeport ook niet verkeerd, kijk bijvoorbeeld eens bij de Virginia Creek Settlement.
Wij reden een vergelijkbare route vorig jaar, met een stop in DV en in Mammoth Lakes en de volgende dag via Bodie naar Sonora/Arnold (vergelijkbaar qua afstand met de Tioga Pass).

Marianne
Renata82
Amerika-ontdekker

Bericht door Renata82 »

Ik zie inderdaad meer hotels in Mammoth Lakes, maar ik zal eerst eens kijken of er in Lee Vining nog iets vrij is of in Bridgeport (daar had ik helemaal nog niet naar gekeken). Thanks, Marianne!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer