Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis jovanpaal: rondreis Westen met 4 teeners
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis jovanpaal: rondreis Westen met 4 teeners
Wij gaan in juli 2014 met een huurauto een rondreismaken, 4 teeners en 2 vw.
De overnachtingen zijn geboekt. Ik ben benieuwd wie me kan helpen met de juiste route en leuke dingen waar we toch bij in de buurt zijn dan of in ieder geval niet mogen missen. We willen graag cowboys/ranch/kampvuur/bbq meemaken. Is er ook iets leuks te boeken bv 's avonds bij de Grand Canyon, want hebben we een jarige job.... Het is voor ons de eerste keer en ik hoop onvergetelijk.
Bedankt voor de leuke tips alvast.
15 juli/m 17 juli SF
18 juli Yosemite
19 juli Visalia
20 21 juli LVegas
22 23 juli Bryce canyon
24 juli Lake Powel
25 juli monument valley
26 juli Grand Canyon
27 juli aSPEN
28 JULI LAUGHLIN
29 -31 LA
De overnachtingen zijn geboekt. Ik ben benieuwd wie me kan helpen met de juiste route en leuke dingen waar we toch bij in de buurt zijn dan of in ieder geval niet mogen missen. We willen graag cowboys/ranch/kampvuur/bbq meemaken. Is er ook iets leuks te boeken bv 's avonds bij de Grand Canyon, want hebben we een jarige job.... Het is voor ons de eerste keer en ik hoop onvergetelijk.
Bedankt voor de leuke tips alvast.
15 juli/m 17 juli SF
18 juli Yosemite
19 juli Visalia
20 21 juli LVegas
22 23 juli Bryce canyon
24 juli Lake Powel
25 juli monument valley
26 juli Grand Canyon
27 juli aSPEN
28 JULI LAUGHLIN
29 -31 LA
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Rondreis Westen met 4 teeners
Ga je echt van de Grand Canyon naar Aspen naar Laughlin? Dat is heel erg veel kilometers om. Wat ga je in Aspen doen? Of bedoel je niet Aspen Colorado misschien?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik neem niet aan dat het Aspen Co is, maar wat dan wel?
Ik heb even de route uitgeschreven en wat suggesties er bij gezet:
15-jul naar - San Francisco
16-jul San Francisco Alcatraz, fietsen over de Golden Gate Bridge
17-jul San Francisco
18-jul San Francisco - Yosemite waar overnachten jullie?
19-jul Yosemite - Visalia waarom VIsalia? tijd voor sequoia NP is er nauwelijks.
20-jul Visalia - Las Vegas
21-jul Las Vegas
22-jul Las Vegas - Bryce rij door Zion en neem daar de shuttlebus naar Zion canyon en loop door de Narrows of doe een andere wandeling. Als je het park uitrijdt parkeer dan voorbij de tunnel rechts, en loop de Canyon Overlook Trail
23-jul Bryce loop de combinatie van de Queens garden en Navajo Loop Trail, rij met de auto of de shuttlebus langs de viewpoints
24-jul Bryce - Page eventueel de zon zien opgaan bij de rim, en bij Page naar de Glen Canyon Dam en Horseshoe bend en dan relaxen aan Lake Powell
25-jul Page - Monument Valley 's morgens Lower Antelope Canyon
26-jul Monument Valley - Grand Canyon vroeg vertrekken en de uitzichtpunten langs de Desert view Drive bekijken. Loop een stuk van de Bright angel Trail naar beneden. Zonsondergang. Waar overnachten jullie?
27-jul Grand Canyon - ? Neem de shuttlebus naar Hermits Rest en stap zo hier en daar uit.
28-jul ? - Laughlin Rij een stuk langs route 66
29-jul Laughlin - Los Angeles
30-jul Los Angeles pretpark, Universal Studio's, Hollywood, strand, studio tour bij Warner Bros.
31-jul Los Angeles
Ik neem aan dat alles via een reisbureau is geboekt en niet te wijzigen is? Waar overnachten jullie precies bij de parken? Dat maakt wellicht nog uit voor de route.
Visalia zou ik echt niet doen. Schrap dat en overnacht in Mammtoh Lakes of Bishop zodat je via de Tioga Pass en Death Valley naar Las Vegas kunt rijden.
Kijk eens naar ons 2008-verslag voor delen van jullie route met tieners (Zion, Antelope Canyon, Yosemite). En zie ons 2006-verslag voor de route tussen Yosemite en Las Vegas via Death Valley.
Voor de parken en andere bezienswaardigheden is http://www.ontdek-amerika.nl een prachtige site. En zie mijn wandelsite voor wandelingen in de parken.
Marianne
Ik heb even de route uitgeschreven en wat suggesties er bij gezet:
15-jul naar - San Francisco
16-jul San Francisco Alcatraz, fietsen over de Golden Gate Bridge
17-jul San Francisco
18-jul San Francisco - Yosemite waar overnachten jullie?
19-jul Yosemite - Visalia waarom VIsalia? tijd voor sequoia NP is er nauwelijks.
20-jul Visalia - Las Vegas
21-jul Las Vegas
22-jul Las Vegas - Bryce rij door Zion en neem daar de shuttlebus naar Zion canyon en loop door de Narrows of doe een andere wandeling. Als je het park uitrijdt parkeer dan voorbij de tunnel rechts, en loop de Canyon Overlook Trail
23-jul Bryce loop de combinatie van de Queens garden en Navajo Loop Trail, rij met de auto of de shuttlebus langs de viewpoints
24-jul Bryce - Page eventueel de zon zien opgaan bij de rim, en bij Page naar de Glen Canyon Dam en Horseshoe bend en dan relaxen aan Lake Powell
25-jul Page - Monument Valley 's morgens Lower Antelope Canyon
26-jul Monument Valley - Grand Canyon vroeg vertrekken en de uitzichtpunten langs de Desert view Drive bekijken. Loop een stuk van de Bright angel Trail naar beneden. Zonsondergang. Waar overnachten jullie?
27-jul Grand Canyon - ? Neem de shuttlebus naar Hermits Rest en stap zo hier en daar uit.
28-jul ? - Laughlin Rij een stuk langs route 66
29-jul Laughlin - Los Angeles
30-jul Los Angeles pretpark, Universal Studio's, Hollywood, strand, studio tour bij Warner Bros.
31-jul Los Angeles
Ik neem aan dat alles via een reisbureau is geboekt en niet te wijzigen is? Waar overnachten jullie precies bij de parken? Dat maakt wellicht nog uit voor de route.
Visalia zou ik echt niet doen. Schrap dat en overnacht in Mammtoh Lakes of Bishop zodat je via de Tioga Pass en Death Valley naar Las Vegas kunt rijden.
Kijk eens naar ons 2008-verslag voor delen van jullie route met tieners (Zion, Antelope Canyon, Yosemite). En zie ons 2006-verslag voor de route tussen Yosemite en Las Vegas via Death Valley.
Voor de parken en andere bezienswaardigheden is http://www.ontdek-amerika.nl een prachtige site. En zie mijn wandelsite voor wandelingen in de parken.
Marianne
-
- Amerika-expert
Geen advies over de route, maar als je op de verjaardag ergens gaat eten: gewoon bij het bestellen even melden dat er iemand jarig is. Sommige restaurants maken daar een hele big deal van. In ons favorite restaurant in SLC komt het personeel bij je tafel staan met muziekinstrumenten en zingen luidkeels een lied met heel veel herrie en gejoel. Kinderen mogen dan zelfs op hun stoel staan. Andere restaurants doen het meestal iets minder spectaculair, maar je krijgt meestal toch minstens een happy birthday, soms een gratis nagerecht, soms zelfs een nagerecht met een kaarsje ofzoiets.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Aspen... in de planning tussen de Grand Canyon en Laughlin in. Dus in Google maps maar Aspen, Arizona ingevoerd. Dan zoomt het in op allerlei Aspen bedrijven en hotel in Flagstaff. Dus ik gok, dat het dat zou moeten zijn.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij Bryce zou je naar de rodeo bij Ruby's Inn kunnen gaan.We willen graag cowboys/ranch/kampvuur/bbq meemaken. Is er ook iets leuks te boeken bv 's avonds bij de Grand Canyon, want hebben we een jarige job....
In Monument Valley is een tour aan te raden. Je zou het eventueel met de eigen auto kunnen doen. Wat voor categorie auto hebben jullie gehuurd?
Bij de Grand Canyon is eten bij El Tovar het mooiste (en duurste). Ook aan de rim zijn de Arizona Room (Bright Angel Lodge) en de Bright Angel Restaurant. De laatste twee kun je niet reserveren.
Zie hier voor meer informatie over het eten bij de grand Canyon.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis jovanpaal: rondreis Westen met 4 teeners
Bedankt voor je reactie.
Wij logeren in Southgate Hotel Yosemite
Grand canyion: Plaza Inn Grand Canyon
En we logeren in hotel Aspen in Flagstaff, dit had ik verkeerd vermeld.....
de auto is een FFAR FUllsize SUV
Wij logeren in Southgate Hotel Yosemite
Grand canyion: Plaza Inn Grand Canyon
En we logeren in hotel Aspen in Flagstaff, dit had ik verkeerd vermeld.....
de auto is een FFAR FUllsize SUV
-
- Amerika-ontdekker
Oh ja en nog iets over de aankoop van tickets voor bv. Alcatraz en de bezienswaardigheden in LA enz. Daar terplekke kopen of al in NL bestellen? Heb je daar een advies over?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Alcatraz moet je zeker van te voren reserveren, via http://www.alcatrazcruises.com/. Een studiotour hoeft niet, maar zou ik wel doen. Zeker met 6 personen lijkt me het wel verstandig.
Met een Fullsize SUV zal het niet ruim zijn denk ik, neem tassen mee in plaats van koffers, niet te veel kleding meenemen en spaar quarters voor de wasmachines/drogers!
Jullie overnachten voor Yosemite dus in Oakhurst. Met maar 1 nacht zou ik dan vanuit SF zo snel mogelijk naar de vallei rijden en daar rondkijken. En pas op het eind van de dag/avond naar Oakhurst. Ik zou echt Visalia vergeten en via de Tioga Pass rijden. Je gaat geen tijd hebben voor Sequoia NP, en nu ook niet voor Yosemite. Met kinderen zou een overnachting in een tent in Housekeeping Camp ook wel erg leuk zijn. Je zit dan midden in het park, aan de rivier, en je kunt een vuurtje stoken. Zie bijvoorbeeld hier voor ons verblijf in Housekeeping camp.
Kan er nog iets aangepast worden?
Marianne
Met een Fullsize SUV zal het niet ruim zijn denk ik, neem tassen mee in plaats van koffers, niet te veel kleding meenemen en spaar quarters voor de wasmachines/drogers!
Jullie overnachten voor Yosemite dus in Oakhurst. Met maar 1 nacht zou ik dan vanuit SF zo snel mogelijk naar de vallei rijden en daar rondkijken. En pas op het eind van de dag/avond naar Oakhurst. Ik zou echt Visalia vergeten en via de Tioga Pass rijden. Je gaat geen tijd hebben voor Sequoia NP, en nu ook niet voor Yosemite. Met kinderen zou een overnachting in een tent in Housekeeping Camp ook wel erg leuk zijn. Je zit dan midden in het park, aan de rivier, en je kunt een vuurtje stoken. Zie bijvoorbeeld hier voor ons verblijf in Housekeeping camp.
Kan er nog iets aangepast worden?
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 03 apr 2014, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
Misschien beter een andere auto? Ruimer!
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hadden in 2012, toen we ook met 4 grote kinderen reisden, een Chevrolet Suburban. Heerlijk grote auto! Een fullsize SUV hebben wij ook wel eens gehad (we waren toen met 3 kinderen) en die is toch wel een stuk kleiner. We losten dit destijds op door een roofbag aan te schaffen.
Misschien is het een idee om een minivan te huren. Daar heb je meer ruimte in.
Elly
Misschien is het een idee om een minivan te huren. Daar heb je meer ruimte in.
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Weinig tijd voor Yosemite.
Visalia heeft geen zin, tijd voor Sequoia heb je eigenlijk toch niet en je mist zo de Tioga Pass en uiteraard Death Valley, (zonde)
2 dagen Bryce heeft eigenlijk geen zin, je hebt aan één dag genoeg. Dan heb je beter een overnachting in Zion.
Er zijn veel betere locaties voor de GC dan Flagstaff, je rijdt dan overigens verder weg van LA
Visalia heeft geen zin, tijd voor Sequoia heb je eigenlijk toch niet en je mist zo de Tioga Pass en uiteraard Death Valley, (zonde)
2 dagen Bryce heeft eigenlijk geen zin, je hebt aan één dag genoeg. Dan heb je beter een overnachting in Zion.
Er zijn veel betere locaties voor de GC dan Flagstaff, je rijdt dan overigens verder weg van LA
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Met 6 personen zou ik zeker aan auto als de Chevy Suburban aanraden. Is wel een stuk duurder maar een SUV in de FFAR cat is meestal een Chevy Tahoe. Ook een knots van een auto maar te klein voor zijn zessen en bagage.
- ingrid14
- Amerika-expert
Helemaal eens met de andere forumleden vwb Yosemite.
18-jul SF - Yosemite
19-jul Yosemite - Bishop (via Tioga Pass, Mono Lake)
20-jul Bishop - Death Valley - Las Vegas
Op het stuk GC - LA zou ik maar 1 stop doen ipv 2 (zo win je een dag voor LA)
27-jul Grand Canyon - Kingman (of Laughlin)
28-jul Kingman (of Laughlin) - LA
29-jul LA
30-jul LA
31-jul LA (- huis ?)
