Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis AliekeY: tips gevraagd sept 2014
Reis AliekeY: tips gevraagd sept 2014
Beste allen,
Binnenkort gaan wij voor het eerst een rondreis door de vs maken. We hebben al heel veel informatie van de site en het forum gehaald, maar willen ook graag tips voor onze reis, de planning, wat wel en wat niet te bezoeken en hoe lang op een plek.
San Francisco, Las Vegas en Yosemite hebben we de hotel/cabinovernachtingen al geboekt. Vlucht en huurauto staan ook al vast. We willen graag mix van steden en natuur in een relaxt tempo. We sluiten af met nog vier nachten New York.
Onze opzet tot nu toe:
1. Aankomst San Francisco in avond
2. SF
3. SF
4. Huurauto ophalen, kustroute
5. Kustroute
6. Kustroute
7. Kustroute, evt dicht in buurt Los Angeles, voor bezoek studiotour
8. Los Angeles
9. Naar Joshua NP?
10. Reizen naar grand Canyon
11. Grand Canyon
12. Grand Canyon
13. Reizen naar Las Vegas
14. Las Vegas
15. Las Vegas
16. Reizen naar Death Valley
17. Death Valley (2 nachten teveel?)
18. Reizen naar toiyaibe forest of sequoia
19.
20. Naar yosemite
21. Yosemite
22. Yosemite
23. Naar lake tahoe
24. Lake tahoe
25. Naar San Francisco
26. Vroeg in ochtend vlucht new York
Wie heeft er suggesties?
Binnenkort gaan wij voor het eerst een rondreis door de vs maken. We hebben al heel veel informatie van de site en het forum gehaald, maar willen ook graag tips voor onze reis, de planning, wat wel en wat niet te bezoeken en hoe lang op een plek.
San Francisco, Las Vegas en Yosemite hebben we de hotel/cabinovernachtingen al geboekt. Vlucht en huurauto staan ook al vast. We willen graag mix van steden en natuur in een relaxt tempo. We sluiten af met nog vier nachten New York.
Onze opzet tot nu toe:
1. Aankomst San Francisco in avond
2. SF
3. SF
4. Huurauto ophalen, kustroute
5. Kustroute
6. Kustroute
7. Kustroute, evt dicht in buurt Los Angeles, voor bezoek studiotour
8. Los Angeles
9. Naar Joshua NP?
10. Reizen naar grand Canyon
11. Grand Canyon
12. Grand Canyon
13. Reizen naar Las Vegas
14. Las Vegas
15. Las Vegas
16. Reizen naar Death Valley
17. Death Valley (2 nachten teveel?)
18. Reizen naar toiyaibe forest of sequoia
19.
20. Naar yosemite
21. Yosemite
22. Yosemite
23. Naar lake tahoe
24. Lake tahoe
25. Naar San Francisco
26. Vroeg in ochtend vlucht new York
Wie heeft er suggesties?
Re: Reis AliekeY: tips gevraagd sept 2014
Je neemt goed de tijd voor de route dus kunt het zeker relaxt aandoen. Ik zou misschien wel een dagje minder naar de Grand Canyon gaan, tenzij je van plan bent helemaal naar beneden te wandelen. In 1 dag kun je prima alle hoogtepunten zien en nog een stukje wandelen.
Death Valley is 1 nacht prima, onderweg kom je al veel moois tegen. Het kan er erg warm worden en dat zou je zo'n hele extra dag toch niet veel kunnen doen.
Ik zou denk ik ook Sequoia overslaan en in plaats daarvan via de tioga road Yosemite binnenrijden, met nog een extra nacht tussen Death Valley en Yosemite. Dit bespaart je weer een dag en in Yosemite staan ook seqoiabomen.
Je zou deze extra dagen dan kunnen gebruiken door ipv rechtstreeks van de Grand Canyon naar Vegas te rijden, dus via Page, Bryce en Zion te doen. Dit zijn ook erg mooie parken....
Death Valley is 1 nacht prima, onderweg kom je al veel moois tegen. Het kan er erg warm worden en dat zou je zo'n hele extra dag toch niet veel kunnen doen.
Ik zou denk ik ook Sequoia overslaan en in plaats daarvan via de tioga road Yosemite binnenrijden, met nog een extra nacht tussen Death Valley en Yosemite. Dit bespaart je weer een dag en in Yosemite staan ook seqoiabomen.
Je zou deze extra dagen dan kunnen gebruiken door ipv rechtstreeks van de Grand Canyon naar Vegas te rijden, dus via Page, Bryce en Zion te doen. Dit zijn ook erg mooie parken....
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Alieke, welkom op het forum!
Je hebt een mooie, rustige route en het kan prima zo, maar ik kan me ook wel vinden in de opmerkingen van petticoat. Je zou een nacht minder GC kunnen doen. Death valley kan ook in 1 nacht, en als je dan 2 nachten over hebt is het wel een aanrader om ook Zion en Bryce mee te nemen. Ik zou dat eerder adviseren dan een bezoek aan Lake Tahoe.
Ik neem aan dat je de boekingen nog wel kunt annuleren? Voor Yosemite zal het wellicht lastig zijn om nog iets anders te vinden, maar je kunt dat ook laten staan en de dagen SF aan het eind plaatsen. Of je gaat wel naar Sequoia en je doet dat dan op het laatst.
Een mogelijkheid:
1 aankomst - San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco - Monterey
5 Monterey - Pismo Beach
6 Pismo Beach - Los Angeles
7 Los Angeles
8 Los Angeles
9 Los Angeles - Joshua Tree
10 Joshua Tree - Grand Canyon
11 Grand Canyon
12 Grand Canyon - Page
13 Page
14 Page - Bryce
15 Bryce - Zion
16 Zion
17 Zion - Las Vegas
18 Las Vegas
19 Las Vegas
20 Las Vegas - Death Valley
21 Death Valley - Mammoth Lakes
22 Mammoth Lakes - Yosemite
23 Yosemite
24 Yosemite
25 Yosemite - San Francisco
26 San Francisco
De route in omgekeerde volgorde kan ook als dat beter uitkomt met de overnachtingen.
Als je naar Sequoia wilt zou je dat op het laatst kunnen doen. Je kunt dan een dag Page minder doen, en mischein een dag Yosemite, LV of LA minder.
Veel succes!
Marianne
Je hebt een mooie, rustige route en het kan prima zo, maar ik kan me ook wel vinden in de opmerkingen van petticoat. Je zou een nacht minder GC kunnen doen. Death valley kan ook in 1 nacht, en als je dan 2 nachten over hebt is het wel een aanrader om ook Zion en Bryce mee te nemen. Ik zou dat eerder adviseren dan een bezoek aan Lake Tahoe.
Ik neem aan dat je de boekingen nog wel kunt annuleren? Voor Yosemite zal het wellicht lastig zijn om nog iets anders te vinden, maar je kunt dat ook laten staan en de dagen SF aan het eind plaatsen. Of je gaat wel naar Sequoia en je doet dat dan op het laatst.
Een mogelijkheid:
1 aankomst - San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco - Monterey
5 Monterey - Pismo Beach
6 Pismo Beach - Los Angeles
7 Los Angeles
8 Los Angeles
9 Los Angeles - Joshua Tree
10 Joshua Tree - Grand Canyon
11 Grand Canyon
12 Grand Canyon - Page
13 Page
14 Page - Bryce
15 Bryce - Zion
16 Zion
17 Zion - Las Vegas
18 Las Vegas
19 Las Vegas
20 Las Vegas - Death Valley
21 Death Valley - Mammoth Lakes
22 Mammoth Lakes - Yosemite
23 Yosemite
24 Yosemite
25 Yosemite - San Francisco
26 San Francisco
De route in omgekeerde volgorde kan ook als dat beter uitkomt met de overnachtingen.
Als je naar Sequoia wilt zou je dat op het laatst kunnen doen. Je kunt dan een dag Page minder doen, en mischein een dag Yosemite, LV of LA minder.
Veel succes!
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Hoi,
Zoals de route van Marianne is een mooie route.
Voor de kustroute heb je zeker genoeg tijd.
Yosemite np zou ik zo laten, niets van af doen, ontzettend mooi park!
Wel zou ik een dag minder los angeles en grand canyon doen, maar dat is net idd of je lange wandelingen wil gaan maken in GC. En in plaats hiervoor bijvoorbeeld wel een dag Sequoia / Kings Canyon National Park aandoen.
Zoals de route van Marianne is een mooie route.
Voor de kustroute heb je zeker genoeg tijd.
Yosemite np zou ik zo laten, niets van af doen, ontzettend mooi park!
Wel zou ik een dag minder los angeles en grand canyon doen, maar dat is net idd of je lange wandelingen wil gaan maken in GC. En in plaats hiervoor bijvoorbeeld wel een dag Sequoia / Kings Canyon National Park aandoen.
reis 2009 LA-LA
reis 2011 Las Vegas - Miami
reis 2013 Florida
reis 2014 Las Vegas - Las Vegas
http://www.janenlinda.reismee.nl USA 2009/2011
http://janenlindaopreis.blogspot.nl USA 2014
reis 2011 Las Vegas - Miami
reis 2013 Florida
reis 2014 Las Vegas - Las Vegas
http://www.janenlinda.reismee.nl USA 2009/2011
http://janenlindaopreis.blogspot.nl USA 2014
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Als je in LA Universal of zo wil doen heb je de twee dagen nodig.
Een dag GC minder zou ik zeker niet doen. Komende van Joshua Tree zal je niet vroeg arriveren als je de oude route 66 neemt, wat toch een aanrader is !! Je kan na de tweede nacht vroeg vanuit GC vertrekken en dan eventueel een dag Page schrappen, maar zoals het er nu staat is het best goed.
Een dag GC minder zou ik zeker niet doen. Komende van Joshua Tree zal je niet vroeg arriveren als je de oude route 66 neemt, wat toch een aanrader is !! Je kan na de tweede nacht vroeg vanuit GC vertrekken en dan eventueel een dag Page schrappen, maar zoals het er nu staat is het best goed.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!
Helaas is er niet heel veel beschikbaarheid meer in sommige parken, daarom zitten we echt aan data Yosemite vast. Las Vegas kan geannuleerd worden, maar hebben nu mooi hotel voor nog betere prijs, dus liever niet. Hierdoor hebben we tijd 'over' tussen Las Vegas en Yosemite. Autorijden en verschillende dingen zien vinden we niet erg. Als we wel kiezen voor Sequioa NP en Kings Canyon, waar is dan de beste plek om te overnachten? Ik neem aan als ik naar google maps kijk, dat je voor Sequioa/Kings Canyon/Yosemite ongeveer terug moet naar weg 99 (Porterville/Fresno?). We willen dan de Tioga Pass van de andere kant doen (Yosemite naar Lake Tahoe).
Zion opgenomen in reisschema, Bryce lijkt me wat uit de route liggen en zou dan ten koste gaan van Grand Canyon, die we allebei hoog op ons lijstje hebben staan, of is Bryce een must-see?
Ons nieuwe overzicht:
1. vliegen Amsterdam - San Francisco
2. SF
3. SF
4. ophalen auto, kustroute
5. kustroute
6. Aankomst LA (studiotour)
7. Los Angeles
8. Reizen naar Joshua NP
9. Reizen naar Wiliams (oude route 66)
10. Grand Canyon
11. Van GC naar Page
12. Page naar Zion
13. Zion naar Las Vegas
14. Las Vegas, (Hooverdam)
15. Las Vegas, (Red Rock Canyon NP)
16. Van Las Vegas reizen naar Death Valley (overnachten Beatty)
17. DV/verder reizen
18. Sequioa National Forest (waar overnachten?)
19. Kings Canyon NP (waar overnachten?)
20. reizen naar Yosemite
21. Yosemite
22. Yosemite
23. Van Yosemite via Tioga Pass naar Lake Tahoe
24. Lake Tahoe
25. Van Lake Tahoe reizen naar SF, auto inleveren
26. Vliegen San Francisco - New York
Helaas is er niet heel veel beschikbaarheid meer in sommige parken, daarom zitten we echt aan data Yosemite vast. Las Vegas kan geannuleerd worden, maar hebben nu mooi hotel voor nog betere prijs, dus liever niet. Hierdoor hebben we tijd 'over' tussen Las Vegas en Yosemite. Autorijden en verschillende dingen zien vinden we niet erg. Als we wel kiezen voor Sequioa NP en Kings Canyon, waar is dan de beste plek om te overnachten? Ik neem aan als ik naar google maps kijk, dat je voor Sequioa/Kings Canyon/Yosemite ongeveer terug moet naar weg 99 (Porterville/Fresno?). We willen dan de Tioga Pass van de andere kant doen (Yosemite naar Lake Tahoe).
Zion opgenomen in reisschema, Bryce lijkt me wat uit de route liggen en zou dan ten koste gaan van Grand Canyon, die we allebei hoog op ons lijstje hebben staan, of is Bryce een must-see?
Ons nieuwe overzicht:
1. vliegen Amsterdam - San Francisco
2. SF
3. SF
4. ophalen auto, kustroute
5. kustroute
6. Aankomst LA (studiotour)
7. Los Angeles
8. Reizen naar Joshua NP
9. Reizen naar Wiliams (oude route 66)
10. Grand Canyon
11. Van GC naar Page
12. Page naar Zion
13. Zion naar Las Vegas
14. Las Vegas, (Hooverdam)
15. Las Vegas, (Red Rock Canyon NP)
16. Van Las Vegas reizen naar Death Valley (overnachten Beatty)
17. DV/verder reizen
18. Sequioa National Forest (waar overnachten?)
19. Kings Canyon NP (waar overnachten?)
20. reizen naar Yosemite
21. Yosemite
22. Yosemite
23. Van Yosemite via Tioga Pass naar Lake Tahoe
24. Lake Tahoe
25. Van Lake Tahoe reizen naar SF, auto inleveren
26. Vliegen San Francisco - New York
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik zou zeggen kijk eens op Ontdek-Amerika en oordeel zelf of je Bryce wilt opnemen in de route. 

Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 14 jul 2014, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link werkend gemaakt
Reden: Link werkend gemaakt
Ik vind Bryce absoluut een must see, ik zou hier zeker tijd voor vrijmaken, sequoia/kings canyon zou ik weglaten.
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Ik zou Bryce ook zeker toevoegen hoor. Als je Lake Tahoe of Sequoia NP wegstreept heb je er genoeg tijd voor.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je de dagen in Yosemite niet kunt aanpassen zou ik de dagen in Las Vegas aanpassen. Dat geeft je de kans om Bryce op te nemen en een dag extra voor Zion uit te trekken.
Je kunt dan zoiets doen:
1 naar - SF
2 SF
3 SF
4 SF - kust
5 kust
6 kust - LA
7 LA
8 LA - Joshua Tree
9 Joshua Tree - Grand Canyon/onderweg
10 Grand Canyon
11 Grand Canyon - Page
12 Page - Bryce
13 Bryce - Zion
14 Zion
15 Zion - Las Vegas
16 Las Vegas
17 Las Vegas
18 Las Vegas - Death Valley
19 Death Valley - Mammoth Lakes
20 Mammoth Lakes - Yosemite
21 Yosemite
22 Yosemite
23 Yosemite
24 ?
25 ?
26
Je kunt de laatste dagen dan nog naar Lake Tahoe of naar Kings Canyon/Sequoia. Als je de auto eerder op kunt halen zou dat ook mooi zijn, dan kun je eerder vertrekken en voor het eerste deel van de route wat meer tijd uittrekken. SF kun je dan op het laatst bezoeken.
Als je naar Sequoia/Kings Canyon gaat is een overnachting in Kings Canyon aan te raden. Zie bijvoorbeeld ons 2006- en 2013-verslag daarvoor. Kijk voor Bryce in september eens in mijn 2011-verslag. Aanrader!
Marianne
Je kunt dan zoiets doen:
1 naar - SF
2 SF
3 SF
4 SF - kust
5 kust
6 kust - LA
7 LA
8 LA - Joshua Tree
9 Joshua Tree - Grand Canyon/onderweg
10 Grand Canyon
11 Grand Canyon - Page
12 Page - Bryce
13 Bryce - Zion
14 Zion
15 Zion - Las Vegas
16 Las Vegas
17 Las Vegas
18 Las Vegas - Death Valley
19 Death Valley - Mammoth Lakes
20 Mammoth Lakes - Yosemite
21 Yosemite
22 Yosemite
23 Yosemite
24 ?
25 ?
26
Je kunt de laatste dagen dan nog naar Lake Tahoe of naar Kings Canyon/Sequoia. Als je de auto eerder op kunt halen zou dat ook mooi zijn, dan kun je eerder vertrekken en voor het eerste deel van de route wat meer tijd uittrekken. SF kun je dan op het laatst bezoeken.
Als je naar Sequoia/Kings Canyon gaat is een overnachting in Kings Canyon aan te raden. Zie bijvoorbeeld ons 2006- en 2013-verslag daarvoor. Kijk voor Bryce in september eens in mijn 2011-verslag. Aanrader!
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Als je nog zou kunnen schuiven, zou ik inderdaad Zion en Bryce vooral niet overslaan.
Beiden erg mooi! Persoonlijk vond ik de Grand Canyon daarentegen een beetje tegenvallen.
Misschien ook wel omdat dat het zoveelste (en laatste) park in onze reis was. Jullie zien de parken in een andere volgorde.
Twee volle dagen Las Vegas zou ik ook niet meer doen. Eén volle dag, dus twee nachten, vond ik meer dan voldoende.
Beiden erg mooi! Persoonlijk vond ik de Grand Canyon daarentegen een beetje tegenvallen.
Misschien ook wel omdat dat het zoveelste (en laatste) park in onze reis was. Jullie zien de parken in een andere volgorde.
Twee volle dagen Las Vegas zou ik ook niet meer doen. Eén volle dag, dus twee nachten, vond ik meer dan voldoende.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Bryce is inderdaad meer aan te raden dan lake Tahoe, het is niet voor niks een National Park. En in geen enkel opzicht met een ander park te vergelijken...
De suggesties van Marianne zijn zeker het overwegen waard. Staar je niet te blind op de evt. extra kosten van het wijzigen van een hotel in Las Vegas als dat de rest van je reis ten goede komt. In je eigen aanpassing is weinig meer over van het relaxte tempo...
De suggesties van Marianne zijn zeker het overwegen waard. Staar je niet te blind op de evt. extra kosten van het wijzigen van een hotel in Las Vegas als dat de rest van je reis ten goede komt. In je eigen aanpassing is weinig meer over van het relaxte tempo...
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1109 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote