Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis intrudy: 1e keer naar het westen van Amerika
Reis intrudy: 1e keer naar het westen van Amerika
Hallo forumleden,
Volgend jaar is het de bedoeling om samen met mijn vrouw per camper de USA te bezoeken. Na in Zeist bij de reigersbeurs van Tioga Tours te zijn geweest heb ik de volgende route uitgestippeld.
Wij zitten niet aan een bepaalde datum vast maar de reis zal wel op een zaterdag in juni 2015 beginnen. De reis gaat samen met mijn vrouw.
Hier de route:
dag 1 : AMS - LA
dag 2 : LA
dag 3 : LA (camper ophalen + Boodschappen doen)
dag 4 : LA - Joshua Tree
dag 5 : Joshua Tree - Grand Canyon
dag 6 : Grand Canyon
dag 7 : Grand Canyon - Page
dag 8 : Page - Monument Valey
dag 9 : Monument Valey -Arches
dag 10: Arches - Capitol Reef
dag 11: Capitol Reef - Bryce Canyon
dag 12: Bryce Canyon - Zion
dag 13: Zion
dag 14: Zion - LV (via Valley of Fire)
dag 15: LV
dag 16: LV - Death Valley
dag 17: Death Valley - Mono Lake
dag 18: Mono Lake - Yosemite
dag 19: Yosemite
dag 20: Yosemite - SF
dag 21: SF
dag 22: SF - Monterey
dag 23: Monterey - Santa Barbara
dag 24: Santa Barbara - LA (camper terugbrengen)
dag 25: LA - AMS
dag 26:
dag 27:
De vraag is of dit haalbaar is. We hebben ook nog 2 dagen over.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groet André
Volgend jaar is het de bedoeling om samen met mijn vrouw per camper de USA te bezoeken. Na in Zeist bij de reigersbeurs van Tioga Tours te zijn geweest heb ik de volgende route uitgestippeld.
Wij zitten niet aan een bepaalde datum vast maar de reis zal wel op een zaterdag in juni 2015 beginnen. De reis gaat samen met mijn vrouw.
Hier de route:
dag 5 : Joshua Tree - Grand Canyon
dag 6 : Grand Canyon
dag 7 : Grand Canyon - Page
dag 8 : Page - Monument Valey
dag 9 : Monument Valey -Arches
dag 10: Arches - Capitol Reef
dag 14: Zion - LV (via Valley of Fire)
dag 15: LV
dag 16: LV - Death Valley
dag 17: Death Valley - Mono Lake
dag 20: Yosemite - SF
dag 21: SF
dag 22: SF - Monterey
dag 23: Monterey - Santa Barbara
dag 24: Santa Barbara - LA (camper terugbrengen)
dag 25: LA - AMS
dag 26:
dag 27:
De vraag is of dit haalbaar is. We hebben ook nog 2 dagen over.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groet André
Laatst gewijzigd door intrudy op 01 apr 2014, 00:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: 1e keer naar het westen van Amerika
Joshua Tree - Grand Canyon is ver om op 1 dag te rijden. Reken bij de rijtijden die google maps geeft gerust 20% bij. Je bent met de camper trager dan met een auto. Verder wil je vast nog wel even een stop maken bij route 66 en/of Seligman. Of zelfs een mooi stuk over de route 66 rijden. Dat lukt niet als je dit op een dag doet.
Verder zou ik Arches eruit halen er is daar veel meer dan alleen Arches en voor alleen Arches daar naar toe te rijden is zonde van je tijd. Die tijd kun je ergens anders op je route goed gebruiken. Na Monument Valley zou je naar Capitol Reef kunnen rijden via de UT 95 een schitterende route.
Het stuk Monterey - Santa Barbara is te ver voor een dag als je over Highway one wilt. En dat wil je vast want dat is een van de mooiste kust wegen ter wereld. Ik zou daar een extra stop op plannen. Ik weet niet waar je de camper huurt maar bij de meeste camperverhuurders is Death Valley in de zomer verboden gebied (na 15 juni) hou daar rekening mee.
Misschien kun je nog wat tips halen uit onze reisverslagen.
Verder zou ik Arches eruit halen er is daar veel meer dan alleen Arches en voor alleen Arches daar naar toe te rijden is zonde van je tijd. Die tijd kun je ergens anders op je route goed gebruiken. Na Monument Valley zou je naar Capitol Reef kunnen rijden via de UT 95 een schitterende route.
Het stuk Monterey - Santa Barbara is te ver voor een dag als je over Highway one wilt. En dat wil je vast want dat is een van de mooiste kust wegen ter wereld. Ik zou daar een extra stop op plannen. Ik weet niet waar je de camper huurt maar bij de meeste camperverhuurders is Death Valley in de zomer verboden gebied (na 15 juni) hou daar rekening mee.
Misschien kun je nog wat tips halen uit onze reisverslagen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis intrudy: 1e keer naar het westen van Amerika
Als je op dag 4 Joshua Tree bezoekt en in Twentynine Palms overnacht is het daarna wel te doen om op 1 dag naar GC te rijden, zelfs al neem je nog een stuk route 66 mee. Je mag vrij laat aankomen aangezien je de volgende dag de hele dag hebt voor de GC.
Dag 9 tot 11 lijkt me wat te veel van het goede. Als je Arches echt wil doen heb je een dag meer nodig.
Death valley zal mogelijks met de camper niet mogen.
Monterey - Santa Barbara: beter reeds stoppen in Pismo Beach, Santa Barbara is al ver.
Dag 9 tot 11 lijkt me wat te veel van het goede. Als je Arches echt wil doen heb je een dag meer nodig.
Death valley zal mogelijks met de camper niet mogen.
Monterey - Santa Barbara: beter reeds stoppen in Pismo Beach, Santa Barbara is al ver.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik zal het één en ander wat aanpassen.Misschien Arches laten vallen en een extra dag in Bryce Valley is dat een optie.
Pismo Beach heb ik ingevoegd.
Alle suggesties zijn welkom.
Ik zal het één en ander wat aanpassen.Misschien Arches laten vallen en een extra dag in Bryce Valley is dat een optie.
Pismo Beach heb ik ingevoegd.
Alle suggesties zijn welkom.
Hoi en welkom. Het loont misschien om de dag dat je in LA bent zonder vervoer toch een auto te huren. Het OV in die stad is niet te vergelijken met bijvoorbeeld New York of Parijs. En de meeste bezienswaardigheden liggen een flink stuk uit elkaar. Mocht je dit niet willen dan zou je eens kunnen kijken naar een hop on hop off busdienst. Maar een auto is wel heel erg handig.
Verder zou ik Arches er ook uit halen en die dag ofwel bij Zion ofwel bij San Francisco inzetten.
Verder zou ik Arches er ook uit halen en die dag ofwel bij Zion ofwel bij San Francisco inzetten.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met nog twee extra dagen kun je Moab wel er in laten. Ik neem aan dat je op dag 26 de camper inlevert? Maar het is ook mooi om overal iets meer tijd te nemen, en dan zou ik Moab laten vallen. Lees je goed in, jullie hebben nog tijd genoeg. Kijk welke parken je aanspreken, wat je wilt doen, of je veel wilt wandelen of andere activiteiten wilt ondernemen etc. Kijk voor informatie over de parken en andere beizenswaardigheden op http://www.ontdek-amerika.nl en lees veel reisverslagen; dan zie je hoe een reis er in de praktijk uit kan zien. Voor de parken (en voor de campings daar) is de NPS-site een must (http://www.nps.gov).
Misschien is het handig om in SF te beginnen; die stad kun je goed zonder auto/camper bezoeken.
Marianne
Misschien is het handig om in SF te beginnen; die stad kun je goed zonder auto/camper bezoeken.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ter aanvulling op de al ontvangen handige tips: ben je van plan op in de nationale parken te overnachten, dan moet je al een jaar van tevoren een hotelkamer of cabin reserveren; dit om teleurstelling te voorkomen. De overnachtingscapaciteit in de parken is beperkt en raken zeer snel uitverkocht.
Heb je geen gereserveerde hotelkamer of cabin in een park, dan moet je het park met zonsondergang verlaten en het zijn over het algemeen lange ritten naar een h/motel buiten het park.
Heb je geen gereserveerde hotelkamer of cabin in een park, dan moet je het park met zonsondergang verlaten en het zijn over het algemeen lange ritten naar een h/motel buiten het park.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Even een correctie: je hoeft echt niet het park voor zonsondergang te verlaten als je er geen accommodatie hebt. De parken zijn 24 uur per dag open.
Soms is het handig om ruim op tijd te reserveren maar dat is niet overal zo; er zijn ook regelmatig annuleringen dus ook voor de komende zomer zal er nog wel wat in e parken te vinden zijn. Voor campings geldt vaak dat je tot een half jaar van te voren kunt reserveren. Voor Yosemite komt het heel precies, zie daarvoor http://www.nps.gov/yose onder fees and reservations.
Marianne
Soms is het handig om ruim op tijd te reserveren maar dat is niet overal zo; er zijn ook regelmatig annuleringen dus ook voor de komende zomer zal er nog wel wat in e parken te vinden zijn. Voor campings geldt vaak dat je tot een half jaar van te voren kunt reserveren. Voor Yosemite komt het heel precies, zie daarvoor http://www.nps.gov/yose onder fees and reservations.
Marianne
Aangepaste route
dag 1 : AMS - SF
dag 2 : SF
dag 3 : SF (camper ophalen + Boodschappen doen)
dag 4 : SF - Montery
dag 5 : Montery – Pismo Beach
dag 6 : Pismo Beach – LA
dag 7 : LA
dag 8 : LA – Joshua Tree
dag 9 : Joshua Tree – Bullhead City
dag 10: Bullhead City - Grand Canyon
dag 11: Grand Canyon
dag 12: Grand Canyon - Page
dag 13: Page – Monument Valley
dag 14: Monument Valley – Capitol Reef
dag 15: Capitol Reef – Bryce Canyon
dag 16: Bryce Canyon - Zion
dag 17: Zion
dag 18: Zion
dag 19: Zion - LV
dag 20: LV
dag 21: LV - Bisschop
dag 22: Bisschop - Yosemite
dag 23: Yosemite
dag 24: Yosemite
dag 25: Yosemite – SF (camper inleveren)
dag 26: SF – AMS
Naar wat info bij de verhuurbedrijven van campers gaan we niet door Death Valley. Je mag in de periode juni erwel doorheen maar dan op eigen risico.
Mono Lake er ook uit gehaald voor een extra dag in Yosemite. Iemand nog suggesties over de route van Las Vegas naar Yosemite. Ik heb nu een overnachting in Bisschop.
Op zich ben ik wel tevreden over de route, of zijn er nog verbeteringen.
Bedankt tot zover....
dag 1 : AMS - SF
dag 2 : SF
dag 3 : SF (camper ophalen + Boodschappen doen)
dag 4 : SF - Montery
dag 5 : Montery – Pismo Beach
dag 6 : Pismo Beach – LA
dag 7 : LA
dag 8 : LA – Joshua Tree
dag 9 : Joshua Tree – Bullhead City
dag 10: Bullhead City - Grand Canyon
dag 11: Grand Canyon
dag 12: Grand Canyon - Page
dag 13: Page – Monument Valley
dag 14: Monument Valley – Capitol Reef
dag 15: Capitol Reef – Bryce Canyon
dag 16: Bryce Canyon - Zion
dag 17: Zion
dag 18: Zion
dag 19: Zion - LV
dag 20: LV
dag 21: LV - Bisschop
dag 22: Bisschop - Yosemite
dag 23: Yosemite
dag 24: Yosemite
dag 25: Yosemite – SF (camper inleveren)
dag 26: SF – AMS
Naar wat info bij de verhuurbedrijven van campers gaan we niet door Death Valley. Je mag in de periode juni erwel doorheen maar dan op eigen risico.
Mono Lake er ook uit gehaald voor een extra dag in Yosemite. Iemand nog suggesties over de route van Las Vegas naar Yosemite. Ik heb nu een overnachting in Bisschop.
Op zich ben ik wel tevreden over de route, of zijn er nog verbeteringen.
Bedankt tot zover....
-
- Amerika-expert
Onderweg van Bishop naar Yosemite kan je gerust naar Mono Lake, je passeeert er nagenoeg langs.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Hoe laat moet je de camper inleveren? Als dit, zoals gebruikelijk, voor 11 uur is, dan ga je dat niet redden vanuit Yosemite, of je moet heel vroeg gaan rijden. Het is namelijk met de camper al snel 4 uur rijden vanuit de valley. Vooral het eerste stuk schiet niet echt op. Daarbij moet er van binnen ook nog het een en ander schoongemaakt worden voor het inleveren. Ik zou een camping dichterbij zoeken. Zodat je 's morgens rustig de camper op kunt ruimen en schoonmaken. Tanks legen en propaan en benzine kunt tanken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mono Lake kun je inderdaad makkelijk meenemen. Je kunt ook overwegen om bij Mono Lake (Lee Vining) te overnachten. Hangt ook een beetje af van de route die je neemt, via de 6 en 120, of via de 168.
Als het niet extreem heet is zou je ook nog ter plekke kunnen bekijken of je door Death Valley gaat rijden. Dan is een overnachting in Bishop prima.
Kijk voor de route van Las Vegas naar Lee Vining via DV - met een bezoek aan Mono Lake - eens in ons 2013-verslag.
Marianne
Als het niet extreem heet is zou je ook nog ter plekke kunnen bekijken of je door Death Valley gaat rijden. Dan is een overnachting in Bishop prima.
Kijk voor de route van Las Vegas naar Lee Vining via DV - met een bezoek aan Mono Lake - eens in ons 2013-verslag.
Marianne
Als ik gelijk naar Mono Lake doorrijd wat is dat de beste route, via 6 en 120 of via de 168.Martin & Marianne schreef:Mono Lake kun je inderdaad makkelijk meenemen. Je kunt ook overwegen om bij Mono Lake (Lee Vining) te overnachten. Hangt ook een beetje af van de route die je neemt, via de 6 en 120, of via de 168.
Hier had ik niet over nagedacht. Nu heb ik nog 1 dag over dus die gebruikt voor een extra overnachting bij SF.
Martin & Marianne schreef:Mono Lake kun je inderdaad makkelijk meenemen. Je kunt ook overwegen om bij Mono Lake (Lee Vining) te overnachten. Hangt ook een beetje af van de route die je neemt, via de 6 en 120, of via de 168.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb er geen ervaring mee, we hebben vorig jaar een klein stukje van de 168 gereden en dat was wel te doen maar het is wel een vrij smalle weg. Op het laatst rij je naar de bergen toe, dat is wel mooi. Als je in Bishop wilt overnachten zou ik die route nemen, maar als je bij Lee Vining wilt staan zou je de noordelijke route kunnen nemen.
Je kunt met google streetview eens kijken hoe de wegen zijn.
Ik heb het idee dat de meeste mensen via Tonopah rijden. Je zou daarvoor eens wat reisverslagen van mensen die met een camper reizen kunnen bekijken. Zie daarvoor het reisverslagentopic hierboven, daar kun je zien wie er met een camper hebben gereisd en welke route is gevolgd. Zie bijvoorbeeld hier: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.nl/201 ... vegas.html
Marianne
Je kunt met google streetview eens kijken hoe de wegen zijn.
Ik heb het idee dat de meeste mensen via Tonopah rijden. Je zou daarvoor eens wat reisverslagen van mensen die met een camper reizen kunnen bekijken. Zie daarvoor het reisverslagentopic hierboven, daar kun je zien wie er met een camper hebben gereisd en welke route is gevolgd. Zie bijvoorbeeld hier: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.nl/201 ... vegas.html
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben in 2012 voor een groot deel dezelfde route gereden met een camper, zie ons reisverslag hieronder. Eén tip kan ik je alvast geven, tank in Bishop en wacht niet tot je vlak voor de Tioga pass bent. Scheelt echt flink in de prijs.
-
- Amerikafan
Als je met een camper een rondje ZW-USA doet vind ik het handig om in Los Angeles te starten. Je kan dan eerst 1 of 2 dagen een auto huren en dan daarna de camper ophalen. Het is dan handig om in één van de hotels te verblijven waar de camperverhuurder je gratis komt ophalen. LA heeft slecht openbaar vervoer dus een auto is erg handig.
In San Francisco kan je goed op Marin RV Park staan om daarvandaan met de Ferry of de bus de stad in te gaan.
Ik zou na het inleveren van de camper gelijk 's middags (vanaf ca. 14.00 uur)naar huis vliegen. De camperverhuurder brengt je naar het vliegveld, en als je pas de dag daarna naar huis vliegt moet je dan ook weer vervoer regelen.
Moab/Arches is echt de moeite waard en zou ik proberen in te passen. Delicate Arch in de namiddag(via de lange route) moet je gezien hebben! In 2013 waren we daar voor de tweede keer en hadden een schitterende dag met Corona Arch in de ochtend en Delicate Arch tegen de avond.
Veel plezier met de voorbereidingen,
Saskia
In San Francisco kan je goed op Marin RV Park staan om daarvandaan met de Ferry of de bus de stad in te gaan.
Ik zou na het inleveren van de camper gelijk 's middags (vanaf ca. 14.00 uur)naar huis vliegen. De camperverhuurder brengt je naar het vliegveld, en als je pas de dag daarna naar huis vliegt moet je dan ook weer vervoer regelen.
Moab/Arches is echt de moeite waard en zou ik proberen in te passen. Delicate Arch in de namiddag(via de lange route) moet je gezien hebben! In 2013 waren we daar voor de tweede keer en hadden een schitterende dag met Corona Arch in de ochtend en Delicate Arch tegen de avond.
Veel plezier met de voorbereidingen,
Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-expert
Om Moab in te lassen hebben jullie echt geen tijd. Dan moet je of een dag of 4 meer hebben, of een andere route samenstellen.
Moab laat ik er uit. We verblijven dan liever wat langer in een park om te gaan wandelen.
Dat in LA starten en dan eerst een auto huren vind ik op zich wel een goed idee, maar om de camper in te leveren op de dag van vliegen vraag ik me af of dat wel zo'n goed idee is.
De route zou er dan zo uit zien
dag 5 : Joshus Tree - Bullhead City
dag 6 : Bullhead City - Grand Canyon
dag 7 : Grand Canyon
dag 8 : Grand Canyon - Page
dag 9 : Page - Monument Valey
dag 10: Monument Valey -Capitol Reef
dag 14: Zion
dag 15: Zion - LV (via Valley of Fire)
dag 16: LV
dag 17: LV (door Death Valley) - Bisschop
dag 18: Bisschop (via Mono Lake) - Yosemite
dag 20: Yosemite
dag 21: Yosemite - SF
dag 22: SF
dag 23: SF - Monterey
dag 24: Monterey - Pismo Beach
dag 25: Pismo Beach - LA
dag 26: LA (camper inleveren) - AMS
bij extreme hitte in Death Valley een alternatief
dag 17: LV - Mono Lake
Nog een vraag of dag 3 en 4 te combineren is. Dus zo
dag 3: LA (camper ophalen + Boodschappen doen) - Joshua Tree
Hier winnen we dus 1 dag mee maar is dat haalbaar of is dat te veel van het goede.
Alvast weer bedankt voor het meedenken.
Dat in LA starten en dan eerst een auto huren vind ik op zich wel een goed idee, maar om de camper in te leveren op de dag van vliegen vraag ik me af of dat wel zo'n goed idee is.
De route zou er dan zo uit zien
dag 5 : Joshus Tree - Bullhead City
dag 6 : Bullhead City - Grand Canyon
dag 7 : Grand Canyon
dag 8 : Grand Canyon - Page
dag 9 : Page - Monument Valey
dag 10: Monument Valey -Capitol Reef
dag 14: Zion
dag 15: Zion - LV (via Valley of Fire)
dag 16: LV
dag 17: LV (door Death Valley) - Bisschop
dag 18: Bisschop (via Mono Lake) - Yosemite
dag 20: Yosemite
dag 21: Yosemite - SF
dag 22: SF
dag 23: SF - Monterey
dag 24: Monterey - Pismo Beach
dag 25: Pismo Beach - LA
dag 26: LA (camper inleveren) - AMS
bij extreme hitte in Death Valley een alternatief
dag 17: LV - Mono Lake
Nog een vraag of dag 3 en 4 te combineren is. Dus zo
dag 3: LA (camper ophalen + Boodschappen doen) - Joshua Tree
Hier winnen we dus 1 dag mee maar is dat haalbaar of is dat te veel van het goede.
Alvast weer bedankt voor het meedenken.
-
- Amerika-expert
Je kan vanuit LA in 2 uur tijd in Palm Springs zijn. Het is dus best wel mogelijk de camper op te halen en die rit te doen op één dag. Je moet natuurlijk wel rekening houden met de verkeersdrukte. Afhankelijk van het tijdstip waarop je echt de weg op kan rijd je dan best eerst een eind en ga je dan boodschappen doen of omgekeerd. Als je voor 15 uur LA kan verlaten is dit het best. In dat geval kan je bvb in de omgeving van San Bernardino boodschappen doen. Je zit dan op een uurtje van Palm Springs, maar daar si het doorgaans al minder druk.
Bekijk nog eens goed voor Death Valley, bij sommige mag het tot 15 juni en dat zou zonde zijn om het op een dag of zo te missen.
Waarom zou je Mono Lake niet bezoeken ? Je rijd er nagenoeg langs onderweg van Bishop naar Yosemite. Je hebt ruim voldoende tijd om dit te combineren.
Bekijk nog eens goed voor Death Valley, bij sommige mag het tot 15 juni en dat zou zonde zijn om het op een dag of zo te missen.
Waarom zou je Mono Lake niet bezoeken ? Je rijd er nagenoeg langs onderweg van Bishop naar Yosemite. Je hebt ruim voldoende tijd om dit te combineren.
Mono Lake is op dag 18 ingepland.Marcopstal schreef: Waarom zou je Mono Lake niet bezoeken ? Je rijd er nagenoeg langs onderweg van Bishop naar Yosemite. Je hebt ruim voldoende tijd om dit te combineren.
Klopt maar bij de meeste is het dan op eigen risico.Marcopstal schreef: Bekijk nog eens goed voor Death Valley, bij sommige mag het tot 15 juni en dat zou zonde zijn om het op een dag of zo te missen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1591 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 17 Reacties