Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis martinensharon: eerste USA reis - NY en Zuidwest

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
martinensharon
Amerika-ontdekker

Reis martinensharon: eerste USA reis - NY en Zuidwest

Bericht door martinensharon »

Hallo allemaal,

We hebben vorige week definitief geboekt!
De eerste USA reis voor ons en onze kids van dan 14 en 7 jaar oud.
Uiteindelijk heeft Tioga voor ons een mooi schema gemaakt, er is zoveel te zien en doen, dat wijzelf door de bomen het bos niet meer zagen..... :o
Omdat het wellicht een 'once-in-a-lifetime' reis wordt voor ons, hebben we ervoor gekozen om te starten in NY. Daar zijn we dan 4 nachten. voldoende om de hoogtepunten te zien, dachten wij.
In San Francisco wilden we wat langer blijven, evenals Las Vegas, omdat we daar een chapel bezoeken :D
We huren een auto via Alamo (intermediate SUV) en verblijven onderweg in hotels.
In Vegas hebben we een villa met extra slaapkamer, i.v.m. de huwelijksnacht..... :oops:

Vluchten zijn allen met United Airlines.
De boekingen zijn definitief, maar we zijn erg benieuwd naar reacties en tips m.b.t. de onderstaande planning:

Dag 1: Aankomst Newark vanuit Amsterdam (Newton hotel NY)
Dag 2: New York
Dag 3: New York
Dag 4: New York
Dag 5: San Francisco met United
Dag 6: San Francisco (Plus Americania hotel)
Dag 7: San Francisco
Dag 8: San Francisco
Dag 9: Monterey (Hyatt Regency hotel) -107 mijl / 1u 45m
Dag 10:El Portal / Yosemite (Cedar Lodge) – 178 mijl / 3u 16m
Dag 11: El Portal / Yosemite
Dag 12: Mammoth Lakes (Sierra Nevada Lodge) – 109 mijl / 2u 32m
Dag 13: Las Vegas (Westgate Flamingo Bay) – 307 mijl / 5u 5m
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Grand Canyon (Red Feather Lodge) – 272 mijl / 4u 15m
Dag 17: Grand Canyon
Dag 18: Lake Havasu (Quality Inn & suites) – 225 mijl / 3u 25m
Dag 19: Palm Springs / Joshua Tree (Palm Mountain Resort) – 196 mijl / 3u 13m
Dag 20: Los Angeles / Santa Monica (Carmel by the Sea) – 124 mijl / 2 uur
Dag 21: Los Angeles / Santa Monica
Dag 22: Terugvlucht naar Amsterdam (tussenstop Chicago)

Volgens Tioga is het totaal ca 1550 mijl.....

Groetjes,
Martin en Sharon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Eerste USA reis - NY en Zuidwest

Bericht door Martin & Marianne »

De overnachtingen liggen ook vast? Wel jammer dat je al op het forum was en niet hier advies hebt gevraagd voordat je alles vastgelegd hebt, daarvoor is het forum juist bedoeld. Jullie hebben nu vooral veel tijd voor de steden maar als dat is wat jullie willen, kan het heel goed zo. Waarom hebben jullie voor Palm Springs gekozen? En waarom Monterey? Wat willen jullie daar doen?
Voor reizen met kinderen kun je eens onze reisverslagen bekijken - vanaf 2002.

Marianne
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Tip:
Mammoth Lakes - Las Vegas is idd 5 uur rijden. Maar dan 'buitenom' Death Valley. Toch jammer om dit unieke park in ieder geval niet 'even' te zien.
Ik zou proberen dat aan te passen naar een overnachting in Death Valley, vooral ook omdat je al een paar dagen in Vegas hebt en/of wellicht een dag SF minder.

Ik zie geen mogelijkheid om Bryce en Zion 'in te bouwen'. Toch jammer voor een once in a lifetime, naar mijn persoonlijke mening. Al doen jullie lang erover om van de Grand Canyon naar LA te komen. Maar dat geeft wel tijd voor Joshua Tree NP.
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Wij deden dit jaar ook (dachten we) onze 'once in a lifetime' reis naar West Amerika. Maar inmiddels druk in voorbereiding voor die van volgend jaar. :lol:

Als het voor jullie echt een once in a lifetime is zou ik zeker proberen iets te wijzigen waardoor je Brice, Zion en Page (antelope canyon en horseshoe bend) mee kunt pikken. Dit waren voor ons toch zeker een van de hoogtepunten van onze reis. Als ik het moest kiezen zou ik daar LA voor opofferen. Wij vonden SF en LV veel leuker. En jullie hebben ook al New York, dus het steden gehalte is toch al erg hoog. Jammer om zo veel mooie bijzondere natuur in de omgeving voorbij te rijden....
Laatst gewijzigd door moon29 op 05 okt 2014, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
martinensharon
Amerika-ontdekker

Dank voor de eerste reacties!
@ Marianne: jullie verslagen heb ik meermalen doorgelezen, superveel info!
We hebben tussendoor inderdaad niet gepost. gemiste kans, wellicht.
Dit komt ook door privé omstandigheden. De laatste jaren hebben we veel, heel veel meegemaakt en dat is nog niet klaar, helaas.
Hoofdreden om deze trip te maken!

Op het moment dat er werd geoffreerd, waren 2 vluchten niet meer boekbaar alsmede 2 hotels. We wilden niet 'achter het net vissen', daarom hebben we de reis definitief geboekt.
Nogmaals: dankzij alle reisverslagen en tips van alle forumleden (want we hebben zeker wel meegelezen!) denken we een mooie reis te hebben gepland.

We hadden van het reisbureau een eerste planning gekregen, en dankzij alle posts op het forum hebben we daar e.e.a. in gewijzigd.
Inderdaad, veel steden. Martin is niet zo van de 'parken', en we wilden eigenlijk ook Zion en Bryce zien, maar dat werd echt teveel voor de jongste.
Dat is ook de reden dat we op verschillende plekken meerdere overnachtingen hebben.
Voor ons is Las Vegas de belangrijkste stop, vanwege de trouwplannen.

@Arno: Joshua Tree hebben we er expres in laten opnemen (zat niet in de eerste offerte). Zo bouwen we wat meer rust in op het eind van de reis, en zien we toch net een beetje meer van Californie.
Monterey zit ertussen, omdat Martin erg graag de Pacific Coast Highway wil rijden, en we de kinderen willen meenemen naar het aquarium.
Wij denken dat het uitzicht daar prachtig is....

Het is een reis van compromissen: wat wil ik, wat wil martin, wat is verstandig met de kinderen? 3 weken is veel te kort, zeker omdat we ook een paar dagen NY vooraf hebben.
Het zuidwesten heeft zoveel moois te bieden..... We zouden ook Yellowstone willen zien, en Death Valley (maar dat is ons door diverse mensen afgeraden ivm de temperaturen hoogzomer...)
Of wat te denken van Bryce, Zion, Sedona, San Diego en ga maar door.

Once in a lifetime? Ik vrees dat we na terugkomst een potje gaan aanleggen voor de volgende reis, hahaha!

Even een vraagje: onze dochter Anna is jarig op de dag dat we vliegen van NY - SFO, denken jullie dat United daar iets leuks mee doet als we het van tevoren zeggen?
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis martinensharon: eerste USA reis - NY en Zuidwest

Bericht door ingrid14 »

Het zal zeker wel een mooie reis worden.

Toch blijft het jammer van DV, Zion, Bryce en Page.

Met 1 dag SF en 1 dag LV minder was er erg veel mogelijk geweest.
Maar goed, het is zo.

Ik moet je wel teleurstellen wat betreft de Pacific Coast Highway.
Het mooiste stuk ligt na Monterey, nl tussen Monterey en San Simeon.

Misschien op dag 9 erg vroeg vertrekken in SF, via de snelste route naar Monterey en dan een stukje via Highway 1 richting San Simeon rijden, daarna terugkeren naar Monterey en in de late namiddag het aquarium bezoeken.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

martinensharon schreef: We zouden ook Yellowstone willen zien, en Death Valley (maar dat is ons door diverse mensen afgeraden ivm de temperaturen hoogzomer...)
DV is inderdaad vreselijk heet in de zomer, maar daar heb je in de auto geen last van. Wij zijn er meerdere keren met de kinderen in de zomer geweest, vonden het een bijzondere ervaring, Je hebt volodende tijd om vanuit ML er door te rijden. Zeker als je niet veel gaat doen onderweg. De route bovenlangs is ook heet. En niet zo mooi.

Marianne
martinensharon
Amerika-ontdekker

@ Ingrid: dank voor de inside-info.
Ga ik zeker doorgeven aan meneer :-)

@ marianne: inderdaad, DV moet te doen zijn, we komen er per slot zowat langs.
Gaan we zeker in de route opnemen als het even kan. Dan maar wat vroeger het bed uit!
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

Hallo

Wanneer je in de cedar lodge blijven is het ook erg leuk om in het riviertje te gaan zwemmen ipv in het zwembad.
Tenminste op die tijden dat jullie niet in het park zijn.
Onze kinderen vonden dat erg leuk.

Voor meer tips met kinderen zie onze weblogs.

Veel plezier volgend jr.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Tja jammer toch, zeker mocht het een once in a lifetime worden.

De combinatie met NY zou ik (zeker met 21 dagen nooit gedaan hebben).

Veel tijd in SF, daar kan echt best een dag af.

Monterey voor het aquarium kan, maar dan hoeft een overnachting niet echt. En de PCH is zoals aangegeven het stuk tussen Monterey en San Simeon welke een aanrader is en daar hebben jullie niet de mogelijkheid voor.

Death Valley overslaan zou ik echt "dood"zonde vinden.

Jullie missen heel veel in Utah/Arizona: Bryce, Zion, Page, Monument Valley, ... maar blijven dan wel 2 nachten in GC ? Tenzij jullie echt een grote wandeling willen doen toch zonde.

Lake Havasu heeft in jullie trip echt geen meerwaarde, zeker niet als je daarna naar Palm Springs gaat.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
martinensharon
Amerika-ontdekker

Opnieuw dank voor de reacties.

@hke: dat is een mooie tip, gaan we zeker doen!

De reden van de 'dubbele' overnachtingen die er zoveel inzitten, is de rust voor de kinderen.
Ze hebben beide ADHD en autisme, wat zeker tijdens vakanties altijd een lastig puntje is.
We weten inmiddels uit ervaring, dat we hier serieus rekening mee moeten houden.
Als we met zijn 2-en zouden gaan, hadden we zeker een andere route genomen en ook geen hotels geboekt van tevoren.

Tijdens het lezen van andere zuidwest-planningen heb ik veel adviezen gezien m.b.t. de routes in deze omgeving.
En, zoals ook nu blijkt: de één zou zeker punt A willen bezoeken, terwijl een ander absoluut punt B niet wil missen.

Nogmaals: wij verheugen ons erg op de reis. We hebben ons laten adviseren over de route door Tioga, met de opmerkingen van het forum in het achterhoofd.
We moesten keuzes maken en wij willen graag meer tijd in de steden. Niks gehaast, niet continu kilometers maken.....

De boeking is definitief, dus wijzigen gaan we niet meer doen.
En ik denk dat we Death Valley wel opnemen in de route. Of we er nou omheen of doorheen rijden, dat maakt weinig uit.

Monterey is een mooi plaatsje aan de kust, toch? Lijkt me ook wel relaxed voordat we de desert inrijden.

Inside-tips als die van hke blijven van harte welkom!
En als iemand nog weet of United doet aan verzoekjes m.b.t. Anna's verjaardag...... :thumbup:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik zou zeggen: stuur een mailtje aan United.
martinensharon
Amerika-ontdekker

:lol: hahaha.... ja, gaan we zeker doen!
Maar misschien zijn er mensen die er al ervaring mee hebben.... vandaar de vraag.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Bij Monterey heb je ook nog de 17 Mile Drive.
Zeker met kinderen erg leuk. Je kan er over het strand wandelen en over rotsen klauteren. Naar beestjes zoeken in de poelen.
Mijn zoon heeft hier genoten.
(zie mijn verslag van California 2013 - dag 3)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer