Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Wagie: zuidwesten juli 2015 op de bonnefooi

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Wagie
Amerika-ontdekker

Reis Wagie: zuidwesten juli 2015 op de bonnefooi

Bericht door Wagie »

Hallo allemaal,

Volgend jaar gaat het eindelijk gebeuren: mijn man, dochter van 8 en ik gaan naar Amerika!
We willen naar het zuidwesten en hebben al een globale planning. San Fransisco, Yosemite, Las Vegas, Monument Valley, Las Vegas. We gaan een dag of 20. Ons plan is om een voor de eerste nacht te boeken, bij Monument Valley en misschien in Las Vegas. De rest willen we ter plekke boeken.
Ik zie dat veel mensen hier zelf alles boeken in plaats van bij het reisbureau. Ik snap de voordelen, maar vind het best wel spannend om alles zelf te doen. Vraag mij af of je dan wel dezelfde algemene voorwaarden hebt (bijv. bij annulering). En hoe vind je de beste deals? Er is zoveel aanbod! Daarnaast kunnen we nog niet boeken, omdat we nog wachten op goedkeuring van onze vakantieplanning. Zij we nog op tijd als we bijvoorbeeld in december boeken?
Ik heb al veel tips van dit forum gehaald, echt super. Hoop dat jullie ons ook kunnen helpen met deze vragen!

Groetjes, Daphne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Onze reis naar zuidwest Amerika juli 2015

Bericht door Marcopstal »

Inzake annulering heb je meestal betere voorwaarden als je zelf boekt dan via een reisbureau.

Reisbureaus geven niet steeds de beste locaties.

Als je in het hoogseizoen voor plaatsen zoals Yosemite, Death Valley, .. niet vooraf boekt loop je kans moeilijk iets te vinden en misschien uren rond te rijden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Er is niets op tegen om de vlucht en eventueel de autohuur bij een reisbureau te boeken, maa je kunt ook eens kijken wat het kost als je zelf boekt. Qua annuleringsmogelijkheden maakt dat niets uit. Je moet wel voor een annuleringsverzekering zorgen. Je kunt in het vervoer-forum alles vinden over het boeken van tickets.
Het is wel prettig om zelf de accommdoite te boeken omdat je dan altijd nog kunt annuleren (zie daarvoor de voorwaarden), meestal tot 24 uur van te voren.

Ik zou niet aanraden om alleen MV en LV te boeken. zeker parken als Yosemite en de Grand Canyon moeten van te voren geboekt wrden. Als je weet wanneer je gaat kun je dat nu al boeken, ook al heb je nog geen tickets.
Zorg dat je een globale route hebt voordat je de tikcets boekt. Met maar 20 dagen is een one way vaak handiger dan een rondje.

MArianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Vraag mij af of je dan wel dezelfde algemene voorwaarden hebt (bijv. bij annulering). En hoe vind je de beste deals? Er is zoveel aanbod! Daarnaast kunnen we nog niet boeken, omdat we nog wachten op goedkeuring van onze vakantieplanning. Zij we nog op tijd als we bijvoorbeeld in december boeken?
Vliegticketprijzen zijn zo veranderlijk als het weer. Dat kan soms zelfs wel 's ochtends en 's avonds verschillen. Over het algemeen zijn er in December en Januari nog wel aanbiedingen, maar het maakt vaak wel uit wanneer dat je wilt gaan. Als je vastzit aan het hoogseizoen/schoolvakanties ga er dan wel vanuit dat je niet de prijzen voor vliegtickets krijgt die je bv in April wel eens voorbij ziet komen. Hoe ik het doe is vanaf een bepaald moment dagelijks een aantal sites te controleren voor vliegtickets. Heb je het idee dat de prijs goed is (en dat kun je ook gewoon in de vervoersforums vragen) dan boek ik en dan kijk ik het liefst ook niet meer naar de ticketprijzen, want vaak zul je zien dat ze nog net 1x goedkoper voorbij komen.
Annuleringsverzekering kun je bij aanschaf van vliegtickets erbij kopen. Je kan ook kijken of je bij je eigen verzekering een doorlopende annuleringsverzekering kunt nemen. Vergeet ook de reisverzekeringen niet overigens.

Zoals Marianne ook al aangaf zou je, als je de periode weet al wel overnachtingen kunnen boeken. Lees bij elk hotel dat je wilt boeken goed de annuleringsvoorwaarden (zoek er dus ook naar). De meeste hotels kun je tot bv 72u van te voren gratis annuleren. Hou er ook rekening mee dat je pin/creditcard als je in Amerika bent open zijn gesteld voor dat werelddeel.
Ik zou als je in het hoogseizoen gaat wel van te voren een flink deel boeken. Vooral als eigenlijk je route vastligt. Ik kan gelukkig buiten het seizoen reizen en dan boek ik sommige dingen vooraf en sommige ter plekke. Gewoon bij een Mc Donalds/Starbucks (en zo heb je nog wel meer ketens/restaurants, of bij het hotel waar je de nacht ervoor overnacht. Zorg dus dat je een hotel met (free) Wifi vind, dan kan het gewoon met je eigen smartfoon, tablet of laptop. In het hoogseizoen is het wel een stuk drukker en veel dorpjes als bv IN Yosemite, Springdale, Monument Valley of IN Grand Canyon NP zijn erg klein en zitten dus snel vol. Of je moet het niet erg vinden om steeds de hoofdprijzen voor de hotels te betalen.

Eigenlijk is het allemaal net zo als in Europa. Alleen omdat het aan de andere kant van de wereld ligt zijn de meeste mensen, vooral de 1e keer, wat voorzichtiger. En terecht hoor, maar als je er geweest bent blijkt het vaak allemaal mee te vallen en veel makkelijker te werken als dat je denkt.

Wat ik zou doen is eerst zorgen voor een goede route (evt dat hier even voorleggen :wink: ) en dan al een aantal dingen boeken. En als het zeker is dat jullie kunnen gaan kijken of je nog meer moet/kan boeken.
daan83
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Wagie: Onze reis naar zuidwest Amerika juli 2015

Bericht door daan83 »

Hoi Daphne,

Leuk dat je naar het Zuidwesten gaat op vakantie! Ik ben net een week terug!
Wat wij gedaan hebben is als eerste de route ongeveer vastgelegd en daar alles zoveel mogelijk op aangepast.
We hebben ervoor gekozen om alles vooraf te reserveren, maar wel tegen flexibel tarief wat 2-3 dagen van tevoren nog kosteloos geannuleerd mocht worden. Dit omdat je toch best flinke afstanden rijdt en soms laat ergens aankomt na een lange dag met hikes en trails en off road avonturen en dan is het wel fijn om te weten dat er ergens een bed voor je opgemaakt klaar staat zonder ervoor te moeten zoeken. Een reisbureau hebben we dan ook niet gebruikt, alles gewoon los geboekt, voornamelijk via Expedia en Xanterra (voor in de National Parks).

Hieronder zie je ons reisschema in het kort om je een idee te geven.

Dag 1: Aankomst San Francisco
Dag 4: Oakhurst (South Entrance Yosemite) via Gilroy (Outlet Shopping)
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Bishop
Dag 7: Death Valley
Dag 8: Las Vegas
Dag 10: Zion NP
Dag 11: Via Bryce Canyon naar Kanab
Dag 12: Page
Dag 14: Monument Valley
Dag 15: Grand Canyon
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Vliegen naar New York
Dag 21: Terug naar huis

Groetjes, Daniel
Wagie
Amerika-ontdekker

Zuidwesten juli 2015 op de bonnefooi

Bericht door Wagie »

Hallo allemaal,

Mijn man en ik gaan met onze dochter van 8 in juli 2015 een reis maken naar het Zuidwesten van Amerika (kan niet wachten :-). We hebben al het een en ander geboekt, maar willen vooral een groot deel op de bonnefooi doen. Dit omdat we niet van te voren de hele planning willen vastleggen, maar juist de vrijheid willen om ter plekke te beslissen om wel of niet ergens te blijven.
Wat we tot nu toe hebben vastgelegd:
11 juli - aankomst in San Franciso, hotel voor 3 nachten in Berkeley
29 juli - 2 nachten hotel in Los Angeles
31 juli - vertrek vanuit Los Angeles

Onze globale route is San Franscisco - Yosemite (eventueel daar wel een hotel in de buurt boeken) - langs de kust richting Los Angeles. Waarbij we onderweg "uitstapjes" maken naar bijvoorbeeld Death Valley en in ieder geval Las Vegas.
We willen per dag ongeveer zo'n 4 uur rijden van bestemming naar bestemming (auto al gehuurd) en ter plekken een hotel/ motel o.i.d. boeken. Mag eenvoudig zijn, we hechten geen waarde aan luxe.
Wel gaan we onze route nog verder uitwerken, zodat we van te voren kunnen beslissen wat we zoal willen zien. En willen we voornamelijk op de grote wegen rijden.

Ik ben heel erg benieuwd naar tips van jullie voor onze reis. Bijvoorbeeld naar tips voor overnachtingen op niet toeristische plaatsen en waar je makkelijk een hotelletje kan vinden. En plaatsen onderweg die we zeker gezien moeten hebben.

Groeten,
Daphne
Laatst gewijzigd door PSVwally op 20 dec 2014, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerpen samengevoegd... probeer zo veel mogelijk alles in 1 topic te houden
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Zuidwesten juli 2015 op de bonnefooi

Bericht door PSVwally »

Ik snap een paar zaken niet helemaal?

Beginnen in SF, dan naar Yosemite en dan via de kustweg naar Los Angeles. En dan naar Death Valley en las Vegas en dan weer terug naar Los Angeles of hoe moet ik dit nou zien??

En wat bedoel je precies met : we willen voornamelijk op de grote wegen rijden? Als je niet op zandpaden wilt kan ik wel snappen, maar alleen grote wegen??

Maar willen jullie niet meer naar ZIon, Bryce en Grand Canyon en dergelijke?

De kustweg is in jullie route een beetje een rare kronkel. Maar ik zou dan bv:
San Francisco - Monterey - San Simeon - Yosemite - Tioga pass - Death Valley - Las Vegas doen... en dan even kijken hoeveel dagen je daarvoor nodig hebt zodat je evt nog een park als de grand canyon kunt doen voor je richting LA moet. Ik zou voor die periode toch zeker enkele zaken vastleggen. Bv Yosemite of Death Valley en zeker al kijken naar aanbiedingen voor Las Vegas.

Ik denk dat je toch beter een globale route kunt maken, dan is het ook veel makkelijker tips geven namelijk.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt in je eerste topic al wat reacties gekregen over het wel of niet zelf boeken. Daar is ook aangegeven dat het in het hoogseizoen toch wel verstandig is om accommodatie vast te leggen.
Ik vind het altijd jammer als er na een vraag geen reacties meer komen, en ook jammer dat jullie nu al een vlucht hebben geboekt zonder de route hier voor te leggen, Als je immers de kust wilt doen was een rondje SF of een rondje LA handiger geweest dan een one way SF-LA.
Waarom niet-toeristische plaatsen? Jullie gaan voor de hoogtepunten van het zuidwesten neem ik aan, en die zijn nu eenmaal toeristisch. Je kunt overal ver vandaan gaan zitten, maar dan ben je uren extra aan het rijden.

Ik raad je aan om eens een route per dag uit te schrijven. Kijk ook eens in andere topics om ideeën op te doen, en bekijk eens wat reisverslagen (zie bijvoorbeeld die van ons, wij hebben meerdere keren met onze dochters een rondreis gemaakt). In 2002 waren onze dochters 7 en 9, bekijk dat verslag eens. Het lezen van reisverslagen is erg handig omdat je dan een beetje een idee krijgt van de tijd die je kwijt bent onderweg en in de parken. Ik krijg nu het idee dat je nog absoluut geen beeld hebt van wat je kunt verwachten. Zie voor informatie over de parken http://www.ontdek-amerika.nl.

Pin je niet vast op maximaal 4 uur rijden er dag; soms is een langere reisdag aan te raden omdat je dan ergens anders meer tijd hebt.
Koop hier alvast een kaart, zoals de Hallwag nr 5. Dan zie je welke wegen er zijn, en hoe groot ze zijn.
Met googlemaps kun je je route uitwerken, vooral handig om een idee te krijgen van de reistijden.

Ik vind het lastig om de kust op te nemen. Met Zion en Bryce etc zou je zoiets kunnen doen:

11-jul naar SF
12-jul SF
13-jul SF
14-jul SF - Yosemite
15-jul Yosemite
16-jul Yosemite
17-jul Yosemite - Mammoth Lakes
18-jul Mammoth Lakes - Death Valley
19-jul Death Valley - Las Vegas
20-jul Las Vegas
21-jul Las Vegas - Zion
22-jul Zion
23-jul Zion - Bryce
24-jul Bryce - Page
25-jul Page - Monument Valley
26-jul Monument Valley - Grand Canyon
27-jul Grand Canyon
28-jul Grand Canyon - Palm Springs
29-jul Palm Springs - LA
30-jul LA
31-jul LA

Met toch een deel van de kust zou zoiets kunnen (maar dan zit je wel in het weekend in Yosemite):

11-jul naar SF
12-jul SF
13-jul SF
14-jul SF - Monterey
15-jul Monterey - Sequoia
16-jul Sequoia
17-jul Sequoia - Yosemite
18-jul Yosemite
19-jul Yosemite - Death Valley
20-jul Death Valley - Mammoth Lakes
21-jul Mammoth Lakes - Las Vegas
22-jul Las Vegas
23-jul Las Vegas - Zion
24-jul Zion
25-jul Zion - Bryce
26-jul Bryce - Page
27-jul Page - Grand Canyon
28-jul Grand Canyon - Palm Springs
29-jul Palm Springs - LA
30-jul LA
31-jul LA

Lees je goed in en kijk waar jullie voorkeur naar uit gaat.

Marianne
Wagie
Amerika-ontdekker

Bericht door Wagie »

Bedankt voor jullie reacties!

Onze planning heeft even stil gelegen, omdat we eerst moesten wachten op goedkeuring van onze vakantie. Nadat deze akkoord was begin december, leek het ons goed zo snel mogelijk te boeken.
In eerste instantie wilden we vanaf Las Vegas terug vliegen, maar dat was €600 duurder, dus toch gekozen voor Los Angeles. Maar langs de kust lijkt ons een hele mooie route.
Behalve start en eindpunt hebben we nog alle ruimte in onze planning, dus we kunnen nog alle kanten op. Dit zijn in ieder geval de highlights die we willen zien. We hebben er bewust voor gekozen om one way te doen, omdat een rondje ons wat veel leek in 3 weken. We willen vooral een route waarbij we niet elke dag rijden, maar als we wel een paar dagen achter elkaar rijden of meer dan 4 uur is dat ook prima.
We slaan inderdaad Zion, Bryce enz. waarschijnlijk over.
Wel willen we naar de toeristische plaatsen, maar het gaat om overnachten in de niet toeristische plaatsen. Een eenvoudig motel is dan prima.
We gaan aan de slag met het verder uitwerken van de route!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk eens naar de suggesties die ik heb gegeven.
Als je de hele kustroute doet rij je dus van SF naar LA. En maak je dan een rondje vanuit LA? Je bent dan toch het voordeel van een one way helemaal kwijt.
Zonder Zion en Bryce heb je ruim de tijd voor alles. wil je ook niet naar de Grand Canyon?

Ik denk dat je niet goed hebt gekeken naar tickets want het kan echt niet 600 euro duurder zijn als je vanaf LV terugvliegt. Maar goed, dat doet er niet meer toe.

Marianne
Wagie
Amerika-ontdekker

Re: Reis Wagie: zuidwesten juli 2015 op de bonnefooi

Bericht door Wagie »

Hi Marianne,

Bedankt voor de routes, we nemen de tips mee in onze route (waarschijnlijk gaan we toch niet langs de kust).
De €600 was een totaalprijs, niet per ticket, maar scheelt toch nog veel ;-)

groeten,
Daphne
K&N
Amerikakenner

Bericht door K&N »

Daphne, zet zoals, Marianne voorstelt, de route eens uit van dag tot dag en wat jullie in gedachten hebt. Geef ook even aan wat jullie graag willen doen, parken, steden, wandelen of andere zaken. Dan kunnen wij suggestie geven en eventueel advies geven wat wel of niet haalbaar of de moeite waard is. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Een route van dag tot dag kan inderdaad duidelijk maken wat wel en niet mogelijk is.
Ik heb een variant op de tweede route van Marianne gemaakt, zonder Sequoia maar met de kustweg en Monument Valley.

11-7 Aankomst - San Francisco
12-7 San Francisco - San Francisco
13-7 San Francisco - San Francisco
14-7 San Francisco - Monterey
15-7 Monterey - Pismo Beach
16-7 Pismo Beach - Yosemite
17-7 Yosemite - Yosemite
18-7 Yosemite - Mammoth Lakes
19-7 Mammoth Lakes - Death Valley
20-7 Death Valley - Las Vegas
21-7 Las Vegas - Las Vegas
22-7 Las Vegas - Zion
23-7 Zion - Zion
24-7 Zion - Bryce
25-7 Bryce - Page
26-7 Page - Monument Valley
27-7 Monument Valley - Grand Canyon
28-7 Grand Canyon - Palm Springs
29-7 Palm Springs - Los Angeles
30-7 Los Angeles - Los Angeles
31-7 Los Angeles - Vertrek

In deze route zou ik zeker overnachtingen reserveren voor Yosemite en Grand Canyon, omdat je anders waarschijnlijk op een uur tot anderhalf rijden, dus twee tot drie uur totaal, terecht zult komen. Voor Death Valley en Monument Valley geldt dat je buiten het park op 30 à 45 minuten rijden wel een hotel kunt vinden. Je mist dan echter de mooiste uren in het park. Ook in Springdale (Zion), Bryce en Page zal het in juli druk zijn. Ik zou in dit geval hotels vooraf reserveren, wel met de mogelijkheid tot kort voor aankomst zonder kosten te annuleren.

Wij reserveren hotels vaak op de site van de (keten)hotels zelf. Wij kiezen meestal voor het tarief met seniorenkorting dat eventueel kosteloos te annuleren is. Soms ook voor het tarief met AAA-korting. Voor dat laatste heb je een ANWB pas nodig, waar overigens zelden naar gevraagd wordt. Er is vaak een iets goedkoper prepaid tarief dat echter niet zonder kosten geannuleerd kan worden.

Enkele redelijk geprijsde hotelketens:
http://www.choicehotels.com/
http://www.motel6.com/
https://www.wyndhamrewards.com/
http://www.bestwestern.com/

Voor accommodatie in Yosemite N.P.: http://www.yosemitepark.com/Accommodations.aspx
Voor de Grand Canyon : http://www.grandcanyonlodges.com/
Voor enkele andere Nationale Parken: http://www.xanterra.com/

Je zou ook aan Priceline en /of Hotwire kunnen denken. Met name Priceline vergt echter nog wel wat "behendigheid" en je kunt vaak niet kosteloos annuleren.

Veel forumleden gebruiken een reserveringssite als booking.com en expedia.com. Let dan op of je kosteloos kunt annuleren.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Wagie
Amerika-ontdekker

Bericht door Wagie »

Goedemorgen,

Wij hebben inmiddels het eerste deel van de route vastgelegd, maar zijn nog niet uit over deel 2.

11-7 Amsterdam-San Fransisco
12-7 SF
13-7 SF
14-7 SF- Yosemite
15-7 YS
16-7 YS
17-7 YS- Bishop
18-7 Bishop- Las Vegas
19-7 Las Vegas
20-7 Las Vegas

21-7 tot 29-7 nog in te vullen

30-7 Los Angeles
31-7 Los Angeles- Amsterdam

In LA willen we naar Disney en/of Universal, Santa Monica, San Diego, Hollywood.... Dus hier willen we nog wel een aantal dagen verblijven.

We wilden in eerste instantie naar Monument Valley, maar vinden de afstand daar naartoe toch te groot. Bovendien gaat het ons alleen om het panorama van de de "mittens?" De rood gekleurde hoekige rotsformaties. Wij hebben een foto van dit panorama in onze woonkamer hangen.
Weet iemand vanaf welk punt je dit kunt zien?
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Bedoel je Mile Marker 13 op de 163? Zie hier
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik had op de 20e december een voorzet gegeven. Als je niet naar MV wilt kun je die dag voor LA gebruiken.

Het eerste deel ligt vast zeg je; betekent dat dat je ook al accommodatie hebt vastgelegd? Je zit nu in het weekend in Las Vegas, dat is duurder dan buiten het weekend. Maar het is lastig om te vermijden. Als je het nog niet hebt gereserveerd zou ik dat zo snel mogelijk doen. Voor Las vegas kun je dan regelmatig kijken of er iets goedkopers vrij komt.

Marianne
beabert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door beabert »

Ik mis Death Valley tussen Bishop en Las Vegas .! Misschien bewust gedaan ?
beabert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door beabert »

Indien je op 18/7 een overnachting in Death Valley inplant dan kom je op een zondag in Vegas aan. Ik weet nu niet of dit nog als weekend gezien wordt in Vegas, maar vrijdag en zaterdag zou ik toch proberen te mijden. Voor Death Valley zou je dan in Furnace creek kunnen overnachten, wel reserveren .
Wagie
Amerika-ontdekker

Bericht door Wagie »

Hallo Daniel, dat is precies wat ik bedoel!

Marianne, de hotels zijn gereserveerd. Inderdaad Las Vegas in het weekend, daarmee kwam de route toch het beste uit. We hebben een hotel voor een redelijke prijs. Jouw route is een mooie opzet. Twijfelen dus nog over MV.

Vanaf Bishop willen we wel door death valley rijden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Met voldoende tijd zou ik wel naar MV gaan, ik zou dan zelf een dag minder Las Vegas doen, anders wordt het te krap.
Waar zit je in Yosemite?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer