Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Kloosgoesusa: met pubers door West USA
-
- Amerika-ontdekker
Reis Kloosgoesusa: met pubers door West USA
In juli/augustus 2015 willen we 4 weken met ons gezin (3 kinderen, 16-15-11) een rondreis van 4 weken maken door west USA; de laatste week gaan we acclimatiseren op Curaçao, hier hebben we speciale herinneringen. Wij hebben in '96 een vergelijkbare reis gemaakt, toen we nog met ons 2en waren.
Graag wil ik feedback op onderstaand reisschema (opgesteld in overleg met reisbureau). De route van Sedona via Palm Springs naar San Diego spreekt ons minder aan. Alternatief?
We proberen natuur en steden af te wisselen, als ook kamperen (ingerichte tent of lodge) met hotel/appartement.
Tot slot dub ik nog tussen zelf regelen of RB alles laten boeken...
12 juli Aankomst San Francisco (3n)
Yosemite (3n) (tent in het park?)
Mammoth (1n) (Juniper Spring Lodge?)
Death Valley (1 n)
Las Vegas (2n)
Bryce (2n) (kamperen? Waar? Panguitch KOA niet hele goede reviews)
Grand Canyon (2n) (kamperen? waar? Williams?)
Sedona (1n)
Palm Springs (1n?) (bedoeld als tussenstop naar SD, we willen hier geen natuurpark bezoeken)
San Diego (2 n) (San Diego Metro KOA?)
Los Angeles (3 n) Het liefst zouden we hier aan Redondo Beach zitten, betaalbare tips?
Van hieruit vliegen we op 1/8 naar Curaçao.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Anita
Graag wil ik feedback op onderstaand reisschema (opgesteld in overleg met reisbureau). De route van Sedona via Palm Springs naar San Diego spreekt ons minder aan. Alternatief?
We proberen natuur en steden af te wisselen, als ook kamperen (ingerichte tent of lodge) met hotel/appartement.
Tot slot dub ik nog tussen zelf regelen of RB alles laten boeken...
12 juli Aankomst San Francisco (3n)
Yosemite (3n) (tent in het park?)
Mammoth (1n) (Juniper Spring Lodge?)
Death Valley (1 n)
Las Vegas (2n)
Bryce (2n) (kamperen? Waar? Panguitch KOA niet hele goede reviews)
Grand Canyon (2n) (kamperen? waar? Williams?)
Sedona (1n)
Palm Springs (1n?) (bedoeld als tussenstop naar SD, we willen hier geen natuurpark bezoeken)
San Diego (2 n) (San Diego Metro KOA?)
Los Angeles (3 n) Het liefst zouden we hier aan Redondo Beach zitten, betaalbare tips?
Van hieruit vliegen we op 1/8 naar Curaçao.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Anita
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Met pubers door West USA
Zion en Page ontbreken in je route en zijn eigenlijk wel must-see
Sedona en San Diego zou ik laten wegvallen.
Dus in een van-naar schema:
12 juli Aankomst San Francisco
13 juli SF
14 juli SF
15 juli SF - Yosemite
16 juli Yosemite
17 juli Yosemite
18 juli Yosemite - Mammoth Lakes
19 juli Mammoth Lakes - Death Valley
20 juli DV - Las Vegas
21 juli LV
22 juli LV - Zion
23 juli Zion
24 juli Zion - Bryce
25 juli Bryce - Page
26 juli Page - Grand Canyon
27 juli Grand Canyon
28 juli GC - Twentynine Palms (Joshua Tree NP)
29 juli 29Palms - LA
30 juli LA
31 juli LA
01 aug LA-Curaçao
Groetjes,
Ingrid
Sedona en San Diego zou ik laten wegvallen.
Dus in een van-naar schema:
13 juli SF
14 juli SF
15 juli SF - Yosemite
16 juli Yosemite
17 juli Yosemite
20 juli DV - Las Vegas
21 juli LV
22 juli LV - Zion
23 juli Zion
24 juli Zion - Bryce
25 juli Bryce - Page
26 juli Page - Grand Canyon
27 juli Grand Canyon
28 juli GC - Twentynine Palms (Joshua Tree NP)
29 juli 29Palms - LA
30 juli LA
31 juli LA
01 aug LA-Curaçao
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Met pubers door West USA
Ik zou ook de route van Ingrid nemen, Zion is een aanrader, zeker met kinderen.
Willen jullie niet zelf een tent aanschaffen? Het is best lastig om ingerichte tenten te vinden op redelijke afstand van de parken. Ik zou niet naar de KOA in Panguitch gaan, waarom niet een cabin bij Ruby's? Wij zaten daar in 2002, zie daarvoor ons reisverslag. Veel goedkoper is een camping in het park. Voor de KOA-cabins zul je zelf beddengoed mee moeten nemen, je kunt dan ook gemakkelijk nog een tent aanschaffen.
Zonder eigen tent zou je voor de GC inderdaad in Williams kunnen overnachten, maar je zit dan wel ver van het park. Accommodatie in het park hoeft niet heel duur te zijn; je zou kunnen denken aan twee kamers in de Bright Angel Lodge.
Marianne
Willen jullie niet zelf een tent aanschaffen? Het is best lastig om ingerichte tenten te vinden op redelijke afstand van de parken. Ik zou niet naar de KOA in Panguitch gaan, waarom niet een cabin bij Ruby's? Wij zaten daar in 2002, zie daarvoor ons reisverslag. Veel goedkoper is een camping in het park. Voor de KOA-cabins zul je zelf beddengoed mee moeten nemen, je kunt dan ook gemakkelijk nog een tent aanschaffen.
Zonder eigen tent zou je voor de GC inderdaad in Williams kunnen overnachten, maar je zit dan wel ver van het park. Accommodatie in het park hoeft niet heel duur te zijn; je zou kunnen denken aan twee kamers in de Bright Angel Lodge.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 18 sep 2014, 10:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Reis Kloosgoesusa: met pubers door West USA
Je kan in twee dagen een mooie route nemen van Sedona naar San Diego:
1. Sedona-Jerome-Prescott-Wickenburg-Blythe
2. Blythe, Imperial Sanddunes-El Centro-san Diego.
1. Sedona-Jerome-Prescott-Wickenburg-Blythe
2. Blythe, Imperial Sanddunes-El Centro-san Diego.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Als je bij jullie eigen route blijft, zou je bovenstaande optie van Yeehaw kunnen nemen.
Ik zou ook een voorstander zijn van Page en Zion N.P. in de route i.p.v Sedona en San Diego, zoals Ingrid14 voorstelt. Om het stuk van de Grand Canyon naar de kust te vermijden zou je in Phoenix kunnen beginnen en in Los Angeles eindigen. Je mist dan Joshua Tree maar krijgt daarvoor de kustweg tussen San Francisco en Los Angeles terug (zie daarvoor http://www.allesamerika.com/california-highway-1.html).
De route zou dan zoiets kunnen worden:
12-7 Naar Phoenix
13-7 Phoenix Grand Canyon
14-7 Grand Canyon Page
15-7 Page Bryce
16-7 Bryce Zion
17-7 Zion Zion
18-7 Zion Las Vegas
19-7 Las Vegas Las Vegas
20-7 Las Vegas Death Valley
21-7 Death Valley Mammoth Lakes
22-7 Mammoth Lakes Yosemite
23-7 Yosemite Yosemite
24-7 Yosemite Yosemite
25-7 Yosemite San Francisco
26-7 San Francisco San Francisco
27-7 San Francisco Monterey
28-7 Monterey Pismo Beach
29-7 Pismo Beach Los Angeles
30-7 Los Angeles Los Angeles
31-7 Los Angeles Los Angeles
1-8 Los Angeles Curacao
Ik zou zelf tussen Grand Canyon en Page nog Monument Valley inpassen. Dan moet je echter ergens anders een overnachting schrappen (of een extra dag vakantie plannen
)
Wat de keuze tussen reisbureau of zelf regelen betreft: Ik kies altijd voor zelf regelen. Dat is, zeker m.b.v. dit forum, een fluitje van een cent, het is beslist niet duurder maar eerder goedkoper, je kunt zelf de hotels kiezen die je wilt en die meestal tot kort voor aankomst zonder kosten zijn te annuleren. Bovendien geeft zelf regelen al een hoop plezier vooraf. Let vooral op de ligging van de hotels, als je met een reisbureau in zee gaat. Zij doen vaak zaken met hotels op grote afstand van de natuurparken, waardoor je uren kwijt bent aan op en neer rijden. En dat kost niet alleen tijd maar ook geld.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Ik zou ook een voorstander zijn van Page en Zion N.P. in de route i.p.v Sedona en San Diego, zoals Ingrid14 voorstelt. Om het stuk van de Grand Canyon naar de kust te vermijden zou je in Phoenix kunnen beginnen en in Los Angeles eindigen. Je mist dan Joshua Tree maar krijgt daarvoor de kustweg tussen San Francisco en Los Angeles terug (zie daarvoor http://www.allesamerika.com/california-highway-1.html).
De route zou dan zoiets kunnen worden:
12-7 Naar Phoenix
13-7 Phoenix Grand Canyon
14-7 Grand Canyon Page
15-7 Page Bryce
16-7 Bryce Zion
17-7 Zion Zion
18-7 Zion Las Vegas
19-7 Las Vegas Las Vegas
20-7 Las Vegas Death Valley
21-7 Death Valley Mammoth Lakes
22-7 Mammoth Lakes Yosemite
23-7 Yosemite Yosemite
24-7 Yosemite Yosemite
25-7 Yosemite San Francisco
26-7 San Francisco San Francisco
27-7 San Francisco Monterey
28-7 Monterey Pismo Beach
29-7 Pismo Beach Los Angeles
30-7 Los Angeles Los Angeles
31-7 Los Angeles Los Angeles
1-8 Los Angeles Curacao
Ik zou zelf tussen Grand Canyon en Page nog Monument Valley inpassen. Dan moet je echter ergens anders een overnachting schrappen (of een extra dag vakantie plannen

Wat de keuze tussen reisbureau of zelf regelen betreft: Ik kies altijd voor zelf regelen. Dat is, zeker m.b.v. dit forum, een fluitje van een cent, het is beslist niet duurder maar eerder goedkoper, je kunt zelf de hotels kiezen die je wilt en die meestal tot kort voor aankomst zonder kosten zijn te annuleren. Bovendien geeft zelf regelen al een hoop plezier vooraf. Let vooral op de ligging van de hotels, als je met een reisbureau in zee gaat. Zij doen vaak zaken met hotels op grote afstand van de natuurparken, waardoor je uren kwijt bent aan op en neer rijden. En dat kost niet alleen tijd maar ook geld.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-ontdekker
Dank voor jullie reacties.
Overwegingen
Het valt me op dat jullie 3 nachten Yosemite opnemen ipv 2, is dat bewust?
Wij hebben destijds wel Zion bezocht en deze in de aaneenschakelingen van prachtige parken laten vervallen om "park-en natuurschoon-moeheid" bij de kinderen te voorkomen. Page staat wel op ons wensenlijstje, maar we wilden eigenlijk ook tijd hebben voor Bryce (vonden we eerder wat te weinig tijd). Ik zou Page dus graag invoegen in het schema, in Sedona wilden we op Jeepsafari (maar dat kan evt ergens anders ook?). Bezoek Joshua Tree laten we ook vervallen.
Zelf regelen, die uitdaging neem ik bij deze aan. Hebben jullie nog tips voor het boeken van de vluchten? Het liefst vliegen we KLM ivm met de lengte van mijn man (+2m). We zullen een binnenlandse vlucht nodig hebben van LAX>curaçao.
@Ingrid, @old faithful: is 1 nacht Bryce, 1 nacht Page en evt 1 nacht Monument Valley genoeg om ook echt een goede indruk te krijgen van deze plaatsen, maw vliegen we dan niet alleen langs de uitzichtpunten? De extra nacht moet dan uit de 3 bij Yosemite komen of LAX? Ingrid, Wat maakt dat je SD skipt? Wij dachten juist dat dit leuk zou zijn voor de kinderen?
@Marianne Bright Angel Lodge is prima alternatief idd, maar kamers lijken niet geschikt voor 5 personen? No additional person allowed. Tent aanschaffen...dat idee moet ik erg aan wennen (betekent ook 5 matjes en overige uitrusting).
@Yeehaw: bedankt voor de route, die nemen we in overweging. Dan dus overnachten in Blythe.
Hgr
Anita
Overwegingen
Het valt me op dat jullie 3 nachten Yosemite opnemen ipv 2, is dat bewust?
Wij hebben destijds wel Zion bezocht en deze in de aaneenschakelingen van prachtige parken laten vervallen om "park-en natuurschoon-moeheid" bij de kinderen te voorkomen. Page staat wel op ons wensenlijstje, maar we wilden eigenlijk ook tijd hebben voor Bryce (vonden we eerder wat te weinig tijd). Ik zou Page dus graag invoegen in het schema, in Sedona wilden we op Jeepsafari (maar dat kan evt ergens anders ook?). Bezoek Joshua Tree laten we ook vervallen.
Zelf regelen, die uitdaging neem ik bij deze aan. Hebben jullie nog tips voor het boeken van de vluchten? Het liefst vliegen we KLM ivm met de lengte van mijn man (+2m). We zullen een binnenlandse vlucht nodig hebben van LAX>curaçao.
@Ingrid, @old faithful: is 1 nacht Bryce, 1 nacht Page en evt 1 nacht Monument Valley genoeg om ook echt een goede indruk te krijgen van deze plaatsen, maw vliegen we dan niet alleen langs de uitzichtpunten? De extra nacht moet dan uit de 3 bij Yosemite komen of LAX? Ingrid, Wat maakt dat je SD skipt? Wij dachten juist dat dit leuk zou zijn voor de kinderen?
@Marianne Bright Angel Lodge is prima alternatief idd, maar kamers lijken niet geschikt voor 5 personen? No additional person allowed. Tent aanschaffen...dat idee moet ik erg aan wennen (betekent ook 5 matjes en overige uitrusting).
@Yeehaw: bedankt voor de route, die nemen we in overweging. Dan dus overnachten in Blythe.
Hgr
Anita
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Je hebt al heel veel tips gekregen. Van mij ook een: ik ben erg enthousiast over REdondo, en dan specifiek dit huisje. Dicht bij het strand, relaxt en Wifi. Wat willen je pubers nog meer. Is iets verder rijden, maar zeker de moeite waard.
ALs je ons verslag leest, zie je dat wij ook kozen voor in totaal 3 nachten in en rondom Yosemite. 1 dag voor een mooie wandeling, 1 om met spierpijn de sequoia's van Mariposa Grove te kijken. Of, had ook gekund, een korte wandeling elders. Het geeft je net iets meer tijd om van het park te genieten.
San Diego hebben wij ook niet bezocht. Ik weet niet precies wat je daar voor de kinderen wilde doen, maar we hebben de plekken die we bezocht hebben in San Francisco (Height) en LA (veel grafitti) al aangepast aan wat onze pubers aansprak.
ALs je ons verslag leest, zie je dat wij ook kozen voor in totaal 3 nachten in en rondom Yosemite. 1 dag voor een mooie wandeling, 1 om met spierpijn de sequoia's van Mariposa Grove te kijken. Of, had ook gekund, een korte wandeling elders. Het geeft je net iets meer tijd om van het park te genieten.
San Diego hebben wij ook niet bezocht. Ik weet niet precies wat je daar voor de kinderen wilde doen, maar we hebben de plekken die we bezocht hebben in San Francisco (Height) en LA (veel grafitti) al aangepast aan wat onze pubers aansprak.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
In San Diego heb je buiten mooie stranden (die ga je in Curacao ook genoeg hebben
), een goede uitgaansbuurt (daar zijn ze mss nog wat te jong voor) enkel nog Seaworld dat interessant voor hen kan zijn. Dus echt een must zou ik het ook niet noemen.
Wij vonden het als jong koppel een heel aangename stad maar als je iets moet skippen in je reis is het mss toch San Diego.

Wij vonden het als jong koppel een heel aangename stad maar als je iets moet skippen in je reis is het mss toch San Diego.
* 2013: CA, NV, UT, AZ, CA
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet of er kamers in het park zijn waar je met 5 personen kunt overnachten, daarom stelde ik voor om daar 2 kamers te nemen. De Bright Angel Lodge is de goedkoopste lodge in het park. Maar ik weet eigenlijk niet of je er kamers hebt voor 3 personen.Kloosgoesusa schreef: @Marianne Bright Angel Lodge is prima alternatief idd, maar kamers lijken niet geschikt voor 5 personen? No additional person allowed. Tent aanschaffen...dat idee moet ik erg aan wennen (betekent ook 5 matjes en overige uitrusting).
Met een tent zul je inderdaad wel wat extra spullen mee moeten nemen. Kijk eens naar de verslagen van Elly (http://www.michelly.nl); zij reizen ook met 3 kinderen, en met een tent.
Als het past in de route zou ik 3 nachten Yosemite doen, het is een ontzettend groot park, maar ook druk. Met 2 volle dagen heb je dan de gelegenheid om ook de drukte een beetje te ontwijken. Het is zeker voor kinderen een leuk park. Zie onze verslagen voor de mogelijkheden daar (bijvoorbeeld ons 2006- en 2008-verslag). In Zion is de Narrows erg leuk met kinderen, en ook de Canyon Overlook Trail.
Voor Page, MV en Bryce volstaat in principe 1 overnachting, maar het is misschien wel prettig om 2 nachten Page te doen en MV over te slaan als je een wat rustiger route wilt hebben.
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik skipte het omdat jullie er eigenlijk geen tijd voor hebben.Kloosgoesusa schreef:Ingrid, Wat maakt dat je SD skipt? Wij dachten juist dat dit leuk zou zijn voor de kinderen?
Als je San Diego in je route laat zou je daar toch minstens 2 overnachtingen moeten doen.
In San Diego vond mijn zoon het heel fijn. Hij verkiest deze stad boven LA.
Ik was er al 4x waarvan 2x met mijn zoon.
Te bezoeken : Old Town San Diego - Cabrillo NM - SeaWorld - USS Midway (vliegdekschip)
Legoland - San Diego Zoo - La Jolla Cove
Een overnachting bij Monument Valley is zeker aan te raden. Ik weet dat ik nu geen vrienden ga maken, maar ik zou de volle dag LV daarvoor laten wegvallen.
Maar je kan ook een nacht minder LA of Yosemite.
Ofwel, als je Joshua Tree laat vallen, zou je in 1 erg lange rit van GC naar LA kunnen rijden. Spaart je een tussenstop.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
Wij sliepen vorig jaar met 5 (2 volw. + 3 tieners) in Maswik Lodge aan de Grand Canyon. 2 dubbele bedden + sofabed. Bright Angel zag er leuker uit, daar zijn we dan maar gaan eten 's avonds en dat is allemaal heel goed bevallen 

-
- Amerika-ontdekker
Ok, wat aan het puzzelen geweest, wat vinden jullie hiervan? Inmiddels ben ik erachter wat de mogelijkheden zijn voor 5 personen in de GC. Dat wordt is er Bright Angels of Yavapai Lodge. Het huisje in Redondo beach lijkt me erg leuk, bedankt voor de tip. Kinderen willen toch graag naar LV. Er staat nu nog een vraagteken na GC. Het komt erop neer dat we volgens mij moeten kiezen tussen of MV voor Grand Canyon of Sedona na GC.
13 juli SF
14 juli SF
15 juli SF - Yosemite
16 juli Yosemite
17 juli Yosemite
20 juli DV - Las Vegas
21 juli LV
22 juli LV - Bryce
23 juli Bryce-Page
24 juli Page
25 juli Page -Monument Valley
26 juli MV- Grand Canyon
27 juli Grand Canyon
28 juli GC - ?
29 juli LA
30 juli LA
31 juli LA
01 aug LA-Curaçao
Anita
13 juli SF
14 juli SF
15 juli SF - Yosemite
16 juli Yosemite
17 juli Yosemite
20 juli DV - Las Vegas
21 juli LV
22 juli LV - Bryce
23 juli Bryce-Page
24 juli Page
25 juli Page -Monument Valley
26 juli MV- Grand Canyon
27 juli Grand Canyon
28 juli GC - ?
29 juli LA
30 juli LA
31 juli LA
01 aug LA-Curaçao
Anita
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat je de kinderen eerder een plezier doet met een nacht Zion dan met Monument Valley. Kijk eens naar de Desert Pearl Inn voor ene overnachting.
Marianne
Marianne
Wij zijn dit jaar ook met pubers (16 en bijna 15) geweest en de Narrows in Zion was toch echt wel een topper hoor. En inderdaad het hotel Desert Pearl Inn was ook heerlijk, ook lekker om daar aan het zwembad te liggen (als we beter weer hadden gehad
). Misschien een dagje minder LA en dan een dagje Zion toevoegen?

-
- Amerika-ontdekker
juli Aankomst San Francisco
13 juli SF
14 juli SF
15 juli SF - Yosemite
16 juli Yosemite
17 juli Yosemite
18 juli Yosemite - Bridgeport (Bodie)
19 juli Bridgeport - Death Valley
20 juli DV - Las Vegas
21 juli LV
22 juli LV - Zion
23 juli Zion-Bryce
24 juli Bryce- Page
25 juli Page
26 juli Page-Grand Canyon
27 juli Grand Canyon
28 juli GC - Twentynine palms
29 juli Twentynine Palms-LA (Redondo beach)
30 juli LA
31 juli LA
01 aug LA-Curaçao
De meeste accommodaties zijn inmiddels besproken muv 29palms. Is er tijd genoeg voor mooie route (kingman?) van GC>Twentynine Palms?
Met dank voor al jullie tips!
Anita
13 juli SF
14 juli SF
15 juli SF - Yosemite
16 juli Yosemite
17 juli Yosemite
18 juli Yosemite - Bridgeport (Bodie)
19 juli Bridgeport - Death Valley
20 juli DV - Las Vegas
21 juli LV
22 juli LV - Zion
23 juli Zion-Bryce
24 juli Bryce- Page
25 juli Page
26 juli Page-Grand Canyon
27 juli Grand Canyon
28 juli GC - Twentynine palms
29 juli Twentynine Palms-LA (Redondo beach)
30 juli LA
31 juli LA
01 aug LA-Curaçao
De meeste accommodaties zijn inmiddels besproken muv 29palms. Is er tijd genoeg voor mooie route (kingman?) van GC>Twentynine Palms?
Met dank voor al jullie tips!
Anita
Denk dat het goed is om Zion (de Narrows) te hebben toegevoegd. Ik blijf dat persoonlijk een van de mooiste ervaringen van de hele SW vinden, en denk dat je kinderen het ook zeker top zullen vinden.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 2696 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-