Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis V8muscle: 3.5 week naar West USA!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
V8muscle
Amerika-ontdekker

Reis V8muscle: 3.5 week naar West USA!

Bericht door V8muscle »

Beste forum gebruikers,

Na weken van plannen, beraden en inlezen hebben wij (mijn beste vriend en ik, 22 en 21 jaar oud) besloten dat we aankomende zomer voor 3.5 week naar Amerika zullen afreizen. We hebben de datum 16-07 t/m 09-08 gekozen. We willen in deze periode het Westen van de Verenigde staten bekijken. We starten in San Francisco en zullen waarschijnlijk eindigen in Denver.

Ik ga hieronder ons (voorlopige) reisschema met jullie delen. Ik hoop dat jullie zo vriendelijk willen zijn je mening hierover te geven. Bijvoorbeeld; zitten we op de ene plek te kort/te lang, vergissen we ons in afstanden of zijn er juist spots die we nu overslaan etc.

Bij aankomst in San Francisco zullen we enkele dagen verblijven in een (nog te boeken) hotel/motel. Dit om een beetje te wennen aan het land en de jetlag een beetje te boven te komen. Verder zullen we gedurende de reis proberen zoveel mogelijk te kamperen. Hiervoor zullen we in San Francisco een tent en benodigdheden aanschaffen. Via rentalcars.com kunnen we voor ongeveer 1800 euro een SUV (Jeep Grand Cherokee or similar) huren (via Alamo). Hier zat volgens de vriendelijke meneer bij rentalcars.com al wat korting in verwerkt.

Indien mogelijk zouden we graag in aanmerking komen voor het ‘delen’ van spullen. Wellicht heeft iemand van het forum (die in de omgeving van San Francisco woont) nog wat spullen liggen van andere kampeerders. De spullen die we niet mee kunnen/willen nemen naar Nederland leveren we met alle plezier dan in bij iemand uit de omgeving van Denver. (of welk eindpunt het uiteindelijk ook wordt)

Over Denver gesproken; dat eindpunt ligt nog niet helemaal vast. Eerst hadden we als eindpunt Phoenix, maar dat lag naar onze mening wat te dicht bij het startpunt San Francisco. We willen voorkomen dat we dezelfde routes moeten rijden omdat we terug moeten. Zoals je uit het schema kunt halen zijn we meer gecharmeerd van de Amerikaanse natuur dan van de steden, hoewel LA (Beverly Hills, misschien Sillicon Valley) toch op het programma staan. Op het einde van de reis hebben we in de planning een paar dagen over gehouden zodat we eventueel ergens wat langer kunnen blijven als dat heel goed bevalt. Als iemand betere suggesties heeft dan Denver (gezien het schema dat we willen gaan rijden) horen wij dat heel graag.

Verder zijn allerhande tips/adviezen m.b.t. onze reis altijd welkom. Voordat het zover is (duurt nog wel even) gaan we dit forum nog grondig uitgraven, maar een nieuw topic als deze starten kan altijd bijdragen aan het verkrijgen van de meest recente informatie.

Verder wil ik jullie nog vertellen dat dit onze eerste Amerikaanse roadtrip is, maar daar we hiervoor al 2 maal (met 3 personen) door Europa hebben gereden. Wat grotere afstanden vinden we dan ook niet zo’n probleem. Ik ben autoliefhebber en daarom altijd te porren voor een mooie route :D

Alvast dank voor jullie reacties, dat wordt erg gewaardeerd!

Groeten,

Lars en Ivar :thumbup:
Bijlagen
Eerste opzet van de route
Eerste opzet van de route
West USA reis juli 2014 http://larsenivarzijnonderweg.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
frans_van_hooft
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 3.5 week naar West USA!

Bericht door frans_van_hooft »

Ik zou alleen al vanwege de drop off kosten proberen te eindigen in LA of LV. Drop off tussen SAN en DEN is $300 bij Alamo, Je kan dan zonder meer km toch alle plaatsen aandoen. Maar ik weet natuurlijk niet wat de bedoeling is van 4 dagen Denver. Dat is nl wel 1200 km vv vanaf het meest oostelijk punt dat je wil bezoeken. Ook dan kom je niet over dezelfde route.
Laatst gewijzigd door frans_van_hooft op 19 jan 2014, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Lake tahoe ligt niet op de route naar yosemite. Met 1 nacht in Yosemite en dan de volgende dag naar Death Valley heb je geen tijd voor het park. Voor LA heb je ook geen tijd zo. Sla het over, net als Joshua Tree, dat is toch te heet in de zomer. Wat is de bedoeling van de 3 nachten Page? Niet dat er niets te doen is, maar verhoudingsgewijs trekken jullie er erg veel tijd voor uit.
Voor de Havasu Falls moet je 2 nachten uittrekken, dat gaat niet lukken zo.
De route rondom Page, Zion etc is wat onhandig volgens mij. Ik zou het als volgt doen: Las Vegas - Zion - Bryce - Page - GC - MV - Moab. bekijk het eens op googlemaps wat het snelste is. Het is natuurlijk ook heel goed mogelijk om in Phoenix te eindigen zonder dingen dubbel te doen. Na LV zou het dan zo kunnen worden: Zion - Bryce - Capitol Reef - Moab - MV - Page - GC - Phoenix.

En schrijf de route per dag op; het is verwarrend als dezelfde dag er twee keer in staat. En dan kopiëren in je topic, dan kunnen we eventueel ook nog quoten of kopiëren.

Hebben jullie bij de autohuur ook de underage fee meegenomen?

Marianne
V8muscle
Amerika-ontdekker

Bericht door V8muscle »

Beste Frans, Marianne,

Dank voor jullie snelle reacties en waardevolle tips.

@Frans

We zijn niet van plan om zolang in Denver te blijven, dat heb ik verkeerd neergezet. De dagen die 'open' staan willen we ergens anders extra invullen.
Hoe komt het dat de one way fee tussen San Francisco en Denver zo hoog is? Heeft dat te maken met de staat waarin je hem inlevert?
Kan ik ergens een overzicht vinden van deze fee's ? Het is zeker een hoop geldt dat we hier extra voor moeten betalen.

@Marianne

Bedankt voor de tip over Lake Tahoe en Yosemite. Als dat niet handig is, gaan we er nog een keer naar kijken. Zelfde geldt voor Death Valley.
Los Angeles lijkt ons leuk, maar we willen er niet al te lang zijn. Is het dan zonde om er kort te zijn, of valt er ook in een paar dagen LA wat van te maken?

Joshua Tree hadden we wel naar uitgekeken. Is Dead Valley dan ook niet te warm in de zomer? Ik las temperaturen van 50+ graden.
Dank voor uw tips m.b.t. de route. Dat gaan we zeker bekijken!

De autohuur was inclusief underage fee en een tweede bestuurder. :)

Nogmaals dank!!
West USA reis juli 2014 http://larsenivarzijnonderweg.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hadden vorig jaar via usareisen.de geen drop off kosten tussen Denver en LA. Voor de fees zit er niet veel anders op dan de verschillende aanbieders vergelijken. In het algemeen geldt dat er geen one way fee is binnen een staat en tussen CA, AZ en NV.
Death Valley (met th) is ook heet, maar je rijdt er toch langs en de viewpoints zijn de moeite waard. Als je naar LA gaat kun je ook Joshua Tree meenemen natuurlijk, maar ik zou er niet voor omrijden.
Voor LA kun je het beste eerst eens kijken wat je er zou willen doen en hoeveel tijd dat zal kosten.

Marianne
V8muscle
Amerika-ontdekker

Bericht door V8muscle »

Marianne,

Wederom bedankt. Van de week gaan we samen nog een keer zitten en dan de route met de nieuwe informatie nog eens uitstippelen.

We komen er dus zeker op terug!

Lars
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis V8muscle: 3.5 week naar West USA!

