Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Stijnvd: Las Vegas - San Diego 21 dagen
Reis Stijnvd: Las Vegas - San Diego 21 dagen
Hallo allemaal,
Eind augustus/begin september wil ik samen met mijn vriendin 3 weken naar west-Amerika. Voor ons beide de eerste keer Verenigde Staten! Wij hebben een reisschema opgesteld, maar zouden graag feedback van jullie willen horen over de haalbaarheid. Wij zijn beide meer natuurmensen dan stadsmensen, vandaar dat wij gekozen hebben voor relatief korte verblijven in SF, LA en LV. Wij beseffen beide dat het niet haalbaar is om alles te zien in deze 3 weken. Daarom geven wij er de voorkeur aan om de tijd die wij hebben er wel van te genieten. Als blijkt dat bepaalde stops te kort zijn of afstanden te lang dan horen wij dat graag!
Ons schema ziet er tot dusver zo uit. Wij rijden overigens met een huurauto en hopen nog in de Nationale Parken overnachtingen te kunnen regelen.
Dag 1: Düsseldorf/Amsterdam - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas - Grand canyon village (via Hoover Dam)
Dag 4: Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon - Page (Lake Powell)
Dag 6: Page - Bryce NP (Antylop Canyon)
Dag 7: Bryce NP - Zion NP
Dag 8: Zion NP (Angels Landing)
Dag 9: Zion NP - Death Valley
Dag 10: Death Valley - Bischop
Dag 11: Bischop - Yosemite NP (via Tioga Pass)
Dag 12: Yosemite NP
Dag 13: Yosemite NP - Mariposa Grove - Lake Tahoe (evt. via Sorona of Ebbetts Pass)
Dag 14: Lake Tahoe - San Francisco
Dag 15: San Francisco
Dag 16: San Francisco - Monterey
Dag 17: Montery - Santa Barbara/San Simeon
Dag 18: Santa Barbara/San Simeon - Los Angeles
Dag 19: Los Angeles
Dag 20: Los Angeles - San Diego
Dag 21: San Diego - Düsseldorf/Amsterdam
De reden voor de stop in San Diego is omdat wij beide graag de San Diego Zoo willen bezoeken. Tevens hebben tussen Los Angeles en San Diego familie wonen. Verder twijfelen wij of Lake Tahoe haalbaar is.
Ik hoor graag van jullie!
Eind augustus/begin september wil ik samen met mijn vriendin 3 weken naar west-Amerika. Voor ons beide de eerste keer Verenigde Staten! Wij hebben een reisschema opgesteld, maar zouden graag feedback van jullie willen horen over de haalbaarheid. Wij zijn beide meer natuurmensen dan stadsmensen, vandaar dat wij gekozen hebben voor relatief korte verblijven in SF, LA en LV. Wij beseffen beide dat het niet haalbaar is om alles te zien in deze 3 weken. Daarom geven wij er de voorkeur aan om de tijd die wij hebben er wel van te genieten. Als blijkt dat bepaalde stops te kort zijn of afstanden te lang dan horen wij dat graag!
Ons schema ziet er tot dusver zo uit. Wij rijden overigens met een huurauto en hopen nog in de Nationale Parken overnachtingen te kunnen regelen.
Dag 5: Grand Canyon - Page (Lake Powell)
Dag 6: Page - Bryce NP (Antylop Canyon)
Dag 7: Bryce NP - Zion NP
Dag 8: Zion NP (Angels Landing)
Dag 9: Zion NP - Death Valley
Dag 10: Death Valley - Bischop
Dag 11: Bischop - Yosemite NP (via Tioga Pass)
Dag 12: Yosemite NP
Dag 13: Yosemite NP - Mariposa Grove - Lake Tahoe (evt. via Sorona of Ebbetts Pass)
Dag 14: Lake Tahoe - San Francisco
Dag 15: San Francisco
Dag 16: San Francisco - Monterey
Dag 17: Montery - Santa Barbara/San Simeon
Dag 18: Santa Barbara/San Simeon - Los Angeles
Dag 19: Los Angeles
Dag 20: Los Angeles - San Diego
Dag 21: San Diego - Düsseldorf/Amsterdam
De reden voor de stop in San Diego is omdat wij beide graag de San Diego Zoo willen bezoeken. Tevens hebben tussen Los Angeles en San Diego familie wonen. Verder twijfelen wij of Lake Tahoe haalbaar is.
Ik hoor graag van jullie!
Laatst gewijzigd door Stijnvd op 16 apr 2014, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Reis stijnvd: Las Vegas - San Diego 21 dagen
Ik kan eigenlijk alleen over het laatste stuk (SF en verder oordelen). Monterey naar San Simeon is goed te doen op 1 dag, naar Santa Barbara is te ver. Stop dan in Pismo Beach of Morro Bay bijvoorbeeld. LA naar San Diego is ruim 2,5 uur rijden. Als je de Zoo wil bezoeken kan je beter of heel vroeg vertrekken of de avond ervoor alvast een flink stuk rijden. De Zoo is zodanig groot dat je deze niet in een paar uur wil afraffelen. Vergelijk het met logeren in Maastricht omdat je in Amsterdam Artis wil gaan bezoeken.
PS: Nog even wat correcte schrijfwijzes.
Monterey (dus met tweemaal een e)
San Francisco (dus met een c i.p.v. een s)
PS: Nog even wat correcte schrijfwijzes.
Monterey (dus met tweemaal een e)
San Francisco (dus met een c i.p.v. een s)
Laatst gewijzigd door Hockey op 16 apr 2014, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Mooie route! Jullie rondreis lijkt best op de onze verleden jaar september (je zou eens naar ons blog kunnen kijken voor wat inspiratie). Wij twijfelden toen ook over Lake Tahoe maar hebben dit niet gedaan en uiteindelijk (ook door tips hier op het forum) besloten een dag langer te spenderen in Yosemite. Hier hebben we geen spijt van gehad. Je zult de tijd hard nodig hebben met al die mooie dingen overal
. Ik zou die dag ofwel in Yosemite ofwel in SF gebruiken die je dan overhoud.
Als je in parken als Death Valley en Yosemite wilt overnachten zou ik wel opschieten, het zit gauw vol overal. Succes!

Als je in parken als Death Valley en Yosemite wilt overnachten zou ik wel opschieten, het zit gauw vol overal. Succes!
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je nog geen tickets hebt geboekt zou je ook kunnen overwegen om in Phoenix te beginnen. Dan kun je Las Vegas tussen Zion en DV bezoeken. dat geeft je wat meer tijd voor Zion en wellicht Valley of fire op weg van Zion naar Las Vegas.
Ik zou niet in Bishop overnachten maar iets verder doorrijden richting Yosemite (Lee Vining of Mammoth Lakes). Lake Tahoe zou ik niet doen, zeker niet als je eerst nog naar de Mariposa Grove gaat.
Het kan ook interessant zijn om de route andersom te rijden. Als je in CA een auto huurt hoef je niet voor de tweede bestuurder te betalen.
Zie voor het stuk van DV tot de GC in september mijn 2011-verslag.
Marianne
Ik zou niet in Bishop overnachten maar iets verder doorrijden richting Yosemite (Lee Vining of Mammoth Lakes). Lake Tahoe zou ik niet doen, zeker niet als je eerst nog naar de Mariposa Grove gaat.
Het kan ook interessant zijn om de route andersom te rijden. Als je in CA een auto huurt hoef je niet voor de tweede bestuurder te betalen.
Zie voor het stuk van DV tot de GC in september mijn 2011-verslag.
Marianne
Bedankt voor alle reacties en de waardevolle toevoegingen.
Mrvanilla, ik had je blog al gelezen en heb daar inderdaad inspiratie uit opgedaan. Vandaar dat deze reis er wat op lijkt
. Bedankt daarvoor!
We zitten er toch aan te denken Lake Tahoe te laten vallen en een dag extra Yosemite te bezoeken.
De vluchten staan nog niet vast, Phoenix zou daarmee ook een goede startpositie zijn. Bedankt voor de tip. Ik zal dit even gaan bekijken.
Verder zit ik er over te denken om de reis twee dagen te verlengen en misschien daarvoor in de plaats Monument Valley te bezoeken. Is dit de moeite waard?
En hebben er nog mensen ervaringen met paardrijden in de verschillende Nationale Parken?
Mrvanilla, ik had je blog al gelezen en heb daar inderdaad inspiratie uit opgedaan. Vandaar dat deze reis er wat op lijkt

We zitten er toch aan te denken Lake Tahoe te laten vallen en een dag extra Yosemite te bezoeken.
De vluchten staan nog niet vast, Phoenix zou daarmee ook een goede startpositie zijn. Bedankt voor de tip. Ik zal dit even gaan bekijken.
Verder zit ik er over te denken om de reis twee dagen te verlengen en misschien daarvoor in de plaats Monument Valley te bezoeken. Is dit de moeite waard?
En hebben er nog mensen ervaringen met paardrijden in de verschillende Nationale Parken?
-
- Amerikakenner
- Partner van: Elskey
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Monument Valley is super.
En als je nog 2 dagen langer hebt zou je in Page op Lake Powell nog de boottocht naar de Rainbow Bridge kunnen doen.
En als je nog 2 dagen langer hebt zou je in Page op Lake Powell nog de boottocht naar de Rainbow Bridge kunnen doen.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Als je de reis met twee dagen kan verlengen zou ik dat altijd doen
. Ongeacht waar je ze in zet. Is altijd leuker dan thuis zitten 

Groetjes,
Daniel
Daniel
Bedankt voor de reacties. Zoals eerder gezegd heb ik Lake Tahoe geschrapt. Ik heb daarbij nog 2 dagen aan de reis toegevoegd. Hierdoor is er een overnachting in Page en Yosemite bijgekomen. De reis is nu als volgt:
Dag 5: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 6: Monument Valley - Page (Lake Powell/Horseshoe Bend)
Dag 7: Page (Antylop Canyon)
Dag 8: Page - Bryce NP
Dag 9: Bryce NP - Zion NP
Dag 10: Zion NP (Angels Landing)
Dag 11: Zion NP - Valley of Fire - Death Valley
Dag 12: Death Valley - Lee Vining/Mammoth Lake
Dag 13: Lee Vining/Mammoth Lake- Yosemite NP (via Tioga Pass)
Dag 14: Yosemite NP
Dag 15: Yosemite NP
Dag 16: Yosemite NP - San Francisco
Dag 17: San Francisco
Dag 18: San Francisco - Monterey
Dag 19: Montery - San Simeon
Dag 20: San Simeon - Los Angeles
Dag 22: Los Angeles - San Diego
Dag 22: San Diego Zoo
Dag 23: San Diego - Düsseldorf/Amsterdam
Zoals je ziet is het bezoek aan LA nu vrij kort. Wij hebben er voor gekozen om op dag 20 vroeg in LA aan te komen zodat we nog de gehele dag daar kunnen zijn en dan op dag 21 aan het einde van de middag vertrekken zo dat we in San Diego kunnen overnachten. Het zal ongetwijfeld te kort zijn voor LA, maar ik denk dat LA ons niet echt kan bekoren. Maar misschien zit ik er volledig naast?
Hebben jullie nog tips over de indeling tot zo ver?
Dag 5: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 6: Monument Valley - Page (Lake Powell/Horseshoe Bend)
Dag 7: Page (Antylop Canyon)
Dag 8: Page - Bryce NP
Dag 9: Bryce NP - Zion NP
Dag 10: Zion NP (Angels Landing)
Dag 11: Zion NP - Valley of Fire - Death Valley
Dag 12: Death Valley - Lee Vining/Mammoth Lake
Dag 13: Lee Vining/Mammoth Lake- Yosemite NP (via Tioga Pass)
Dag 14: Yosemite NP
Dag 15: Yosemite NP
Dag 16: Yosemite NP - San Francisco
Dag 17: San Francisco
Dag 18: San Francisco - Monterey
Dag 19: Montery - San Simeon
Dag 20: San Simeon - Los Angeles
Dag 22: Los Angeles - San Diego
Dag 22: San Diego Zoo
Dag 23: San Diego - Düsseldorf/Amsterdam
Zoals je ziet is het bezoek aan LA nu vrij kort. Wij hebben er voor gekozen om op dag 20 vroeg in LA aan te komen zodat we nog de gehele dag daar kunnen zijn en dan op dag 21 aan het einde van de middag vertrekken zo dat we in San Diego kunnen overnachten. Het zal ongetwijfeld te kort zijn voor LA, maar ik denk dat LA ons niet echt kan bekoren. Maar misschien zit ik er volledig naast?
Hebben jullie nog tips over de indeling tot zo ver?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie route zo. Alleen de rit van Zion naar DV via VoF is misschien wat veel. Je zou daar je bezoek aan Las Vegas kunnen plannen, maar verstandig is om te kijken hoe de weekenden vallen.
Voor Antelope Canyon heb je geen dag nodig, maar ik denk dat je ook nog andere dingen bij Page wilt doen?
Ik quote mijzelf nog even:
En LA: daar is niets van te zeggen. Het is geen stad waar je even wat rond gaat lopen. Je moet goed van te voren weten wat je wilt zien en daar je bezoek op af stemmen. Een halve dag kan voor de een te veel zijn, maar voor een ander kan een week nog te kort zijn. Het is maar net wat je wilt. Kijk eens in het topic All about LA in het zuidwesten algemeen forum.
Marianne
Voor Antelope Canyon heb je geen dag nodig, maar ik denk dat je ook nog andere dingen bij Page wilt doen?
Ik quote mijzelf nog even:
Ook qua weer kan dit handig zijn, je doet dan de gebieden waar het erg heet kan zijn wat later in de reis.Martin & Marianne schreef: Het kan ook interessant zijn om de route andersom te rijden. Als je in CA een auto huurt hoef je niet voor de tweede bestuurder te betalen.
En LA: daar is niets van te zeggen. Het is geen stad waar je even wat rond gaat lopen. Je moet goed van te voren weten wat je wilt zien en daar je bezoek op af stemmen. Een halve dag kan voor de een te veel zijn, maar voor een ander kan een week nog te kort zijn. Het is maar net wat je wilt. Kijk eens in het topic All about LA in het zuidwesten algemeen forum.
Marianne
Je zult keuzes moeten maken en als je denkt dat LA jullie minder bekoort dan zou ik daar ook wat minder tijd besteden. We hebben vorig jaar anderhalve dag LA gedaan en vonden dat te kort. Hoewel we bijna alle 'typische' sights wel gezien hadden in die ene dag zijn wij toch wel een beetje verliefd geworden op de stad. Dit jaar trekken we er zelfs 4 dagen voor uit. Dat gezegd hebbende: ik weet dat er veel mensen zijn die LA helemaal niets vinden. Je kan je er vrijwel niet te voet verplaatsen, het is druk en alles ligt ver van elkaar.
Je route vind ik verder heel mooi. Je zou nog kunnen kijken naar een andere overnachtingsplek dan San Simeon. Het ligt heel gunstig maar het is niet meer dan een aantal motels aan de snelweg. Mocht je een plaatsje willen waar je s'avonds nog wat kan doen zou ik eerder voor Cambria of Morro Bay kiezen.
Je route vind ik verder heel mooi. Je zou nog kunnen kijken naar een andere overnachtingsplek dan San Simeon. Het ligt heel gunstig maar het is niet meer dan een aantal motels aan de snelweg. Mocht je een plaatsje willen waar je s'avonds nog wat kan doen zou ik eerder voor Cambria of Morro Bay kiezen.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Na parken as Bryce, Zion en voor DVNP zal VoF wellicht wat tegenvallen en Zion naar DV is al 5 uur rijden maar gelukkig win je een uur tussen Utah and Nevada/California.
Bedankt voor de reacties en tips. Wij hebben nu besloten de reis andersom te doen, dus beginnen in San Diego en eindigen in Las Vegas.
Ik heb de hotels in Yosemite en Grand Canyon vastgelegd.
De twee overnachtingen in Page laat ik zo. Ik begrijp uit de reacties van verschillende mensen hier op het forum dat er voldoende te zien is in Page, dus ik denk dat wij ons daar wel vermaken.
Met betrekking tot autohuur. Wat is een goede auto? Ik zit zelf te denken aan een mid-size SUV. Of raden jullie een andere auto aan? En wat is dan gemiddeld een goede prijs voor het huren van een auto voor 22 dagen. Ik vind nu prijzen op usareisen.de en alamo van rond de 900-1000 euro met volle tank, verzekeringen etc., zonder GPS.
Ik heb de hotels in Yosemite en Grand Canyon vastgelegd.
De twee overnachtingen in Page laat ik zo. Ik begrijp uit de reacties van verschillende mensen hier op het forum dat er voldoende te zien is in Page, dus ik denk dat wij ons daar wel vermaken.
Met betrekking tot autohuur. Wat is een goede auto? Ik zit zelf te denken aan een mid-size SUV. Of raden jullie een andere auto aan? En wat is dan gemiddeld een goede prijs voor het huren van een auto voor 22 dagen. Ik vind nu prijzen op usareisen.de en alamo van rond de 900-1000 euro met volle tank, verzekeringen etc., zonder GPS.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Jammer dat je er Lake Tahoe hebt uitgegooid. Hier was in deze reis best wel voldoende ruimte voor. Zeker nu je er twee extra nachten bijgegooid hebt.
Als je de route nu omdraait geef je deze misschien best toch nog eens weer, misschien zitten er nog een paar verrassingen in.
Als je de route nu omdraait geef je deze misschien best toch nog eens weer, misschien zitten er nog een paar verrassingen in.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Met zijn tweeen is een midsize SUV (Ford Escape or similar) een prima keus. Als je gps wil kan je er beter een kopen in de USA voor ca. $ 100,--
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
De autohuur moet goedkoper kunnen, ik ga in mei 21 dagen een auto huren van San Diego naar Las Vegas voor 490 euro. Een midsize SUV bij Alamo via ebookers.nl
2000 Orlando
2001 Toronto eo
2011 Las Vegas
2014 Zuid West VS http://jeremydeinum.wordpress.com
2016 Florida
2017 Las Vegas eo
2001 Toronto eo
2011 Las Vegas
2014 Zuid West VS http://jeremydeinum.wordpress.com
2016 Florida
2017 Las Vegas eo
Wij zijn vorig jaar eind augustus vertrokken voor drie weken en betaalden exact 630 euro voor de een midsize SUV inc alle verzekeringen en eerste tank 'gratis'. Dit jaar vertrekken we begin september voor 23 dagen en betalen we €625 voor hetzelfde. Beide keren geboekt via http://www.rentalcars.com/.
Dus ja, het kan een stuk goedkoper dan €1000. GPS zou ik ook gewoon kopen bij een BestBuy of WalMart. Is goedkoper dan huren en je hebt er nog wat aan als je naar huis gaat.
Dus ja, het kan een stuk goedkoper dan €1000. GPS zou ik ook gewoon kopen bij een BestBuy of WalMart. Is goedkoper dan huren en je hebt er nog wat aan als je naar huis gaat.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Re: Reis Stijnvd: Las Vegas - San Diego 21 dagen
Bedankt voor de tips. Ik heb nu inderdaad mid-size SUV's gevonden voor +-600 euro. Dat is een betere prijs! Ik neem verder mijn GPS uit Nederland mee.
De route is nu als volgt:
Dag 1: San Diego - Düsseldorf/Amsterdam
Dag 2: San Diego Zoo
Dag 3: San Diego – Los Angeles
Dag 4: Los Angeles – San Simeon/Cambria/Morro Bay
Dag 5: San Simeon/Cambria/Morro Bay - Monterey
Dag 6: Monterey – San Francisco
Dag 7: San Francisco
Dag 8: San Francisco - Yosemite NP
Dag 9: Yosemite NP
Dag 10: Yosemite NP
Dag 11: Yosemite NP - Lee Vining/Mammoth Lake (via Tioga Pass)
Dag 12: Lee Vining/Mammoth Lake - Death Valley
Dag 13: Death Valley – Valley of Fire – Zion NP
Dag 14: Zion NP (Angels Landing)
Dag 15: Zion NP - Bryce NP
Dag 16: Bryce NP - Page
Dag 17: Page
Dag 18: Page – Monument Valley
Dag 19: Monument Valley – Gran Canyon Village
Dag 20: Grand Canyon
Dag 22: Grand canyon village (via Hoover Dam) – Las Vegas
Dag 22: Las Vegas
Dag 23: Las Vegas - Düsseldorf/Amsterdam
Lake Tahoe hebben wij inderdaad geschrapt. Enerzijds jammer, maar anderzijds moet je toch ergens keuzes maken en accepteren dat je nou eenmaal niet alles kan zien. Misschien komt er nog een andere keer
.
De route is nu als volgt:
Dag 1: San Diego - Düsseldorf/Amsterdam
Dag 2: San Diego Zoo
Dag 3: San Diego – Los Angeles
Dag 4: Los Angeles – San Simeon/Cambria/Morro Bay
Dag 5: San Simeon/Cambria/Morro Bay - Monterey
Dag 6: Monterey – San Francisco
Dag 7: San Francisco
Dag 8: San Francisco - Yosemite NP
Dag 9: Yosemite NP
Dag 10: Yosemite NP
Dag 11: Yosemite NP - Lee Vining/Mammoth Lake (via Tioga Pass)
Dag 12: Lee Vining/Mammoth Lake - Death Valley
Dag 13: Death Valley – Valley of Fire – Zion NP
Dag 14: Zion NP (Angels Landing)
Dag 15: Zion NP - Bryce NP
Dag 16: Bryce NP - Page
Dag 17: Page
Dag 18: Page – Monument Valley
Dag 19: Monument Valley – Gran Canyon Village
Dag 20: Grand Canyon
Dag 22: Grand canyon village (via Hoover Dam) – Las Vegas
Dag 22: Las Vegas
Dag 23: Las Vegas - Düsseldorf/Amsterdam
Lake Tahoe hebben wij inderdaad geschrapt. Enerzijds jammer, maar anderzijds moet je toch ergens keuzes maken en accepteren dat je nou eenmaal niet alles kan zien. Misschien komt er nog een andere keer

-
- Amerika-expert
In LA vermoed ik dat je naar de regio Santa Monica - Venice Beach - Hollywood - Beverly Hills gaat. Je hebt twee opties om het verkeer wat te proberen te ontlopen: ofwel zorg je dat je voor 15 uur aankomt in die regio, ofwel wacht je beter tot na 19 uur.
Je kan overigens perfect dag 4 's morgens starten in Santa Monica en Venice Beach en dan na een paar uurtjes vertrekken via de kust. De PCH start in Santa Monica via Malibu - Santa Barbara.
Je kan overigens perfect dag 4 's morgens starten in Santa Monica en Venice Beach en dan na een paar uurtjes vertrekken via de kust. De PCH start in Santa Monica via Malibu - Santa Barbara.
Pacific Coast hw begint al in San Clemente en loopt door tot Oxnard. Je kan natuurlijk meteen naar LA rijden via interstates maar ook hw1 volgen. Die laatste route neemt wel veel meer tijd met alle stoplichten maar je kan bv de Queen Mary in Long Beach zien.
-
- Amerika-expert
Het is inderdaad correct dat de highway 1 vroeger begint, doch in Los Angeles wijzigt de naam eigenlijk en de nieuwe start van het deel dat PCH noemt is in Santa Monica. In LA zelf is de benaming anders en loopt de weg ook niet vlak langs de kust.
-