Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis TsiisSkaaf: Dallas – LV – SF – LA (In camper met baby)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
TsiisSkaaf
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis TsiisSkaaf: Dallas – LV – SF – LA (In camper met baby)

Bericht door TsiisSkaaf »

Onze camperreis van vorig jaar is zo goed bevallen dat dit jaar opnieuw een camper gehuurd hebben.
Afgelopen zomer is onze zoon geboren. Naast hem gaat ook mijn moeder mee. Voor mijn moeder een mooie ervaring. En laat ik er niet omheen draaien: voor ons een paar handen extra.

Wij vliegen naar Dalles waar we drie nachten blijven. In Dalles gaan we onder andere op familie bezoek. Mijn neef woont er en het toeval wil dat mijn oom en tante er ook zijn.

Vanuit Dalles vliegen we naar Las Vegas. Vorig jaar stonden wij bij Circus Circus op de KOA. Vanaf daar is het een behoorlijk eind lopen naar het midden van de Strip. Dit jaar gaan we dan ook voor een hotel aan de Strip (iemand tips)?

Na Las Vegas hebben wij de beschikking over een C30 van Cruise America. Daarmee willen we parken bezoeken en routes rijden die we vorig jaar niet gedaan hebben.

Hieronder het idee. Er zijn nog geen campings gereserveerd. Ik weet dat overnachten in Yosemite moeilijk gaat worden. We vertrekken in mei.

Zaterdag - Amsterdam - Dallas
Zondag - Dallas
Maandag - Dallas

Dinsdag - Dallas - Las Vegas

Woensdag - Las Vegas

Donderdag - Las Vegas – Mojave National Preserve
(Camper halen)
Vrijdag - Mojave National Preserve – Red Rock Canyon State Park
Zaterdag - Red Rock Canyon State Park - Sequoia / Kings Canyon
Zondag - Sequoia / Kings Canyon

Maandag - Sequoia / Kings Canyon

Dinsdag - Sequoia / Kings Canyon - Yosemite
Woensdag - Yosemite
Donderdag - Yosemite - San Francisco

Vrijdag - San Francisco

Zaterdag - San Francisco - Carmel/Monterey

Zondag - Carmel/Monterey

Maandag - Carmel/Monterey - Santa Maria

Dinsdag - Santa Maria - Santa Monica

Woensdag - Santa Monica - Joshua Tree

Donderdag - Joshua Tree - Los Angeles

Vrijdag - Los Angeles

Zaterdag - Los Angeles
(camper inleveren)
Zondag - Los Angeles
- Amsterdam

Wij hebben nog de volgende vragen:
1. Wat zijn mooie overnachtingsplekken tussen Monterey en Santa Monica?
2. Welke uitzichtpunten moeten we zeker niet overslaan langs Highway 1?
3. Zitten er onlogische zaken in de route?
4. Is er iemand met persoonlijke ervaring om een autostoel in een camper vast te zetten?
5. Overige opmerkingen en vragen zijn natuurlijk altijd welkom.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis TsiisSkaaf: Dallas – LV – SF – LA (In camper met baby)

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt regelmatig eens kijken of er iets vrij is (of komt) in Yosemite en eventueel een camping buiten het pak reserveren. Een camping in de vallei is het mooiste maar kijk anders eens of er iets vrij is in Crane Flat (misschien nog niet open in mei?) of Hodgdon Meadows.
Voor de vraag over het stoeltje zou je eens de (google)zoekfunctie rechtsboven kunnen proberen.
Hoi er rekening mee dat er restricties gelden voor de 198 in Sequoia NP. Zie voor meer informatie http://www.nps.gov/seki.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Hier meer info over Big Sur.

Mooie route.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
TsiisSkaaf
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef:Je kunt regelmatig eens kijken of er iets vrij is (of komt) in Yosemite en eventueel een camping buiten het pak reserveren. Een camping in de vallei is het mooiste maar kijk anders eens of er iets vrij is in Crane Flat (misschien nog niet open in mei?) of Hodgdon Meadows.
Vorig jaar heb ik thuis een plek in de vallei kunnen boeken. Tijdens de reis een tweede nacht. We hebben de nacht tussen Sequoia en Yosemite een plek op Wawoma. Voor de tweede nacht ga ik eerst afwachten. Anders net buiten het park. De volgende dag gaan we naar SF.

Martin & Marianne schreef:Voor de vraag over het stoeltje zou je eens de (google)zoekfunctie rechtsboven kunnen proberen.
Ik ben eigelijk opzoek naar ervaring achteraf. Die heb ik hier en elders op internet nog niet kunnen vinden. Ik heb wel gelezen dat de meeste mensen een spanband gebruiken om de stoel goed vast te zetten.

Martin & Marianne schreef:Hoi er rekening mee dat er restricties gelden voor de 198 in Sequoia NP. Zie voor meer informatie http://www.nps.gov/seki.
Dankje. Dit heb ik gelezen. Misschien dat we de eerste dag in Sequoia gebruiken voor de weg ernaar toe.

ingrid14 schreef:Hier meer info over Big Sur.
Mooie route.
Dank je! Ik ga me er in verdiepen. Ik heb al een hoop leuke campsites gezien. Nu nog uittekenen waar ze zitten en wat gunstig is voor de route.
TsiisSkaaf
Amerika-ontdekker

Het eerste deel van de reis is bijna uitgecrystaliseerd.
Mojava National Preserve is Barstow geworden (KOA). Als er tijd genoeg is nemen wij de route door het park.
Red Rock Canyon State Park wordt waarschijnlijk Lake Isabella.

Initeel hadden wij nog een rit naar Joshua Tree erin gestopt. Achteraf denken Wij dat dit twee dagen rijden is naar een plaats waar het te warm is. Door Joshua Tree te schrappen komen er twee dagen en een nacht vrij. Nu komen wij niet meer uit de laatste dagen van de reis.
Graag lezen wij jullie advies of ervaring. Hoe wij de dagen 17 tot en met 21 het beste kunnen indelen.
In Los Angeles hebben wij de volgende wensen: Santa Monica pier, einde route 66, Walk of Fame en Hollywood Sign viewpoint.

Onderstaande staat vast, inclusief reserveringen:
Dag 13 Yosemite - San Francisco (Marin RV Park)
Dag 14 San Francisco (Marin RV Park)
Dag 15 San Francisco - Monterey (Sunset State Beach campground)
Dag 16 Monterey - Aquarium -
Dag 17
Dag 18
Dag 19
Dag 20
Dag 21
Dag 22 Los Angeles (inleveren camper voor 15:00 uur + hotel)
Dag 23 Los Angeles - Amstedam
Dag 24 - Amsterdam

Zelf hebben wij hetvolgende bedacht:
Dag 16 Monterey - Aquarium - Monterey (Saddle Mountain RV Park)
Dag 17 Monterey - 16mile drive - Pfeifer Big Sur State Park campsite
Dag 18 Pfeifer Big Sur - San Simeon (San Simeon Creek Campground/Washburn)
Dag 19 San Simeon - El Capitan State Beach
Dag 20 El Capitan State Beach - Leo Carrillo SP
Dag 21 Leo Carrillo SP - Los Angeles
Dag 22 Los Angeles (inleveren camper + hotel)
Dag 23 Los Angeles - Amsterdam
Dag 24 - Amsterdam

Maar misschien is een nacht op Table Mountain in Angeles National Forest ook wel een mooie toevoeging voor op het eind? En dan via Highway One een nacht minder?
TsiisSkaaf
Amerika-ontdekker

Heeft er iemand nog een goede tip om met een RV Los Angeles te verkennen?
Wat is daarvoor een gunstige camping,
is parkeren bij de pier van Santa Monica goed te doen?
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij hebben twee jaar geleden bij de pier geparkeerd. Was prima te doen en niet duur, maar wij reden wel in het naseizoen. In het hoogseizoen zijn de prijzen anders. Wij zijn daar op de hop on, hop of bus gestapt en hebben zo LA verkend.
TsiisSkaaf
Amerika-ontdekker

In jullie reisverslag lees ik dat jullie op Dockweiler gestaan hebben. Is het vanuit daar goed om Los Angeles te verkennen?
Ik lees hier en daar dat het onder onder de start en landingsbanen van LAX ligt. Heb je daar een hoop last van? Je schrijft ook dat je een specifieke plaats gereserveerd hebt, mag ik weten wat het voordeel van die plaats is?
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij hebben geen last gehad van de vliegtuigen van LAX. Nu wonen wij ook in de vliegroute van de kaagbaan van Schiphol en die geeft veel meer last. Dus misschien ook dat we het gewend zijn.
Ik wilde bij Dockweiler graag aan het strand staan, en op de hoek. Maar aan een kant buren en je loopt dan direct het strand op en je kunt de prachtige zonsondergang vanuit de camper bekijken :)
Of het geschikt is voor een bezoek aan LA durf ik niet te zeggen omdat wij dat toen niet gedaan hebben.
TsiisSkaaf
Amerika-ontdekker

Lawaai beleving is voor iedereen anders. Ik lees op tripadviser ook afwisselende reviews.
We zitten er ook aan te denken om de laatste nacht in Anaheim te staan. Wij gaan er eerst nog een nacht over slapen.
Ik blijf het lastig vinden om het laatste stuk van de reis te plannen.
RuudAFCA
Amerika-ontdekker

Bericht door RuudAFCA »

Heb je goede ervaringen met Marin RV park? Ik zoek nl. ook nog een locatie voor 2 nachten in SF.
TsiisSkaaf
Amerika-ontdekker

@RuudAFCA, na onze reis zal kan ik onze ervaring pas delen :-)

Wij willen overnachten in San Simeon State Park. Nu zijn daar twee campgrouds, Creek Campground en Washburn Campground. Welke van de twee bevelen jullie aan? Waar heb je de mooiste kampeerplaatsen? En wat is jullie ervaring?
Je kunt helaas niet tijdens het reserveren een plek uitkiezen (plattegrond).
RuudAFCA
Amerika-ontdekker

Bericht door RuudAFCA »

Wij zijn er ook nog niet geweest :roll: , wordt onze 1e reis naar dit deel van USA.
Laatst gewijzigd door Aricon op 17 apr 2014, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
flensje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door flensje »

Hebben jullie een linkje van de website van de camping aan de pier? Wij hebben 1 nacht in LA, we hoeven niet heel veel dingen te zien in LA, de sterren, de Hollywood sign en Venice Beach. We zoeken dus een camping waar we heel goed met het openbaar vervoer erop uit kunnen.
Het maakt ons niet zo erg veel uit waar we staan, als we maar hook-up hebben, en makkelijk alle kanten op kunnen.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer