Hier weer een newbie op dit fantastisch forum. De afgelopen periode al veel gelezen en van veel tips gebruik gemaakt. In het verleden al een paar mooie rondreizen met mijn ouders gemaakt in de Verenigde Staten. Nu met mijn vriendin (beiden 30) voor het eerst samen een langere trip naar de Verenigde Staten na de afgelopen jaren andere delen van de Wereld bezocht te hebben. Na begin van dit jaar tickets gekocht te hebben, heeft de planning helaas zelf gelezen. De afgelopen periode flink gelezen op het forum en daarbij allerlei reisschema's bekeken. Dit geeft echter zoveel ideeën en mogelijkheden dat ook ik nu graag van jullie hulp gebruik wil gaan maken om een planning scherper te krijgen. Er ligt nog bijna niks vast en wat wil vast ligt is nog te annuleren. Uitdagingen gaan zijn om nog accomodaties rondom de parken te vinden aangezien Zion, Bryce, Grand Canyon eigenlijk allemaal al vol zitten, maar dat mag de pret niet drukken.
Onze reis zal plaats gaan vinden in mei/juni 2014 (kortom over een goede maand

23-5-2014 Amsterdam -> San Francisco (Hilton Union Square, Tickets voor SF Giant)
24-5-2014 San Francisco (Hilton Union Square, Ticket voor Alcatraz nigt)
25-5-2014 San Francisco (Hilton Union Square)
26-5-2014 San Francisco -> Yosemite
27-5-2014 Yosemite
28-5-2014 Yosemite -> Mammoth Lakes of Bishop
29-5-2014 Bishop > Death Valley
30-5-2014 Death Valley -> Las Vegas (Golden Nugget)
31-5-2014 Las Vegas (Golden Nugget)
1-6-2014 Las Vegas -> Zion
2-6-2014 Zion
3-6-2014 Zion -> Bryce
4-6-2014 Bryce -> Moab
5-6-2014 Moab
6-6-2014 Moab
7-6-2014 Moab -> Monument Valley
8-6-2014 Monument Valley -> Page
9-6-2014 Page
10-6-2014 Page -> Grand Canyon
11-6-2014 Grand Canyon -> Kingman
12-6-2014 Kingman -> Los Angeles
13-6-2014 Los Angeles
14-6-2014 Los Angeles
15-6-2014 Los Angeles -> Amsterdam (16-6)
Bij bovenstaande heb ik echter nog wel een aantal vragen. Vanwege memorial day op 26 mei heb ik in San Francisco al wel lang geleden een hotel geboekt. De prijzen zijn inmiddels helemaal sky high daar. Daarnaast een tijdje geleden in Las Vegas het golden nugget geboekt met een kortingscode bij ebookers maar deze is ook nog prima te annuleren als dat beter uitkomt.
Hoe kijken jullie tegen bovenstaand reisschema aan? Is er op deze manier voldoende tijd overal ingebouwd om wel veel te kunnen zien, maar constant te hoeven haasten? Heb nu een route opgebouwd over Moab, maar dit zou er uiteraard ook uitgehaald kunnen worden, dan zijn er enkele extra dagen te verdelen. Zo heb ik er ook aan gedacht om vanuit SF bijvoorbeeld eerst nog 1 nacht naar Monterey te gaan en dan pas naar Yosemite.
Andere zaken waar ik graag jullie mening over hoor ervanuit gaan dat de route over Moab blijft. Is het verstandig om vanuit Bryce daar rechtstreeks heen te gaan of zou hier nog een tussenstop ingebouwd moeten worden. Daarnaast zit ik nog een beetje met Monument Valley. Ik kom nu erop uit dat we daar 7 juni zijn. Het lijkt me fantastisch om in the View te slapen (blijf wel een hoop geld moet ik zeggen, 250 dollar), maar die hebben op 7 juni al helemaal vol. Op 8 juni hebben ze wel nog een kamer vrij. Zouden jullie dit gewoon nu vastleggen en zo ja, waar zouden jullie dan monument valley een dag afhalen (Los Angeles) en waar dan nog een dag voor Monument Valley toe te voegen?
Kortom een hele hoop vragen. Hoor graag jullie je visies, meningen, tips. Zowel over de route als over goede overnachtingsplekken rondom Zion, Bryce enzovoorts.
Alvast bedankt voor jullie input.
Harold