Bericht door PSVwally »

Inderdaad, je hebt met usa-reisen.de geen dropoff kosten tussen LA en Denver, ik durf niet te zeggen of dat voor heel Californië geldt eigenlijk, dus tussen SF en Denver. En er zitten volgens mij nooit dropoff kosten tussen Californië, Arizona en Nevada.

Ik zou sowieso beginnen in LA, langs de kust naar SF, dan naar Yosemite en via de Tioga pass en death valley naar Las Vegas. Vanaf daar kun je zoals Marianne aangaf 2 kanten op

Van MV naar Denver zonder een paar dagen tussen die plaatsen rond te trekken is ook wel jammer.
Ivarlugt
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Ivarlugt »

Hoi All,

Bedankt voor de reacties, :thumbup: ! Ik ben Ivar en wil met V8muscle (Lars) op vakantie naar de States! :D .
N.a.v. de tips hebben we het e.e.a. aangepast. Afstanden zijn soms wat groot (600 KM op een dag) maar is voor ons geen probleem, vinden rijden beide wel echt tof!
We willen een tent kopen en overal buiten de NParks neerzetten, dus zijn daar heel flexibel in.

Hierbij het vernieuwde schema:

Dag 1. AMST - Los Angeles
Dag 2. LA
Dag 3. LA
Dag 4. Highway 1
Dag 5. SF
Dag 6. SF
Dag 7. Lake Tahoe
Dag 8. Lake Tahoe
Dag 9. Yosemite
Dag 10. Yosemite
Dag 11. Van Yosemite, door Death Valley naar Las Vegas.
Dag 12. LV
Dag 13. LV
Dag 14. Hoover Dam & rijden naar Zion
Dag 15. Zion
Dag 16. Zion
Dag 17. Arches
Dag 18. Page (Lake Powell)
Dag 19. Page (Lake Powell) (eventueel uitstap Antelope Canyon)
Dag 20. Grand Canyon
Dag 21. Grand Canyon
Dag 22. Havasu Falls Trail
Dag 23. Havasu Falls Trail
Dag 24. ''''flexibel''' (ergens een dagje langer blijven o.i.d. )
Dag 25. Terugvlucht LA/LV -- Amsterdam

We denken er nu ook nog aan om terugvlucht vanaf LA te doen, om meer flexibiliteit (bijv. in het begin 1 dag LA minder, aan het eind er wel bij te doen) en vanwege iets goedkopere vluchtkosten (brandstofkosten meegerekend).

Horen weer graag jullie feedback over ons plan! :happy3:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat je met dag 17 Bryce bedoelt? En wat bedoel je met "eventueel een uitstapje naar Antelope Canyon"? Dat is nu een van de belangrijkste bezienswaardigheden bij Page. Wat zijn jullie verdere plannen voor Page? Zijn jullie niet van plan iets te reserveren? Ik denk dat het dan best lastig zal worden om iets te vinden, zeker in de parken. Je kunt niet overal buiten de parken je tent neerzetten. Je zult in de parken willen overnachten want dat is leuker en goedkoper.
Het is jammer dat je niet een van/naar schema hebt gemaakt, want nu zie je niet goed wat de reisdagen zijn. Het is een stuk drukker dan het nu lijkt. Ik ben nog steeds geen fan van die 2 dagen Lake Tahoe. Die dagen heb je nodig tussen Yosemite en Las Vegas, dat wil je echt niet in 1 dag rijden. Iedereen kan wel 600 km op een dag rijden, maar het gaat er om dat je ook nog iets wilt bezoeken onderweg.
Ik weet niet of het handig is om naar LA terug te rijden. Terugvliegen vanuit Phoenix is ook een mogelijkheid.

Marianne
V8muscle
Amerika-ontdekker

Bericht door V8muscle »

Hallo allemaal,

Bij deze nogmaals het verzoek om onze route nog eens onder de loep te nemen. Wij hebben ons inmiddels goed ingelezen, maar hebben nog wel het idee dat we ons kunnen vergissen in afstanden. Tevens is er zoveel te zien dat we moeten gaan kiezen wat we echt belangrijk vinden.
Zouden de experts een opzetje kunnen geven van een haalbare route met onze wensen erin?

In de bijlage staat het aantal dagen en de dingen die 'vast' liggen.
Zo zijn we een aantal nachten in LA omdat we daar 2 hotelovernachtingen hebben. Mocht LA overigens erg tegenvallen/we het eerder gezien hebben dan is die laatste nacht niet zo heilig dat we er langer om blijven, maar ik ga er vanuit dat we ons daar niet zullen vervelen.
Dan rijden we via Highway 1 naar SF, waar we de 21e juli 's ochtends een trip naar Alcatraz hebben geboekt.

Verder staat het meeste open en moeten we zorgen dat we op 9 augustus in Las Vegas zijn voor de terugvlucht.

Aantal dingen die we het liefste ook nog doen/zien

-Highway 1
-Lake Tahoe
-Page (Antelope Canyon?) (Monument valley?)
-Las Vegas (liefst een aantal dagen in het midden v.d. vakantie en ook 2 dagen voor de terugvlucht)
-Dead valley
-Grand Canyon
-Yosemite
-Zion
-Bryce Canyon

In principe hebben we een mooie tijd beschikbaar (3.5 week) maar dan nog kun je teveel inplannen natuurlijk..
Overigens; zoveel mogelijk overnachtingen zullen per tent plaatsvinden. Ik weet dat het op sommige plekken beter is om te reserveren, maar wij zijn liever echt zo vrij mogelijk.
Waar mogelijk/betaalbaar/leuk zullen we wellicht een keer een motel pakken.
Qua route hoeven jullie dus geen rekening te houden met overnachtingsadressen.

Heel hartelijk dank voor jullie tips en adviezen!!

Groeten,

Lars
Bijlagen
Opzet met vaste plekken
Opzet met vaste plekken
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

V8muscle schreef: Zo zijn we een aantal nachten in LA omdat we daar 2 hotelovernachtingen hebben. Mocht LA overigens erg tegenvallen/we het eerder gezien hebben dan is die laatste nacht niet zo heilig dat we er langer om blijven, maar ik ga er vanuit dat we ons daar niet zullen vervelen.
Volgens mij hoef je daar niet bang voor te zijn. Je hebt maar twee nachten en de eerste dag zul je na een vermoeiende vliegreis niet veel van Los Angeles zien. Je hebt daar eigenlijk maar één dag.

Jullie route zou er als volgt uit kunnen zien:
16-7 Naar - Los Angeles
17-7 Los Angeles - Los Angeles
18-7 Los Angeles - Cambria
19-7 Cambria - Monterey
20-7 Monterey - San Francisco
21-7 San Francisco - San Francisco
22-7 San Francisco - Yosemite
23-7 Yosemite - Yosemite
24-7 Yosemite - Mammoth Lakes
25-7 Mammoth Lakes - Death Valley
26-7 Death Valley - Las Vegas
27-7 Las Vegas - Las Vegas
28-7 Las Vegas - Zion
29-7 Zion - Zion
30-7 Zion - Bryce
31-7 Bryce - Capitol Reef
1-8 Capitol Reef - Moab
2-8 Moab - Moab
3-8 Moab - Moab
4-8 Moab - Monument Valley
5-8 Monument Valley - Page
6-8 Page - Grand Canyon
7-8 Grand Canyon - Las Vegas
8-8 Las Vegas - Las Vegas
9-8 Las Vegas - Naar huis

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Aan bovenstaande route van Old Faithful kan volgens mij niets verbeterd worden, rekening houdend met jullie wensen. Voldoende tijd op de plaatsen waar het nodig is. :thumbup:
V8muscle
Amerika-ontdekker

Bericht door V8muscle »

Old Faithful schreef:
V8muscle schreef: Zo zijn we een aantal nachten in LA omdat we daar 2 hotelovernachtingen hebben. Mocht LA overigens erg tegenvallen/we het eerder gezien hebben dan is die laatste nacht niet zo heilig dat we er langer om blijven, maar ik ga er vanuit dat we ons daar niet zullen vervelen.
Volgens mij hoef je daar niet bang voor te zijn. Je hebt maar twee nachten en de eerste dag zul je na een vermoeiende vliegreis niet veel van Los Angeles zien. Je hebt daar eigenlijk maar één dag.

Jullie route zou er als volgt uit kunnen zien:
16-7 Naar - Los Angeles
17-7 Los Angeles - Los Angeles
18-7 Los Angeles - Cambria
19-7 Cambria - Monterey
20-7 Monterey - San Francisco
21-7 San Francisco - San Francisco
22-7 San Francisco - Yosemite
23-7 Yosemite - Yosemite
24-7 Yosemite - Mammoth Lakes
25-7 Mammoth Lakes - Death Valley
26-7 Death Valley - Las Vegas
27-7 Las Vegas - Las Vegas
28-7 Las Vegas - Zion
29-7 Zion - Zion
30-7 Zion - Bryce
31-7 Bryce - Capitol Reef
1-8 Capitol Reef - Moab
2-8 Moab - Moab
3-8 Moab - Moab
4-8 Moab - Monument Valley
5-8 Monument Valley - Page
6-8 Page - Grand Canyon
7-8 Grand Canyon - Las Vegas
8-8 Las Vegas - Las Vegas
9-8 Las Vegas - Naar huis

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

Old Faithful,

Ontzettend bedankt!! We gaan de route aanpassen n.a.v. de adviezen. Echt top!
V8muscle
Amerika-ontdekker

Bericht door V8muscle »

kalaman schreef:Aan bovenstaande route van Old Faithful kan volgens mij niets verbeterd worden, rekening houdend met jullie wensen. Voldoende tijd op de plaatsen waar het nodig is. :thumbup:
Fantastisch! :) Bedankt voor de bevestiging!
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

als je nog wat tips nodig hebt : in onze diverse blogs en video's vind je info over al jullie bestemmingen :wink:
V8muscle
Amerika-ontdekker

Bericht door V8muscle »

kalaman schreef:als je nog wat tips nodig hebt : in onze diverse blogs en video's vind je info over al jullie bestemmingen :wink:
Dank! Kijken of ik nog reisverslagen kan vinden die ik nog niet gelezen heb. :D
Denk wel dat je er een beter beeld van krijgt als je er een keer geweest ben. Hier in Europa heb ik een keer 1400 kilometer in 13 uur gereden.. Niet te vergelijken met daar waarschijnlijk.

Nog wel een vraagje; met het bekijken van de route die hierboven is genoemd zag ik dat Lake Tahoe er niet meer in voorkomt.
Is dat te ver uit de route om te bekijken? Is het wel een bestemming die de moeite waard is?
Lees er op dit forum relatief weinig over vind ik. Vriend van ons is er eens geweest en die vond het wel schitterend.

Nogmaals dank heren! :thumbup:
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Wij zijn een paar keer bij Lake Tahoe geweest en vinden het er heerlijk, maar meestal wordt het afgeraden omdat je er bij een eerste reis geen tijd voor hebt en er nog zo veel andere mooie dingen te zien zijn.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Het is wel mooi bij Lake Tahoe, maar geen must-see en het kost je zeker 1 dag, dus dan moet je ergens anders een nacht schrappen.
Eigenlijk is de route van Old Faithful ideaal.

Tussen Yosemite en Mammoth Lakes rijdt je via de Tioga Pass, daarlangs liggen ook meerdere meren. Bij Lee Vining kan je ook naar Mono Lake.
In Page heb je Lake Powell. (je ziet, genoeg meren in je route :wink: )

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Tussen Yosemite en Mammoth Lakes kan je ook nog het spookstadje Bodie bezoeken.

Mocht het lastig zijn kampeeradressen te vinden, je kan ook naar campgrounds in State Forests of State parks kijken. Wellicht lopen die minder snel vol dan die in de parken. Wildkamperen mag overigens bijna nergens in Amerika.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor kampeermogelijkheden buiten Yosemite zie http://jrabold.net/yosemite/campn.shtml

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer