Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Van Grand Canyon naar Monument Valley
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Van Grand Canyon naar Monument Valley
hallo,
van grand canyon village ( vertrek na zonsopgang + ontbijt), met bezoek east rim, naar monument valley , aankomst monument valley in de late namiddag : is er een ,,interessantere" weg dat de saaie kortste route via de hoofdweg ( al paar maal gereden) ? eventueel via hopi-reservaat en bezoek aan... ? één of andere canyon ( eventueel met gids/permit) ? iemand ervaring met dit traject ?
via flagstaff en de interstate ( meteor crater, petrified forest) lijkt me net iets te veel en te ver naar het zuiden. of toch te doen ?
Jacques
van grand canyon village ( vertrek na zonsopgang + ontbijt), met bezoek east rim, naar monument valley , aankomst monument valley in de late namiddag : is er een ,,interessantere" weg dat de saaie kortste route via de hoofdweg ( al paar maal gereden) ? eventueel via hopi-reservaat en bezoek aan... ? één of andere canyon ( eventueel met gids/permit) ? iemand ervaring met dit traject ?
via flagstaff en de interstate ( meteor crater, petrified forest) lijkt me net iets te veel en te ver naar het zuiden. of toch te doen ?
Jacques
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Van Grand Canyon naar Monument Valley
Ik heb alleen ervaring met Coalmine Canyon, dat is gemakkelijk - en in elk geval vorig jaar nog zonder permit - mee te nemen.
Marianne
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Coalmine canyon en blue canyon hebben wij eens gedaan op die route. Je rijdt er wel wat voor om 

2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Ook voor Coalmine Canyon heb je een permit nodig. Te halen in Cameron.
http://navajonationparks.org/permits.htm
This visitor center is located at the junction of Highway 89 and Highway 64 in Cameron, Arizona. Information and permits can be obtained for trails along the Colorado River, Marble Canyon, Jackass Canyon, Salt Trail Canyon, Totahatso Point, Rainbow Bridge trails, Cove Mesa, Coal Mine Canyon and areas in the western portion of the Navajo Nation.
http://navajonationparks.org/permits.htm
This visitor center is located at the junction of Highway 89 and Highway 64 in Cameron, Arizona. Information and permits can be obtained for trails along the Colorado River, Marble Canyon, Jackass Canyon, Salt Trail Canyon, Totahatso Point, Rainbow Bridge trails, Cove Mesa, Coal Mine Canyon and areas in the western portion of the Navajo Nation.
Niet in een dag. Coal Mine zijn we gewoon naar toe gereden maar niet de canyon in. Voor Blue Canyon moet je bij het visitor center in 2nd Mesa informeren. Jammer dat je niet een dag meer hebt. Je kan dan van GC via Tuba City (Balanced Rocks), Coalmine, Hopi reservaat naar Canyon de Chelly rijden voor een overnachting en dan de volgende dag naar MV (via IR59) Maar ook op de directe route zijn plekken waar je misschien nog niet aan gedacht hebt zoals die Balanced rocks, Dinosaur tracks voor Tuba City, Elephant Feet rocks en de displays van de navajo talkers in the Burger King in Kayenta plus Navajo NM en Betatakin ruins.
Yeehaw
Yeehaw
-
- Amerikakenner
hallo,
bedankt.
het wordt de direkte route met Balanced rocks ( moet ik nog opzoeken), + ( wat ik al gezien heb maar de vrienden waarvoor ik een beetje gids nog niet) dinosaurus tracks, elephant feet, Navajo national monument met zicht op betatakin. die displays van de Navajo talkes lijken ook heel interessant.
om 17u45 is er dan de sunset tour in monument valley, voordien eventueel nog wat in omgeving van mexican hat ( goosenecks, valley of fire)
Jacques
bedankt.
het wordt de direkte route met Balanced rocks ( moet ik nog opzoeken), + ( wat ik al gezien heb maar de vrienden waarvoor ik een beetje gids nog niet) dinosaurus tracks, elephant feet, Navajo national monument met zicht op betatakin. die displays van de Navajo talkes lijken ook heel interessant.
om 17u45 is er dan de sunset tour in monument valley, voordien eventueel nog wat in omgeving van mexican hat ( goosenecks, valley of fire)
Jacques
Je bedoelt waarschijnlijk Valley of the Gods bij Mexican Hat. VoF ligt ten noorden van LasVegas.
-
- Amerikakenner
inderdaad , de valley of fire staat op het programma tussen las vegas en springdale
jacques
jacques
- newbie82
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
We zijn van flagstaff door naar monument valley gereden en vond het totaal niet saai,mooie omgevingen daar en was goed te rijden in 1x
2013 = LV @ NV - 2014 = Rondje zuidwesten - 2015 = LA naar SFO via HW1
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 847 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-