Groetjes,
Ingrid
18-jul SF - Yosemite
19-jul Yosemite - Bishop (via Tioga Pass, Mono Lake)
20-jul Bishop - Death Valley - Las Vegas
Op het stuk GC - LA zou ik maar 1 stop doen ipv 2 (zo win je een dag voor LA)
27-jul Grand Canyon - Kingman (of Laughlin)
28-jul Kingman (of Laughlin) - LA
29-jul LA
30-jul LA
31-jul LA (- huis ?)
Bij Bryce Canyon: http://www.ebenezersbarnandgrill.com/jovanpaal schreef:We willen graag cowboys/ranch/kampvuur/bbq meemaken
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor alle tips:
Ik wil een wijziging doorvoeren: Oakhurst en Visalia zouden afvallen en hiervoor in de plaats komen dan:
Tent Cabin in Curry Village. Midden in yosimite.
en hierna Atomic Inn Hotel in Beatty.
Goed plan??
heel graag je reactie voordat ik ga boeken
Ik wil een wijziging doorvoeren: Oakhurst en Visalia zouden afvallen en hiervoor in de plaats komen dan:
Tent Cabin in Curry Village. Midden in yosimite.
en hierna Atomic Inn Hotel in Beatty.
Goed plan??
heel graag je reactie voordat ik ga boeken
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Met Curry Village zal iedereen het wel eens zijn.
Beatty is een mogelijkheid, doch Furnace Creek lijkt mij veel interessanter.
Beatty is een mogelijkheid, doch Furnace Creek lijkt mij veel interessanter.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Curry Village is qua ligging geweldig. Je kunt ook nog kijken of er een family room in de Lodge vrijkomt, maar dat kun je altijd nog bekijken.
Beatty zou ik niet doen. Je zou dan dit krijgen:
18-jul San Francisco - Yosemite (Curry Village)
19-jul Yosemite - Beatty
20-jul Beatty- Las Vegas
Dat betekent nog steeds erg weinig tijd voor Yosemite, maar ook geen tijd voor Death Valley. Ik zou dan voor Stovepipe Wells of Furnace creek kiezen, maar hoewel ik normaal gesproken een voorstander ben van overnachten in DV zelf (vanwege de ervaring, en de mooie uren rond zonsondergang/opgang) zou ik in dit geval kiezen voor Bishop of Mammoth Lakes. Dan heb je op de 19e ook nog tijd voor Yosemite.
Op de 18e zou je via Oakhurst kunnen rijden om naar de Mariposa Grove te gaan. Of je vergeet de sequoia's en rijdt meteen naar de vallei, via de 120.
Zie voor Yosemite en de route via DV met tieners ons 2004-, 2006- en 2008-verslag, misschien heb je daar iets aan.
Marianne
Beatty zou ik niet doen. Je zou dan dit krijgen:
18-jul San Francisco - Yosemite (Curry Village)
19-jul Yosemite - Beatty
20-jul Beatty- Las Vegas
Dat betekent nog steeds erg weinig tijd voor Yosemite, maar ook geen tijd voor Death Valley. Ik zou dan voor Stovepipe Wells of Furnace creek kiezen, maar hoewel ik normaal gesproken een voorstander ben van overnachten in DV zelf (vanwege de ervaring, en de mooie uren rond zonsondergang/opgang) zou ik in dit geval kiezen voor Bishop of Mammoth Lakes. Dan heb je op de 19e ook nog tijd voor Yosemite.
Op de 18e zou je via Oakhurst kunnen rijden om naar de Mariposa Grove te gaan. Of je vergeet de sequoia's en rijdt meteen naar de vallei, via de 120.
Zie voor Yosemite en de route via DV met tieners ons 2004-, 2006- en 2008-verslag, misschien heb je daar iets aan.
Marianne
Zijn het stoere teeners die wel van een beetje uitdaging houden? Die van ons vonden het een sport om Angels landing in Zion in flink tempo op en neer te gaan. Zie ons verslag. Ook flink shoppen in Gilroy en las Vegas ( wel even per mail lid worden en coupons uitprinten)http://vriesde3.wordpress.com/moab/
2014 NW USA - W-Canada http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
weten jullie een goede plaats om te overnachten in Bishop. zwembad zou wel lekker zijn....
Best Western Creekside Inn Bishop. En niet vergeten even binnen te wippen bij Erik Schat's Bakery naast het hotel.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 859 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 9 Reacties