Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Tim: rondreis vanaf Los Angeles
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis Tim: rondreis vanaf Los Angeles
Hallo Iedereen,
Wij zijn al even bezig bezig met een goede planning voor onze eerste reis naar de Westkust van Amerika.
Het valt niet mee een goede planning te maken, je wilt zo veel zien maar ook zeker niet te veel. Alle indrukken en het reizen vergen veel tijd en voor dat je het weet is de dag al weer om.
2 jaar geleden hebben we ook een rondreis gemaakt in Cuba, waar we ook rustig de tijd hebben genomen en niet het hele eiland zijn rond gescheurd.
Onze vliegtickets zijn al geboekt en wel op 25 mei gaan we weg, tot 17 juni (23 dagen) veder is de auto al geboekt en nu zijn we aangekomen om een aantal punten in onze reis vast te leggen en een aantal hotels te boeken. Zelf Denken wij gezien onze reis dat het volgende wel handig is om te boeken; Aankomst LA, Vegas, San Francisco, en weer LA om een aantal dagen te relaxen.
Denken jullie dat je evt. beter nog wat andere hotels moet bij boeken? denkend aan de Grand Canyon en de Bryce canyon.
Dag 1 LA aankomst
Dag 2 LA
Dag 3 LA (Universal Studios)
Dag 4 Rijden naar Vegas (277 mile 4.5 uur)
Dag 5 Las Vegas
Dag 6 Rijden naar Grand Canyon (284 mile 4.5 uur)
Dag 7 Grand Canyon
Dag 8 Rijden naar Bryce canyon ( 285, 5.5 uur)
Dag 9 Bryce Canyon
Dag 10 Rijden naar Death Valley (395, 6 uur rijden)
Dag 11 Rijden naar Bishop (168 mile, 3.5 uur)
Dag 12 Bishop
Dag 13 Rijden Yosemith park (80 mile 1.20 uur)
Dag 14 Yosemithe Park
Dag 15 Rijden naar San Fransisco (170, 3.5 uur)
Dag 16 San Fransisco
Dag 17 San Fransisco
Dag 18 San Francisco
Dag 19 Rijden naar Big Sur
Dag 20 Big Sur
Dag 21 Kustweg
Dag 22 Kustweg
Dag 23 Kustweg
Dag 24 LA (Strand)
Dag 25 Vertrek vanuit LA - Aankomst thuis
Zoals hier boven te lezen is nog niet alles vast gelegd en kunnen we nog schuiven. We houden er van om het rustig aan te doen en afwisselend met steden en natuur.
Kunnen jullie evt. verbeteringen aanbrengen in onze tour? Tips met goede hotels of andere leuke dingen zijn van harte welkom!
Wij zijn al even bezig bezig met een goede planning voor onze eerste reis naar de Westkust van Amerika.
Het valt niet mee een goede planning te maken, je wilt zo veel zien maar ook zeker niet te veel. Alle indrukken en het reizen vergen veel tijd en voor dat je het weet is de dag al weer om.
2 jaar geleden hebben we ook een rondreis gemaakt in Cuba, waar we ook rustig de tijd hebben genomen en niet het hele eiland zijn rond gescheurd.
Onze vliegtickets zijn al geboekt en wel op 25 mei gaan we weg, tot 17 juni (23 dagen) veder is de auto al geboekt en nu zijn we aangekomen om een aantal punten in onze reis vast te leggen en een aantal hotels te boeken. Zelf Denken wij gezien onze reis dat het volgende wel handig is om te boeken; Aankomst LA, Vegas, San Francisco, en weer LA om een aantal dagen te relaxen.
Denken jullie dat je evt. beter nog wat andere hotels moet bij boeken? denkend aan de Grand Canyon en de Bryce canyon.
Dag 1 LA aankomst
Dag 2 LA
Dag 4 Rijden naar Vegas (277 mile 4.5 uur)
Dag 5 Las Vegas
Dag 6 Rijden naar Grand Canyon (284 mile 4.5 uur)
Dag 7 Grand Canyon
Dag 8 Rijden naar Bryce canyon ( 285, 5.5 uur)
Dag 9 Bryce Canyon
Dag 10 Rijden naar Death Valley (395, 6 uur rijden)
Dag 11 Rijden naar Bishop (168 mile, 3.5 uur)
Dag 12 Bishop
Dag 13 Rijden Yosemith park (80 mile 1.20 uur)
Dag 14 Yosemithe Park
Dag 15 Rijden naar San Fransisco (170, 3.5 uur)
Dag 16 San Fransisco
Dag 17 San Fransisco
Dag 18 San Francisco
Dag 19 Rijden naar Big Sur
Dag 20 Big Sur
Dag 21 Kustweg
Dag 22 Kustweg
Dag 23 Kustweg
Dag 24 LA (Strand)
Zoals hier boven te lezen is nog niet alles vast gelegd en kunnen we nog schuiven. We houden er van om het rustig aan te doen en afwisselend met steden en natuur.
Kunnen jullie evt. verbeteringen aanbrengen in onze tour? Tips met goede hotels of andere leuke dingen zijn van harte welkom!
Laatst gewijzigd door timski op 16 mar 2014, 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis janhahne: rondreis vanaf Los Angeles
Jullie hebben erg veel tijd voor de kustweg, de steden en voor Bishop (wat is daar de reden van?), en maar weinig tijd voor de parken. Is dat bewust?
Ik zou vanuit LA via een stop i bijvoorbeeld Kingman naar de GC rijden en na Bryce (en ik mis Zion!) naar Las Vegas gaan.
Voor de parken is reserveren handig, zeker als je in de parken wilt overnachten. Dat vind ik voor de GC en Yosemite aan te raden. Voor Bryce heb je naast het park ook prima mogelijkheden.
Kijk eens naar ons 2013-verslag voor de GC, Bryce, DV en Yosemite.
Marianne
Ik zou vanuit LA via een stop i bijvoorbeeld Kingman naar de GC rijden en na Bryce (en ik mis Zion!) naar Las Vegas gaan.
Voor de parken is reserveren handig, zeker als je in de parken wilt overnachten. Dat vind ik voor de GC en Yosemite aan te raden. Voor Bryce heb je naast het park ook prima mogelijkheden.
Kijk eens naar ons 2013-verslag voor de GC, Bryce, DV en Yosemite.
Marianne
-
- Amerika-newbie
Re: Reis Tim: rondreis vanaf Los Angeles
Bedankt voor je reactie terug Martin & Marianne, er is geen reden waarom we zoveel tijd nemen voor de kustweg. In reisverhalen op het forum las ik dat het leuk is om er zeker 3 dagen voor te nemen.
Misschien nemen wij er nu iets te veel tijd voor en zouden we wat meer door kunnen brengen in de Parken. Ik zag veder dat er nog een foutje in zat, de laatste dag is aankomst dus die dag is de vakantie helaas al voorbij. Veder heb ik inderdaad Zion er inderdaad niet geheel op gezet, het is nog een geen moetje maar het zou kunnen dat we hier nog langs gaan.
Misschien nemen wij er nu iets te veel tijd voor en zouden we wat meer door kunnen brengen in de Parken. Ik zag veder dat er nog een foutje in zat, de laatste dag is aankomst dus die dag is de vakantie helaas al voorbij. Veder heb ik inderdaad Zion er inderdaad niet geheel op gezet, het is nog een geen moetje maar het zou kunnen dat we hier nog langs gaan.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik zou persoonlijk ook niet eerst van LA naar Vegas rijden. Logischer is om richting GC te rijden en te overnachten in bvb Kingman.
Na de Grand Canyon kan je via Page richting Bryce Canyon. Een overnachting in Page is aan te bevelen.
In Bryce canyon heb je in principe genoeg aan een namiddag en avond plus misschien enkele uurtjes in de ochtend. Twee overnachtingen hoeven hier echt niet.
Zion ontbreekt inderdaad, Is dit een bewuste keuze ? Indien je dit er tussenplaatst voorzie je best Bryce - Zion / een dag Zion / Zion - Las Vegas
Na Bryce of Zion zou ik Las Vegas aandoen, dat is logischer, ook onderweg naar Death Valley.
Als je een volledige dag voor Death Valley uittrekt met overnachting in Death Valley kan je de volgende dag best wat verder door rijden bvb naar Mammoth Lakes. Een extra nacht Bishop lijkt mij in ieder geval niet nuttig.
Je kan die dag Mono Lake en Bodie doen en de volgende dag vanuit Mammoth Lakes via de Tioga pass naar Yosemite rijden. Het is de verwachting dat deze zal open zijn. Dit dien je wel voor 100% zekerheid na te gaan !!!!
Voor de kustorute is het meest aangewezen traject: dag 1: SF naar Monterey, dag 2: Monterey naar San Simeon/Cambria/Pismo Beach, dag 3 laatste deel naar LA In principe volstaat dat. Je kan natuurlijk altijd ergens een rustdag insteken.
Vooral in het eerste deel dient naar mijn inzien wat geschoven en dan komt dit prima OK.
Je zou dan zoiets krijgen:
Dag 1 LA aankomst
Dag 2 LA
Dag 4 Rijden naar Kingman (320 mile 4.5 uur)
Dag 5 Kingman - GC (175 mijl, 2,5 uur)
Dag 6 Grand Canyon
Dag 7 Grand Canyon - Page (135 mijl, 2,5 uur)
Dag 8 Page - Bryce canyon ( 150, 2.5 uur)
Dag 9 Bryce Canyon - Zion (80 mijl, 1,5 uur)
Dag 10 Zion
Dag 11 Zion - Las Vegas (155 mile, 2.5 uur)
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas - Death Valley (135 mile 2.5 uur)
Dag 14 Death Valley - Mamoth Lakes (210 mijl, 3,5 uur)
Dag 15 Mammoth Lakes - Yosemite (105 mijl, 2.5 uur)
Dag 16 Yosemite
Dag 17 Yosemite - San Fransisco (190 mijl, 4 uur)
Dag 18 San Francisco
Dag 19 San Francisco
Dag 20 San Francisco - Monterey (120 mijl 2,5 uur)
Dag 21 Monterey - Pismo Beach (150 mijl 3,5 uur)
Dag 22 Pismo Beach - LA (180 mijl 3,5 uur)
Dag 23 Reservedag
Dag 24 LA (Strand)
Dit lijkt me veel evenwichtiger.
Na de Grand Canyon kan je via Page richting Bryce Canyon. Een overnachting in Page is aan te bevelen.
In Bryce canyon heb je in principe genoeg aan een namiddag en avond plus misschien enkele uurtjes in de ochtend. Twee overnachtingen hoeven hier echt niet.
Zion ontbreekt inderdaad, Is dit een bewuste keuze ? Indien je dit er tussenplaatst voorzie je best Bryce - Zion / een dag Zion / Zion - Las Vegas
Na Bryce of Zion zou ik Las Vegas aandoen, dat is logischer, ook onderweg naar Death Valley.
Als je een volledige dag voor Death Valley uittrekt met overnachting in Death Valley kan je de volgende dag best wat verder door rijden bvb naar Mammoth Lakes. Een extra nacht Bishop lijkt mij in ieder geval niet nuttig.
Je kan die dag Mono Lake en Bodie doen en de volgende dag vanuit Mammoth Lakes via de Tioga pass naar Yosemite rijden. Het is de verwachting dat deze zal open zijn. Dit dien je wel voor 100% zekerheid na te gaan !!!!
Voor de kustorute is het meest aangewezen traject: dag 1: SF naar Monterey, dag 2: Monterey naar San Simeon/Cambria/Pismo Beach, dag 3 laatste deel naar LA In principe volstaat dat. Je kan natuurlijk altijd ergens een rustdag insteken.
Vooral in het eerste deel dient naar mijn inzien wat geschoven en dan komt dit prima OK.
Je zou dan zoiets krijgen:
Dag 1 LA aankomst
Dag 2 LA
Dag 4 Rijden naar Kingman (320 mile 4.5 uur)
Dag 5 Kingman - GC (175 mijl, 2,5 uur)
Dag 6 Grand Canyon
Dag 7 Grand Canyon - Page (135 mijl, 2,5 uur)
Dag 8 Page - Bryce canyon ( 150, 2.5 uur)
Dag 9 Bryce Canyon - Zion (80 mijl, 1,5 uur)
Dag 10 Zion
Dag 11 Zion - Las Vegas (155 mile, 2.5 uur)
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas - Death Valley (135 mile 2.5 uur)
Dag 14 Death Valley - Mamoth Lakes (210 mijl, 3,5 uur)
Dag 15 Mammoth Lakes - Yosemite (105 mijl, 2.5 uur)
Dag 16 Yosemite
Dag 17 Yosemite - San Fransisco (190 mijl, 4 uur)
Dag 18 San Francisco
Dag 19 San Francisco
Dag 20 San Francisco - Monterey (120 mijl 2,5 uur)
Dag 21 Monterey - Pismo Beach (150 mijl 3,5 uur)
Dag 22 Pismo Beach - LA (180 mijl 3,5 uur)
Dag 23 Reservedag
Dag 24 LA (Strand)
Dit lijkt me veel evenwichtiger.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-newbie
De route lijkt inderdaad wat logischer (moet ik toch weer mijn vriendin gelijk geven), je passeert in elk geval niet 2x Vegas echter rij dan niet langs Hoover dam maar dit kan je altijd nog ondernemen vanuit Vegas. Veder zouden wij graag nog Zion bezoeken maar wordt het niet wat veel en misschien niet te veel van het zelfde?
Graag zouden we ook iets actiefs willen ondernemen in de parken, bijv; kanoen in Yosemite Park en wandelen (daar is genoeg over terug te vinden)
Graag zouden we ook iets actiefs willen ondernemen in de parken, bijv; kanoen in Yosemite Park en wandelen (daar is genoeg over terug te vinden)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Kijk eens rond op internet. Grand Canyon, Bryce Canyon, Zion, Death Valley en Yosemite zijn zooooo verschillend. Een deja vu zal je niet krijgen.
Wat de Hoover dam betreft, akkoord deze is de grootste, maar zowiezo rijd je over de Glen Canyon Dam. Je kan altijd vanuit Las Vegas een ochtend aan de Hoover dam besteden. Reken op een uurtje op en een uurtje terug. Je kan dit nog definitief beslissen als je in Las Vegas bent.
Als je in de parken actieve zaken wil doen moet je er zeker de tijd voor nemen.
Ik denk dat mijn voorstel hier vrij veel ruimte toe laat.
Wat de Hoover dam betreft, akkoord deze is de grootste, maar zowiezo rijd je over de Glen Canyon Dam. Je kan altijd vanuit Las Vegas een ochtend aan de Hoover dam besteden. Reken op een uurtje op en een uurtje terug. Je kan dit nog definitief beslissen als je in Las Vegas bent.
Als je in de parken actieve zaken wil doen moet je er zeker de tijd voor nemen.
Ik denk dat mijn voorstel hier vrij veel ruimte toe laat.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
-