Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kortlandjes: NY SF LV Gr.canyon LA SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Kortlandjes
Amerika-ontdekker

Reis Kortlandjes: NY SF LV Gr.canyon LA SF

Bericht door Kortlandjes »

Hallo allemaal, ik heb mij gisteren geregistreerd, en kreeg direct al zeer goede antwoorden op verschillende vragen, maar ik zoek nog tips ivm overnachtingen ed, toen is mij geadviseerd onze route, die nog niet helemaal vast ligt, hier te plaatsen, zodat anderen erover mee kunnen denken!
Het is onze eerste x in de VS , we huren vanaf San Fransisco een 30ft camper van Roadbear, en leveren die daar ook weer in.
Onze twee kids van 20 en 23 gaan ook mee, en voor hen was zowieso LV en SanDiego seaworld een must.
Reistijd, augustus 2014

Dag 1 New York
2 New York
3 New York
4 NY -San Fransisco, hotel in redwood city
5 Ophalen camper
6 Yosimite koa Mariposa
7
8 yosimity - LV Oasis rv resort
9 Las Vegas
10 Las Vegas - Zion
11 Bryce
12 Bryce - Grand Canyon Koa Williams
13 Grand Canyon
14 +15 van grand Canyon naar San Diego
16 Sea World daarna rijden naar LA
17 LA
18 +19 van LA naar SF overnachting Malubu beach rv park
20 san Fransisco
21 camper inleveren, 19.00 terugvlucht NL

Is het aan te raden alle ( liefst full hooked up )campings van tevoren te boeken, en welke site kan ik daarvoor het beste gebruiken? En in de nat. Parken zoals Grand Canyon zijn de drie hoofdcampings al vol, die moet je 5 maanden van tevoren boeken, zijn er nog meer campgrounds waar je kunt reserveren, en waar vind ik die ? Alle suggesties zijn welkom
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Kortlandjes ; NY SF LV Gr.canyon LA SF

Bericht door Martin & Marianne »

Het is echt aan te raden om de campings in de parken te boeken, en ook langs de kust zal dat nodig zijn. Voor Yosemite zijn jullie al veel te laat, maar wellicht komt er nog iets vrij in het park.
Ik zie nu een aantal KOA-campings staan, maar ik zou voor bijvoorbeeld de Grand Canyon zeker proberen nog iets in het park te vinden, zoals Mather. Deze kun je boeken via http://www.recreation.gov, net als de campings in de andere parken. Wij staan in augustus met de tent in Zion en dat was een paar maand geleden al aardig vol, dus kijk daar ook snel naar de mogelijkheden. Voor Zion heb je in Springdale nog wel een uitwijkmogelijkheid. Voor Bryce kun je bij Ruby's kijken als er in het park niets meer vrij is.
Over het algemeen zou ik wel proberen iets in de parken te vinden; dat is niet alleen leuker maar ook veel goedkoper.

Wat de route betreft: je kunt niet in 1 dag van Yosemite naar Las Vegas rijden, ik zou dat in elk geval niet aanraden. De mooiste route is via de Tioga Road. Omdat je met een camper niet door Death Valley mag zul je vanaf Lee Vining of Bishop de route bovenlangs DV moeten nemen.
Langs de kust zul je een extra overnachting moeten plannen; van Malibu naar SF is te ver in 1 dag. Schrijf het voor de duidelijkheid op in de van/naar vorm, want het is me nu niet helemaal duidelijk wat de reisdagen zijn.
Ik zou 2 dagen Zion doen en 1 dag Bryce. Je kunt in Zion mooie wandelingen maken, zoals die door de Narrows. Neem waterschoenen mee!

Voor informatie over de parken zie http://www.nps.gov. Hier staan ook de campings vermeld, vaak zowel die in het park als buiten het park.
Voor Yosemite: http://www.nps.goc/yose
Voor de GC: http://www.nps.gov/grca
etc

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 18 jun 2014, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
elleng
Amerikafan

Re: Reis Kortlandjes ; NY SF LV Gr.canyon LA SF

Bericht door elleng »

Een stuk van jullie route reden wij 3 jr geleden. Full hook up zijn niet de leukste camgrounds. Met z'n allen rondom een groot vuur zonder voorzieningen is veel leuker! Zie ons verslag
http://vriesde3.wordpress.com/moab/
2014 NW USA - W-Canada http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Kortlandjes: NY SF LV Gr.canyon LA SF

Bericht door toetjero »

Dag 1 New York
2 New York
3 New York
4 NY -San Fransisco, hotel in redwood city
5 Ophalen camper
6 Yosemite koa Mariposa
7 Yosemite
8 Yosemite - Lee Vining
9 Lee- Vining of Beatty - Las Vegas
10 Las Vegas - Zion
11 Zion - Bryce
12 Bryce - Grand Canyon Koa Williams
13 Grand Canyon - Needles via Route 66
14 Needles- evt. va Yoshua Tree- San Diego
15 San Diego - Seaworld
16 Sea World - LA
17 LA
18 LA- San Simeon o.i.d.
19- San Simeon- Monterey of Santa Cruz
20 - Santa Cruz- San Fransisco
21 camper inleveren, 19.00 terugvlucht NL

Ik heb de lijst even uitgewerkt en aangepast.

Ik zou alles, op de stop tussen Grand Canyon en San Diego na, reserveren.
Alleen Yosemite moet je 5 maanden van tevoren reserveren , de andere stateparken 6 maanden, maar daar ben je dus nu te laat voor.

Ik vind dat je wel erg veel wil in 2,5 week Zuid-West.
Volgens mij zit je veel te veel in de camper.
Wij doen ook dit rondje zonder New York deze zomer, maar met Moab en omgeving, maar hebben hiervoor al iets meer dan vier weken, en nog is het tamelijk krap!
Kortlandjes
Amerika-ontdekker

Thnx! Hier kunnen we zeker mee aan de slag. Helaas konden we niet langer op vakantie, en omdat Zowel New York als Las Vegas en San Diego er persee in gepast moesten worden, is het idd een soort race tegen de klok geworden, we hebben nog wat speling, maar willen natuurlijk ook zoveel mogelijk zien. Ook de tiogapas mogen we blijkbaar niet missen en de kustweg naar SF ook niet, en zo blijven we nog even schaven en aanpassen. We zijn eigenlijk voornamelijk op zoek naar tips voor overnachtingen, zoals bijv in Gr Canyon, moeten we daar nu buiten het park staan of zijn er meerdere campgrounds dan die drie die je 5 mnd van tevoren moet boeken? En waar kun je het beste overnachten als je LA wilt bezoeken?
toetjero
Amerikakenner

Bericht door toetjero »

Als je data er zet, wil ik wel meekijken wat er mogelijk is qua overnachtingen, maar dat moet je wel de route een beetje definitief hebben.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Voor LA kun je Dockweiler Beach rv park kiezen. Camping is wel duur, maar je staat direct aan het strand. Voor een bezoek aan LA zou je de hop-on, hop off bus kunnen nemen. De camper kun je dan parkeren bij de pier van Santa Monica.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kortlandjes schreef: We zijn eigenlijk voornamelijk op zoek naar tips voor overnachtingen, zoals bijv in Gr Canyon, moeten we daar nu buiten het park staan of zijn er meerdere campgrounds dan die drie die je 5 mnd van tevoren moet boeken?
Er zijn 2 campings in Grand Canyon Village, Mather had ik al genoemd, die kun je via recreation.gov boeken. Ik had ook al verwezen naar de NPS-site, zie http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/campgrounds.htm voor de GC.Denk er aan dat je niet de North CG moet hebben, die ligt aan de North Rim. In Grand Canyon Village heb je ook Trailer Village, die boek je via ww.xanterra.com, dat staat ook op de NPS-site.

Dat je 6 maanden van te voren al kon boeken betekent echt niet overal dat alles ook al 6 maanden van te voren volgeboekt is. Alleen bij Yosemite is het vaak meteen vol - hoewel ook daar annuleringen zullen zijn - , bij de andere parken heb je nog wel kans dat er iets vrij is, maar ik zou dat wel zo snel mogelijk gaan bekijken. Als alles vol is kun je over alternatieven na gaan denken.

Je zult toch eerst je route even goed moeten bekijken, die van toetjero ziet er al beter uit, maar wellicht willen jullie de accenten wat anders leggen. Eventueel wel volstaan met 1 nacht SD. Maar meer tijd tussen Yosemite en Las Vegas is echt noodzakelijk, dus je zult sowieso je route aan moeten passen. Ik zou overwegen om LA helemaal over te slaan, daar is eigenlijk geen tijd voor.
Kunnen jullie de camper al vroeg ophalen? Hoever denk je de eerste dag te komen?

Marianne
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Roadbear kent geen vroege pick-up, alhoewel je altijd een dag of wat van te voren kunt bellen en vragen hoe laat je gehaald kunt worden, en of je anders zelf naar het verhuur station kunt komen. Vaak kan dat wel. Wij hebben tot nu toe alle keren een vroege pick-up gehad of zijn er zelf vroeg naar toe gegaan. Maar... wij reizen niet in het hoogseizoen, ik weet niet of het dan anders is.
Kortlandjes
Amerika-ontdekker

Wij zitten in een hotel zonder pick up service, dus moeten iig zelf vervoer regelen, en kunnen er daardoor ws wel vroeg zijn. Ik lees net revieuws op tripadviser over Dockweiler beach rv park LA, en die zijn echt verschrikkelijk, stank, ongeinterreseerd personeel, lawaai van mede campers, het minst erg is dan nog de overlast van laag overvliegende vliegtuigen, aangezien mijn man vliegtuigfanaat is... Iemand hier wel goede ervaringen mee, of andere opties in de buurt van LA?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ah, weer wat geleerd Marja. Ik zat te denken dat Yosemite misschien een nacht minder kon als ze de eerste dag al een flink stuk kunnen rijden, maar dat zal dan wel niet lukken.

@Kortlandjes: Voor campings in en rond Yosemite: http://jrabold.net/yosemite/campn.shtml
Maar eerst http://www.recreation.gov checken - vooral de Pines campings liggen goed. Crane Flat is ook mooi naar niet in de vallei. Idem voor Hodgdon Meadows.
Buiten het park zou ik eerst naar Indian Flat in El Portal kijken. Dat is weer een stukje dichter bij het park dan de KOA.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou serieus overwegen om LA over te slaan. Je zult hoe dan ook nog keuzen moeten maken. Maak nog eens een nieuwe route, en zet de data erbij, dan kunnen we beter meedenken.

Marianne
Kortlandjes
Amerika-ontdekker

Sorry Marianne, ik zie nu pas jouw reactie, ik heb idd van verschillende sites opgekregen, maar nog geen tijd gehad deze te bezoeken, en dan zie ik vaak door de bomen het bos niet meer, daarom vraag ik hier liever direct naar camping namen omdat dat sneller gaat, en ik echt het gevoel krijg dat ik in tijdnood kom. Komende drie dagen ook weer weg, dus word pas weer zondag dat we er samen voor kunnen gaan zitten.. Maar dan zal ik de gehele route met data opnieuw erop zetten, want ik ben zo blij met jullie reacties en tips! Dat word dus pas zondag middag ben ik bang
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou nu meteen kijken. Je kunt ook altijd annuleren. Met een camping in een park kun je echter niet fout kiezen, dus meteen doen!

Ik zit aan ongeveer deze route te denken:

1 naar - New York
2 New York
3 New York
4 New York - San Francisco
5 San Francisco - Mariposa
6 Mariposa - Yosemite (recreation.gov checken)
7 Yosemite - Lee Vining (Mono Lake RV Park)
8 Lee Vining - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas - Zion (Watchman of Zion Canyon CG in Springdale)
11 Zion
12 Zion - Page (Wahweap?)
13 Page - Grand Canyon (Mather)
14 Grand Canyon - Needles
15 Needles - San Diego
16 San Diego
17 San Diego - Malibu
18 Malibu - Big Sur (zie http://www.bigsurcalifornia.org/camping.html, wij vonden die bij Pfeiffer Big Sur SP erg mooi)
19 Big Sur - San Francisco
20 San Francisco
21 San Francisco camper inleveren

Minder tijd voor LA. Je kunt de tweede nacht Zion nog veranderen in Bryce, of de kust anders indelen etc

Marianne
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij hebben zelf op Dockweiler Beach gestaan, 3 nachten, en nergens last van gehad. Maar wederom in oktober en niet in augustus :wink: Maar geen last van stank, personeel heb je alleen mee te maken met inchecken, zelfs de last van overvliegende vliegtuigen hebben we geen last van gehad. Wij hebben die reviews ook gelezen, maar kunnen ze niet onderschrijven.
Kortlandjes
Amerika-ontdekker

Ik zou ook het liefst alles meteen boeken, we hebben zelfs al enkele dagen dubbel geboekt, omdat we weer veranderd hadden, maar mijn man heeft zo'n onduidelijk handschrift dat ik er geen wijs meer uit word, en die is er dus niet :cry: ik zal kijken of iker nog wat van kan maken....maar ik weet nu niet eens meer waar we welke dag zijn pff
toetjero
Amerikakenner

Bericht door toetjero »

Je weet toch welke dag je heenvliegt en welke dag terug, dan kun je dat lijstje zo er naast leggen.
Kortlandjes
Amerika-ontdekker

We zijn maar 1 dag in San Diego, alleen voor sea world ( grote wens van onzedochter )dat is zondag 17 aug, diezelfde dag rijden we doornaar Malibu Beach park, LA is een grote wens van onze zoon, Hollywoodsigne, cabrio huren en daarmee Grant thief auto route ( pc game) rijden. Wij zelf zouden het liefstalleen de Nationale parken doen, maar we zijn met zijn vieren, dus zij hebben ook inspraak :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je op dag 16 al naar Malibu rijdt, wat is dan de bedoeling van dag 18 en 19? Daar heb je ook Malibu staan.
Je hebt nog minimaal 1 stop nodig tussen LA en SF als je via de kust wilt rijden.
Ik begrijp dat je aan alle wensen wilt voldoen, maar zorg er wel voor dat je niet alleen maar van A naar B jaagt, maar ook nog tijd hebt om te genieten.

Op Mather (GC) zijn nog een paar plaatsen beschikbaar, die zou je kunnen vastleggen (ik heb bij 13 en 14 aug gekeken).
Zion (Watchman) heeft op de 12e nog wel plaats, op de 11e niet. Daarvoor zou je dan in Springdale kunnen kijken.
Bij Bryce zie ik niets in het park op de 12e, daar je zou je bij Ruby's kunnen kijken.

Marianne
Kortlandjes
Amerika-ontdekker

Het is me toch gelukt een route te plaatsen, voor zondag. Dag 1 is 2 augustus, dus voor data 1 dag optellen bij het dagnr.

Dag 1 Amst- NYork
2 New York
3 New York
4 NY-SF overnachting in Redwood city
5 camper ophalen in SF, boodschappen en hopelijk door naar Yosemite Koa Mariposa ( gereserveerd)
6 Yosemite. (Overnachting waar ?)
7 Yosemite. ( overnachting ?)
8 van Yosemite naar LV Oasis campground
9 las Vegas. Oasis campground
10 Las Vegas naar Zion ( overnachting tips?)
11 Zion naar Bryce ( overnachting tips?)
12 Bryce naar Grand Canyon Koa GC Williams buiten park
13 Grand Canyon ( overnachten?)
14 van Grand Canyon naar SanDiego in twee dagen, tips?
15 van Grand Canyon naar San Diego
16 San Diego Sea World + reis naar LA Malibu ( gereserveerd)
17 LA Malibu
18 van LA naar San Fransisco in twee dagen Tips?
19 van LA naar San Fransisco in twee dagen
20 San Fransisco
21 camper inleveren , 19.10 uur terugvlucht NL

Graag ook tips voor het online reserveren van die natuurcampings, zoals Mather en Anthony Chabot, het lukt mij niet daar te boeken omdat ik niet goed weet wat ik in moet vullen, zoals loops ed, geen idee wat dat is? Ik krijg de melding dat die vol zijn, maar heb het idee dat dat maar over 1 standplaats gaat? Bedankt alvast voor het mee denken, ik weet dat jullie vinden dat yosemity LV niet in een dag te doen is, maar wij begrepen dat het wel kan vanaf Mona Vista (?) dan MonoLake-Tiogaroad 120 Tonopan en Beatty ( er zijn geen pompen tussen Tonopan en Beatty )zeg ik dat goed zo?
Grtjs en good night
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer