Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Topper: SF -> LA, 24 dagen, mei/juni

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
toppertje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Topper: SF -> LA, 24 dagen, mei/juni

Bericht door toppertje »

Hoi Allemaal,

Hier weer een newbie op dit fantastisch forum. De afgelopen periode al veel gelezen en van veel tips gebruik gemaakt. In het verleden al een paar mooie rondreizen met mijn ouders gemaakt in de Verenigde Staten. Nu met mijn vriendin (beiden 30) voor het eerst samen een langere trip naar de Verenigde Staten na de afgelopen jaren andere delen van de Wereld bezocht te hebben. Na begin van dit jaar tickets gekocht te hebben, heeft de planning helaas zelf gelezen. De afgelopen periode flink gelezen op het forum en daarbij allerlei reisschema's bekeken. Dit geeft echter zoveel ideeën en mogelijkheden dat ook ik nu graag van jullie hulp gebruik wil gaan maken om een planning scherper te krijgen. Er ligt nog bijna niks vast en wat wil vast ligt is nog te annuleren. Uitdagingen gaan zijn om nog accomodaties rondom de parken te vinden aangezien Zion, Bryce, Grand Canyon eigenlijk allemaal al vol zitten, maar dat mag de pret niet drukken.

Onze reis zal plaats gaan vinden in mei/juni 2014 (kortom over een goede maand :)). We willen een leuk rondje in Zuidwesten gaan maken met afwisseling tussen steden als SF, LV, LA en natuur/parken. Vanavond heb ik maar is een mogelijk reisschema opgezet en dat kwam op het volgende uit:

23-5-2014 Amsterdam -> San Francisco (Hilton Union Square, Tickets voor SF Giant)
24-5-2014 San Francisco (Hilton Union Square, Ticket voor Alcatraz nigt)
25-5-2014 San Francisco (Hilton Union Square)
26-5-2014 San Francisco -> Yosemite
27-5-2014 Yosemite
28-5-2014 Yosemite -> Mammoth Lakes of Bishop
29-5-2014 Bishop > Death Valley
30-5-2014 Death Valley -> Las Vegas (Golden Nugget)
31-5-2014 Las Vegas (Golden Nugget)
1-6-2014 Las Vegas -> Zion
2-6-2014 Zion
3-6-2014 Zion -> Bryce
4-6-2014 Bryce -> Moab
5-6-2014 Moab
6-6-2014 Moab
7-6-2014 Moab -> Monument Valley
8-6-2014 Monument Valley -> Page
9-6-2014 Page
10-6-2014 Page -> Grand Canyon
11-6-2014 Grand Canyon -> Kingman
12-6-2014 Kingman -> Los Angeles
13-6-2014 Los Angeles
14-6-2014 Los Angeles
15-6-2014 Los Angeles -> Amsterdam (16-6)

Bij bovenstaande heb ik echter nog wel een aantal vragen. Vanwege memorial day op 26 mei heb ik in San Francisco al wel lang geleden een hotel geboekt. De prijzen zijn inmiddels helemaal sky high daar. Daarnaast een tijdje geleden in Las Vegas het golden nugget geboekt met een kortingscode bij ebookers maar deze is ook nog prima te annuleren als dat beter uitkomt.

Hoe kijken jullie tegen bovenstaand reisschema aan? Is er op deze manier voldoende tijd overal ingebouwd om wel veel te kunnen zien, maar constant te hoeven haasten? Heb nu een route opgebouwd over Moab, maar dit zou er uiteraard ook uitgehaald kunnen worden, dan zijn er enkele extra dagen te verdelen. Zo heb ik er ook aan gedacht om vanuit SF bijvoorbeeld eerst nog 1 nacht naar Monterey te gaan en dan pas naar Yosemite.

Andere zaken waar ik graag jullie mening over hoor ervanuit gaan dat de route over Moab blijft. Is het verstandig om vanuit Bryce daar rechtstreeks heen te gaan of zou hier nog een tussenstop ingebouwd moeten worden. Daarnaast zit ik nog een beetje met Monument Valley. Ik kom nu erop uit dat we daar 7 juni zijn. Het lijkt me fantastisch om in the View te slapen (blijf wel een hoop geld moet ik zeggen, 250 dollar), maar die hebben op 7 juni al helemaal vol. Op 8 juni hebben ze wel nog een kamer vrij. Zouden jullie dit gewoon nu vastleggen en zo ja, waar zouden jullie dan monument valley een dag afhalen (Los Angeles) en waar dan nog een dag voor Monument Valley toe te voegen?

Kortom een hele hoop vragen. Hoor graag jullie je visies, meningen, tips. Zowel over de route als over goede overnachtingsplekken rondom Zion, Bryce enzovoorts.

Alvast bedankt voor jullie input.

Harold
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Topper: SF -> LA, 24 dagen, mei/juni

Bericht door Mrvanilla »

Hoi en welkom!

Ik vind het best een mooie route. Veel mensen nemen de omgeving Moab er niet bij de eerste zuidwestenreis maar zo ziet het er best doenbaar uit. Jammer dat je de kustroute tussen SF en LA niet rijd. Deze is prachtig. Maar: je moet keuzes maken. Dus de vraag is niet zo zeer of Moab er uit moet maar of jullie die eruit willen. Als je graag die regio wilt bezoeken lijkt dit in mijn optiek op deze manier best mogelijk. Je kan een volle dag voor Arches uittrekken en een volle dag Canyonlands. Zo doen wij het ook komende september.

Voor overnachtingsplekken rondom Zion NP is Springfield de meest gunstige, maar ook de meest kostbare. Wij sliepen bijvoorbeeld in het plaatsje Hurricane. Spotgoedkoop, veel eetgelegenheden, maar wel telkens een 40 min heen en 40 min terug naar Zion NP. Ik zou dat nu niet meer doen, maar ook dat is een keuze.

Voor Bryce kun je kijken naar de plaatsen Tropic en Panguitch. Zijn beide niet heel spannende plaatsen maar je zit dichtbij het park. Ik meen dat het park zelf ook nog een hotel heeft.

Succes en veel plezier met de voorbereidingen! :thumbup:
Groetjes,
Daniel
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Voor Zion kijken bij Springdale (niet Springfield, dat is bij de Simpsons :wink: :lol: )

Voor Yosemite: in het park zelf (blijven checken, regelmatig komt er iets vrij)
Als het niet meer kan in het park: El Portal (30 min rijden), Fish Camp (45 min rijden), Oakhurst (1 u rijden), Mariposa (+1 u rijden)

Monument Valley: Gouldings Lodge of the View zijn het mooiste om te overnachten (in de vallei zelf)
Hier zou je ook kunnen uitwijken naar Mexican Hat (San Juan Inn) en alleen als je echt niets anders vindt naar Kayenta (maar dat is een groezelig stadje)

Grand Canyon: in het park zelf ofwel in Tusayan (15 min rijden)

Probeer zo snel mogelijk iets te regelen voor Yosemite want je bent daar op Memorial Day (26 mei)
Het zal dan erg druk zijn in het park want de Amerikanen trekken er in zo'n verlengd weekend ook zelf op uit.

Je route ziet er trouwens heel goed uit.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Haha, woeps :oops: Ik heb inderdaad gister naar the Simpsons gekeken, daar zal de verwarring door zijn gekomen :lol:
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Memorial day en Yosemite is niet zo'n goede combinatie.... Misschien is het niet gek om toch naar Monterey te gaan en een of twee dagen later naar Yosemite te gaan. Maar dan hebben jullie geen tijd voor Moab. Als jullie denken nog eens naar de VS te gaan zou je kunenn overwegen om Moab (in combinatie met Yellowstone?) voor een volgende keer te bewaren.
Yosemite eind ei/begin juni is prachtig, ik zou zelf 1 volle dag veel te weinig vinden, zeker als je ook naar de Mariposa grove zou willen en als je wilt gaan wandelen (of fietsen, of raften, etc). Zie ons 2013-verslag voor Yosemite in die periode (kort bezoek omdat we er al vaker gewest waren).
Als je Moab overslaat zou je nog wel Capitol Reef mee kunnen nemen en de prachtige route naar Monument Valley.
In aanvulling op Daniel: bij Bryce heb je ook een aantal motels aan de rand van het park (Ruby's Inn, BestWestern, Bryce View Lodge) en een lodge in het park. Zie voor die laatste ook ons 2013-verslag.

Marianne
toppertje
Amerika-ontdekker

Bericht door toppertje »

MrVanilla, Ingrid, en Marianne,

Bedankt voor jullie input! Lijkt me best leuk een nachtje bij de Simpsons in Springfield :roll:

Kortom als ik het zo lees moet het reisschema hierboven goed te doen, maar komen er nu twee aandachtspunten naar voren. Memorial Day en misschien te weinig in Yosemite. Aangezien ik toch al graag een nacht later in monument valley zou aan willen komen omdat er op 8 juni wel plek is in the View zou een extra nacht yosemite goed kunnen. Dit zou dan ook de mogelijkheid geven om bijvoorbeeld Panorama Trail te doen.

Dan moet ik monument valley nog wel ergens een dag inlopen. Is het mogelijk om de highlights in Page (antelopy cancyon, horshoe bend, enz.) te doen zonder er een volle dag te zijn. Dus MV -> Page en daarnee meteen Page -> GC?

Daarnaast valt het me trouwens op dat accomodatie op 26 mei in Yosemite geen probleem is. Park zal druk zijn denk ik, maar iedereen in de middag blijkbaar weer op de weg terug. 27 mei daarentegen zit housekeeping camp al wel vol. Housekeeping Camp vind ik er toch net iets aantrekkelijker uitzien dan Curry Village.

Andere optie zou idd om toch niet naar Moab te gaan en Monterey toe te voegen en misschien iets mee te krijgen van kustroute. Omdat we heen vliegen op SF en terug vanaf LA viel de kustroute niet goed in te passen en daarom er idd maar helemaal uitgelaten. Als Moab eruit laten zou het volgens mij zoiets kunnen:

23-5-2014 Amsterdam -> San Francisco (Hilton Union Square, Tickets voor SF Giant)
24-5-2014 San Francisco (Hilton Union Square, Ticket voor Alcatraz nigt)
25-5-2014 San Francisco (Hilton Union Square)
26-5-2014 San Francisco -> Monterey
27-5-2014 Monterey -> Cambria/Pismo Beach
28-5-2014 Cambria/Pismo Beach -> Yosemite
29-5-2014 Yosemite
30-5-2014 Yosemite
31-5-2014 Yosemite -> Mammoth Lakes of Bishop
1-6-2014 Mammoth Lakes of Bishop -> Death Valley
2-6-2014 Death Valley --> Las Vegas
3-6-2014 Las Vegas
4-6-2014 Las Vegas -> Zion
5-6-2014 Zion
6-6-2014 Zion -> Bryce
7-6-2014 Bryce -> Capitol Reef
8-6-2014 Capitol Reef -> Monument Valley
9-6-2014 Monument Valley -> Page
10-6-2014 Page -> Grand Canyon
11-6-2014 Grand Canyon -> Kingman
12-6-2014 Kingman -> Los Angeles
13-6-2014 Los Angeles
14-6-2014 Los Angeles

Twijfels, keuzes....blijft altijd lastig. Bovenstaande ziet er tof uit. Voordelen van bovenstaande is:
toch een stuk van de kust (is SF->Monterery->Cambria/Pismo Beach-> Yosemite niet logisch),
dag extra in Yosemite (28 en 29 mei zou ik nu housekeeping camp vast kunnen leggen, 27 mei afwachten of er iets vrijkomt en anders oakhurst boeken om van daaruit mariposa grove te doen),
las vegas op maandag/dinsdag (goedkoper dan het weekend)
monument valley op 8 juni (dan zou ik vanavond the view kunnen boeken)

Nadelen:
geen volle dag in page
6 reisdagen achter elkaar vanaf bryce
geen moab waar raften bijvoorbeeld mogelijk was geweest

Waar zouden jullie voor gaan zo'n eerste keer zuidwest. Stukje kust meepakken en iets langer yosemite. Of toch over Moab.

Gr. Harold
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Je zal toch zelf moeten beslissen, kust of Moab

Met kust:
raften in Yosemite ipv Moab
je zou capitol reef eruit kunnen laten en dan heb je wel een volle dag Page
7-6-2014 Bryce -> Page
8-6-2014 Page
9-6-2014 Page - Monument Valley
10-6-2014 Monument Valley -> Grand Canyon

Moab zou je in een volgende reis kunnen combineren met Capitol Reef, Yellowstone, ...

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik zou eerder voor een hotel centraal op de strip opteren en een uitstapje naar fremont street maken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou Moab erin laten en de kust laten zitten. Moab is wonderschoon.
toppertje
Amerika-ontdekker

Bericht door toppertje »

Allen, bedankt voor de input. De belangrijkste knopen zijn inmiddels doorgehakt. Het is toch de kust geworden aan het begin van de route en Moab houden we dan maar tegoed voor een tweede reis. Hebben we meteen weer een reden om terug te komen :wink: . Doordat op een gegeven er zowel een plekje vrij kwam in monument valley als in de grand canyon op net iets ander dagen dan de eerste plannig, is ook de route over Torey komen te vervallen en gaan we nu vanaf Bryce richting Page voor 2 overnachtingen.

Alle accomodaties liggen nu zo goed als vast. Voor nog twee dagen ben ik op zoek naar iets.
1) Tussen Yosemite en Death Valley in. Vanuit Yosemite willen we Tioga Pass rijden, vervolgens Bodie bezoeken, Mono Lake en dan ergens een overnachtingen op weg naar Death Valley. Als overnachtingsplekken kom ik vooral Mammoth Lakes en Bishop tegen. Wat raden jullie aan?
2) Tussen Grand Canyon en Los Angeles. Op basis van reisverslagen van anderen lijkt me leuk om zowel een stukje van Route 66 mee te pakken als een bezoekje te brengen aan joshua tree national park. Vanuit Grand Canyon zou het dan eerste daar dan nog zonsopgang bekijken om vervolgens in de auto te stappen richting route 66. De dag erna op weg naar Los Angeles dan vervolgens joshua tree meepakken. Ik kom dan uit op Kingman of Needles als tussenstop. Ook hier ben ik benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Het reisschema zoals het uiteindelijk is geworden:

24-5-2014 San Francisco (Hilton Union Square, Ticket voor Alcatraz night)
25-5-2014 San Francisco (Hilton Union Square, Fietsen)
26-5-2014 San Francisco -> Monterey (Lone Oak Lodge)
27-5-2014 Monterey -> Morro Bay (Days Inn)
28-5-2014 Morro Bay -> Yosemite (Housekeeping Camp)
29-5-2014 Yosemite (Housekeeping Camp, Panorama Trail)
30-5-2014 Yosemite (Curry Village)
31-5-2014 Yosemite -> Mammoth Lakes of Bishop (?)
1-6-2014 Mammoth Lakes of Bishop -> Death Valley (Furnace Creek Range)
2-6-2014 Death Valley --> Las Vegas (MGM Grand, CdS-Love)
3-6-2014 Las Vegas (MGM Grand)
4-6-2014 Las Vegas -> Zion (Desert Pearl Inn)
5-6-2014 Zion (Desert Pearl Inn, The Narrows)
6-6-2014 Zion -> Bryce (Bulberry Inn)
7-6-2014 Bryce -> Page (Days Inn)
8-6-2014 Page (Days Inn)
9-6-2014 Page -> Monument Valley (The View Hotel)
10-6-2014 Monument Valley -> Grand Canyon (Bright Angel Lodge Rim Cabin)
11-6-2014 Grand Canyon -> Kingman of Needles (?)
12-6-2014 Kingman of Needles -> Los Angeles (Hollywood Bed & Breakfast)
13-6-2014 Los Angeles (Hollywood Bed & Breakfast, Universal Studios)
14-6-2014 Los Angeles (Hollywood Bed & Breakfast)
Marcopstal
Amerika-expert

Aangezien je in Death Valley overnacht heb je voldoende tijd en zou ik voor Mammoth Lakes opteren. Dan houd je die dag een 45 min meer tijd over.

Tussen Kingman en Needles zou ik voor Needles opteren. Je kan dan een eerste stuk 66 tussen Seligman en Kingman en een tweede stuk tussen Kingman en Needles via Oatman doen.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Overigens een mooie route! :thumbup: Dat wordt een mooie reis, veel plezier alvast, bijna zover.
Groetjes,
Daniel
toppertje
Amerika-ontdekker

Bericht door toppertje »

@marcopstal: dan gaan ons eens verdiepen in accomodaties in Mammoth Lakes en Needles
Is er onderweg tussen Needles en LA voldoende tijd voor een bezoek aan joshua tree?

@mrvanilla: Bedankt, dat gaat vast goed komen en gelukkig is het bijna zover. Zal na de reis ook zeker wat comments achterlaten over de accomodaties. Ben zelf erg benieuwd naar de B&B's in Bryce and Los Angeles. Afgelopen jaren naar Zuid-Afrika geweest en net zoals nu ook daar zo veel mogelijk in de nationale parken overnacht. Daarbuiten echter vooral in B&B's in. Het aantal B&B's in de plaatsen die we tijdens deze reis aan doen is toch wat beperkter dus ben benieuwd hoe de B&B's in Bryce en LA bevallen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route en prima accommodaties voor zover ik ze ken!
Mammoth Lakes heeft een Motel6. Niets bijzonders maar schoon en niet duur. Wij zaten er in 2004, 2006 en 2013. Zie daarvoor, en voor de route tussen ML en LV onze reisverslagen.
Het is verstandig om de bus naar Glacier Point te reserveren als je de Panorama Trail wilt lopen. Met een goede conditie kun je ook via de 4Mile Trail omhooglopen. :wink:

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert

Het is ongeveer 4,5 uur rijden van Needles tot LA langs Joshua Tree.

De tijd in Joshua Tree dien je in functie hiervan te bekijken.
toppertje
Amerika-ontdekker

Bericht door toppertje »

@Marianne: Bus voor de Panoromatrail eerder deze week gereserveerd. Even getwijfeld over de 4mile trail, maar toch maar voor de bus gekozen :D .
angeliquem
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door angeliquem »

Wij doen bijna dezelfde route maar dan andersom! Van 13 mei t/m 1 juni.
Wij zitten van 26 mei t/m 29 mei in Housekeeping camp, wie weet komen we elkaar nog tegen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer