Tsja, dat zijn in mijn ogen keuzes die alleen jij kan maken en niemand hier op het forum. Zoals gezegd door meerdere mensen hierboven is Bryce een fantastisch mooi park, en als je er schier langs rijd is het zonde deze over te slaan. Maar als jullie het gevoel hebben een dag langer te willen blijven in LA kan dat natuurlijk ook, je zult je er niet vervelen. Overigens kun je in 1 dag LA de meest bekende sights wel zien. Je zou eens naar ons reisverslag kunnen kijken voor een impressie. Succes met de keuze maken
1 volle dag volstaat om in LA de highlights te zien maar als je er langer wilt blijven, zou ik een dag LV schrappen.
(dit is dus 2 nachten ipv 3)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Ik zou zelf een nacht minder LV doen en die dag bij Bryce doen. Dag 9LV - Zion
Je vertrekt 's ochtends vanuit LV via Valley of Fire naar Zion. 's Middags heb je tijd een deel van Zion te bekijken. Dag 10Zion - Bryce
In de ochtend doe je nog een wandeling in Zion en rij je op je gemak naar Bryce. Dag 11Bryce
In Bryce heb je een hele dag op te genieten van een totaal andere wereld als Zion en Yosemite. Daarnaast kan je heerlijk wandelen. Combineer bijvoorbeeld Queen's Garden en Navajo Trail. Dag 12Bryce - Page
's Ochtends kan je de zonsopkomst bekijken in Bryce. Daarna vertrek je naar Page en heb je mogelijk al tijd om de Horseshoe Bend of Glan Canyon Dam te bekijken. Dag 13Page - GC
In de ochtend tijd voor Antelope Canyon en de rest van de dag om naar Grand Cayon te rijden.
Je blijft overal één nacht en reist elke dag. Volgens mij geeft het een hoop rust om twee nachten in Bryce te slapen.
Dat vind ik dan weer wat te veel. Algemeen is de stelling dat je in Zion een volle dag kan gebruiken en dus 2 overnachtingen en dat 1 overnachting in Bryce volstaat.
naar lang twijfelen, veel topics en reisverslagen lezen hebben we de route gepland en de hotels + auto geboekt.
alle hotels zijn nog te annuleren (een paar rekenen er kosten voor) zodat we de mogelijkheid hebben te switchen mocht t nog beter of goedkoper kunnen.
hier onze planning:
22/9 Amsterdam-San Francisco (Baldwin hotel) komen laat aan dus doen niks meer
23/9 San Francisco (Baldwin hotel)
24/9 San Francisco (Baldwin hotel)
25/9 San Francisco-Yosemite (house keeping camp) eerst auto halen San Francisco
26/9 Yosemite (house keeping camp)
27/9 Yosemite- mammoth lakes (alpenhof lodge)
28/9 mammoth lakes- Death valley (furnace creek ranch)
29/9 Death valley- las vegas (mgm the signature)
30/9 Las vegas (mgm the signature)
01/10 Las vegas (mgm the signature)
02/10 Las vegas- zion (zion Ponderosa ranch)
03/10 Zion- Bryce canyon (Best western ruby's inn)
04/10 Bryce canyon-page (Day's inn & suites lake powel)
05/10 Page-Grand canyon (Red Feather lodge Tusayan)
06/10 Grand canyon-kingman (best western wayfarer's inn)
07/10 Kingman-Los Angeles (magic castle hotel)
08/10 Los Angeles (magic castle hotel)
09/10 Los Angeles oahu (the modern Honolulu)
10/10 oahu (the modern Honolulu)
11/10 oahu (the modern Honolulu)
12/10 oahu (the modern Honolulu)
13/10 oahu (the modern Honolulu)
14/10 oahu (the modern Honolulu)
15/10 oahu- amstedam
voor zowel Bryce canyon als Grand Canyon hadden we liever in het park gezeten maar dat is helaas allemaal vol, wel houden we in de gaten of er toch nog wat vrij komt.
ik heb veel topics uitgepluisd en heel veel informatie opgedaan alleen zie ik op sommige stukjes door de bomen het bos niet meer.
vandaar toch nog wat vragen.
1. wij halen de auto pas op de 3e dag op in San Francisco en hebben geen transfer naar het hotel, hoe komen we het makkelijkst in het hotel? ik snap met een taxi maar volgens mij is dat haast niet te betalen in San Francisco, ik lees veel over de BART maar is dat met al je bagage wel goed te doen?
2. als we van af San Francisco naar Yosemite gaan is het dan handig om eerst naar de mariposa grove te rijden en dan pas de Valley in of is dat niet logisch en kunnen we dat beter de volgende dag doen samen met glacier point?
3.we willen de tioga pas rijden naar mammoh lakes, als ik het goed begrijp hoef ik me nog geen zorgen te maken dat die eind september dicht is of toch ook maar een alternatief plannen?
4. van uit las vegas naar zion neem je dan de route naar de zion mouth carmel high way om het park binnen te komen is kolob canyons road een betere weg?
5. in zion lijkt het mij erg mooi om de weeping rock en the emmerald pools te zien en de rivers side walk te doen. is dit te doen in de korte tijd dat we er zijn, vergeten we veel mooiere dingen? we zijn alle 2 geen fanatieke wandelaars dus lange trails zitten er niet in (misschien krijgen we de smaak te pakken maar ik ga dr niet vanuit). er is zo veel in zion en onze tijd is erg krap dat betekend keuzes maken wat niet erg is, maar welke keuzes vind ik erg lastig als on ervaren Amerika reiziger.
6. als ik het goed heb gaat de weg van zion naar bryce via de highway 89 zijn hier nog aanraders om te stoppen met mooie uitzicht punten?
als er verder nog dingen zijn die we vergeten of niet goed hebben gepland wat betreft hotels of dergelijke hoor ik het graag, met name mede dankzij jullie forum en reis verslagen zijn we zover gekomen anders had ik toch echt op een reisbureau aangewezen geweest. daar voor alvast allemaal erg bedankt!!
Ik zou zelf een nacht minder Las Vegas doen en die nacht gebruiken voor Zion. En dan zou ik een overnachting in Springdale nemen en niet aan de oostkant van het park. Zoals je het nu heb gepland heb je alleen maar de dag dat je van LV komt om naar het park te gaan. Als je in Springdale overnacht heb je ook nog de volgende ochtend voor het park.
In Bryce is een overnachting in het park erg mooi, maar Ruby's Inn is ook prima, je zit dan tegen het park aan.Dat geldt ook voor Tusayan bij de GC. Maar daar is een overnachting in het park wel erg aan te raden en ook relatief goedkoop.
1. Voor wat betreft de auto: je kunt met de BART naar het centrum. Dat lijkt me redelijk goed te doen als je handzame bagage hebt. Je zult toch niet meer dan 1 koffer pp hebben, met nog een schoudertas of rugzak. Het is natuurlijk makkelijker om meteen de auto op te halen, en misschien is dat niet eens veel duurder, tenzij je moet betalen voor de parking bij het hotel. Je kunt dan de 25e meteen vertrekken.
2. Als je naar de Mariposa Grove wilt zou je dat inderdaad het beste op weg van SF naar de vallei kunnen doen. Maar als je dan ook nog naar Glacier Point wilt wordt het misschien krap. Ik zou zeker vroeg vertrekken uit SF, het is ook vroeg donker in die periode. Je kunt ter plekke kijken of je na de Mariposa Grove nog tijd hebt om door te rijden naar Glacier Point. Reken op 2 uur extra daarvoor. Om vanuit de vallei naar zowel de Mariposa Grove als GP te rijden is wat jammer van die volle dag. Die kun je beter in de vallei gebruiken.
3. De Tioga Pass is normaal gesproken open, maar er kan altijd een brand of onverwachte sneeuwbui roet in het eten gooien. Een overnachting in Mammoth Lakes is eigenlijk niet nodig om vast te leggee. Je zou dat open kunnen houden. Wij hebben vorig jaar ook niets geboekt daar terwijl we er in een veel drukkere periode waren.
4. Er is maar 1 route naar Zion Canyon, je moet Springdale volgen. Dus de 9. Kolob Canyon is een ander deel van het park. Je hebt er weinig tijd zoals ik al aangaf. Ik zou echt proberen iets in Springdale te vinden.
5. Voor Emerald Pools, Weeping Rock en de Riverside walk heb je wel tijd. Zie mijn wandelsite voor meer mogelijkheden en de tijden. Hou ook rekening met de tijd die nodig is om met de shuttlebus het park in te gaan.
6. Tussen Zion en Bryce kan ik de Canyon Overlook Trail aanraden, die is nog in Zion. Verder zou ik niets doen onderweg, je hebt je handen al vol aan de parken.
Zie ook mijn 2011-verslag voor mijn bezoek aan Zion en Bryce in september.
Met een taxi zeggen ze dat het een 40 dollar kost. Je kan een shuttle nemen, die kost ongeveer een 25 dollar. Bart kost ook een 8 dollar (per persoon uiteraard).
Afhankelijk van het juiste tijdstip misschien toch maar een taxi overwegen ?
dank je wel voor het snelle en duidelijke antwoord, ik zal het verslag dat je opnoemt opnieuw doorlezen en de wandelsite eens bekijken die heb ik nog niet gezien.
het parkeren bij de hotels die ik in San Francisco had bedacht zijn idd allemaal met flinke parkeer kosten, wel is het natuurlijk fijn om meteen op weg te zijn in de ochtend en niet eerst de auto te moeten halen.. hier ga ik nog even over na denken...
ik denk dat we voor Yosemite dan eerst de Mariposa grove doen en idd ter plekke bekijken hoe het loopt.
mocht de Tioga Pass niet open zijn wat zou dan een beter alternatief zijn ook voor overnachting?
ik had begrepen dat zion Ponderosa ranch echt aan het park grenst, maar dit is dus geen gunstige ligging... hier zullen we dus voor wat in Springdale gaan kijken.
helaas is een extra nacht zion geen optie, vriend lief wilde hier het liefste 5 nachten en dat is na wat onderhandelen dus al terug gebracht naar 3 het word me denk ik niet in dank afgenomen als ik er nu nog maar 2 nachten van maak...
we hopen idd dat er nog wat vrij komt in de Grand canyon en houden de site goed in de gaten maar tot nog toe geen succes.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.