Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis mindcircus: eerste roadtrip rondje LA
-
- Amerika-ontdekker
Reis mindcircus: eerste roadtrip rondje LA
Hoi!
Wij zijn drie meiden van begin twintig en gaan in juli voor het eerst een rondreis maken door Amerika. We gaan in totaal 1 maand. We beginnen met een weekje New York/Washington en vliegen dan door naar Los Angeles om daar te roadtrippen. Voor die roadtrip hebben we 24 dagen uitgetrokken. Het is voor ons allemaal de eerste keer in Amerika en hoewel we al veel gelezen hebben blijft het plannen lastig, dus we ontvangen graag jullie tips voordat we de vlucht en auto boeken. Vooralsnog hebben we het volgende schema in gedachten:
1 Aankomst LA
2 LA
3 LA
4 LA
5 LA > Huntington Beach > Laguna Beach > San Diego (200KM)
6 San Diego
7 San Diego
8 San Diego > Palm Springs > Joshua Tree NP (260KM)
9 Joshua Tree NP > Grand Canyon (560KM)
10 Grand Canyon
11 Grand Canyon > Monument Valley (285KM)
12 Monument Valley > Page (Antelope Canyon, Lake Powell) (200KM)
13 Page > Zion National Park (185KM)
14 Zion National Park > Las Vegas (265KM)
15 Las Vegas
16 Las Vegas > Sequoia NP (600KM)
17 Seqouia NP > Yosemite NP (270KM)
18 Yosemite NP > SF (300KM)
19 SF
20 SF
21 SF > Santa Cruz > Monterey (185KM)
22 Monterey > Carmel > San Simeon > Santa Barbara (370KM)
23 Santa Barbara > LA (155KM)
24 Terugreis Amsterdam
We vinden het vooral lastig om in te schatten hoeveel tijd we nodig hebben voor bepaalde dingen. We zijn meer voor stad en strand dan voor natuur, maar willen zeker de national parks niet overslaan. Het liefst doen we hier een wandeltour van een paar uur, overnachten en dan weer verder naar de volgende stop. Zo hebben we dit nu ook in ons schema zitten. Denken jullie dat dit mogelijk is? Tips wat betreft national parks en uitvalsbasis hiervoor zijn erg welkom. We vinden vooral het plannen van de reis rondom die parken erg lastig. We hebben nu Bryce Canyon en Death Valley al links laten liggen, maar we zien bijvoorbeeld nog een erg lang stuk van Las Vegas naar Sequoia. Misschien zijn er betere suggesties? Maar ook suggesties voor de rest van de tijdsindeling zijn welkom. Is het te rijden en hebben we genoeg tijd voor bezienswaardigheden?
Hopelijk kunnen de ervaringsdeskundigen hier ons een beetje helpen!
Wij zijn drie meiden van begin twintig en gaan in juli voor het eerst een rondreis maken door Amerika. We gaan in totaal 1 maand. We beginnen met een weekje New York/Washington en vliegen dan door naar Los Angeles om daar te roadtrippen. Voor die roadtrip hebben we 24 dagen uitgetrokken. Het is voor ons allemaal de eerste keer in Amerika en hoewel we al veel gelezen hebben blijft het plannen lastig, dus we ontvangen graag jullie tips voordat we de vlucht en auto boeken. Vooralsnog hebben we het volgende schema in gedachten:
1 Aankomst LA
2 LA
3 LA
4 LA
5 LA > Huntington Beach > Laguna Beach > San Diego (200KM)
6 San Diego
7 San Diego
8 San Diego > Palm Springs > Joshua Tree NP (260KM)
9 Joshua Tree NP > Grand Canyon (560KM)
10 Grand Canyon
11 Grand Canyon > Monument Valley (285KM)
12 Monument Valley > Page (Antelope Canyon, Lake Powell) (200KM)
13 Page > Zion National Park (185KM)
14 Zion National Park > Las Vegas (265KM)
15 Las Vegas
16 Las Vegas > Sequoia NP (600KM)
17 Seqouia NP > Yosemite NP (270KM)
18 Yosemite NP > SF (300KM)
19 SF
20 SF
24 Terugreis Amsterdam
We vinden het vooral lastig om in te schatten hoeveel tijd we nodig hebben voor bepaalde dingen. We zijn meer voor stad en strand dan voor natuur, maar willen zeker de national parks niet overslaan. Het liefst doen we hier een wandeltour van een paar uur, overnachten en dan weer verder naar de volgende stop. Zo hebben we dit nu ook in ons schema zitten. Denken jullie dat dit mogelijk is? Tips wat betreft national parks en uitvalsbasis hiervoor zijn erg welkom. We vinden vooral het plannen van de reis rondom die parken erg lastig. We hebben nu Bryce Canyon en Death Valley al links laten liggen, maar we zien bijvoorbeeld nog een erg lang stuk van Las Vegas naar Sequoia. Misschien zijn er betere suggesties? Maar ook suggesties voor de rest van de tijdsindeling zijn welkom. Is het te rijden en hebben we genoeg tijd voor bezienswaardigheden?
Hopelijk kunnen de ervaringsdeskundigen hier ons een beetje helpen!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Eerste roadtrip rondje LA
In grote lijnen lijkt me dit wel OK.
Houd er rekening mee dat als de chauffeur geen 25 is de autohuur duurder zal zijn !!!
Volgens jullie beschrijving van de wensen zou ik een dagje Grand Canyon schrappen en omzetten naar Bryce Canyon.
Concreet:
Dag 8: Verlaat San Diego 's morgens en rijd na het bezoek aan Joshua Tree verder door. Op zijn minst tot Needles, bij voorkeur tot Kingman.
Dag 9: rijdt vanuit Needles of Kingman tot GC, je hebt dan de gehele namiddag en avond voor je bezoek aan GC
Dag 10: zonsopgang GC en afronden bezoek, daarna rustig naar Monument Valley. Als je daar tegen een uur of 15 toekomt heb je in principe voldoende tijd.
Dag 13: Page - Bryce: je zal zien dat Bryce Canyon toch echt iets totaal anders is dan GC en Zion.
Vergeet een bezoek aan Sequoia. Je hebt er 1: te weinig tijd voor en 2: dit ligt eigenlijk uit je route en tot slot3: je mist dan de Tioga Pass richting Yosemite.
Rijdt in de plaats via Death Valley en via de 395 naar Bishop / Mammoth Lakes. Om Death Valley comfortabel te bezoeken en ook nog tijd te hebben voor iets anders zou je dit eigenlijk in 3 dagen moeten doen, maar in twee kan uiteraard ook.
Voor Yosemite is er niet zo hele veel tijd helaas in jullie schema. Het gaat nog een beetje als je pas in de late namiddag richting SF vertrekt.
Op dag 22 willen jullie teveel. De kustroute is geen snelweg en als je voldoende tijd wil hebben voor de bezienswaardigheden rijdt je beter niet verder dan Pismo Beach.
Houd er rekening mee dat als de chauffeur geen 25 is de autohuur duurder zal zijn !!!
Volgens jullie beschrijving van de wensen zou ik een dagje Grand Canyon schrappen en omzetten naar Bryce Canyon.
Concreet:
Dag 8: Verlaat San Diego 's morgens en rijd na het bezoek aan Joshua Tree verder door. Op zijn minst tot Needles, bij voorkeur tot Kingman.
Dag 9: rijdt vanuit Needles of Kingman tot GC, je hebt dan de gehele namiddag en avond voor je bezoek aan GC
Dag 10: zonsopgang GC en afronden bezoek, daarna rustig naar Monument Valley. Als je daar tegen een uur of 15 toekomt heb je in principe voldoende tijd.
Dag 13: Page - Bryce: je zal zien dat Bryce Canyon toch echt iets totaal anders is dan GC en Zion.
Vergeet een bezoek aan Sequoia. Je hebt er 1: te weinig tijd voor en 2: dit ligt eigenlijk uit je route en tot slot3: je mist dan de Tioga Pass richting Yosemite.
Rijdt in de plaats via Death Valley en via de 395 naar Bishop / Mammoth Lakes. Om Death Valley comfortabel te bezoeken en ook nog tijd te hebben voor iets anders zou je dit eigenlijk in 3 dagen moeten doen, maar in twee kan uiteraard ook.
Voor Yosemite is er niet zo hele veel tijd helaas in jullie schema. Het gaat nog een beetje als je pas in de late namiddag richting SF vertrekt.
Op dag 22 willen jullie teveel. De kustroute is geen snelweg en als je voldoende tijd wil hebben voor de bezienswaardigheden rijdt je beter niet verder dan Pismo Beach.
Laatst gewijzigd door Marcopstal op 11 apr 2014, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Eerste roadtrip rondje LA
Waarom een volle dag Grand Canyon en geen tijd voor Yosemite en Sequoia? De route via de Tioga road is inderdaad beter, vergeet sequoia. Daar heb je echt geen tijd voor.
Wat willen jullie allemaal in LA doen? Is een dag minder niet bespreekbaar? Het is echt jammer om wel naar het zuidwesten te gaan en dan een park als Bryce niet te bezoeken. Voor Zion en Yosemite zou ik meer tijd uittrekken.
Strand en steden heb je hier ook, probeer iets meer van de unieke natuur in het zuidwesten mee te nemen.
Marianne
Wat willen jullie allemaal in LA doen? Is een dag minder niet bespreekbaar? Het is echt jammer om wel naar het zuidwesten te gaan en dan een park als Bryce niet te bezoeken. Voor Zion en Yosemite zou ik meer tijd uittrekken.
Strand en steden heb je hier ook, probeer iets meer van de unieke natuur in het zuidwesten mee te nemen.
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Reis mindcircus: eerste roadtrip rondje LA
Jullie hebben mooie plannen.
Ik heb hieronder jullie route iets aangepast.
(Sequoia eruit gelaten en minder tijd voor de steden, toegevoegd Bryce en Death Valley)
Op dag 6 zou je verder kunnen doorrijden maar gezien jullie een volle dag GC hebben op dag 8 zou ik dat niet doen.
Neem op dag 6 je tijd voor Palm Springs en Joshua Tree. Dag 7 wordt dan een reisdag (ik zou hier wel tussen Kingman en Seligman de Route 66 nemen)
1 Aankomst LA
2 LA
3 LA
4 LA > Huntington Beach > Laguna Beach > San Diego (200KM)
5 San Diego
6 San Diego > Palm Springs > Joshua Tree NP (260KM)
7 Joshua Tree NP > Grand Canyon (560KM)
8 Grand Canyon
9 Grand Canyon > Monument Valley (285KM)
10 Monument Valley > Page (Antelope Canyon, Lake Powell) (200KM)
11 Page > Bryce
12 Bryce - Zion National Park
13 Zion National Park > Las Vegas (265KM)
14 Las Vegas
15 Las Vegas > Death Valley > Lone Pine
16 Lone Pine > Yosemite NP (via 395 en Tioga Pass)
17 Yosemite
18 Yosemite NP > SF (300KM) (Park verlaten via de 41 en een stop bij Glacier Point en bij Mariposa Grove, hier kan je sequoia's zien)
19 SF
20 SF
24 Terugreis Amsterdam
dag 22 zou ik overnachten in Cambria of Morro Bay (hier is het mooiste stuk van Hwy 1) en dan op dag 23 via Santa Barbara naar LA
Groetjes,
Ingrid
Ik heb hieronder jullie route iets aangepast.
(Sequoia eruit gelaten en minder tijd voor de steden, toegevoegd Bryce en Death Valley)
Op dag 6 zou je verder kunnen doorrijden maar gezien jullie een volle dag GC hebben op dag 8 zou ik dat niet doen.
Neem op dag 6 je tijd voor Palm Springs en Joshua Tree. Dag 7 wordt dan een reisdag (ik zou hier wel tussen Kingman en Seligman de Route 66 nemen)
1 Aankomst LA
2 LA
3 LA
4 LA > Huntington Beach > Laguna Beach > San Diego (200KM)
5 San Diego
6 San Diego > Palm Springs > Joshua Tree NP (260KM)
7 Joshua Tree NP > Grand Canyon (560KM)
8 Grand Canyon
9 Grand Canyon > Monument Valley (285KM)
10 Monument Valley > Page (Antelope Canyon, Lake Powell) (200KM)
11 Page > Bryce
12 Bryce - Zion National Park
13 Zion National Park > Las Vegas (265KM)
14 Las Vegas
15 Las Vegas > Death Valley > Lone Pine
16 Lone Pine > Yosemite NP (via 395 en Tioga Pass)
17 Yosemite
18 Yosemite NP > SF (300KM) (Park verlaten via de 41 en een stop bij Glacier Point en bij Mariposa Grove, hier kan je sequoia's zien)
19 SF
20 SF
24 Terugreis Amsterdam
dag 22 zou ik overnachten in Cambria of Morro Bay (hier is het mooiste stuk van Hwy 1) en dan op dag 23 via Santa Barbara naar LA
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- jeroenenmariska
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij hebben vorig jaar voor een groot gedeelte dezelfde route gedaan.
Zoals hiervoor al aangegeven zou ook ik Sequoia NP laten schieten en de Sequoia's in Yosemite bij Mariposa Grove bekijken.
De route die Ingrid aangeeft zou ook mijn advies zijn.
Zeker omdat wij Los Angeles nogal vonden tegenvallen en 2 dagen ruim genoeg moet zijn om bijvoorbeeld de walk of fame, Hollywood sign en Venice beach te bekijken.
In San Diego kan ik Cabrillo National monument, gaslamp district, old town en Seaworld aanbevelen en als jullie in Page zijn ook zeker Horseshoe bend niet vergeten!
Veel plezier!
Zoals hiervoor al aangegeven zou ook ik Sequoia NP laten schieten en de Sequoia's in Yosemite bij Mariposa Grove bekijken.
De route die Ingrid aangeeft zou ook mijn advies zijn.
Zeker omdat wij Los Angeles nogal vonden tegenvallen en 2 dagen ruim genoeg moet zijn om bijvoorbeeld de walk of fame, Hollywood sign en Venice beach te bekijken.
In San Diego kan ik Cabrillo National monument, gaslamp district, old town en Seaworld aanbevelen en als jullie in Page zijn ook zeker Horseshoe bend niet vergeten!
Veel plezier!
2013 Zuidwest USA
2014 New York
2017 Midwest USA
2018 West-Canada
2014 New York
2017 Midwest USA
2018 West-Canada
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor alle tips, die gaan we zeker meenemen. Het rondje zal sowieso aangepast worden door Sequoia te verwijderen en Bryce en Death Valley toe te voegen.
Nu heb ik alleen nog een vraag. Is deze reis goed te doen met een standaard of compact auto? We zijn alle drie student en willen dus zoveel mogelijk proberen te besparen, aangezien we ook al met de underage fee te maken hebben. Voor ons maakt het soort auto toch niets uit, als we er maar op een goede manier mee op onze bestemming kunnen komen.
Nu heb ik alleen nog een vraag. Is deze reis goed te doen met een standaard of compact auto? We zijn alle drie student en willen dus zoveel mogelijk proberen te besparen, aangezien we ook al met de underage fee te maken hebben. Voor ons maakt het soort auto toch niets uit, als we er maar op een goede manier mee op onze bestemming kunnen komen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Een compact auto zal misschien wat krap worden met de bagage. Alhoewel: een tip voor de bagage: vermijd harde koffers. Draagzakken zijn eigenlijk het beste, deze laten zich "vervormen" en op die wijze benut je het best de bagageruimte.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Als de vluchten nog niet geboekt zijn, zou je ook naar de volgende one way kunnen kijken.mindcircus schreef: dus we ontvangen graag jullie tips voordat we de vlucht en auto boeken.
1 Naar - Phoenix
2 Phoenix - Grand Canyon
3 Grand Canyon - Monument Valley
4 Monument Valley - Page
5 Page - Bryce
6 Bryce - Zion
7 Zion - Zion
8 Zion - Las Vegas
9 Las Vegas - Las Vegas
10 Las Vegas - Death Valley
11 Death Valley - Mammoth Lakes
12 Mammoth Lakes - Yosemite
13 Yosemite - Yosemite
14 Yosemite - San Francisco
15 San Francisco - San Francisco
16 San Francisco - San Francisco
17 San Francisco - Monterey
18 Monterey - Santa Barbara
19 Santa Barbara - Los Angeles
20 Los Angeles - Los Angeles
21 Los Angeles - Los Angeles
22 Los Angeles - San Diego
23 San Diego - San Diego
24 San Diego - Terugvlucht
Ik heb voor één nacht Grand Canyon gekozen. Je kunt vanuit Phoenix laat in de ochtend of vroeg in de middag daar zijn. Je kunt die dag de shuttle bus naar Hermits nemen en eventueel stukjes van die route langs de rim wandelen. Na een zonsondergang en/of zonsopkomst vertrek je dan richting Page. Onderweg kun je dan de uitzichtpunten tussen Grand Canyon Village en Desert View aandoen. Als jullie hier een lange wandeling en/of een helikoptervlucht willen maken, heb je een overnachting extra nodig. Afhankelijk van het tijdstip van aankomst in Phoenix zou je al een dag eerder (een stuk, bijvoorbeeld tot Flagstaff)) richting Grand Canyon kunnen rijden.
Voor Zion heb ik twee overnachtingen gekozen, omdat je dat park het beste ontdekt door te wandelen. Kijk daarvoor in het onderschrift van forumlid Martin & Marianne.
Succes en veel plezier bij de voorbereidingen.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Leuk tripje dat jullie gaan maken!
Ik denk dat een midsize suv wel voldoende zal zijn ik zelf en twee vrienden maken ook onze roadtrip binnen een maandje met een midsize suv, ja het is prijzige he een auto onder de 25 huren
Asta .
Ik denk dat een midsize suv wel voldoende zal zijn ik zelf en twee vrienden maken ook onze roadtrip binnen een maandje met een midsize suv, ja het is prijzige he een auto onder de 25 huren

Asta .
Bij Hertz is het mogelijk om de underage fee te dekken door gebruik te maken van de Gold Family CDP code, hiervoor dien je een account aan te maken zie onderstaande stappen. (je hoeft dan geen 25 dollar p/dag te betalen)
Wat je moet doen is naar http://www.hertz.com surfen (Nederlandse website zal steeds een 'under construction' melding geven!), wijzig het land en de taal in de rechter boven hoek naar Verenigde Staten. Ga vervolgens naar hertz.com/goldfamily, registreer je en je hebt een Gold account met Gold Family CDP. Vergeet niet de Gold Family CDP code steeds toe te voegen aan je reservering, je krijgt ook nog 10% korting!
Voorwaarden van Gold Family:

Wat je moet doen is naar http://www.hertz.com surfen (Nederlandse website zal steeds een 'under construction' melding geven!), wijzig het land en de taal in de rechter boven hoek naar Verenigde Staten. Ga vervolgens naar hertz.com/goldfamily, registreer je en je hebt een Gold account met Gold Family CDP. Vergeet niet de Gold Family CDP code steeds toe te voegen aan je reservering, je krijgt ook nog 10% korting!

Voorwaarden van Gold Family:

-
- Amerika-ontdekker
Dat is wel een aantrekkelijke optie, maar een heel uitgebreid formulier om in te vullen.
We hadden een offerte aangevraagd bij Kilroy voor een huurauto, maar binnen een week was de prijs hier zo hard gestegen dat de goedkoopste optie hier een Chevrolet Spark of vergelijkbaar is, voor 53 per dag. Dit is inclusief verzekering, GPS, underage fee, extra bestuurders en volle tank. Totaal maakt dit 1060 voor onze reis. Een Chevrolet Spark is echter redelijk klein (ze zeggen 4 personen + 2 koffers). Wij zijn met 3 personen en 3 koffers, dus zou technisch gezien moeten lukken, maar is misschien niet comfortabel.
Via rentalcars zie ik dat je een grotere auto kan huren (5 personen + 2 koffers) voor 29 euro per dag. Er is dan ook een pakket beschikbaar met jonge bestuurder + extra bestuurders + tank benzine voor 18 euro per dag. Inclusief diefstal en schadeverzekering. Dit komt dan op een totaal van 47 per dag = 940. Alleen zit hier dan geen GPS bij. Heeft iemand ervaring met dit pakket bij rentalcars? De auto komt dan van Alamo als ik het goed zie.
Zijn de ervaringen met rentalcars goed? Zij lijken nu voor meerdere underage drivers een van de beste opties te bieden.
We hadden een offerte aangevraagd bij Kilroy voor een huurauto, maar binnen een week was de prijs hier zo hard gestegen dat de goedkoopste optie hier een Chevrolet Spark of vergelijkbaar is, voor 53 per dag. Dit is inclusief verzekering, GPS, underage fee, extra bestuurders en volle tank. Totaal maakt dit 1060 voor onze reis. Een Chevrolet Spark is echter redelijk klein (ze zeggen 4 personen + 2 koffers). Wij zijn met 3 personen en 3 koffers, dus zou technisch gezien moeten lukken, maar is misschien niet comfortabel.
Via rentalcars zie ik dat je een grotere auto kan huren (5 personen + 2 koffers) voor 29 euro per dag. Er is dan ook een pakket beschikbaar met jonge bestuurder + extra bestuurders + tank benzine voor 18 euro per dag. Inclusief diefstal en schadeverzekering. Dit komt dan op een totaal van 47 per dag = 940. Alleen zit hier dan geen GPS bij. Heeft iemand ervaring met dit pakket bij rentalcars? De auto komt dan van Alamo als ik het goed zie.
Zijn de ervaringen met rentalcars goed? Zij lijken nu voor meerdere underage drivers een van de beste opties te bieden.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Gps zowieso daar aanschaffen of hier al kopen. Dat is veel goedkoper dan huren. Print bv een routeplan uit voor de rit van het vliegveld naar het hotel en zet er direct een walmart of dergelijke bij. Voor je dan daarvan wegrijd naar je hotel eerst dat ding even aansluiten en alvast een beetje opladen.
In principe is er met rentalcars niets mis, ik vond ze alleen nogal wat opdringerig (dollar in dit geval) met het aansmeren van bv roadsafe door te melden dat het 'verplicht' was. Ik zou niet al te veel besparen op de auto. Je zit hier in de maand namelijk best veel in. Ik heb al wel. 2x gehad dat ik een economy of compact had gehuurd en dat die er niet waren, dan krijg je een gratis upgrade. Afhankelijk van wat jullie meesjouwen en de shopgewoontes van de meeste (zo niet alle) dames op de parkeerplaats tijdens het uitzoeken ook even goed naar de kofferbakinhoud kijken.
In principe is er met rentalcars niets mis, ik vond ze alleen nogal wat opdringerig (dollar in dit geval) met het aansmeren van bv roadsafe door te melden dat het 'verplicht' was. Ik zou niet al te veel besparen op de auto. Je zit hier in de maand namelijk best veel in. Ik heb al wel. 2x gehad dat ik een economy of compact had gehuurd en dat die er niet waren, dan krijg je een gratis upgrade. Afhankelijk van wat jullie meesjouwen en de shopgewoontes van de meeste (zo niet alle) dames op de parkeerplaats tijdens het uitzoeken ook even goed naar de kofferbakinhoud kijken.
Ja. Ik huur deze zomer voor de derde keer bij rentalcars en nooit problemen gehad. Ze kwamen in mijn zoektocht steeds als goedkoopste naar voren. Wat Paul hierboven zegt over opdringerigheid; daar kan een broker als rentalcars niet veel aan doen. Ze bemiddelen slechts tussen verhuurders en huurders. Wij hadden vorig jaar ook Dollar en ons is niets gevraagd extra af te nemen. Het is maar net wie er voor je staat en die de ervaring bepaald.mindcircus schreef:
Zijn de ervaringen met rentalcars goed?
GPS zou ik ook gewoon lekker bij Best Buy of Wal Mart kopen de dag dat je aankomt. Voor ongeveer $100 heb je er een wat huren dus én duurder maakt én je kunt de GPS nu lekker houden.
Qua grootte zou ik voor een midsize SUV gaan. Dan kun je lekker je bagage goed kwijt en ook een koelbox achterin zetten ($15 bij de Walmart). Zo heb je je drankjes altijd koud bij de hand. Succes!
Groetjes,
Daniel
Daniel
Uitgebreid formulier? Volgens mij is dit net 'zoveel' werk als bij elke andere verhuurder.mindcircus schreef:Dat is wel een aantrekkelijke optie, maar een heel uitgebreid formulier om in te vullen.
-
- Amerika-ontdekker
Weer terug naar een vraag over de route. We zien dat overnachtingen in Monument Valley op dit moment erg duur zijn.
Daarom vroegen we ons af of het mogelijk is om in de ochtend vanuit de Grand Canyon weg te rijden richting Monument Valley, daar de 17 mile scenic drive te doen, en dan daarna gelijk door te rijden naar Page. Is dit haalbaar qua tijd?
In Page zijn de overnachtingen namelijk echt veel goedkoper, en aangezien we toch geen wandeltochten wilden doen in MV leek dit ons wellicht een beter alternatief.
Daarom vroegen we ons af of het mogelijk is om in de ochtend vanuit de Grand Canyon weg te rijden richting Monument Valley, daar de 17 mile scenic drive te doen, en dan daarna gelijk door te rijden naar Page. Is dit haalbaar qua tijd?
In Page zijn de overnachtingen namelijk echt veel goedkoper, en aangezien we toch geen wandeltochten wilden doen in MV leek dit ons wellicht een beter alternatief.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt in MV eens kijken naar de cabins op Goulding's Campground, die zijn wel betaalbaar.
Om de kosten van overnachtingen fors te drukken kunnen jullie ook overwegen om een tentje etc aan te schaffen en te gaan kamperen, dan ben je in de parken veel goedkoper uit.
Qua tijd kan het wel om MV op weg naar Page te doen, maar dan zou ik wel 2 nachten Page of 2 nachte GC doen zodat je of vroeg kunt vertrekken vanaf de GC, of laat kunt aankomen in Page.
Hoe ziet jullie route er nu uit?
Marianne
Om de kosten van overnachtingen fors te drukken kunnen jullie ook overwegen om een tentje etc aan te schaffen en te gaan kamperen, dan ben je in de parken veel goedkoper uit.
Qua tijd kan het wel om MV op weg naar Page te doen, maar dan zou ik wel 2 nachten Page of 2 nachte GC doen zodat je of vroeg kunt vertrekken vanaf de GC, of laat kunt aankomen in Page.
Hoe ziet jullie route er nu uit?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
We gaan eerst een week naar New York, dus hebben besloten om LA pas op het laatst te doen en niet op het begin zoals in de eerdere route. Verder weten we dat we met een vrij hoog tempo door de nationale parken gaan en relatief veel tijd hebben in de steden, maar dat is de keus die we gemaakt hebben.
1 Aankomst LA 18.43
2 LA > Huntington Beach > Laguna Beach > San Diego (200KM, 2.5u)
3 San Diego
4 San Diego
5 San Diego > Palm Springs > Joshua Tree NP > Needles/Kingman (490KM, 5u)
6 Needles > Grand Canyon (336KM, 3u)
7 Grand Canyon > Monument Valley (285KM, 3u)
8 Monument Valley > Page (Antelope Canyon, Lake Powell) (200KM, 2u)
9 Page > Bryce Canyon (240KM, 2.5u) > Zion National Park (135KM, 2u)
scenic drive door bryce, rond avond door naar zion
10 Zion National Park > Las Vegas (265KM, 3u)
hele dag zion, in de avond naar vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas > Death Valley > Bishop (474KM, 5u)
14 Bishop > (Mammoth Lakes) > Yosemite NP (135KM, 1.5u)
vanaf de middag in yosemite
15 Yosemite NP > SF (300KM, 3u)
hele dag yosemite, in de avond naar SF
16 SF
17 SF
18 SF
19 SF > Santa Cruz > Monterey (192KM, 2.5u)
20 Monterey > Carmel > San Simeon > Pismo Beach (240KM, 3.5u)
21 Pismo Beach > Santa Barbara > LA (316KM, 3.5u)
22 LA
23 LA
24 LA
25 LA > Amsterdam
1 Aankomst LA 18.43
2 LA > Huntington Beach > Laguna Beach > San Diego (200KM, 2.5u)
3 San Diego
4 San Diego
5 San Diego > Palm Springs > Joshua Tree NP > Needles/Kingman (490KM, 5u)
6 Needles > Grand Canyon (336KM, 3u)
7 Grand Canyon > Monument Valley (285KM, 3u)
8 Monument Valley > Page (Antelope Canyon, Lake Powell) (200KM, 2u)
9 Page > Bryce Canyon (240KM, 2.5u) > Zion National Park (135KM, 2u)
scenic drive door bryce, rond avond door naar zion
10 Zion National Park > Las Vegas (265KM, 3u)
hele dag zion, in de avond naar vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas > Death Valley > Bishop (474KM, 5u)
14 Bishop > (Mammoth Lakes) > Yosemite NP (135KM, 1.5u)
vanaf de middag in yosemite
15 Yosemite NP > SF (300KM, 3u)
hele dag yosemite, in de avond naar SF
16 SF
17 SF
18 SF
19 SF > Santa Cruz > Monterey (192KM, 2.5u)
20 Monterey > Carmel > San Simeon > Pismo Beach (240KM, 3.5u)
21 Pismo Beach > Santa Barbara > LA (316KM, 3.5u)
22 LA
23 LA
24 LA
25 LA > Amsterdam
-
- Amerika-ontdekker
Ik zie dat er in bij Goulding's Lodge wel nog een cabin beschikbaar is voor een redelijke prijs. Zou je dan aanraden toch daar te overnachten, zelfs al willen we alleen een scenic drive doen. Of dan toch gelijk door naar Page?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
- Amerika-ontdekker
Wanneer je een hotel neemt dat nog tot een paar dagen voor aankomst te annuleren is, is het dan ook mogelijk bijvoorbeeld alleen de eerste nacht te annuleren? Heeft iemand hier een idee van? We zijn bijvoorbeeld niet zeker over onze aankomst in LA. Wellicht willen we langer over de kustroute doen en het zou fijn zijn als we dan slechts een deel van onze reservatie kunnen annuleren. Maar dit kan vast niet? 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2159 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties