Ik zal mezelf even kort voorstellen, Camiel, 24 jaar en afkomstig uit 't zuiden van het land. Een maand geleden ben ik afgestudeerd en ondanks dat ik nu éigenlijk zou moeten gaan solliciteren voor een grotemensenbaan ga ik toch nog even een tripje naar de VS doen. Werken kan altijd nog

Om precies te zijn vlieg ik op SF en retour vanaf LV. Ik ga dus alleen, vertrek op 8 augustus en retour op 1 september, heb tot nu toe 1) tickets AMS - SFO en LAS - AMS en ticket LA - LV op de 24e, 2) huurauto's (13 augustus - 21 augustus, ophalen SFO en inleveren LAX) en 24 augustus - 28 augustus in LV) en 3) hostels in SF (08-08 tot 14-08) en LV (28-08 t/m 31-08) geboekt. De hostels die ik heb geboekt schijnen vooral de party-hostels te zijn, dus de hostels die ook activiteiten organiseren, tours, kroegentochten ed. Ik hou wel van een feestje (en een drankje... of twee...). Dat deel ligt dus al redelijk vast. Mijn doel van de vakantie is om op een hele andere manier dan de 'stelletjes'-manier (dan was ik wel met mijn vriendin gegaan) de steden en parken te ontdekken. Leuke restaurantjes en terrasjes... Tsja, daar ga ik niet alleen zitten

Mijn gehele planning is als volgt (activiteiten heb ik nog niet echt gepland):
08-08 aankomst SF rond 15:00
09-08 SF
10-08 SF
11-08 SF
12-08 SF
13-08 Auto ophalen en omgeving SF
14-08 Overnachting SF, omgeving SF en richting Yosemite
15-08 Overnachting camping in Yosemite
16-08 Overnachting camping in Yosemite/'s avonds terug richting de kust
17-08 Overnachting ? en naar LA via HWY1
18-08 Overnachting ? en verder naar LA via HWY1
19-08 Omgeving LA (bijv richting San Diego)
20-08 Omgeving LA
21-08 Auto inleveren en LA
22-08 LA
23-08 LA
24-08 Vlucht LA - LV (landing rond 08:00), huurauto ophalen en naar Zion
25-08 Overnachting camping in Zion en begin van de middag door naar Bryce
26-08 Overnachting camping in Bryce en 's middags door naar Grand Canyon
27-08 Overnachting camping in Grand Canyon en 's avonds terug naar Las Vegas
28-08 Overnachting LV, 's ochtends auto inleveren en LV
29-08 LV
30-08 LV
31-08 Vertrek uit LV
Ik ben van plan om ter plaatse een tent, slaapzak en dat soort spul te kopen. Dat ga ik allemaal niet meezeulen voor dat geld; het hoeft immers maar drie weken te houden. Ik plaats dit hier vooral om te kijken of er mensen zijn die een vergelijkbare trip hebben gemaakt (dan niet zozeer de steden maar het lower-budget/solo/camping/hostel gebeuren) en die nog tips hebben qua planning. Bijv: is de tijd in Yosemite niet te lang? Kan ik Highway 1 het beste rijden vanaf SF of kan het net zo goed vanaf Santa Cruz/Monterey? LA, is dat wel een stad om je 3 dagen te vermaken? De parken 'rondom' (want de afstand is nog aanzienlijk) Las Vegas, heb ik daar genoeg tijd voor genomen? En zo niet, welke van de 3 kan dan ik het beste skippen? Is Death Valley het waard om tussen de 28e en de 30e nog een auto te huren en daar een dag heen te gaan? En welke campings kan ik het beste terecht met een tentje, zowel in de parken als evt in de buurt van Highway 1? Ik weet dat de RV plaatsen al even van tevoren vol zitten, maar is dat met tentjesplaatsen ook zo?
Mocht ik nog iets bedenken dan zet ik dat er nog bij, maar alvast bedankt voor eventuele reacties!
Camiel