Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Bartje006: LA - LA (oktober)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Bartje006
Amerika-ontdekker

Reis Bartje006: LA - LA (oktober)

Bericht door Bartje006 »

Goedemorgen,

In oktober gaan we 3 weken naar de westkust. Ik ben nu bezig met onze planning (beetje laat). Tickets zijn al geboekt.
Op basis van dit forum heb ik de volgende planning gemaakt. Het is misschien een beetje krap, dus ik zit te denken om MOAB te laten vallen. Of is dat juist een van de mooiere parken?
We willen ook nog graag langs San Diego en dan via de kustweg naar LA. Gaat dat lukken als we MOAB laten vallen? Ik zie dat LV ook in een weekend valt. Is er nog iets te bedenken hoe we dat kunnen voorkomen?
Rondje kan ook andersom, maar mijn vriendin wil ook nog een dagje strand (kan ook in LA?).

do 02-okt Aankomst LA
vr 03-okt LA-SFO (extra dag SFO?)
za 04-okt SFO
zo 05-okt SFO - Yosemite (Verblijf in park)
ma 06-okt Yosemite
di 07-okt Yosemite - Lee Vining of Bishop?
wo 08-okt Lee Vining - Death Valley Yosemite - Mammoth Lakes (Tioga Pass/Bodie/Mono Lake)
do 09-okt Death Valley - Las Vegas Furnace Creek of Stovepipe Wells boeken
vr 10-okt Las Vegas
za 11-okt Las Vegas - Zion
zo 12-okt Zion Springdale (evt. schrappen?)
ma 13-okt Zion- Bryce
di 14-okt Bryce - Capitol Reef UT12 (Torrey)
wo 15-okt Capitol Reef - Moab Goblin Valley State Park, UT128
do 16-okt Moab Dead Horse SP, Canyonlands NP
vr 17-okt Moab Arches
za 18-okt Moab - Monument Valley Natural Bridges NM + Moki Dugway + Gooseneck SP) (slapen in Gouldings Lodge of The View
zo 19-okt Monument Valley - Page Horseshoe Bend + Antelope Canyon)
ma 20-okt Page Schrappen?
di 21-okt Page - Grand Canyon Grand Canyon South Rim
wo 22-okt Grand Canyon Grand Canyon - Kingman/Needles (via Williams + stukje route 66)
do 23-okt Grand Canyon - LA
vr 24-okt Terugvliegen vanaf LA (ochtend)

Bedankt!

PS. Als in oktober de Tioga Pass is afgesloten, welke alternatieve route is er dan? En moeten we evt. rekening houden met sneeuw(kettingen)?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Bartje006: LA - LA (oktober)

Bericht door Martin & Marianne »

Je zult met 3 weken keuzes moeten maken. Kijk voor de parken bij Moab eens op http://www.ontdek-amerika.nl. Daarnaast is er nog veel meer te zien en te doen in de omgeving van Moab. Dus ja, zeker de moeite waard, maar het kost je wel tijd en het wordt meestal afgeraden in een rondje van 3 weken. Maar in jullie route lukt het wel. Ik zou zelf de voorkeur geven aan Moab boven San Diego en de kust, maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze. Zonder Moab kun je wel de kust meenemen, en dan nog een dag LA of San Diego.
De Tioga Pass is een gok in oktober, er kan sneeuw vallen, maar ik denk niet dat je sneeuwkettingen nodig hebt. Mocht de pas afgesloten zijn dan kun je de Sonora Pass proberen, of de CA88, en anders onderlangs. Sleep maar eens met de route op googlemaps.
Pak er eens een kaart bij; wat je op 8 okt zet klopt niet. Van Yosemite naar Lee Vining rij je over de Tioga Pass. Je gaat dus niet meer op de 8e naar Yosemite. Op http://www.nps.gov/yose vind je bij de links aan de linkerkant onder view park map een link naar de kaart van het park. Koop ook alvast een papieren kaart zoals de Hallwag nr 5. Mammoth Lakes is prima om te overnachten, en anders kun je het overslaan. Zie voor dit stuk met Bodie bijvoorbeeld ons 2013-verslag.
Wat je bij de 22e zet begrijp ik ook niet. Als je naar Kingman rijdt zit je op de 23e dus niet meer in de GC.

Marianne
Bartje006
Amerika-ontdekker

Bericht door Bartje006 »

Dag Marianne,

Bedankt voor je reactie. Ik heb op de kaart gekeken :D en wat aanpassingen gedaan. Ik heb de dag Page geschrapt of is daar iets bijzonders te zien? We twijfelen nog over een extra dag in SFO en evt. schrappen MOAB.

do 02-okt Aankomst LA
vr 03-okt LA-SFO extra dag SFO?
za 04-okt SFO
zo 05-okt SFO - Yosemite Verblijf in park
ma 06-okt Yosemite
di 07-okt Yosemite - Lee Vining of Bishop? Yosemite - Mammoth Lakes (Tioga Pass/Bodie/Mono Lake)
wo 08-okt Lee Vining - Death Valley
do 09-okt Death Valley - Las Vegas Furnace Creek of Stovepipe Wells boeken
vr 10-okt Las Vegas
za 11-okt Las Vegas - Zion
zo 12-okt Zion Springdale (evt. schrappen?)
ma 13-okt Zion - Bryce
di 14-okt Bryce - Capitol Reef UT12 (Torrey)
wo 15-okt Capitol Reef - Moab Goblin Valley State Park, UT128
do 16-okt Moab Dead Horse SP, Canyonlands NP
vr 17-okt Moab Arches
za 18-okt Moab - Monument Valley Natural Bridges NM + Moki Dugway + Gooseneck SP) (slapen in Gouldings Lodge of The View
zo 19-okt Monument Valley - Page Horseshoe Bend + Antelope Canyon)
ma 20-okt Page - Grand Canyon Grand Canyon South Rim
di 21-okt Grand Canyon Grand Canyon - Kingman/Needles (via Williams + stukje route 66)
wo 22-okt Kingman -San Diego
do 23-okt San Diego SeaWorld en terug naar LA via kust rijden
vr 24-okt Terugvliegen Terugvliegen
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Kleinigheid (maakte de fout zelf ooit ook eens): SFO is het vliegveld van San Francisco, neem aan dat je daar niet een paar dagen verblijft :lol:

Bij Page is een hele boel te zien en doen. Wij verbleven daar twee volle dagen, ook om wat rust in te bouwen. Een dagje heerlijk aan Lake Powell liggen doet de benen goed :). Maar voor de dingen die jij gepland hebt heb je in principe voldoende tijd op de dag dat je vanuit MV aankomt.
Groetjes,
Daniel
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Het is jammer dat je vliegt op LA en vanaf daar ook weer terugvliegt. Nu land je op LAX, en de dag erna direct naar SF. Maar omdat je deze rit in een dag doet moet je de kustroute overslaan. Alsof je in Groningen landt om de dag erna direct naar Parijs te rijden, terwijl je ook direct naar Parijs had kunnen vliegen.
Je redt LA naar SF dus niet via de kustroute, dat kost je 1 extra dag.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou San Diego vergeten; nu wordt het stuk Page - GC - SD/LA erg gehaast. In principe is 1 nacht Page voldoende, en 1 nacht GC ook wel, maar als je bij beide 1 nacht hebt wordt het wel wat krap vind ik. Hou er ook rekening mee dat het vroeg donker is in oktober dus de dagen zijn kort. Je zult op tijd uit Page moeten vertrekken om ruim voor het donker bij de GC aan te komen en nog wat uitzichtpunten langs de Desert View Drive te bekijken.
Kijk voor Page en de GC in september eens in mijn 2011-verslag.
Voor een overnachting na Yosemite is Mammoth Lakes ook geschikt, maar als je nog naar Bodie wilt op de dag dat je naar Death Valley rijdt is Lee Vining beter. Of Bridgeport.

Marianne
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Overigens heb je nu geen tijd uitgetrokken voor Los Angeles. Is dit bewust? Alles hangt natuurlijk af van jullie voorkeur maar nou is het misschien wat gehaast. Als je Moab eruit laat heb je misschien wel tijd om van LA naar SF te gaan via de kustroute en nog een dagje LA om die stad te verkennen. Maar nogmaals, alles hangt af van jullie wensen. Naar mijn mening is het nu allemaal net te krap.
Groetjes,
Daniel
Bartje006
Amerika-ontdekker

Bericht door Bartje006 »

Goedemorgen allen,

Bedankt voor de reacties. @Mrvanilla: ik had hetzelfde idee. Hieronder een nieuwe planning, zonder MOAB, en via de kustweg naar SF. Ook de rustdag in Page er weer ingezet.
Het stukje Capitol Reef - Bryce - Monument Valley. Is dat te krap? En is twee dagen in de Grand Canyon genoeg?

Bedankt!

do - 02-okt - Aankomst LA
vr - 03-okt - LA bezoeken, in middag via kustweg naar San Juan Obispo
za - 04-okt - Doorrijden naar SFO via kustweg
zo - 05-okt - SFO
ma - 06-okt - SFO
di - 07-okt - SFO - Yosemite
wo - 08-okt - Yosemite
do - 09-okt - Yosemite - Lee Vining of Bishop?
vr - 10-okt - Lee Vining - Death Valley
za - 11-okt - Death Valley - Las Vegas
zo - 12-okt - Las Vegas
ma - 13-okt - Las Vegas - Zion
di - 14-okt - Zion
wo - 15-okt - Zion-Bryce
do - 16-okt - Bryce - Capitol Reef
vr - 17-okt - Capitol Reef - Monument Valley
za - 18-okt - Monument Valley - Page
zo - 19-okt - Page
ma - 20-okt - Page - Grand Canyon
di - 21-okt - Grand Canyon - Kingman
wo - 22-okt - Kingman -San Diego
do - 23-okt - San Diego
vr - 24-okt - Terugvliegen
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Je komt slordig over. Er is je al gezegd dat SFO het vliegveld is, en jij blijft toch volharden in het schrijven van SFO. Je hebt dus een hotel op het vliegveld? Verder bestaat de plaats San Juan Obispo niet, het is San LUIS Obispo. Tenslotte is er gevraagd of je bewust niet LA overslaat, waarop geen reactie komt en nu lijk je terug te vliegen vanaf San Diego.
Bartje006
Amerika-ontdekker

Bericht door Bartje006 »

Volgens mij snapt iedereen wel wat ik bedoel. Wat betreft LA: we hoeven maar een paar dingen te zien.
Maar voor de volledigheid:

do - 02-okt - Aankomst LA
vr - 03-okt - LA bezoeken, in middag via kustweg naar San Luis Obispo
za - 04-okt - Doorrijden naar SFO via kustweg
zo - 05-okt - SF
ma - 06-okt - SF
di - 07-okt - SF - Yosemite
wo - 08-okt - Yosemite
do - 09-okt - Yosemite - Lee Vining of Bishop?
vr - 10-okt - Lee Vining - Death Valley
za - 11-okt - Death Valley - Las Vegas
zo - 12-okt - Las Vegas
ma - 13-okt - Las Vegas - Zion
di - 14-okt - Zion
wo - 15-okt - Zion-Bryce
do - 16-okt - Bryce - Capitol Reef
vr - 17-okt - Capitol Reef - Monument Valley
za - 18-okt - Monument Valley - Page
zo - 19-okt - Page
ma - 20-okt - Page - Grand Canyon
di - 21-okt - Grand Canyon - Kingman
wo - 22-okt - Kingman - San Diego
do - 23-okt - San Diego - LA
vr - 24-okt - Terugvliegen

Het stukje Capitol Reef - Bryce - Monument Valley. Is dat te krap? En is twee dagen in de Grand Canyon genoeg?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie geen twee dagen GC. Hoeveel tijd je daar hebt is afhankelijk van wat je in Page gaat doen. Zorg wel dat je ruim voor zonsondergang bij de Desert View ingang bent, dan kun je onderweg een paar viewpoints meenemen. Kijk daarvoor eens in mijn 2011-verslag. In oktober is het nog eerder donker, dus je moet echt op tijd zijn.
Wij hadden 2 nachten GC en vonden dat nog weinig, maar het hangt er helemaal van af wat je allemaal wilt doen. Kijk daarvoor eens op http://www.ontdek-amerika.nl. of op de NPS-site. Ik had al eerder naar mijn verslag verwezen zie ik, bekijk dat eens, dan kun je eens zien wat je aanspreekt en hoeveel tijd alles kost.
De tijd ter plekke is ook afhankelijk van waar je overnacht. heb je al iets geboekt? In het park overnachten is een aanrader.

Op zich kan de route van Bryce- CR-MV prima. Wij hebben dat zelfs eens in 1 dag gedaan. In 2013 reden we van Monticello via CR naar Bryce. Dat is vergelijkbaar qua afstand en voor een groot deel hetzelfde qua route, kijk daarvoor eens in ons 2013-verslag.

Marianne
Bartje006
Amerika-ontdekker

Bericht door Bartje006 »

Dag Marianne,

Bedankt voor je reactie. Leuke verslagen!
Ik zie inderdaad dat ik geen 2 dagen heb in de Grand Canyon.
In je verslag van 2013 kan ik trouwens niet terugvinden dat jullie Bryce- CR-MV in 1 dag hebben gedaan. Dat lijkt me ook nogal haasten :).

Ik zou wel graag die extra dag in de GC willen. Wat raden jullie aan om dan te laten vallen?

Bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij deden MV-Capitol Reef-Bryce in 1988 in 1 dag. En vorig jaar deden we Monticello-CR en CR-Bryce. Dus vergelijkbaar met wat jullie nu hebben gepland.
als je 2 nachten GC wilt doen zou je een nacht Page kunnen laten vallen. Vanuit MV ben je snel in Page. Of je vetrekt heel vroeg uit Page, en de volgende dag pas laat naar Kingman, dan hou je toch nog aardig wat tijd over voor de GC.
Wil je het nog rustiger doen, dan zou ik Capitol Reef laten vallen. De route wordt dan Bryce - Page - Monument Valley - Grand Canyon.

Marianne
Bartje006
Amerika-ontdekker

Bericht door Bartje006 »

Aha, Bedankt!

Wat betreft onze overnachting in Death Valley. Is Stovepipe Wells of Furnace Creek / Ranch handiger? In verband met de verdeling van de sights?
Ik lees dat Stovepipe Wells beter is als je vanaf het westen komt. Klopt dat?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het scheelt 30 min rijden.... Ik denk dat je als je uit het westen komt beter in Furnace Creek kunt overnachten. Maar dan wel alle highlights al meepakken die er voorbij liggen als Badwater, Artist drive, zabriskie point. Evt de dag erna zabriskie point of dante's peak.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bartje006 schreef: Ik lees dat Stovepipe Wells beter is als je vanaf het westen komt. Klopt dat?
Het ligt dichterbij als je vanuit het westen komt, maar dat maakt het nog geen betere locatie om te overnachten lijkt me. Ik vind Furnace creek prettiger; meer keus aan accommodatie, goed gesorteerde winkel, beter eten en meer bezienswaardigheden in de buurt. Het is bijvoorbeeld erg mooi om de zon op te zien komen bij Zabriskie Point. Aan de andere kant lijkt me dat ook mooi om bij de Sand Dunes mee te maken. Kijk eens in mijn 2011-verslag voor FCR en ons 2013-verslag voor Stovepipe Wells.

Marianne
Bartje006
Amerika-ontdekker

Bericht door Bartje006 »

Bedankt! Nu toch Furnace Wells geboekt.

Voor Yosemite weten we het nog niet zo goed. Mijn vriendin wil niet in een tent slapen (bang voor beren :roll: ).
We willen vanaf San Francisco naar Yosemite (2 overnachtingen). Wat is dan handig?

We willen Maripose Grove bezoeken (voor de sequoia's) en een (aantal) wandeling(en) maken.
We kunnen dus vanaf San Francisco meteen naar Oakhurst rijden, langs Mariposa Grove. De volgende dag weer terug door Yosemite (aantal wandelingen) en dan in Groveland overnachten.
En dan de dag erna weer door Yosemite naar Lee Vining/Bishop.

Is dat haalbaar? Of zouden jullie een andere route kiezen?

Bedankt!
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Bartje006 schreef:Bedankt! Nu toch Furnace Wells geboekt.
Het is óf Stovepipe Wells, óf Furnace Creek...Furnace Wells bestaat meen ik niet ;)

Je kan inderdaad de eerste nacht bij Oakhurst slapen en meteen Mariposa Grove bezoeken. Alles is haalbaar, het is maar net wat je wilt doen en hoeveel tijd je wilt spenderen aan op en neer rijden. El Portal zou kunnen, of toch gewoon die tent ;). Die beren komen heus niet je tent binnenwandelen.

Wij sliepen een nacht in Oakhurst en twee in zo'n tent, daarna naar Bishop gereden. Groveland lijkt mij toch wel weer wat verder (uurtje?).
Groetjes,
Daniel
Bartje006
Amerika-ontdekker

Bericht door Bartje006 »

Goedemorgen!

Onze planning is om van Grand Canyon Village naar Disneyworld te rijden in 2 dagen.
Op de tweede dag willen we ook nog Joshua Tree Park bezoeken.

Wat is dan een goede plaats om te overnachten? We denken aan Kingman, maar dat is niet echt in het midden. Dus dan moeten we de tweede dag relatief veel rijden (en hebben we minder tijd voor Joshua Tree).
Op Google Maps zie ik niet meteen een grote plaats op de route.

Hebben jullie nog tips?

Bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Laat het open en kijk hoe ver je wilt rijden die dag. Je hoeft toch niet precies in het midden te zitten, het is maar net waar je je tijd wilt besteden.
Je hebt ook Needles. Lake Havasu City etc. En misschien is Twentynine Palms ook nog een mogelijkheid. Maar met maar 1 nacht C zou ik eerder voor Kingman kiezen, je hebt anders wel erg weinig tijd voor de GC.

Heb je al iets in Yosemite? Er zijn in het park veel meer mogelijkheden dan alleen een tent. Ik vind Groveland echt geen optie.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer