Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis moniquew: schema zuidwest amerika 2015
Reis moniquew: schema zuidwest amerika 2015
Het duurt nog even maar in juli/aug 2015 willen we met onze kinderen ( dan zijn ze 15 en 13 ) op vakantie naar Amerika.
Ik ben al volop aan het kijken naar informatie en de Alles Amerika site biedt een bron van informatie.
Onze voorlopige reisplanning is als volgt;
Dag 1: Amsterdam-San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco-Monterey
Dag 5: Monterey-Yosemite
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite-Tioga Pass-Monolake-Bodie-Lone Pine
Dag 8: Lone Pine-Death Valley-Las Vegas
Dag 9: Las vegas
Dag 10: Las Vegas-Zion-Bryce Canyon
Dag 11: Bryce Canyon-Monument Valley
Dag 12 : Monument Valley- page/lake powell
Dag13: Page-Grand Canyon
Dag14: Grand Canyon
Dag15: Grand Canyon-Williams-Sedona-Scottsdale
Dag16: Scottsdale-Palm Springs
Dag17: Palm Springs-San Diego
Dag18: San Diego ( Seaworld)
Dag 19:San Diego-Costa Mesa
Dag 20: Cost Mesa ( Universal studio )
Dag 21 Costa Mesa ( Aquapark )
Dag 22: Costa Mesa ( strand )
Dag 23 Costa Mesa-Amsterdam
Tips voor deze indeling zijn natuurlijk meer dan welkom!
Ik wil perse beginnen in San Francisco en eindigen in Los Angeles. In San Francisco wil ik eigenlijk pas een auto huren als we daar vertrekken, Klopt het dat je stad goed kunt bekijken met openbaar vervoer ? Eigenlijk wilde ik van San Francisco rechtstreeks naar Yosemite rijden maar ik lees overal dat de kust van San Francisco naar het zuiden zo mooi is. Zie je tussen San Francisco al een mooi stuk van de kust of moet je dan toch echt zuidelijker? In de nationale parken willen we uiteraard zo veel mogelijk te zien maar zijn niet van plan om hele lange trials te lopen.
We willen graag een navigatiesysteem in de auto. Ik heb de indruk dat bijna niemand deze bij het autoverhuurbedrijf huurt maar dat men deze meestal koopt bij wallmart. Is dat zo veel voordeliger ?
Wij zijn dus met 4 personen en zullen 4 (normaal formaat ) koffers en 4 handbagages bijhebben. Vaak lees je op internet dat de gehuurde auto bij aankomst te klein blijkt te zijn.
Hebben jullie misschien een tip voor een bepaald type auto ?
Alvast bedankt voor reacties,
Ik ben al volop aan het kijken naar informatie en de Alles Amerika site biedt een bron van informatie.
Onze voorlopige reisplanning is als volgt;
Dag 1: Amsterdam-San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco-Monterey
Dag 5: Monterey-Yosemite
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite-Tioga Pass-Monolake-Bodie-Lone Pine
Dag 8: Lone Pine-Death Valley-Las Vegas
Dag 9: Las vegas
Dag 10: Las Vegas-Zion-Bryce Canyon
Dag 11: Bryce Canyon-Monument Valley
Dag 12 : Monument Valley- page/lake powell
Dag13: Page-Grand Canyon
Dag14: Grand Canyon
Dag15: Grand Canyon-Williams-Sedona-Scottsdale
Dag16: Scottsdale-Palm Springs
Dag17: Palm Springs-San Diego
Dag18: San Diego ( Seaworld)
Dag 19:San Diego-Costa Mesa
Dag 20: Cost Mesa ( Universal studio )
Dag 21 Costa Mesa ( Aquapark )
Dag 22: Costa Mesa ( strand )
Dag 23 Costa Mesa-Amsterdam
Tips voor deze indeling zijn natuurlijk meer dan welkom!
Ik wil perse beginnen in San Francisco en eindigen in Los Angeles. In San Francisco wil ik eigenlijk pas een auto huren als we daar vertrekken, Klopt het dat je stad goed kunt bekijken met openbaar vervoer ? Eigenlijk wilde ik van San Francisco rechtstreeks naar Yosemite rijden maar ik lees overal dat de kust van San Francisco naar het zuiden zo mooi is. Zie je tussen San Francisco al een mooi stuk van de kust of moet je dan toch echt zuidelijker? In de nationale parken willen we uiteraard zo veel mogelijk te zien maar zijn niet van plan om hele lange trials te lopen.
We willen graag een navigatiesysteem in de auto. Ik heb de indruk dat bijna niemand deze bij het autoverhuurbedrijf huurt maar dat men deze meestal koopt bij wallmart. Is dat zo veel voordeliger ?
Wij zijn dus met 4 personen en zullen 4 (normaal formaat ) koffers en 4 handbagages bijhebben. Vaak lees je op internet dat de gehuurde auto bij aankomst te klein blijkt te zijn.
Alvast bedankt voor reacties,
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: reisschema zuidwest amerika 2015
Het mooiste stuk kust ligt nog zuidelijker, tussen Monterey en San Simeon.
Ik zou Monterey dan ook overslaan en dadelijk naar Yosemite rijden.
Tussen Yosemite en LV zou ik dan 1 overnachting extra doen.
Yosemite - Lee Vining/Mammoth Lakes
Lee Vining/Mammoth Lakes - Death Valley (als je hier overnacht kan je in de 'frissere' avond en ochtenduren nog enkele bezienswaardigheden doen)
Death Valley - Las Vegas
In Scottsdale is eigenlijk weinig te beleven en eigenlijk is er voor Sedona geen tijd.
Voor Zion voorzien jullie ook te weinig tijd (2 overnachtingen is hier het beste)
De dag strand of het Aquapark zou ik schrappen.
Volgend stuk zou ik anders doen:
10 LV - Zion
11 Zion - Bryce
12 Bryce - Lake Powell
13 Lake Powell - Monument Valley
14 MV - GC
15 GC
16 GC - Sedona
17 Sedona - Prescott - Blythe - Joshua Tree - Palm Springs
Overigens vind ik Costa Mesa niet echt goed liggen om LA te bezoeken en naar Universal Studios is het 1u15' rijden OP PAPIER, in werkelijkheid moet je door het drukste deel van LA met zo goed als zeker files.
(Ook naar LAX is het grote kans op files)
Ik zou het Aquapark schrappen en een dagje strand bij Santa Monica doen (je kan er surfen of wandelen/fietsen langs het strand naar Venice Beach)
En Santa Monica ligt veel beter.
Groetjes,
Ingrid
Ik zou Monterey dan ook overslaan en dadelijk naar Yosemite rijden.
Tussen Yosemite en LV zou ik dan 1 overnachting extra doen.
Yosemite - Lee Vining/Mammoth Lakes
Lee Vining/Mammoth Lakes - Death Valley (als je hier overnacht kan je in de 'frissere' avond en ochtenduren nog enkele bezienswaardigheden doen)
Death Valley - Las Vegas
In Scottsdale is eigenlijk weinig te beleven en eigenlijk is er voor Sedona geen tijd.
Voor Zion voorzien jullie ook te weinig tijd (2 overnachtingen is hier het beste)
De dag strand of het Aquapark zou ik schrappen.
Volgend stuk zou ik anders doen:
10 LV - Zion
11 Zion - Bryce
12 Bryce - Lake Powell
13 Lake Powell - Monument Valley
14 MV - GC
15 GC
16 GC - Sedona
17 Sedona - Prescott - Blythe - Joshua Tree - Palm Springs
Overigens vind ik Costa Mesa niet echt goed liggen om LA te bezoeken en naar Universal Studios is het 1u15' rijden OP PAPIER, in werkelijkheid moet je door het drukste deel van LA met zo goed als zeker files.
(Ook naar LAX is het grote kans op files)
Ik zou het Aquapark schrappen en een dagje strand bij Santa Monica doen (je kan er surfen of wandelen/fietsen langs het strand naar Venice Beach)
En Santa Monica ligt veel beter.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Als je naar Monterey gaat kan je eventueel de 17 mile drive doen, maar de "echte" mooie kustroute start vanaf Monterey verder naar het zuiden en daar hebben jullie dus in ieder geval geen tijd voor.
Yosemite - Lone Pine op één dag, met Tioga Pass, Bodie en Mono Lake is vrij ver. Ik zou persoonlijk eerder stoppen in Bishop.
Zion bezoek je niet zo maar even onderweg van las Vegas naar bryce Canyon. Eén overnachting ter plaatse is eigenlijk noodzakelijk, twee zijn zelfs wenselijk (maar met één gaat het)
Het is absoluut niet de meest logische keuze om van Bryce naar MV te gaan en daarna naar Page. Via de meest aangewezen route rijdt je immers door Page. Dit wordt dus beter omgedraaid.
Bespaar je de trip naar Scottsdale via Sedona. Die tijd kan je elders veel beter gebruiken, Scottsdale ligt eigenlijk uit je route. Je mist volledig de route 66. Overigens is Scottsdale een typische reisbureau verblijfplaats (ver van alles)
Er is weinig tijd voor San Diego, tenzij je pas in de avond naar Costa mesa vertrekt.
Costa Mesa is niet zo ideaal gelegen voor wat je in LA wil zien. De trip naar Universal (enkele rit) kan je als het wat tegenzit meer dan 2 uur kosten. Welk waterpark hebben jullie in het vooruitzicht ? Ook als je Santa monica, Venice Beach en Hollywood wil zien zit je aan de totaal verkeerde kant (ook voor de luchthaven !!)
Yosemite - Lone Pine op één dag, met Tioga Pass, Bodie en Mono Lake is vrij ver. Ik zou persoonlijk eerder stoppen in Bishop.
Zion bezoek je niet zo maar even onderweg van las Vegas naar bryce Canyon. Eén overnachting ter plaatse is eigenlijk noodzakelijk, twee zijn zelfs wenselijk (maar met één gaat het)
Het is absoluut niet de meest logische keuze om van Bryce naar MV te gaan en daarna naar Page. Via de meest aangewezen route rijdt je immers door Page. Dit wordt dus beter omgedraaid.
Bespaar je de trip naar Scottsdale via Sedona. Die tijd kan je elders veel beter gebruiken, Scottsdale ligt eigenlijk uit je route. Je mist volledig de route 66. Overigens is Scottsdale een typische reisbureau verblijfplaats (ver van alles)
Er is weinig tijd voor San Diego, tenzij je pas in de avond naar Costa mesa vertrekt.
Costa Mesa is niet zo ideaal gelegen voor wat je in LA wil zien. De trip naar Universal (enkele rit) kan je als het wat tegenzit meer dan 2 uur kosten. Welk waterpark hebben jullie in het vooruitzicht ? Ook als je Santa monica, Venice Beach en Hollywood wil zien zit je aan de totaal verkeerde kant (ook voor de luchthaven !!)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Helemaal eens met de opmerkingen hierboven. Willen jullie met een auto of camper reizen?
Kijk eens naar onze reisverslagen om ideeën op te doen, met name voor reizen met kinderen. In 2006 waren onze kinderen ook 13 en 15.
Marianne
Kijk eens naar onze reisverslagen om ideeën op te doen, met name voor reizen met kinderen. In 2006 waren onze kinderen ook 13 en 15.
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
In welk deel van LA kan je dan best zitten om alles goed te doen en qua veiligheid ,want er zullen op dat gebied toch ook wel minder gunstige delen zijn?
-
- Amerika-expert
Marina Del Rey - Santa Monica - Hollywood - Universal City (de as Santa monica - Hollywood is aangewezen)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb dat eigenljk nog nooit gelezen. Als je met 4 pesonen bent en je huurt de goedkoopste categorie auto dan heb je wellicht een probleem, maar ik neem niet aan dat je dat gaat doen.moniquew schreef: Wij zijn dus met 4 personen en zullen 4 (normaal formaat ) koffers en 4 handbagages bijhebben. Vaak lees je op internet dat de gehuurde auto bij aankomst te klein blijkt te zijn.
Kijk eens bij de verhuurders welke auto's ze hebben, bijvoorbeeld op http://www.usareisen.de (of de Engelse variant op http://www.drive-usa.de). Per categorie staat aangegeven hoeveel personen en stuks bagage er in past. Wij hebben vaak een minivan gehuurd. Dat is lekker ruim, want naast je bagage is een grote koelbox ook fijn. Bovendien hadden wij vaak overnachtingen in cabins waarvoor eigen beddengoed meegenomen moest worden.
Marianne
-
- Amerika-expert
Je type bagage bepaalt ook veel. Als je harde koffers hebt kan je die niet overal goed kwijt. Reistassen zijn vaak veel handiger, die kan je een beetje ergens tussen duwen.
Ik vraag me af waar jij hebt zitten lezen dat je al deze dingen gelezen hebt.moniquew schreef:.......maar ik lees overal dat de kust van San Francisco naar het zuiden zo mooi is.
............
Ik heb de indruk dat bijna niemand deze bij het autoverhuurbedrijf huurt maar dat men deze meestal koopt bij wallmart. Is dat zo veel voordeliger ?
.................
Vaak lees je op internet dat de gehuurde auto bij aankomst te klein blijkt te zijn.
1) Dit is vooral ten zuiden van Carmel (tot San Simeon).
2) Nee en ja, of ja en nee. Op dit forum raden we mensen vaak aan om het ding te kopen als vaker naar de VS gaat. Doch of het voordeliger is hangt mede af van hoelang je gaat en wat men aan kosten vraagt voor zo'n ding. Maar ik denk dat er nog veel meer mensen zijn die het ding gewoon huren, dat zijn de mensen die niet hier advies komen vragen.

3) Ook hier ja en nee. Veel mensen onderschatten het formaat dat ze nodig zullen hebben, omdat "het thuis ook geen probleem is een kleine auto". En dus wordt dan vaak een relatief kleine auto gehuurd. In die zin is het antwoord dus ja. Maar het antwoord is ook nee, want jij krijgt precies die categorie die je gehuurd hebt.
Realiseer je dat je gedurende de vakantie in de auto leeft, en er veel mee rijdt. Dus kies voor groot, zowel voor de bagage als voor het comfort. Minivan of fullsize SUV. De fout die de meeste mensen maken die te klein huren is dat ze thuis een Golf hebben, en dat gaat prima, ook als ze een keer met de kinderen naar oma gaan, een rit van maximaal 1 uurtje. Als je ze daarop wijst reageren ze met de rit naar de camping in Frankrijk is ook geen probleem. Maar die rit doe je hooguit twee keer en daarna zit je niet meer in de auto. Nu zit je 3 weken lang (of hoe lang de vakantie ook duurt) bijna continu in de auto, in elk geval een paar uur per dag, elke dag. En dan is zelfs een grotere auto dan thuis al snel best klein.
Dank je wel voor jullie reacties/tips.
Marianne, we willen overnachten in hotels.
Ik zie wel dat overnachten in costa mesa niet zo handig is en dat santa Monica een betere optie is. Ik heb net op booking.com gekeken en ik zie wel dat de hotels wel veel prijziger zijn. Weten jullie toevallig een goed, net hotel ( met zwembad) waarvan de prijs niet torenhoog is.
Marco, we willen naar het aquapark raging waters in san Dimas. De jongens vinden een waterpark altijd erg leuk.
Scotsdale wordt ook een andere overrnachtigingslocatie. Ik had deze plaats inderdaad uit een brouchure vam een reisbureau. M.b.t. De route bryce-mv. en van mv-page is inderdaad niet logisch. Ik had verkeerd gekeken
ik pas dit aan.
We gaan kijken om meer tijd te nemen bij Zion. We zitten ook nog niet vast aan 23 dagen reistijd. 1 of 2 dagen extra kan eventueel nog. Ik twijfel toch nog over de kustlijn. Misschien kunnen we deze toch meenemen door van san francisco naar monterey en van monterey naar san Simeon te rijden. Dan zou je van San Simeon naar yosemite moeten rijden. Ik twijfel dan wel over de afstand.
Het vervoer zal denk ik een minivan worden Je zit inderdaad veel tijd in de auto en het is dan wel prettig als je voldoende ruimte hebt.
Nogmaals bedankt voor de tips. meer tips blijven natuurlijk meer dan welkom.
Marianne, we willen overnachten in hotels.
Ik zie wel dat overnachten in costa mesa niet zo handig is en dat santa Monica een betere optie is. Ik heb net op booking.com gekeken en ik zie wel dat de hotels wel veel prijziger zijn. Weten jullie toevallig een goed, net hotel ( met zwembad) waarvan de prijs niet torenhoog is.
Marco, we willen naar het aquapark raging waters in san Dimas. De jongens vinden een waterpark altijd erg leuk.
Scotsdale wordt ook een andere overrnachtigingslocatie. Ik had deze plaats inderdaad uit een brouchure vam een reisbureau. M.b.t. De route bryce-mv. en van mv-page is inderdaad niet logisch. Ik had verkeerd gekeken

We gaan kijken om meer tijd te nemen bij Zion. We zitten ook nog niet vast aan 23 dagen reistijd. 1 of 2 dagen extra kan eventueel nog. Ik twijfel toch nog over de kustlijn. Misschien kunnen we deze toch meenemen door van san francisco naar monterey en van monterey naar san Simeon te rijden. Dan zou je van San Simeon naar yosemite moeten rijden. Ik twijfel dan wel over de afstand.
Het vervoer zal denk ik een minivan worden Je zit inderdaad veel tijd in de auto en het is dan wel prettig als je voldoende ruimte hebt.
Nogmaals bedankt voor de tips. meer tips blijven natuurlijk meer dan welkom.
Re: Reis moniquew: schema zuidwest amerika 2015
Let op: San Francisco naar San Simeon is goed te doen, maar dit kost je wel een dag rijden. Als je je planning aanpast, hou daar rekening mee, en probeer het niet in een paar uurtjes te proppen.
-
- Amerika-expert
Als je van monterey tot Cambria de kust volgt is het een kleine 40 mijl meer richting Yosemite, niet echt een groot probleem dus.
Ik zag jullie reisschema. Komend jaar gaan wij ook weer naar de states en ik ben in verband hiermee een website aan het bouwen om dadelijk verslag te kunnen doen van onze reis (http://usa.r4u.nl). Ik zag dat jullie o.a. in Page komen.
Ik wilde jullie in ieder geval even een tip geven om 2 bezienswaardigheden in ogenschouw te nemen. Ten eerste de "Horseshoe Bend". Dat is een kronkel in de Colorado rivier met een fenomenaal uitzicht. Je moet er wel een minuut of 20 voor door het hete zand banjeren, maar wat je vervolgens te zien krijgt is onvergetelijk. Google er maar eens op. De andere is de "Antelope Canyon". Die kost wel meer tijd omdat je hiervoor een speciale trip moet boeken. Wij gaan dit komend jaar bekijken, omdat we nooit eerder op de hoogte waren van het bestaan. Tot ik in een galerij in Las Vegas waanzinnige foto's zag hangen van dit natuurfenomeen. Google ook hier maar eens op en bekijk de schitterende foto's die hier gemaakt zijn.
Jullie gaan wat korte trails lopen. Een aanrader is in ieder geval een relatief korte roundtrail in Bryce Canyon, waar je in de canyon zelf afdaalt. Dit kost je ongeveer 2 uur (kan sneller, maar aasje rond wilt kijken en foto's wilt maken dan moet je dat er ongeveer voor uittrekken).
Voor wat betreft de autohuur. Mijn ervaring is dat je geen echt kleine auto's kunt huren. Toen wij voor het eerst naar de USA gingen, met z'n 2-en, hadden de goedkoopste categorie geboekt. Men probeerde ons ter plekke een duurdere categorie in de maag te splitsen, maar dat weigerden wij. Toch kregen we een flinke auto toebedeeld. Maar als je met een gezin reist en 4 koffers plus handbagage (net als wij) dan is een SUV of MiniVan erg aan te bevelen. Ter plaatse een upgrade willen nemen is relatief kostbaar, dus dat kan je beter vanuit hier regelen.
Ik wilde jullie in ieder geval even een tip geven om 2 bezienswaardigheden in ogenschouw te nemen. Ten eerste de "Horseshoe Bend". Dat is een kronkel in de Colorado rivier met een fenomenaal uitzicht. Je moet er wel een minuut of 20 voor door het hete zand banjeren, maar wat je vervolgens te zien krijgt is onvergetelijk. Google er maar eens op. De andere is de "Antelope Canyon". Die kost wel meer tijd omdat je hiervoor een speciale trip moet boeken. Wij gaan dit komend jaar bekijken, omdat we nooit eerder op de hoogte waren van het bestaan. Tot ik in een galerij in Las Vegas waanzinnige foto's zag hangen van dit natuurfenomeen. Google ook hier maar eens op en bekijk de schitterende foto's die hier gemaakt zijn.
Jullie gaan wat korte trails lopen. Een aanrader is in ieder geval een relatief korte roundtrail in Bryce Canyon, waar je in de canyon zelf afdaalt. Dit kost je ongeveer 2 uur (kan sneller, maar aasje rond wilt kijken en foto's wilt maken dan moet je dat er ongeveer voor uittrekken).
Voor wat betreft de autohuur. Mijn ervaring is dat je geen echt kleine auto's kunt huren. Toen wij voor het eerst naar de USA gingen, met z'n 2-en, hadden de goedkoopste categorie geboekt. Men probeerde ons ter plekke een duurdere categorie in de maag te splitsen, maar dat weigerden wij. Toch kregen we een flinke auto toebedeeld. Maar als je met een gezin reist en 4 koffers plus handbagage (net als wij) dan is een SUV of MiniVan erg aan te bevelen. Ter plaatse een upgrade willen nemen is relatief kostbaar, dus dat kan je beter vanuit hier regelen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties
- 5201 Weergaves
-
Laatste bericht door stegeman
-
- 11 Reacties