Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Rob.melvink: klein rondje Denver 2015
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Reis Rob.melvink: klein rondje Denver 2015
Ik wil volgend jaar een klein rondje Denver doen, denk max 12 dagen, want daarna vlieg in nog voor een dag of 3 naar Las Vegas en dan nog een ruime week naar Texas. Om de totale vakantie niet te lang te maken,wordt het dus ongeveer 12 dagen voor een rondje Denver.
Wat ik zeker wil zien is Devils tower en Yellowstone, en USA familie had het erover dat ik jenny lake moest bezoeken, maar wil graag de mening van ervarings deskundigen hier.
Moet ik ongeveer 4 dagen uittrekken om naar Yellowstone te gaan? Dit ivm nu al boeken van accomodatie in yellowstone.
Oja de reis zal beginnen ongeveer de eerste dag van het laagseizoen (vliegtickets) in 2015 dacht 24 aug 2015.
Graag tips, advies?
Waar overnachten, wat te bezoeken?
Wat ik zeker wil zien is Devils tower en Yellowstone, en USA familie had het erover dat ik jenny lake moest bezoeken, maar wil graag de mening van ervarings deskundigen hier.
Moet ik ongeveer 4 dagen uittrekken om naar Yellowstone te gaan? Dit ivm nu al boeken van accomodatie in yellowstone.
Oja de reis zal beginnen ongeveer de eerste dag van het laagseizoen (vliegtickets) in 2015 dacht 24 aug 2015.
Graag tips, advies?
Waar overnachten, wat te bezoeken?
Laatst gewijzigd door Rob.melvink op 10 aug 2014, 16:26, 2 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Rob.melvink: klein rondje Denver 2015
Wil je dat allemaal vanuit Denver doen? Waarom niet na Yellowstone etc naar Las Vegas rijden? Zeker als je ook naar Grand Teton gaat is dat veel handiger dan weer terug naar Denver rijden en dan naar LV vliegen.
Jenny Lake is mooi, maar van een andere orde dan Yellowstone. en er is wel meer te zien in Grand Teton.
Kijk voor Yellowstone en Grand Teton eens naar ons 2004-verslag (ook voor Devils Tower) en ons 2008-verslag.
Marianne
Jenny Lake is mooi, maar van een andere orde dan Yellowstone. en er is wel meer te zien in Grand Teton.
Kijk voor Yellowstone en Grand Teton eens naar ons 2004-verslag (ook voor Devils Tower) en ons 2008-verslag.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
De afstand Denver - Yellowstone is te ver voor één dag. Je dient dus voor de verplaatsing heen en terug al telkens twee dagen uit te trekken.
In Yellowstone (of directe omgeving) heb je toch minstens 3 overnachtingen ter plaatse nodig.
Verder zou het zonde zijn om Grand Teton links te laten liggen.
Naar mijn gevoel heb je dus minstens iets nodig zoals:
dag 1 Denver - ....
dag 2 ... - Yellowstone
dag 3 Yellowstone
dag 4 Yellowstone
dag 5 Yellowstone -Grand Teton
dag 6 Grand Teton
dag 7 Grand Teton - .....
dag 8 ... - Denver
Het lijkt mij evenwel zinloos om heen en terug Denver te rijden als je daarna naar Las Vegas gaat, dan ridjt je beter direct door naar Las Vegas. Dit is wel iets verder, maar dan heb je in ieder geval ook een andere route.
In Yellowstone (of directe omgeving) heb je toch minstens 3 overnachtingen ter plaatse nodig.
Verder zou het zonde zijn om Grand Teton links te laten liggen.
Naar mijn gevoel heb je dus minstens iets nodig zoals:
dag 1 Denver - ....
dag 2 ... - Yellowstone
dag 3 Yellowstone
dag 4 Yellowstone
dag 5 Yellowstone -Grand Teton
dag 6 Grand Teton
dag 7 Grand Teton - .....
dag 8 ... - Denver
Het lijkt mij evenwel zinloos om heen en terug Denver te rijden als je daarna naar Las Vegas gaat, dan ridjt je beter direct door naar Las Vegas. Dit is wel iets verder, maar dan heb je in ieder geval ook een andere route.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-ontdekker
Marian, ik doe juist een rondje Denver en niet denver vegas omdat ik anders $300 drop-off kosten heb.
Als ik alle tickets regel (ams denver-denver vegas, vegas houston enz enz..) heb ik geen bagage kosten omdat ze het als een aansluitende trip zien. Tenminste zo was het de laatste twee jaar. Ik wil niet alles vanuit denver doen maar starten in denver en dan na een paar dagen in yellowstone aankomen.
Oja vergeet nog te vermelden dat door myvegas de vegas trip erg goedkoop is, dus dat is de reden dat ik nog 3 dagen vegas mee pak.
Als ik alle tickets regel (ams denver-denver vegas, vegas houston enz enz..) heb ik geen bagage kosten omdat ze het als een aansluitende trip zien. Tenminste zo was het de laatste twee jaar. Ik wil niet alles vanuit denver doen maar starten in denver en dan na een paar dagen in yellowstone aankomen.
Oja vergeet nog te vermelden dat door myvegas de vegas trip erg goedkoop is, dus dat is de reden dat ik nog 3 dagen vegas mee pak.
-
- Amerika-expert
Ben je zeker van 300 $ drop off, ik dacht dat dit slechts 150 $ was tussen Denver en Vegas.
-
- Amerika-ontdekker
Marco, in ieder geval bij Alamo 300.
https://www.alamo.nl/pdf/Drop-off%20she ... a%20NL.pdf
https://www.alamo.nl/pdf/Drop-off%20she ... a%20NL.pdf
-
- Amerika-expert
Tja, inderdaad voor Alamo klopt dit. Raar toch soms. Phoenix is dan wel maar 150 en dat ligt ongeveer evenver weg.
Nu goed, je kan evengoed terug naar Denver natuurlijk.
Nu goed, je kan evengoed terug naar Denver natuurlijk.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
In welke periode wil je gaan? Als het niet te vroeg is zou je RMNP mee kunnen pakken, of bv via de Black Hills?
1) Denver - Custer
2) Custer
3) Custer
4) Custer - Sheridan
5) Sheridan - Yellowstone
6) Yellowstone
7) Yellowstone
8) Yellowstone
9) Yellowstone - Grand Teton NP
10) Grand Teton NP
11) Grand Teton - Casper
12) Casper - Denver
Ik vond Colter Bay / Lake Jackson overigens mooier dan Jenny Lake...
1) Denver - Custer
2) Custer
3) Custer
4) Custer - Sheridan
5) Sheridan - Yellowstone
6) Yellowstone
7) Yellowstone
8) Yellowstone
9) Yellowstone - Grand Teton NP
10) Grand Teton NP
11) Grand Teton - Casper
12) Casper - Denver
Ik vond Colter Bay / Lake Jackson overigens mooier dan Jenny Lake...
-
- Amerika-ontdekker
Dank voor je reactie psvwally, ik wil volgend jaar ongeveer op 25 augustus gaan.
In het eerste deel zou Custer een optie zijn, dan vertrek je steeds vanuit die plaats naar de bezienswaardigheden.
Maar later vanuit Yellowstone is het toch beter vanwege de grote dat je verplaatst van locatie om een groot deel van het park te zien?
En is Sheridan een overnachtingsplaats omdat de afstand Custer yelowstone flink is, of een reden omdat daar ook wat te bezichtigen is.
Het probleem met dit forum is dat er al zoveel informatie staat dat je gewoon niet meer weet wat je moet lezen en daaruit probeert te filteren wat nu wel of niet interessant is.
In het eerste deel zou Custer een optie zijn, dan vertrek je steeds vanuit die plaats naar de bezienswaardigheden.
Maar later vanuit Yellowstone is het toch beter vanwege de grote dat je verplaatst van locatie om een groot deel van het park te zien?
En is Sheridan een overnachtingsplaats omdat de afstand Custer yelowstone flink is, of een reden omdat daar ook wat te bezichtigen is.
Het probleem met dit forum is dat er al zoveel informatie staat dat je gewoon niet meer weet wat je moet lezen en daaruit probeert te filteren wat nu wel of niet interessant is.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is de vlucht van Denver naar Las Vegas goedkoper dan de drop off kosten? Als je een rondje doet kun je ook via de I70 terugrijden en bijvoorbeeld naar Colorado NM gaan. Zie daarvoor ons 2013-verslag.
South Dakota is ook erg mooi om te bezoeken. Wij deden dat zoals al gezegd in 2004, op weg naar Yellowstone.
In Yellowstone kun je kiezen voor een centrale locatie (Canyon Village) of voor meerdere locaties. Wij hebben de eerste keer in het park alles bezocht vanuit de Bridge Bay camping. Maar toen hadden we een volle week en was heen en weer rijden niet een probleem. In 2004 en 2008 hadden we twee verschillende accommodaties. Hou er wel rekening mee dat je ook bij verschillende locaties toch nog wel de nodige afstanden zult afleggen. Meestal heb je weinig keus, 4 nachten in dezelfde accommodatie zal lastig zijn om te reserveren denk ik, dus vaak is het ook een kwestie van reserveren wat er mogelijk is. Kijk alvast eens naar de mogelijkheden. En bekijk http://www.ontdek-amerika.nl voor de verschillende bezienswaardigheden in de parken.
Sheridan is puur als overnachtingsplaats. En wij hebben er lekker gegeten. Maar dat had je wellicht al gelezen.
Afhankelijk van wat je onderweg wilt doen zou je ook in een keer naar Cody kunnen rijden.
Er is inderdaad veel informatie hier; maar is dat een probleem? Gewoon kijken wat jou aanspreekt, probeer het te filteren. En eens een paar reisverslagen lezen is echt wel nuttig, dan zie je hoe alles in de praktijk gaat.
Marianne
South Dakota is ook erg mooi om te bezoeken. Wij deden dat zoals al gezegd in 2004, op weg naar Yellowstone.
In Yellowstone kun je kiezen voor een centrale locatie (Canyon Village) of voor meerdere locaties. Wij hebben de eerste keer in het park alles bezocht vanuit de Bridge Bay camping. Maar toen hadden we een volle week en was heen en weer rijden niet een probleem. In 2004 en 2008 hadden we twee verschillende accommodaties. Hou er wel rekening mee dat je ook bij verschillende locaties toch nog wel de nodige afstanden zult afleggen. Meestal heb je weinig keus, 4 nachten in dezelfde accommodatie zal lastig zijn om te reserveren denk ik, dus vaak is het ook een kwestie van reserveren wat er mogelijk is. Kijk alvast eens naar de mogelijkheden. En bekijk http://www.ontdek-amerika.nl voor de verschillende bezienswaardigheden in de parken.
Sheridan is puur als overnachtingsplaats. En wij hebben er lekker gegeten. Maar dat had je wellicht al gelezen.

Er is inderdaad veel informatie hier; maar is dat een probleem? Gewoon kijken wat jou aanspreekt, probeer het te filteren. En eens een paar reisverslagen lezen is echt wel nuttig, dan zie je hoe alles in de praktijk gaat.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Jup, je zou ook naar Cody kunnen rijden, maar dat is echt wel een flinke zit in je eentje. Onderweg naar Sheridan zou je Devils tower mee kunnen pakken.En is Sheridan een overnachtingsplaats omdat de afstand Custer yelowstone flink is, of een reden omdat daar ook wat te bezichtigen is.
Ik heb idd Custer aangegeven, maar persoonlijk denk ik dat een stadje als Hill City meer te bieden heeft dan Custer. Maargoed, dat is een keuze.
Yellowstone zou ik inderdaad verschillende overnachtingsplaatsen voor nemen, of je moet alle dagen Canyon kunnen boeken, dan maakt het denk ik weinig uit.
-
- Amerika-ontdekker
Marjan, als ik via skyscanner kijk, kost een vlucht Denver- Vegas enkele reis in die periode €47 pp, dus een stuk goedkoper dan de drop off costs.
Maar ik zou ook gratis kunnen vliegen met de airmiles van United die ik heb, maar dan moet ik weer bagagekosten betalen ivm binnenlandse vlucht.
Als ik alles in één keer boek heb ik die kosten niet, en zien ze het als een tussenlanding.
Ik heb net als alle andere reizen die ik gemaakt heb in USA al veel gelezen, en zeker van jouw reisverhalen Marjan.
Maar omdat ik een kleiner rondje doe dan de meeste, wil ik graag weten wat miss in jullie ogen het leukst, mooist is om te doen.
Ik weet wel het is allemaal persoonlijk, maar afgelopen juni, ben ik in death valley geweest, en oa route alabama hills, bristelcone pines enz enz gedaan en denk dat onze interesse aardig overeen komen, maar wat ik net al zei, de meeste rondjes zijn groter of eindigen op een andere plek, dus moet wat combineren.
Maar ik zou ook gratis kunnen vliegen met de airmiles van United die ik heb, maar dan moet ik weer bagagekosten betalen ivm binnenlandse vlucht.
Als ik alles in één keer boek heb ik die kosten niet, en zien ze het als een tussenlanding.
Ik heb net als alle andere reizen die ik gemaakt heb in USA al veel gelezen, en zeker van jouw reisverhalen Marjan.
Maar omdat ik een kleiner rondje doe dan de meeste, wil ik graag weten wat miss in jullie ogen het leukst, mooist is om te doen.
Ik weet wel het is allemaal persoonlijk, maar afgelopen juni, ben ik in death valley geweest, en oa route alabama hills, bristelcone pines enz enz gedaan en denk dat onze interesse aardig overeen komen, maar wat ik net al zei, de meeste rondjes zijn groter of eindigen op een andere plek, dus moet wat combineren.
-
- Amerika-ontdekker
Dit is het ongeveer:
1 Denver
2 Custer NP
3 Spearfish
4 Sheridan
5 Cody
6 Yellowstone
7 Yellowstone geboekt
8 Yellowstone geboekt
9 Grand Teton NP
10 Grand Teton NP
11 Laramie
12 Rocky Mnt - Estes Park
13 Denver, vliegen naar Vegas op maandag vaste datum, anders kom ik op zondag in vegas en hotels een stuk duurder
Twijfel sterk over dag 11 en 12
1 Denver
2 Custer NP
3 Spearfish
4 Sheridan
5 Cody
6 Yellowstone
7 Yellowstone geboekt
8 Yellowstone geboekt
9 Grand Teton NP
10 Grand Teton NP
11 Laramie
12 Rocky Mnt - Estes Park
13 Denver, vliegen naar Vegas op maandag vaste datum, anders kom ik op zondag in vegas en hotels een stuk duurder
Twijfel sterk over dag 11 en 12
-
- Amerika-expert
De zondagavond zijn de hotels al stukkengoedkoper, iedereen vertrekt immers. De echt dure dagen zijn vrijdag en zaterdag.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
De tijd die je nu uittrekt voor South Dakota is veel te kort!
Je zou daar minimum 1 dag extra moeten hebben.
Ook je tijd voor RMNP is veel te weinig.
Ik weet niet als je je overnachting in Yellowstone nog kan wijzigen, zo ja dan is dit misschien een idee:
1 ? - Denver
2 Denver - Lander of Riverton
3 Lander of Riverton - Cody
4 Cody - Yellowstone
5 Yellowstone
6 Yellowstone
7 Yellowstone - Grand Teton
8 Grand Teton
9 Grand Teton - Vernal
10 Vernal - Grand Lake
11 Grand Lake - via Trail Ridge Road - Estes Park
12 Estes Park - Denver
13 Denver - NY
Groetjes,
Ingrid
Je zou daar minimum 1 dag extra moeten hebben.
Ook je tijd voor RMNP is veel te weinig.
Ik weet niet als je je overnachting in Yellowstone nog kan wijzigen, zo ja dan is dit misschien een idee:
1 ? - Denver
2 Denver - Lander of Riverton
3 Lander of Riverton - Cody
4 Cody - Yellowstone
5 Yellowstone
6 Yellowstone
7 Yellowstone - Grand Teton
8 Grand Teton
9 Grand Teton - Vernal
10 Vernal - Grand Lake
11 Grand Lake - via Trail Ridge Road - Estes Park
12 Estes Park - Denver
13 Denver - NY
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
- Amerika-ontdekker
Marco, je hebt helemaal gelijk. Ik ging er eigenlijk vanuit dat het zater en zondag was, maar weekend is vrijdag en zaterdag.
-
- Amerika-ontdekker
Zo een beetje aangepast, dit zou het moeten worden. Tijd Custer langer en sla Estes maar over, voor een volgende keer:
Denver-Cheyenne, Vliegen naar Denver
Cheyenne-Custer
Custer NP
Custer -Spearfish
Spearfish-Sheridan
Sheridan-Cody
Cody- Gardiner Yellowstone
Gardiner- West Yellowstone
West Yellowstone-Old Faithfull
Old Faithful-Grand Teton NP
Grand Teton NP-casper
casper-Denver
Denver-vegas, Vliegen naar Las Vegas
Denver-Cheyenne, Vliegen naar Denver
Cheyenne-Custer
Custer NP
Custer -Spearfish
Spearfish-Sheridan
Sheridan-Cody
Cody- Gardiner Yellowstone
Gardiner- West Yellowstone
West Yellowstone-Old Faithfull
Old Faithful-Grand Teton NP
Grand Teton NP-casper
casper-Denver
Denver-vegas, Vliegen naar Las Vegas
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo is het prima, maar die rit naar Cheyenne na aankomst lijkt me wat optimistisch. Dat zou ik ter plekke bekijken. Als je de volgende dag vroeg vertrekt kun je Custer ook in 1 dag doen.
Misschien Sheridan overslaan en een dag Yellowstone toevoegen? Als je uit Spearfish vertrekt is dat goed te doen.
Marianne
Misschien Sheridan overslaan en een dag Yellowstone toevoegen? Als je uit Spearfish vertrekt is dat goed te doen.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 6532 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-