Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Yous: tips route California

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Yous: tips route California

Bericht door Marcopstal »

Betere keuze voor LV. Centraal gelegen, veel shops, moderner....

Je ziet even zoeken.....
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Yous
Amerika-ontdekker

Bericht door Yous »

Marcopstal schreef: Je ziet even zoeken.....
Ja bedankt voor je tip, ik denk dat ik hotels in LA en SF nog maar eens goed onder de loep ga nemen.
Yous
Amerika-ontdekker

Death Valley-Oakhurst

Bericht door Yous »

Beste lezers,

5 mei vertrek ik vanuit Las Vegas richting Death Valley. De bedoeling is om 7 mei in Oakhurst te overnachten.

Iemand enige tips om de route te plannen? En waar te overnachten? Ik zou eventueel het ook niet erg vinden om DV-Oakhurst in een keer te rijden? Is het ook aangeraden om de route s'avonds/s'nachts te rijden?

Alvast bedankt,
Yous.
Laatst gewijzigd door PSVwally op 31 mar 2014, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onderwerpen samengevoegd. Probeer zoveel mogelijk de routevragen specifiek in je eigen topic te plaatsen!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Death Valley-Oakhurst

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou gewoon kijken hoe ver je komt. Het mooiste lijkt me om in een keer naar Oakhurst te rijden want er is niet veel te zien onderweg. Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel tijd je in Yosemite hebt en of je nog veel tijd in DV wilt besteden.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Boek altijd hotels die je evt. nog kunt annuleren tot bv 72u van te voren. Als je dan nog een aanbieding ziet is het makkelijk te wisselen. Denk daar ook niet fout over, want dat is in de USA heel normaal.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Death Valley - Oakhurst is toch zeker een dikke 7u onderweg als je onderlangs moet. Maar volgens mij zat je in Lone Pine, dat scheelt al bijna 1.5 uur. Ik reken daar dus ook wat stoptijd/plaspauze, even snel wat eten bij.

Ik zou dat stuk persoonlijk niet graag in het donker rijden. Het stuk van Lake Isabella naar Bakersfield is nog wel te doen (onderlangs via Mohave lijkt mij wat saai). Maar van Bakersfield naar Fresno is denk ik het slechtste stukje snelweg wat ik in Amerika heb meegemaakt. Veel gaten in de weg en vooral veel rotzooi en autobanden/ delen van wat ooit een band is geweest op en langs de weg. Het stuk van Fresno naar Oakhurst moet je een beetje opletten voor wildlife. Wij kwamen daar nogal wat herten op de weg tegen. Verder is het een stuk donkerder dan dat je hier gewend bent, maar een beetje normaal rijden en goed opletten en het is moet geen probleem zijn.
Wij hebben de route Yosemite - Ridgecrest gereden. Wij kwamen dan wel vanaf Yosemite zelf maar zijn net na de middag weer door Oakhurst gereden en bij Earlimart afgeslagen richting Ducor over avenue 56. Daarna tot de kruising met Old Stage road (of mountain road 9) en die weg gevolgd tot de 155 bij Glennville. Wat we hadden willen doen is bij Delano de snelweg af en alleen de 155 naar Wofford Heights en Lake Isabella pakken, maar onze tomtom liet ons een afslag te vroeg afslaan, waardoor wij echt op een in the middle of nowhere weg uitkwamen. Wel eerst enorm lang rechtdoor tussen de fruitbomen en daarna door smalle bergpaden door de zuidelijke siërra's.
Yous
Amerika-ontdekker

Bericht door Yous »

Ik heb twee nachten in Yosemite (Oakhurst), maar als ik DV-Oakhurst in een keer kan rijden, kan ik er een extra nacht aan plakken (ipv ergens tussen DV-Oakhurst te slapen).

Death Valley trekken we een 'dag' voor uit. We vertrekken vroeg van Las Vegas en denken rond een uur of 4/5 pm klaar te zijn, vandaar dat ik erg twijfel om daarna in een keer door te rijden naar Oakhurst.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik begrijp het niet: ik dacht dat je in DV wilde overnachten, maar dat is dus niet zo?
Je wilt toch niet in een dag van Las Vegas naar Oakhurst rijden? Lone Pine lijkt me een mooie tussenstop.

Marianne
Yous
Amerika-ontdekker

Bericht door Yous »

Dat was eigenlijk dus bedoeling om ergens bij DV in de buurt te overnachten en dan via de Tioga pass naar Yosemite, mits die vroeg open zou zijn.

Ik vind het gewoon zonde om ergens te overnachten tussen DV en Oakhurst wanneer ik onderlangs moet. Misschien dan toch ergens bij Bakersfield overnachten, want volgens mij gaat het niet lukken om dat stukje in een keer te doen naar een bezoek aan DV.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik zou het advies van Marianne opvolgen hoor. Zonde is het echt niet. Het is zo'n lange rit, je zult haast nergens kunnen stoppen. Lone Pine, of zelfs Bishop zijn mooie plekken (als de Tioga Pass open is).
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Van DV naar Oakhurst in 1 dag is wel te doen als je via Bakersfield rijdt; er is toch weinig te zien onderweg, dus gewoon even doorbijten.
Als de Tioga Pass open is, is het echter jammer om dat stuk in een keer te doen hoewel het wel kan. Eigenlijk zou je dan beter in het park of in El Portal kunnen overnachten, dat scheelt een uur rijden. Misschien nog een andere overnachting vastleggen voor Yosemite?

Wat je kunt doen als de pas open is:
Las Vegas - Lone Pine
Lone Pine - Yosemite (liefst niet in Oakhurst)

Als de pas dicht is:
Las Vegas - Death Valley
DV - Oakhurst

Ik zelf vind overnachten in DV een aanrader. Als dat je aanspreekt kun je dat ook doen als de pas open is, maar dan heb je een lange rit naar Yosemite, maar als je vroeg vertrekt is het wel te done. Overnacht dan in Stovepipe wells en doe de bezienswaardigheden de dag ervoor.

Je kunt hier volgen hoe het met de werkzaamheden aan de Tioga Road gaat. Ze beginnen 15 april. Er is gisteren veel sneeuw gevallen en vandaag wordt er ook wat verwacht, maar ik denk niet dat dat veel uitmaakt voor de opening van de pas.

Marianne
Bijlagen
yosfalls20140401verkleind.jpg
Yous
Amerika-ontdekker

Bericht door Yous »

Bedankt Marianne,

Ik ga je tip volgen en wacht even af hoe het met die Tioga pass is.

Mocht de pass dicht zijn dan vroeg uit DV vertrekken om richting Oakhurst te rijden.
Yous
Amerika-ontdekker

Bericht door Yous »

De tijd is aangebroken om lekker te gaan genieten. We vertrekken straks richting LA.

Ik wil jullie nog bedanken voor de tips en top!

Groetjes!
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Heel veel plezier gewenst, jullie gaan een fantastische reis maken :thumbup:
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties