Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Mary: LA - LA sept 2014
Reis Mary: LA - LA sept 2014
Hallo,
Na het lezen van heel veel reizen en andere verhalen en tips, heb ik besloten om ook mijn planning op het forum te zetten.
Samen met mijn vriend heb ik bij Travelhome de camperaanbieding van september geboekt. De camper is geboekt bij Cruise America met early bird service.
Aangezien jullie zoveel ervaring bij elkaar hebben vraag ik nu of jullie ook naar onze planning willen kijken:
10/9 Aankomst LA
11/9 tussen 9:00 - 12:00 camper ophalen, Boodschappen doen en naar Joshua rijden.
12/9 Joshua
13/9 Grand canyon
14/9 Grand Canyon
15/9 Page
16/9 Bryce
17/9 Zion
18/9 Las Vegas
19/9 Las Vegas
20/9 Death Valley
21/9 Sequoa
22/9 Kings - Via mono lake - Tioga pass
23/9 yosemite
24/9 Yosemite
25/9 San Francisco
26/9 San Francisco
27/9 tot halverwege de weg naar LA
28/9 Los Angeles - de stad bekijken
29/9 Camper inleveren - Universal Studios
30/9 Vertrek 11:00 uur
Via Maps heb ik de afstanden opgezocht. Ze zijn in Miles.
LA -Joshua 133
Joshua - GC 355
GC - Page 106
Page - Bryce 152
Bryce - Zion 84
Zion - LV 162
LV - Death Valley 131
DV - Sequoa 340
Sequoa - kings 50
kings - yosemite 111
yosemite - SF 198
SF- LA 381
Alvast bedankt voor het inzien en de tips.
Na het lezen van heel veel reizen en andere verhalen en tips, heb ik besloten om ook mijn planning op het forum te zetten.
Samen met mijn vriend heb ik bij Travelhome de camperaanbieding van september geboekt. De camper is geboekt bij Cruise America met early bird service.
Aangezien jullie zoveel ervaring bij elkaar hebben vraag ik nu of jullie ook naar onze planning willen kijken:
10/9 Aankomst LA
11/9 tussen 9:00 - 12:00 camper ophalen, Boodschappen doen en naar Joshua rijden.
12/9 Joshua
13/9 Grand canyon
14/9 Grand Canyon
15/9 Page
16/9 Bryce
17/9 Zion
18/9 Las Vegas
19/9 Las Vegas
20/9 Death Valley
21/9 Sequoa
22/9 Kings - Via mono lake - Tioga pass
23/9 yosemite
24/9 Yosemite
25/9 San Francisco
26/9 San Francisco
27/9 tot halverwege de weg naar LA
28/9 Los Angeles - de stad bekijken
Via Maps heb ik de afstanden opgezocht. Ze zijn in Miles.
LA -Joshua 133
Joshua - GC 355
GC - Page 106
Page - Bryce 152
Bryce - Zion 84
Zion - LV 162
LV - Death Valley 131
DV - Sequoa 340
Sequoa - kings 50
kings - yosemite 111
yosemite - SF 198
SF- LA 381
Alvast bedankt voor het inzien en de tips.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Mary: LA - LA sept 2014
Wat je op 22/9 wil kan niet: in Kings Canyon zit je aan de westkant van de Sierra, en in Mono Lake aan de oostkant. Ik zou Sequoia/Kings Canyon weglaten en via de Tioga Pass naar Yosemite rijden.
Bij Zion zou een extra overnachting mooi zijn. Verder mooie route!
Marianne
Bij Zion zou een extra overnachting mooi zijn. Verder mooie route!
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
De kustroute SF-LA met maar 1 stop is bijna niet te doen met een camper. Beter is 2 stops.
Mag je door Death Valley met je camper?
Zoals Marianne ook al schreef, wat je op 22/9 wilt, kan niet.
10/9 Aankomst LA
12/9 Joshua
13/9 Joshua - Grand canyon
14/9 Grand Canyon
15/9 Grand Canyon - Page
16/9 Page - Bryce
17/9 Bryce - Zion
18/9 Zion - Las Vegas
19/9 Las Vegas
20/9 LV - Death Valley
21/9 Death Valley - Mono Lake / Lee Vining
22/9 Lee Vining - Tioga Pass - Yosemite
23/9 yosemite
24/9 Yosemite - San Francisco
25/9 San Francisco
26/9 SF - Monterey
27/9 Monterey - Cambria/Morro Bay
28/9 Cambria/Morro Bay - Los Angeles (de stad bekijken)
Groetjes,
Ingrid
Mag je door Death Valley met je camper?
Zoals Marianne ook al schreef, wat je op 22/9 wilt, kan niet.
10/9 Aankomst LA
12/9 Joshua
13/9 Joshua - Grand canyon
14/9 Grand Canyon
15/9 Grand Canyon - Page
16/9 Page - Bryce
17/9 Bryce - Zion
18/9 Zion - Las Vegas
19/9 Las Vegas
20/9 LV - Death Valley
21/9 Death Valley - Mono Lake / Lee Vining
22/9 Lee Vining - Tioga Pass - Yosemite
23/9 yosemite
24/9 Yosemite - San Francisco
25/9 San Francisco
26/9 SF - Monterey
27/9 Monterey - Cambria/Morro Bay
28/9 Cambria/Morro Bay - Los Angeles (de stad bekijken)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Bedankt voor de reacties.
Toch grappig dat je dingen bedenkt die helemaal niet kunnen. Misschien was ik er nog wel zelf achter gekomen. Maar nu scheelt het een hoop werk.
Wij willen graag de reuzen bomen in Sequoa zien. Dus moeten we zeker onder het np door rijden om in sequoa te komen. Het is een wel lange tocht vanuit death valley. En vanuit sequoa gaan we op pad naar yosemite.
De kusttocht leek ons wel te doen met 1 stop aangezien we ook vanuit italie, kroatie of zuid frankrijk in 1x naar nederland zijn gereden. (met een auto).
De tioga pass zie ik veel voorbij komen. Wat is daar zo bijzonder aan? (afgronden en rotswanden)
Edit: wat ik heb begrepen mag je in september death valley in en wij huren de camper bij cruise america. Op eigen risico mag je er doorheen. Maar ik ga het nog even extra opzoeken voor de zekerheid.
Bedankt
Toch grappig dat je dingen bedenkt die helemaal niet kunnen. Misschien was ik er nog wel zelf achter gekomen. Maar nu scheelt het een hoop werk.
Wij willen graag de reuzen bomen in Sequoa zien. Dus moeten we zeker onder het np door rijden om in sequoa te komen. Het is een wel lange tocht vanuit death valley. En vanuit sequoa gaan we op pad naar yosemite.
De kusttocht leek ons wel te doen met 1 stop aangezien we ook vanuit italie, kroatie of zuid frankrijk in 1x naar nederland zijn gereden. (met een auto).
De tioga pass zie ik veel voorbij komen. Wat is daar zo bijzonder aan? (afgronden en rotswanden)
Edit: wat ik heb begrepen mag je in september death valley in en wij huren de camper bij cruise america. Op eigen risico mag je er doorheen. Maar ik ga het nog even extra opzoeken voor de zekerheid.
Bedankt
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met CA mag je inderdaad door Death Valley rijden.
De Tioga Road is een mooie route, en ook het stuk langs de 395 is mooi. Veel mooier dan de route onderlangs. En korter. Met de afgronden en rotswanden valt het wel mee. De Tioga Road is onderdeel van Yosemite NP en niet voor niets onderdeel van het park; je kunt er prachtig wandelen, of alleen wat uitzichtpunten bekijken zoals Olmsted Point.
In Yosemite kun je ook sequoia's zien, bijvoorbeeld in de Mariposa grove. Wil je wel naar sequoia - maar eigenlijk heb je er gen tijd voor - rij er dan vanuit Yosemite naartoe. Dan rij je vanuit het noorden het park binnen; dat is makkelijker, zeker met een camper, dan via de zuidingang.
Marianne
De Tioga Road is een mooie route, en ook het stuk langs de 395 is mooi. Veel mooier dan de route onderlangs. En korter. Met de afgronden en rotswanden valt het wel mee. De Tioga Road is onderdeel van Yosemite NP en niet voor niets onderdeel van het park; je kunt er prachtig wandelen, of alleen wat uitzichtpunten bekijken zoals Olmsted Point.
In Yosemite kun je ook sequoia's zien, bijvoorbeeld in de Mariposa grove. Wil je wel naar sequoia - maar eigenlijk heb je er gen tijd voor - rij er dan vanuit Yosemite naartoe. Dan rij je vanuit het noorden het park binnen; dat is makkelijker, zeker met een camper, dan via de zuidingang.
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Over een autostrade rijden met een auto is in niets te vergelijken met over highway 1 rijden tussen Monterey en San Simeon met een camper.Mary schreef:De kusttocht leek ons wel te doen met 1 stop aangezien we ook vanuit italie, kroatie of zuid frankrijk in 1x naar nederland zijn gereden. (met een auto).
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
Ondertussen heb ik nog een paar vragen.
Wat is handig om van te voren te reserveren?
We gaan in het na seizoen, dus dat scheelt een hoop.
Ik heb gelezen dat je 3 maanden van te voren kan reserveren bij alcatraz.
De helicoptervlucht boven de grand canyon, kan je die ook ver van te voren reserveren?
En welke camping moet je van te voren vastleggen? Yosemite, grand canyon, sf?
Bedankt.
Mary
Wat is handig om van te voren te reserveren?
We gaan in het na seizoen, dus dat scheelt een hoop.
Ik heb gelezen dat je 3 maanden van te voren kan reserveren bij alcatraz.
De helicoptervlucht boven de grand canyon, kan je die ook ver van te voren reserveren?
En welke camping moet je van te voren vastleggen? Yosemite, grand canyon, sf?
Bedankt.
Mary
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik moet je wel op één punt ontgoochelen, voor het zuidwesten is september nog altijd hoogseizoen hoor.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yosemite moet je reserveren, zelfs in september. Kijk daarvoor op http://www.nps.gov/yose onder fees and reservations. Lees dit allemaal goed door, en zorg dat je op 15 mei op tijd klaar zit!
De andere parken/plaatsen zou ik zeker reserveren als je er in het weekend bent.
Je kunt eens kijken op http://www.recreation.gov bij de verschillende parken hoe vol het nu is. Als je ziet dat het vol gaat lopen zou ik voor de zekerheid gaan reserveren.
Ik denk dat het bij JT niet nodig is, misschien is het daar ook nog wel wat te warm om een volle dag te blijven. Die tweede nacht zou ik ter plekke bekijken.
Marianne
De andere parken/plaatsen zou ik zeker reserveren als je er in het weekend bent.
Je kunt eens kijken op http://www.recreation.gov bij de verschillende parken hoe vol het nu is. Als je ziet dat het vol gaat lopen zou ik voor de zekerheid gaan reserveren.
Ik denk dat het bij JT niet nodig is, misschien is het daar ook nog wel wat te warm om een volle dag te blijven. Die tweede nacht zou ik ter plekke bekijken.
Marianne
Op de voorlichtingsdag kwam het bij ons over dat september wel het na seizoen was.
Het zal toch wel wat rustiger zijn dan in juni/juli/ augustus?
Bedankt voor de sites.
Ik ga er wel een paar uur voor zitten om de campings van te voren te bekijken.
Gelukkig zijn wij nog op tijd en weten jullie al zoveel.
En inderdaad misschien dat we geen dag blijven in joshua, maar die dag kunnen gebruiken in zion. (of page of bryce)
Bedankt voor de sites.
Ik ga er wel een paar uur voor zitten om de campings van te voren te bekijken.
Gelukkig zijn wij nog op tijd en weten jullie al zoveel.
En inderdaad misschien dat we geen dag blijven in joshua, maar die dag kunnen gebruiken in zion. (of page of bryce)
Laatst gewijzigd door Mary op 28 apr 2014, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij gaan dit jaar voor de tweede maal naar het zuidwesten in september en in populaire plaatsen is het nog steeds druk. Of het rustiger is dan juli kan ik niet vertellen maar hou rekening met het volgende:
In Zion NP stond de parkeerplaats rond 10 uur helemaal vol (wij waren er gelukkig al om 8 uur).
In Grand Canyon NP is het bij de populaire uitzichtpunten schouder aan schouder staan (als je gaat wandelen lost zich dat vanzelf op overigens)
In Yosemite is het ook gewoon erg druk, al is het park erg groot. Je zult je niet zo snel alleen in de natuur wanen (tenzij je gaat wandelen).
Ik zou je aanraden activiteiten vooral in de ochtend te plannen, dan is het rustiger. Je zult zien aan accommodatievoorzieningen aan en in de parken dat september nog steeds populair is en je er op tijd bij dient te zijn. Succes!
In Zion NP stond de parkeerplaats rond 10 uur helemaal vol (wij waren er gelukkig al om 8 uur).
In Grand Canyon NP is het bij de populaire uitzichtpunten schouder aan schouder staan (als je gaat wandelen lost zich dat vanzelf op overigens)
In Yosemite is het ook gewoon erg druk, al is het park erg groot. Je zult je niet zo snel alleen in de natuur wanen (tenzij je gaat wandelen).
Ik zou je aanraden activiteiten vooral in de ochtend te plannen, dan is het rustiger. Je zult zien aan accommodatievoorzieningen aan en in de parken dat september nog steeds populair is en je er op tijd bij dient te zijn. Succes!
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 28 apr 2014, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is in grote delen van het zuidwesten erg heet, dus mensen die niet aan de zomermaanden vast zitten gaan bij voorkeur wat later in het jaar. Zeker de weekenden zullen druk zijn.Mary schreef:Op de voorlichtingsdag kwam het bij ons over dat september wel het na seizoen was.
In 2011 ben ik in september geweest en toen was het best lastig om in de parken accommodatie te vinden. Misschien heb je iets aan mijn 2011-verslag om een idee te krijgen van een reis in september.
Marianne
Op de laatste dag wil je naar Universal Studios, maar dat is eigenlijk een park waar je wilt zijn op het moment dat de deuren opengaan. Als je pas tegen de middag daar bent, sta je overal lang in de rij, tenzij je een front of line ticket koopt.
We kunnen wel op zondag 28/9 naar universal. Maar dan moeten we smorgens heel vroeg weg uit morro bay. dan hebben we wel weer de hele dag voor in het park. En ik dacht dat het op maandag 29/9 wel een stuk rustiger zou zijn in het park. FOL tickets vind ik eerlijk gezegd een beetje zonde van mn geld. Maar het is wel weer iets om over na te denken op welke dag we naar het park gaan.
Ik vind het altijd lastig om te weten wanneer het nou druk is. Wij waren er deze maand in het paasweekeinde, dus gegarandeerd druk, maar omdat we vroeg waren, konden we overal zo in, en dat rondje hebben met FOL later op de dag nog een keer herhaald. Je zou kunnen redeneren dat het op een normale maandag rustig is, maar je kunt het ook treffen dat er dan net 10 schoolbussen worden uitgeladen voor een field trip. Ik heb het hier in de VS al zo vaak meegemaakt dat een attractie om die reden door de week drukker is dan in het weekeind. Anyway, het blijft een beetje een gok, maar vroeg beginnen is altijd verstandig.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
September kan echt nog heel druk zijn. Als je in de reisbureaus naar vluchten gaat kijken zegt men direct: voor het zuidwesten is dit hoogseizoen. Ergens ook begrijpelijk, de maanden april - mei kan je nog met sneeuw geconfronteerd worden, dit is er in september niet en het weer is doorgaans heel goed.
VWB Universal: Vanuit Morro Bay is het ook een uur of 3 naar Universal, dus de dag maakt niet zo veel uit. De camper vroeg binnendoen ?
VWB Universal: Vanuit Morro Bay is het ook een uur of 3 naar Universal, dus de dag maakt niet zo veel uit. De camper vroeg binnendoen ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Jeej wij hebben nog een mooi plekje kunnen reserveren op North Pines in Yosemite Park. Plaats 503.
En van de week hadden we geoefend met reserveren voor bij de grand canyon. Daar staan wij op Mather CG plaats 066.
Alweer een stukje meer voorbereid voor de vakantie
Nog een vraagje. Er is iemand die de route voor je uit kan werken. Maar bij het regelement staat dat je je heb moeten voorstellen in het voorsteltopic en meer dan een x aantal berichten heb geplaatst.
Maar ik ben al 5 jaar lid van de site. Maar heb mij toendertijd nooit voorgesteld. Mag ik nu alsnog een route kaartje aanvragen. Of is het alsnog netjes om mijzelf eerst voor te stellen?
En van de week hadden we geoefend met reserveren voor bij de grand canyon. Daar staan wij op Mather CG plaats 066.
Alweer een stukje meer voorbereid voor de vakantie

Nog een vraagje. Er is iemand die de route voor je uit kan werken. Maar bij het regelement staat dat je je heb moeten voorstellen in het voorsteltopic en meer dan een x aantal berichten heb geplaatst.
Maar ik ben al 5 jaar lid van de site. Maar heb mij toendertijd nooit voorgesteld. Mag ik nu alsnog een route kaartje aanvragen. Of is het alsnog netjes om mijzelf eerst voor te stellen?
Dit is de reis die wij uiteindelijk hebben gemaakt. in totaal 4000 kilometers zijn het geworden.
10/9 Met het vliegtuig naar LA met een overstap in Chicago we sliepen in het Hacienda Hotel
11/9 Camper ophalen via het Joshua NP gereden overnacht in 29 palms op 29 palms RV park
12/9 Lange tocht naar de Grand Canyon en overnacht op Mather Campground (gereserveerd)
13/9
14/9 Naar Page gegaan, Er was een wegaf gesloten. omgereden. Antelope Tours was volgeboekt. overnacht bij Lake Powell - Wahwap Rv park
15/9
16/9 Via de tunnel naar Zion gegaan. overnacht op Zion Canyon CG. Andere waren al vol
17/9
18/9 Langs Valley of Fire naar Las Vegas om daar in Excalibur hotel te overnachten. (geboekt)
19/9
20/9 Via Death Valley door gereden naar Lone Pine. Daar was geen regen. Boulder Creek RV resort
21/9 Klein stukje naar Lee vining - mono vista RV park
22/9 Over de Tioga Pass naar Yosemite NP overnacht op North Pines (gereserveerd)
23/9
24/9 Naar San Fransisco - Marin RV Park
25/9
26/9 Over de Highway 1 doorgereden tot Morro Bay - Morro Beach RV Park
27/9 Naar Malibu - Malibu Beach RV Park
28/9 Nog een klein stukje naar LA overnacht op Dockweiler RV Park
29/9 Camper ingeleverd en die nacht weer in het Hacienda Hotel geslapen.
30/9 Weer naar Amsterdam met het vliegtuig met weer een overstap in Chicago
Wij hadden dus alleen Bij de Grand Canyon en Yosemite park gereserveerd. Voor de rest was overal plaats. In Zion zijn we wel eerst langs 2 volle campings gereden.
Soms belden we uit een telefooncel van te voren naar het gratis 800 nummer van de camping om te vragen of er plaats was.
Wij vonden het fijn om smorgens optijd te gaan rijden en we reden liever 1 dag heel veel dan 2 dagen een paar uur.
Bryce hebben we niet bezocht omdat we een dag wilden relaxen.
10/9 Met het vliegtuig naar LA met een overstap in Chicago we sliepen in het Hacienda Hotel
11/9 Camper ophalen via het Joshua NP gereden overnacht in 29 palms op 29 palms RV park
12/9 Lange tocht naar de Grand Canyon en overnacht op Mather Campground (gereserveerd)
13/9
14/9 Naar Page gegaan, Er was een wegaf gesloten. omgereden. Antelope Tours was volgeboekt. overnacht bij Lake Powell - Wahwap Rv park
15/9
16/9 Via de tunnel naar Zion gegaan. overnacht op Zion Canyon CG. Andere waren al vol
17/9
18/9 Langs Valley of Fire naar Las Vegas om daar in Excalibur hotel te overnachten. (geboekt)
19/9
20/9 Via Death Valley door gereden naar Lone Pine. Daar was geen regen. Boulder Creek RV resort
21/9 Klein stukje naar Lee vining - mono vista RV park
22/9 Over de Tioga Pass naar Yosemite NP overnacht op North Pines (gereserveerd)
23/9
24/9 Naar San Fransisco - Marin RV Park
25/9
26/9 Over de Highway 1 doorgereden tot Morro Bay - Morro Beach RV Park
27/9 Naar Malibu - Malibu Beach RV Park
28/9 Nog een klein stukje naar LA overnacht op Dockweiler RV Park
29/9 Camper ingeleverd en die nacht weer in het Hacienda Hotel geslapen.
30/9 Weer naar Amsterdam met het vliegtuig met weer een overstap in Chicago
Wij hadden dus alleen Bij de Grand Canyon en Yosemite park gereserveerd. Voor de rest was overal plaats. In Zion zijn we wel eerst langs 2 volle campings gereden.
Soms belden we uit een telefooncel van te voren naar het gratis 800 nummer van de camping om te vragen of er plaats was.
Wij vonden het fijn om smorgens optijd te gaan rijden en we reden liever 1 dag heel veel dan 2 dagen een paar uur.
Bryce hebben we niet bezocht omdat we een dag wilden relaxen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is een mooie route geworden. Ik ben ook wel benieuwd of het goed bevallen is!
Jammer dat je niet naar Antelope Canyon geweest bent, was je alleen naar de Upper gegaan? de Lower kun je zonder reservering bezoeken.
De 89 van de GC naar Page is inderdaad afgesloten, maar de omweg valt wel mee. Ik realiseer me dat we dat meestal niet meer noemen omdat het eigenlijk geen nieuws meer is.
Marianne
Jammer dat je niet naar Antelope Canyon geweest bent, was je alleen naar de Upper gegaan? de Lower kun je zonder reservering bezoeken.
De 89 van de GC naar Page is inderdaad afgesloten, maar de omweg valt wel mee. Ik realiseer me dat we dat meestal niet meer noemen omdat het eigenlijk geen nieuws meer is.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 10680 Weergaves
-
Laatste bericht door Fleur1994
-