Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis koenf: route ZW Amerika met camper en kinderen
Reis koenf: route ZW Amerika met camper en kinderen
Hallo,
in mei 2015 gaan we met onze kinderen (9, 7 en 5 jaar) twee weken naar Zuid West Amerika. We hebben de vliegtickets en de camper al geboekt. Over de precieze route denken we nog na. Op dit moment ziet de route er als volgt uit:
Dag 1: Naar San Francisco
Dag 2: Ophalen camper, San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco - Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite - Death Valley
Dag 7: Death Valley - Bryce
Dag 8: Bryce - Zion
Dag 9: Zion - Lake Powell
Dag 10: Lake Powell - Monument Valley
Dag 11: Monument Valley
Dag 12: Monument Valley - Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 15: Camper inleveren, vertrek naar Amsterdam
Hebben jullie nog tips voor de route?
En hebben jullie nog tips voor wat leuk is om te doen met kinderen?
Alles meer dan welkom!
Groeten
Koen
in mei 2015 gaan we met onze kinderen (9, 7 en 5 jaar) twee weken naar Zuid West Amerika. We hebben de vliegtickets en de camper al geboekt. Over de precieze route denken we nog na. Op dit moment ziet de route er als volgt uit:
Dag 1: Naar San Francisco
Dag 2: Ophalen camper, San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco - Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite - Death Valley
Dag 7: Death Valley - Bryce
Dag 8: Bryce - Zion
Dag 9: Zion - Lake Powell
Dag 10: Lake Powell - Monument Valley
Dag 11: Monument Valley
Dag 12: Monument Valley - Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 15: Camper inleveren, vertrek naar Amsterdam
Hebben jullie nog tips voor de route?
En hebben jullie nog tips voor wat leuk is om te doen met kinderen?
Alles meer dan welkom!
Groeten
Koen
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Route ZW Amerika met camper en kinderen
Rare keuze om de camper te halen en dan nog in Sf te blijven.
Yosemite -death valley is ver op een dag. Beter een overnachting extra in bvb Mammoth lakes.
Eerst Zion en dan Bryce is de logische volgorde
In Monument Valley heb je aan een overnachting genieg, twee is niet nodig
Ik zou eerder een volle dag Zion ipv een volle dag Gc voorzien.
Yosemite -death valley is ver op een dag. Beter een overnachting extra in bvb Mammoth lakes.
Eerst Zion en dan Bryce is de logische volgorde
In Monument Valley heb je aan een overnachting genieg, twee is niet nodig
Ik zou eerder een volle dag Zion ipv een volle dag Gc voorzien.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis koenf: route ZW Amerika met camper en kinderen
Als de Tioga Pass open is kun je inderdaad het beste nog een stop doen bij Mammtoh Lakes of Lee Vining. En als de pas dicht is kun je onderlangs (via Bakersfield) rijden. Denk er aan dat je de camping in Yosemite 5 maanden van te voren reserveert. Zie hiervoor http://www.nps.gov/yose onder fees & reservations.
Eerst Zion inderdaad, en 2 nachten, zeker omdat je daarvoor een lange rijdag hebt.
Kijk eens in onze reisverslagen voor onze reizen met kinderen (tussen 2002 en 2008). Wij waren toen in het hoogseizoen. Vorig jaar hebben een groot deel van jullie route in mei gedaan, misschien heb je ook nog iets aan dat verslag.
Marianne
Eerst Zion inderdaad, en 2 nachten, zeker omdat je daarvoor een lange rijdag hebt.
Kijk eens in onze reisverslagen voor onze reizen met kinderen (tussen 2002 en 2008). Wij waren toen in het hoogseizoen. Vorig jaar hebben een groot deel van jullie route in mei gedaan, misschien heb je ook nog iets aan dat verslag.
Marianne
Beste Marc,
bedankt voor je snelle reactie! En bedankt voor de tips, daar kan ik de route verder mee aanpassen.
Het idee achter San Francisco is dat we niet zo'n fan zijn van hotels en toch SF willen bekijken. Ik begreep dat er een camping is waarmee je met een bootje/pontje naar de stad kunt.
Groeten
Koen
bedankt voor je snelle reactie! En bedankt voor de tips, daar kan ik de route verder mee aanpassen.
Het idee achter San Francisco is dat we niet zo'n fan zijn van hotels en toch SF willen bekijken. Ik begreep dat er een camping is waarmee je met een bootje/pontje naar de stad kunt.
Groeten
Koen
Hoi Marianne,
jij ook bedankt voor de snelle reactie en tips! Ik keek al even op jullie site, indrukwekkend! Heel overzichtelijk, ik ga dat binnenkort nog eens goed bekijken.
Groet,
Koen
jij ook bedankt voor de snelle reactie en tips! Ik keek al even op jullie site, indrukwekkend! Heel overzichtelijk, ik ga dat binnenkort nog eens goed bekijken.
Groet,
Koen
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Koen, wat is de naam van de camping in SF? Dat bootje spreekt wel aan 

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Marin Park in Greenbrae, ten noorden van SF, je komt bij de boottrip ook langs de beroemde San Q gevangenis deze ligt namelijk aan de havenmond waar de ferry start.
http://www.marinrvpark.com/campground/index.php
http://www.marinrvpark.com/campground/index.php
Advies over de route SF-LV, camper met kinderen
Beste allemaal,
wij gaan begin mei voor 2 weken naar west Amerika met onze kinderen van 9, 7 en 5 jaar oud. Onze route ziet er voorlopig als volgt uit.
1 Vlucht naar San Francisco
2 Ophalen camper, naar camping San Francisco
3 San Francisco -Montery
4 Montery (whale watchting) - Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite - Death Valley
8 Death Valley - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas - Zion - Bryce
11 Bryce
12 Bryce - Lake Powell
13 Lake Powell - Grand Canyon
14 Grand Canyon - Las Vegas
15 Camper inleveren, vliegen
Hebben jullie nog tips en adviezen?
Groet,
Koen
Note moderator (Mrvanilla) topics samengevoegd om dubbele antwoorden te voorkomen
wij gaan begin mei voor 2 weken naar west Amerika met onze kinderen van 9, 7 en 5 jaar oud. Onze route ziet er voorlopig als volgt uit.
1 Vlucht naar San Francisco
2 Ophalen camper, naar camping San Francisco
3 San Francisco -Montery
4 Montery (whale watchting) - Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite - Death Valley
8 Death Valley - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas - Zion - Bryce
11 Bryce
12 Bryce - Lake Powell
13 Lake Powell - Grand Canyon
14 Grand Canyon - Las Vegas
15 Camper inleveren, vliegen
Hebben jullie nog tips en adviezen?
Groet,
Koen
Note moderator (Mrvanilla) topics samengevoegd om dubbele antwoorden te voorkomen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Advies over de route SF-LV, camper met kinderen
Je had al tips gekregen, bijvoorbeeld om tijd uit te trekken voor Zion. Is er een reden dat je daar nu niet naar toe gaat? Dat lijkt me juist in mei heel plezierig. En waarom 2 nachten Bryce?
Van Yosemite naar Death Valley is een (te) lange rit, dat zou ik anders indelen. Heb je een camping gereserveerd in Yosemite? Overnacht je in de vallei? Met gesloten Tioga Pass moet je helemaal onderlangs rijden. Ook als de Tioga Pass open is, is het eigenlijk te ver voor 1 dag.
Ik weet niet of kamperen in DV begin mei aangenaam is.
Als je in DV overnacht overweeg dan eens om van DV naar Zion te rijden en de dagen Las Vegas achterelkaar te plannen. Je had hier op camperhuur kunnen besparen door die dagen een hotel te nemen.
Marianne
Van Yosemite naar Death Valley is een (te) lange rit, dat zou ik anders indelen. Heb je een camping gereserveerd in Yosemite? Overnacht je in de vallei? Met gesloten Tioga Pass moet je helemaal onderlangs rijden. Ook als de Tioga Pass open is, is het eigenlijk te ver voor 1 dag.
Ik weet niet of kamperen in DV begin mei aangenaam is.
Als je in DV overnacht overweeg dan eens om van DV naar Zion te rijden en de dagen Las Vegas achterelkaar te plannen. Je had hier op camperhuur kunnen besparen door die dagen een hotel te nemen.
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Voor whale watching moet je zeker een halve dag rekenen. De meeste boten komen rond 13u terug.
Zoals je al eerder werd gezegd is Yosemite-Death Valley te ver.
Voor Zion heb je op deze manier geen tijd. Beter is om daar dan te overnachten. Bij Bryce volstaat 1 overnachting.
Groetjes,
Ingrid
Zoals je al eerder werd gezegd is Yosemite-Death Valley te ver.
Voor Zion heb je op deze manier geen tijd. Beter is om daar dan te overnachten. Bij Bryce volstaat 1 overnachting.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 2735 Weergaves
-
Laatste bericht door MeMaaike
-