Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Wendy1001: 19 dagen rondreis steden en nationale parken

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Wendy1001: 19 dagen rondreis steden en nationale parken

Bericht door Martin & Marianne »

Voor het beste tijdstip voor Antelope Canyon moet je onderscheid maken tussen de Upper en de Lower. De Upper is het mooiste rond de middag (in verband met de light beams), de Lower in de ochtend - als de zon er in valt heb je te sterke contrasten wat vooral lastig is met het maken van foto's.
Als ik aangeef 2 personen krijg ik ook kamers voor 4 personen. Maar voor de prijs die je ziet mogen er dacht ik maar 2 slapen, of niet? Ik kan die kamer dan niet aanklikken om te boeken voor 4 of wel?
Dat is een kwestie van uitproberen.
Als ik aangeef 4 personen krijg ik ook kamers met 2 personen. Dan moet ik dus goed opletten dat ik er dan twee moet boeken. Ik vind dit allemaal nog onduidelijk.
De prijzen van accommodatie gaat per kamer. Soms betaal je iets extra voor de 3e en 4e persoon, maar vaak niet. Wil je goedkoop in de parken overnachten dan zou je daar inderdaad een kamer met 2 queens of 2 doubles kunnen nemen. Voor zover ik weet betaal je in de parken niet extra voor meer dan 2 personen. Maar dat kun je makkelijk checken natuurlijk. Ik vind het prettig om kamers rechtstreeks bij de accommodatie zelf te boeken, dan krijg je ook de keuze voor het aantal en soort bedden. Ik vind de verschillende boekingssites hierin erg onduidelijk terwijl het eigenlijk heel simpel is. Jij bepaalt of jullie in 1 kamer willen slapen of niet. Vrijwel alle motels/lodges hebben kamers die geschikt zijn voor 4 personen, en daarnaast hebben ze ook kamers met 1 King bed.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Voor Bryce vind ik het niet echt een toegevoegde waarde hebben om alle viewpoints te doen. Je hebt voldoende aan de viewpoints in het amfitheater, met nog een wandeling naar beneden.
Ben ik het niet helemaal mee eens, rainbow- en yovimpa point zijn zeker ook de moeite en zo zijn er onderweg nog wel meer, dat je ze niet allemaal doet ok, dat ben ik wel met je eens.
En hoelang heb je nodig in bryce canyon als je daar tot het eind wil rijden en dan terug alle viewpoints wil stoppen en 1 wandeling wil doen van 1-2 uur?
In mijn schema zorgde ik namelijk dat we 's avonds daar zouden zijn, zodat we 's morgens meteen konden beginnen. 's avonds dan wel alvast richting zion.
Niet 's avonds gaan rijden. Er loopt daar veel wildlife rond en 's avonds is het pikkedonker. Er zijn daar ook geen reflectoren ed. op of langs de weg. En het is sowieso het mooiste om toch de omgeving te zien waar je rijd.
Als je dag 6 in de middag bij MV aankomt heb je tijd zat. Dan de volgende ochtend optijd naar Page en je hebt ruim de tijd voor antelope canyon, horseshoe bend en lake powell. Idd lower antelope canyon doen, neemt wrs met wachten een kleine 1,5 á 2 uur in beslag, waarvan een uur in de canyon. Horseshoe bend zal iets meer als een uur zijn met het op en neer lopen, dan blijft er voldoende tijd over voor de dam en wat uitzichtpunten over lake powell.
De volgende morgen optijd naar Bryce en je hebt ook daar nog bijna de hele dag, wat voldoende is. De dag erna naar Zion.
Voor Zion staat dus zeg maar 1,5 dag. Dat is een echt wandelpark en daar ben je verplicht gebruik te maken van de shuttlebus. The narrows en angels landing zijn geen wandelingen van een uurtje, maar van uren. Kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl wat je allemaal in de parken kunt doen, want ook als je van Bryce afkomt voor de tunnel heb je al mooie plekjes.

LA is huge en je moet dit niet zien als een stad zoals je dat hier in Nederland of België kent. Het zijn allemaal aan elkaar gebouwde losse steden met verkeersaders die nogal snel dichtslibben. Alle highlights van deze gebieden liggen dus verspreid over een enorm gebied. Van Pershing square (goede plek om je auto neer te zetten voor downtown LA) naar de Santa Monica pier is bv al zo'n 25 kilometer. San Diego en San Francisco en in zekere zin ook Las Vegas zijn veel compactere steden. De walk of fame is leuk voor misschien 20 min om je sterren te zoeken, maar dan heb je het wel gezien. Wel leuk is evt een startour te nemen om door Hollywood, Beverly Hills en Bel air te rijden om wat bekende filmplekken en huizen van sterren te bekijken. Dit, met vaak een stop op rodeo drive, kost zo'n 2uur.
Vergeet ook Griffith Observatory of Getty Center niet vanwaar je een mooi uitzicht op de stad hebt. Ook downtown is er voldoende te doen. 'S avonds evt wat eten op sunset boulevard, alleen in het donker in LA wel wat meer opletten dat je nIet overal zomaar rond gaat lopen. In San Francisco geldt dat overigens ook voor bv. tenderloin en in Las Vegas een beetje op het lege deel van de strip tussen het Encore en Stratosphere tower, al loopt er wel beveiliging rond.
Wendy1001
Amerika-ontdekker

Bericht door Wendy1001 »

* In zion kijk ik vooral steeds naar het deel met canyon overlook, the narrows en angel's landing (zion canyon). Laatste twee weet ik dat heel lang zijn, wordt kiezen of heel vroeg starten afhankelijk van onze fitheid.
Als we een extra dag in zion nemen, zou je dan ook zeker het andere gedeelte / west in moeten gaan? (Emerald Pools / kolob?)
Of is voor een 1e keer amerika zion canyon voornamer?

* Als we vanaf GC in de middag naar MV gaan en daar de self drive willen doen door de vallei, waar kunnen we dan het best overnachten. Bluff? Of hoeven we zover niet te komen? Goulding? Ik kan op google maps niet exact vinden welk deel van dit gebied je zou moeten hebben voor de highlights. Het tribal gebied is heel groot natuurlijk.

* 's avond / in het donker niet rijden, betekent dit dan na acht uur eigenlijk niet meer gaan rijden, maar op je bestemming zijn?

* iemand ervaring met Thunderbird Lodge en kachina lodge in GC? Ik heb daar wel aantrekkelijke kamers gezien. Lees hier op het forum heel vaak bright angel lodge, maswik en yavapoi. Als we er nu toch vroeg bij zijn, wil ik het liefst ook dicht bij de canyon. Wij kiezen waarschijnlijk voor de hele lange rit van LA naar GC. Is het dan wel haalbaar om de overnachting in het park te doen? We kunnen er dan 's morgen wel vroeg bij zijn (zonsopgang wie dat wil). Of is Tusayan dan beter?
Overigens lijken op dit moment de prijzen in tusayan hoger te liggen dan in GC zelf.

* boeken kamers: inmiddels ben ik al iets wijzer geworden. Zie nu soms een prijs van een 4-pers.kamer voor 2 pers. waar dan 10/15 dollar bijkomt per extra persoon.
Wat me verder opvalt: soms is er een kamer met 1 king-bed voor dezelfde prijs als een kamer met 2 queenbedden. Kan ik deze laatste dan ook boeken voor 2 personen en dat ieder een eigen bed heeft? Of betaal je dan toeslag? Ik lees dat als er kinderen bijkomen dat je dan gratis gebruik mag maken van de bedden die er toch staan. Als er volwassenen bijkomen betaal je de genoemde toeslag. Moet ik het dan zo opvatten dat je dus ook toeslag betaalt als je maar met 2 bent maar wel gebruik maakt van beide bedden?
Ik ga met mijn ouders (53/59) en mijn broer (27). Ik ben 29. We willen het liefst twee kamers zodat je ook twee badkamers hebt. Op dure locaties wel prima om met 4 op een kamer te slapen als dit de kosten kan drukken. Het is ook geen probleem om met mijn broer in 1 bed te liggen, maar als er geen of nauwelijks prijsverschil is tussen 1 king- of queen-bed of 2-queenbedden en je kunt beide bedden gebruiken, dan zie ik niet in waarom we daar niet voor zouden kiezen.

* Geven jullie de voorkeur aan lower of upper antelope canyon als je mag kiezen zonder ergens rekening mee te hoeven houden? Of is dat heel persoonlijk?
Upper zou ik denk ik alleen doen als we geen MV doen, zodat er iets meer tijd is. In het huidige schema is de tijd beperkt en een reservering ligt natuurlijk wel vast! Hoe lang zou je met upper kwijt zijn?
Wendy1001
Amerika-ontdekker

Bericht door Wendy1001 »

O ja, zijn de trails in de parken duidelijk aangegeven met bordjes? Met name bij splitsingen enzo? En staan er ook richtlijnen voor tijden op?
(zoals in oostenrijk en andere europese landen)

Bedankt weer voor al jullie reacties. We hebben daar echt heel veel aan.
Ik had wel al heel veel op ontdek-amerika en wandeling-usa (van marianne?) gekeken (en nu ook hier op alles amerika) wat er overal te zien en te doen is, maar bij jullie kan ik ook tips krijgen hoe dit het best past in het reisschema. Jullie hebben veel ervaring in hoeveel tijd het op zijn minst in beslag neemt.
Zo'n beschrijving van PSVwally over MV, Page, Bryce, Zion is dan heel fijn. Bedankt allemaal.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je met z'n tweeën een kamer neemt met 2 queens of 2 doubles betaal je normaal gesproken niet meer dan voor een kamer met een King-bed. Je kunt het toch zelf zien als je een boeking maakt? Een toeslag geldt alleen voor een 3e of 4e persoon.
Ik ben in 2011 met mijn zus op vakantie geweest en toen hebben we ook vrijwel overal 2 bedden genomen.

Wij hebben ooit eens in de Thunderbird Lodge overnacht, heel netjes en aan de rim. Je hebt vrijwel nergens uitzicht op de Canyon, dus dat is op zich geen rden om een hotel aan de rim te nemen. De Bright angel Lodge, Maswik Lodge en Yavapai Lodge zijn groter en goedkoper dus die zie je vaker genoemd worden. De Bright Angel Lodge ligt aan de rim, dus ook prima wat ligging betreft.

Ik zou bij MV in het park overnachten, waarom helemaal naar Bluff? Je gaat daarna toch naar Page?

Wat het rijden in het donker betreft: het is op sommige plekken niet prettig omdat het echt heel donker kan zijn en je veel wild kan tegenkomen. Maar het is vooral jammer om de omgeving niet te kunnen zien. Wij zoeken het meestal zo uit dat we nog bij daglicht ergens aankomen en gaan dan eten of nog een rangeractiviteit bijwonen in een park.

Trails staan meestal goed aangegeven of spreken voor zichzelf. Zie ook mijn wandelsite voor foto's en omschrijvingen. En natuurlijk de NPS-sites. Op de bordjes staan geen tijden.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Vanaf de 163 loopt een kaarsrechte eg richting Monument Valley en "The View" hotel. Daarachter bevindt zich de self-drive, deze strat links van het hotel als je komt aangereden. Aan de overkant van de 163 ligt Gouldings.

Zoals al aangegeven, meestal betaal je voor de kamer. Of deze bestaat uit 2 queens of 1 king maakt vaak geen verschil. Meestal zijn er toeslagen voor een 3de of 4de persoon op de kamer, soms ook niet (hangt ook af van het feit of er ontbijt inbegrepen is of niet). Houdt er wel rekening mee dat een Queen bed natuurlijk smaller is dan een King Bed. Als er twee bedden staan, ongeacht of je dan alleen, met twee of met meer bent kan je die beide gebruiken.

Lower Antelope Canyon is het interessantste, vooral op het middaguur en is ook veel rustiger. Het vereist evenwel iets meer klouterwerk en trappen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Gouldings is wel een stuk goedkoper dan the view maar is vaak snel vol. The View is prachtig, maar daar betaal je ook voor. Vlak erlangs ligt de ingang vd self drive. Je moet op de kaarsrechte weg die MarcoOpstal noemde ook een soort entree fee voor het navajo-land betalen. Als deze 2 hotels niet boekbaar zijn zou ik eerst kijken voor een hotel in Mexican Hat en dan in Kayenta. Bluff ligt 80km de verkeerde kant op, lijkt me niet dat je daar heen moet. Zoek bv in google maps op the view hotel, monument valley of oljato-monument valley, arizona. Het ligt precies op de staatsgrens. Hetzelfde geldt overigens voor Yosemite. Zoek op Curry Village ivp yosemite national park.

Ook bij Antelope Canyon zit een Navajo fee in de ticketprijs. Let overigens wel op als het geregend heeft of in de buurt erg regent, vorige week was antelope canyon ook niet elke dag open.

Met 1,5 dag Zion zou ik gewoon vanaf Springdale de bus pakken en dan wat wandelingen doen en evt het park doorrijden (je mag de weg die door het park loopt wel rijden) en na de tunnel nog wat rondkijken, dat is een compleet andere wereld. Het stuk Zion bij Kolob Canyon ga je wrs geen tijd voor hebben.

Bij veel wandelingen in de parken staan inderdaad bordjes. In sommige gevallen staat er een wandeltijd bij. Ik heb alleen wel het idee dat de tijden die erop staan niet helemaal accuraat zijn, maar het geeft een redelijke indicatie. Maar meestal staat er alleen een mijlindicatie bij.
Wendy1001
Amerika-ontdekker

Bericht door Wendy1001 »

Dit moet de reis worden.
1e keer amerika, we hebben er al veel zin in.

24-7 ams - san diego
25-7 san diego
26-7 san diego - la
27-7 la
28-7 la - GC
29-7 GC
30-7 GC - MV
31-7 MV - page
1-8 page - bryce
2-8 bryce - zion
3-8 zion
4-8 zion - lv
5-8 lv
6-8 lv - death valley - lone pine
7-8 lone pine - yosemite village
8-8 yosemite village
9-8 yosemite village - modesto
10-8 modesto - SF
11-8 SF
12-8 SF - ams
13-8 thuis

We overnachten in de yavapai lodge, the view hotel, yosemite lodge at the falls, best western ruby's inn en quality inn at zion park. Veel locaties in of vlak voor de parken.

We willen wel enkele wandelingen doen. Bijvoorbeeld stukje south kaibab trail, Queens garden en navajo trail, canyon overlook, the narrows, taft point en sentinel dome.

Zonsopgang in MV, GC en bryce. Wat zijn dan in de laatste twee gevallen de mooie locaties / uitzichtpunten?
Iemand tips?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Leuke route. Ik begrijp alleen modesto niet helemaal of is het dat je die hele dag nog in Yosemite wilt doorbrengen? Ik denk dat ik niet veel meer tips heb dan die ik hier al gegeven heb. Fijne reis zou ik zeggen :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bij Bryce is sunrise point (!) mooi voor een zonsopkomst, maar je kunt ook naar sunset point (veel rustiger bij zonsopkomst, zie ook ons 2013-verslag).
Voor de GC maakt het niet zoveel uit. Wij liepen de South Kaibab Trail bij zonsopkomst, dat was prachtig.

Marianne
Wendy1001
Amerika-ontdekker

Bericht door Wendy1001 »

Op 6 augustus bezoeken we death valley.
We vertrekken 's morgens vanuit las vegas en overnachten in lone pine.
Wat raden jullie aan om zeker te zien in death valley? Wat is haalbaar?
Zabriskie point, dante's view, badwater?

Oftewel: welke route van LV naar lone pine is logisch, haalbaar en bevat een paar mooie punten om een indruk van DV te krijgen?

Groetjes Wendy
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In principe is het allemaal makkelijk te doen hoor.
Als je Dantes view wilt doen zou ik via Pahrump rijden en dan via de bell vista/stateline road (even opzoeken) naar het Amargosa hotel en dan via de 190 het park in. Je komt dan eerst voorbij afslag naar Dantes View, nadat je daar geweest bent terug naar de 190 , linksaf dan kom je bij Zabriskies point. Dan linksaf badwater road op. Na een half uur rijden kom je dan bij Badwater Basin. Dan kun je terugrijden en onderweg de artist drive pakken alvorens je naar Furnace Creek gaat. Dan richting Stovepipe Wells. Daar even de Mesquoite sand dunes meepakken. Dan doorrijden het park uit, evt nog even stoppen bij father crowley point. Je hebt dan normaal gesproken ook nog wel wat tijd om in Lone Pine even wat te bekijken, of een stuk richting de Sierra Nevada te rijden naar de Alabama hills.
Wendy1001
Amerika-ontdekker

Bericht door Wendy1001 »

Vanuit LA hebben we 28 juli een heel erg lange rit voor de boeg naar GC.
Google Maps geeft twee verschillende routes.
7,5 uur onder Mojave national preserve langs.
8,0 uur onder Joshua tree NP langs.
Er zal niet veel tijd zijn om nog dingen onderweg te bezichtigen.
Kiezen jullie dan dus voor de kortste, dus 1e optie?
Of is de andere route mooier ofzo en het half uurtje meer wel waard?
(Eerder was er dacht ik ook nog een 3e route, ik denk net boven Joshua tree NP langs)

Groetjes Wendy
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Waar rij je precies heen die dag? Naar Tusayan/Grand Canyon NP of naar Williams/Flagstaff?

Dat scheelt namelijk nogal. Je zou een stop kunnen maken bij Barstow Calico Ghost Town, wel een beetje een tourist trap, maar ook wel leuk.
Je kan er ook voor kiezen om vanaf Needles een stuk route66 te rijden naar Williams (Needles - Oatman - Kingman - Hackberry - Seligman). Kost je zonder stoptijd een uur meer rijden, maar dan kun je zeggen dat je route66 een deel hebt gedaan.

Ik zou verder als je naar Grand Canyon NP rijdt gewoon de snelste weg pakken en 's avonds aan de rim van zonsondergang genieten.
Wendy1001
Amerika-ontdekker

Bericht door Wendy1001 »

In LA hebben we een hotel aan de Hollywood boulevard.
In GC slapen we in de yavapai lodge.
Kun je vanaf daar in een aantal minuten naar de rim lopen om ook een mooie zonsondergang te hebben?
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Nee dat is volgens mij net te ver, maar er stopt wel een shuttle bus vlakbij.
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer