Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis SarahB: 2 weken zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis SarahB: 2 weken zuidwesten

Bericht door Martin & Marianne »

Wij vonden het bezoek de moeite waard. Wij vertrokken tegen drieën uit Bryce (we hadden toen langs de rim gewandeld, de Navajo/Queens garden combinatie en de Bristlecone Pines Loop gedaan) en waren iets na 7 uur op onze hotelkamer. Voor de wandeling waren wij ongeveer 1,5 uur kwijt. Zie hier ons verslag.

Marianne
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

animal best is nogthans een aanrader hoor, maar neem wel een doosje kleenex mee :?
SarahB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door SarahB »

Ja maar ik vrees dat dat wat krap gaat worden dafkapin :( hoeveel tijd heb je er ongeveer voor nodig?
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

ik denk dat wij er toch twee uur hebben doorgebracht, filmpke, rondleiding en bezoek aan het kerkhof inbegrepen
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Ik ben aan het denken om de raft trip de volgende dag te doen (dan zijn we de hele dag in Page). Dan maakt het niet uit hoe laat we in Page zijn en kunnen we er misschien wél stoppen. :)

Ik wilde die hele dag in Page oorspronkelijk een boottocht te doen op Lake Powell, maar dan ga ik die dus laten vallen. Maakt op zich niet veel uit, dan heb ik de dag voordien tijd om Best Animals én de Toadstool Hoodoos doen. Over die boottocht was ik toch al aan 't twijfelen aangezien dat toch ook weer prijzig is.

Dus dan is de planning:
Bryce - Page 's Morgens vertrekken naar Page - Toadstool Hoodoos - Best Friends Animal Society - Horseshoe Bend - Lake Powell bekijken (indien nog tijd)
Page Lower Antelope Canyon (zo vroeg mogelijk) - Raft Trip in de namiddag
Page - Monument Valley Lake Powell bekijken (indien nog niet gedaan) - vertrekken naar Monument Valley

Ziet dat er goed uit?
Chloé
Amerika-ontdekker

Bericht door Chloé »

Sarah, heb je wat meer info over dat raften in Page (waar geboekt enzo)? Lijkt me ook nog wel iets voor ons! :wink:

Bedankt,

Chloé
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Ik heb het nog niet geboekt, maar ga dat op deze site doen:

https://raftthecanyon.com/raft-the-rive ... aft-trips/

Ziet er echt een onvergetelijke ervaring uit. :thumbup:
Vince22
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Vince22 »

Hoi Sarah & Filip,
Leuk om te lezen dat jullie bijna exact dezelfde route als wij gaan volgen! Wij gaan alleen vanaf 8 september tot 23 september deze route doen, maar we hebben we veel raakvlakken qua voorbereiding!
Ik zag zelfs dat we zelf de blog bijna hetzelfde hebben.. :)
In ieder geval, ik houdt jullie topic in de gaten, en zal zelf ook ff een topic aanmaken, wel zo sociaal!
Ons blog kun je vinden op http://www.vpontour.nl

Groeten,
Vincent
Onze USA reis 2014: http://www.vpontour.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Leuk! Ik ga jullie blog zeker ook volgen :)
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

De raft trip is geboekt!

Ik wilde die eerst in de voormiddag te doen, maar het is toch de trip van 07.30 AM geworden :)
SarahB
Amerikafan

Hetch Hetchy

Bericht door SarahB »

Is Hetch Hetchy de moeite om te bezoeken en vooral; hebben wij er tijd voor?

Op onze dag 5: "Yosemite - Big Pine" hebben wij eigenlijk een hele dag voor de Tioga Pass. Mono Lake en Bodie kunnen we makkelijk de volgende dag bezoeken.

Dus: is er op deze dag ook voldoende tijd om, behalve de Tioga Pass, ook Hetch Hetchy te bezoeken? Is het goed bereikbaar? Ik heb wel gevonden dat er een weg naartoe is, maar ik weet niet of die verhard is, aangezien wij geen SUV hebben.

Ervaringen zijn altijd welkom! :thumbup:
Laatst gewijzigd door markro op 15 jul 2014, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hetch Hetchy

Je zult op dag 5 ook naar Bodie en Mono Lake gaan lijkt me, terugrijden vanuit Big Pine is niet handig, dus dan blijft er niet veel tijd over die dag.
De weg naar Hetch Hetchy is een normale weg. Wij waren er in 2006, zie hier ons verslag.

Marianne
majtie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door majtie »

Waar verblijven jullie eigenlijk in Yosemite? Toevallig ook in Curry Village? (we waren er toch achter op fok dat we iets van 6 dezelfde overnachtingen hebben :lol: ) Ik had zelf nog niet van Hetch Hetchy gehoord maar zie dat het 1,5 uur van Curry Village rijden ligt. Dan kun je toch prima daar eerst langs en dan via de Tioga Pass richting het oosten?
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie nu je route op dat stuk:
15/9 San Fransisco – Yosemite
16/9 Yosemite
17/9 Yosemite - Bridgeport (Tioga Pass)
18/9 Bridgeport (Bodie, Mono Lake) – Big Pine (Ancient Bristlecone Pine Forest)
19/9 Big Pine (Alabama Hills) – Death Valley
Klopt dat nog? Dan ga je dus niet naar Big Pine maar naar Bridgeport vanuit Yosemite. Dan zul je inderdaad Bodie etc bezoeken op de volgende dag.

Hou er rekening mee dat HH je alleen aan reistijd al 2 uur extra kost. Als je daar wilt wandelen wordt dat meer. Je zult dat af moeten wegen tegen de wandelingen die je langs de Tioga Road wilt doen (May Lake, Tenaya Lake, Soda Springs, etc). En wellicht wil je ook nog iets in de vallei doen. Met maar 2 nachten Yosemite heb je daar op dag 4 ook niet veel tijd voor als je ook nog naar Glacier Point en de Mariposa Grove zou willen.

@ Moderator: Eigenlijk vond ik het wel leuk dat er een apart topic was over Hetch Hetchy.
@ Sarah: vermeld bij een apart topic altijd de link naar je route, of vermeld even uitgebreider hoe de route er uit ziet. Ook de overnachtingsplaats in of bij Yosemite kan van invloed zijn op de mogelijkheden. Reken voor Mariposa of Oakhurst ruim een uur reistijd extra tov de vallei.

Marianne
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Oei sorry, ik zie dat ik inderdaad een fout heb gemaakt.

Op dag 5 rijden we naar Bridgeport (ipv Big Pine) en op dag 6 naar Big Pine. Op dag 6 bezoeken we dus Bodie, Mono Lake, en Ancient Bristlecone Pine Forest.

Ik heb dit express zo ruim genomen zodat we op dag 5 nog een hele dag voor de Tioga Pass hebben. Dus dat was eigenlijk mijn vraag: of ik bv. in de voormiddag Hetch Hetchy kan doen, en dan vanaf 's middags de Tioga Pass.

Marianne: de planning van Yosemite is het volgende:
SF - Yosemite: Mariposa Grove, Tunnelview. Glacier Point als er nog tijd is (maar daar vrees ik voor)
Yosemite: Glacier Point + de vallei
Yosemite - Bridgeport: de Tioga Pass. En eventueel dus Hetch Hetchy als daar voldoende tijd zou voor zijn.

Aan de Tioga Pass willen we wel één wandeling maken, maar we zijn er nog niet uit welke.

Ik zal in het vervolg inderdaad de link van "mijn" reistopic vermelden. :thumbup:
majtie schreef:Waar verblijven jullie eigenlijk in Yosemite? Toevallig ook in Curry Village? (we waren er toch achter op fok dat we iets van 6 dezelfde overnachtingen hebben :lol: ) Ik had zelf nog niet van Hetch Hetchy gehoord maar zie dat het 1,5 uur van Curry Village rijden ligt. Dan kun je toch prima daar eerst langs en dan via de Tioga Pass richting het oosten?
Nee, deze overnachting is niet hetzelfde, nu zitten we in El Portal. :mrgreen:
Ik zou ook wel denken dat het moet lukken ja, als we 's morgens vertrekken naar HH en dan 's middags de Tioga Pass rijden.
majtie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door majtie »

Sarah waar ik eigenlijk geen rekening mee had gehouden is dat je bij de Tioaga Pass natuurlijk ook wandelingen kunt maken, ik zag dit meer als een mooie rit waardoor je de rest van de dag nog wel tijd hebt voor andere dingen, zoals Hetch Hetchy. Maar Marianne stipt ook al aan dat je ook een hele dag uit kunt trekken voor de Tioga Pass. Lastig hoor dat plannen van huis uit!

2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Idd, we zullen nog eens goed moeten bekijken welke wandeling(en) we willen doen op de Tioga Pass. Maar ik denk dat we het daar bij 1 wandeling zullen houden, en dan dénk ik dat er wel nog tijd is voor HH.
Mijn vriend is ook een "dammen-fan", dus hij zou het natuurlijk wel graag zien. :)
majtie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door majtie »

Ik denk sowieso dat je je planning af moet stemmen op de dingen die je echt graag wil. Als jouw vriend een groot fan is van dammen dan kun je het natuurlijk zo inplannen dat je daar meer tijd voor neemt maar als consequentie zal dat hebben dat iets anders af zal vallen. En juist dat vind ik ook zo lastig, dat je eigenlijk van achter de computer al keuzes moet maken over plekken waar we nog nooit zijn geweest. Awel, goeie reden om weer een keer terug te gaan :thumbup:

2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Daarstraks onze ESTA's aangevraagd en ze zijn al meteen goedgekeurd. Weer een stapje dichter bij het vertrek, zo spannend allemaal. :)
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

in Page kun je de Glen Canyon Dam bezoeken :thumbup:

http://www.nps.gov/glca/planyourvisit/guidedtours.htm

je mag wel geen wapens meenemen 8)

en jullie gaan raften in Pgae, dan ga je met de bus tot helemaal onder de dam, is ook wel speciaal hoor, zo aan de voet van een dam staan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer