23 mei: ik neem aan dat je slechts een deel gaat lopen? Ik vond de South Kaibab Trail mooier, maar de BAT is ook prima en wat makkelijker te bereiken. Het is heel mooi om de SKT te combineren met de zonsopkomst, zie daarvoor ons 2013-verslag.
26 mei: het zal druk zijn, hou daar rekening mee. Een zonsopkomst en -ondergang is geweldig hier. waar overnachten jullie? Je noemt alleen wat viewpoints maar ik zou een wandeling naar beneden maken, zo kun je ook ene beetje de drukte ontwijken. Zie mijn wandelsite voor de mogelijkheden.
27 mei: op weg van Bryce naar Zion kun je de Canyon Overlook Trail lopen. Dit is vlak voor de lange tunnel, aan de rechterkant. Parkeren kan meteen links voor de tunnel, of iets verder terug aan de rechterkant. Rij daarna door de tunnel en parkeer de auto bij het visitor center en neem de bus de canyon in. Jullie hebben maar weinig tijd, maar probeer in elke geval een wandeling als de Emerald Pools te maken en eet een ijsje bij de Lodge. Als de parkeerplaats vol is, parkeer dan in Springdale en neem de shuttlebus naar het visitor center en stap daar over op de shuttlebus. Er is een hele kleine parkeerplaats in het park bij Canyon Junction; mocht daar een plek vrij zijn, dan is dat ideaal. Kijk eens op
http://www.nps.gov/zion voor een kaart van het park (onder View Park Map, links).
Valley of Fire ligt wel op de route, maar als je dat nog doet op weg naar Las Vegas blijft er helemaal geen tijd over voor Zion.
30/31 mei: zonsopkomst bij Zabriskie Point (zie mijn 2011-verslag daarvoor). Wat wij vorig jaar erg leuk vonden waren de pupfish bij de Salt Creek.
Kijk ter plekke of er nog tijd is voor Bodie.
1 juni: ja, je kunt veel wandelen of wat uitzichtpunten bekijken: wandel naar Soda Springs, rond Tenaya Lake, naar May Lake, en doe het uitzichtpunt bij Olmsted Point. Er zijn nog veel meer mogelijkheden. Zie bijvoorbeeld ons 2004- en 2006-verslag.
2 juni: watervallen zie je met name in de vallei. Zie hiervoor ons 2013-verslag, wij waren er toen ook begin juni. Ik weet niet of je tijd hebt voor Hetch Hetchy. Hier is de wandeling naar de Wapama Falls mooi, zie daarvoor mijn wandelsite en ons 2006-verslag. De Mariposa Grove zou ik bewaren voor de volgende dag. Waar overnachten jullie?
Marianne