Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Amanda: West Amerika met de camper rond de kerstdagen!
Reis Amanda: West Amerika met de camper rond de kerstdagen!
Hallo Allemaal!
Ik ben sinds vanavond nieuw op dit forum en lees heel veel goeie tips!! Misschien kunnen jullie mij helpen/advies geven!
Mijn vriend en ik zijn van plan om in December naar San Fransisco te vliegen en daar met de Camper van Road Bear een reis te maken van ongeveer 3800 kilometer... Wij zijn nu aan het onderzoeken hoe dit is in deze tijd van het jaar, op het reisbureau zeiden ze dat dit natuurlijk goed te doen is! De planning is als volgt..
22-12 Amsterdam-( overstappen in Washington) - San Fransisco
23-12 San Fransisco
24-12 Camper ophalen en richting Monterey via HGW 1 of Carmel
25-12 Los Angeles
26-12 Naar San Diego
27-12 Tuscon
28-12 Sedona
29-12 Grand Canyon
30-12 Grand Canyon
31-12 Las Vegas ( oud & nieuw vieren )
1-01 Death valley
02-01 Mammoth lakes
Richting san Fransisco terug rijden... we vetrekken op 08-01 weer naar Amsterdam dus we hebben wel ergens ruimte om langer te verblijven. We hebben de route via Google maps bekeken maar weten niet of dit haalbaar is... Eventueel laten we Tuscon voor wat het is...
Wij vragen ons ook af of dit wel een mooie tijd is om hierheen af te reizen.....?
Graag jullie input als Amerika kenners!!
In afwachting.. Groetjes Amanda
Ik ben sinds vanavond nieuw op dit forum en lees heel veel goeie tips!! Misschien kunnen jullie mij helpen/advies geven!
Mijn vriend en ik zijn van plan om in December naar San Fransisco te vliegen en daar met de Camper van Road Bear een reis te maken van ongeveer 3800 kilometer... Wij zijn nu aan het onderzoeken hoe dit is in deze tijd van het jaar, op het reisbureau zeiden ze dat dit natuurlijk goed te doen is! De planning is als volgt..
22-12 Amsterdam-( overstappen in Washington) - San Fransisco
23-12 San Fransisco
24-12 Camper ophalen en richting Monterey via HGW 1 of Carmel
25-12 Los Angeles
26-12 Naar San Diego
27-12 Tuscon
28-12 Sedona
29-12 Grand Canyon
30-12 Grand Canyon
31-12 Las Vegas ( oud & nieuw vieren )
1-01 Death valley
02-01 Mammoth lakes
Richting san Fransisco terug rijden... we vetrekken op 08-01 weer naar Amsterdam dus we hebben wel ergens ruimte om langer te verblijven. We hebben de route via Google maps bekeken maar weten niet of dit haalbaar is... Eventueel laten we Tuscon voor wat het is...
Wij vragen ons ook af of dit wel een mooie tijd is om hierheen af te reizen.....?
Graag jullie input als Amerika kenners!!
In afwachting.. Groetjes Amanda
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis Amanda: West Amerika met de camper rond de kerstdagen!
Ik durf over de tijd van het jaar weinig te zeggen, al lijkt het me prachtig, maar hoe je het nu voorstelt is het rijden, rijden, rijden.
De camper ophalen kan zomaar een flink aantal uren duren, dan nog boodschappen doen. Het zal al flink in de middag zijn voor je in Monterey aan zal komen.
De rit Monterey - LA kost je wrs de complete dag en moet je eigenlijk opsplitsen.
LA , San Diego, Tucson en Sedona wordt veel vanuit de camper doen. Volgens mij kun je op het stuk Sedona - Flagstaff - Grand Canyon sneeuw en evt afgesloten wegen verwachten.
Via mammoth lakes naar San Francisco. Hou er rekening mee dat je niet via de tioga en sonora pass / door Yosemite gaat kunnen rijden. Wil je van de andere kant Yosemite in dan zijn sneeuwketting wrs verplicht. En ik heb geen idee hoe dat precies werkt,met een camper.
Ik zou echt wat meer dagen in het zuiden plannen.
De camper ophalen kan zomaar een flink aantal uren duren, dan nog boodschappen doen. Het zal al flink in de middag zijn voor je in Monterey aan zal komen.
De rit Monterey - LA kost je wrs de complete dag en moet je eigenlijk opsplitsen.
LA , San Diego, Tucson en Sedona wordt veel vanuit de camper doen. Volgens mij kun je op het stuk Sedona - Flagstaff - Grand Canyon sneeuw en evt afgesloten wegen verwachten.
Via mammoth lakes naar San Francisco. Hou er rekening mee dat je niet via de tioga en sonora pass / door Yosemite gaat kunnen rijden. Wil je van de andere kant Yosemite in dan zijn sneeuwketting wrs verplicht. En ik heb geen idee hoe dat precies werkt,met een camper.
Ik zou echt wat meer dagen in het zuiden plannen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Wat jullie momenteel vooropstellen is zeker met een camper niet haalbaar. Blijkbaar is het een doelstelling om oud en nieuw in Vegas te vieren ? Dan denk ik dat je daar rond moet bouwen, ik zou dan eerder de andere richting uitgaan.
22-12 Amsterdam - SF
23-12 SF
24-12 SF - Yosemite (afhankelijk van het tijdstip van ophalen van de camper misschien nog voor Yosemite stoppen)
25-12 Yosemite
26-12 Yosemite
27-12 Yosemite - Ridgecrest (onderlangs, de kans dat de Tioga Pass nog open is is nagenoeg onbestaand, ik zou daar dan ook niet van uitgaan)
28-12 Ridgecrest - Death Valley
29-12 Death Valley - Las Vegas
30-12 Las Vegas
31-12 Las Vegas
1-1 Las Vegas - Grand Canyon
2-1 Grand Canyon - Sedona
3-1 Sedona - Joshua Tree
4-1 Joshua Tree - LA
5-1 LA - Pismo Beach
6-1 Pismo Beach - Monterey
7-1 Monterey - SF
8-1 SF - Amsterdam
San Diego en Tucson nog toevoegen lijkt me onmogelijk.
22-12 Amsterdam - SF
23-12 SF
24-12 SF - Yosemite (afhankelijk van het tijdstip van ophalen van de camper misschien nog voor Yosemite stoppen)
25-12 Yosemite
26-12 Yosemite
27-12 Yosemite - Ridgecrest (onderlangs, de kans dat de Tioga Pass nog open is is nagenoeg onbestaand, ik zou daar dan ook niet van uitgaan)
28-12 Ridgecrest - Death Valley
29-12 Death Valley - Las Vegas
30-12 Las Vegas
31-12 Las Vegas
1-1 Las Vegas - Grand Canyon
2-1 Grand Canyon - Sedona
3-1 Sedona - Joshua Tree
4-1 Joshua Tree - LA
5-1 LA - Pismo Beach
6-1 Pismo Beach - Monterey
7-1 Monterey - SF
8-1 SF - Amsterdam
San Diego en Tucson nog toevoegen lijkt me onmogelijk.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet of Yosemite een goed idee is om te doen in december. Het is er ongetwijfeld prachtig, maar als er sneeuw ligt of dreigt kun je niets zonder sneeuwkettingen. Kijk voor meer informatie: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/winter.htm.
Is er een reden voor een camper? Ik denk dat je in die periode wat flexibeler bent met een auto. Er zullen veel campings gesloten zijn.
Als San Francisco geen must is zou ik een wat zuidelijker rondje maken, bijvoorbeeld vanuit LA of Las vegas. Parken als Death vlaley, Joshua Tree en Zion zullen erg mooi zijn in die periode.
Misschien heb je iets aan ons 2011/2012-verslag, wij waren toen in december in de omgeving van LA. Kijk ook eens in het reisverslagentopic (hier boven) om te zien of er winterreizen bij staan. Dan krijg je een goed idee van wat er mogelijk is en wat niet. Kijk ook eens wat je precies wilt bezoeken. Er staan nu weinig parken in jullie planning, is dat bewust?
Op de verschillende NPS-sites kun je per park zien wat je er in de winter kunt verwachten, welke campings open zijn, etc. Zie daarvoor http://www.nps.gov/yose, http://www.nps.gov/deva, http://www.nps.gov/zion, http://www.nps.gov/grca etc.
Marianne
Is er een reden voor een camper? Ik denk dat je in die periode wat flexibeler bent met een auto. Er zullen veel campings gesloten zijn.
Als San Francisco geen must is zou ik een wat zuidelijker rondje maken, bijvoorbeeld vanuit LA of Las vegas. Parken als Death vlaley, Joshua Tree en Zion zullen erg mooi zijn in die periode.
Misschien heb je iets aan ons 2011/2012-verslag, wij waren toen in december in de omgeving van LA. Kijk ook eens in het reisverslagentopic (hier boven) om te zien of er winterreizen bij staan. Dan krijg je een goed idee van wat er mogelijk is en wat niet. Kijk ook eens wat je precies wilt bezoeken. Er staan nu weinig parken in jullie planning, is dat bewust?
Op de verschillende NPS-sites kun je per park zien wat je er in de winter kunt verwachten, welke campings open zijn, etc. Zie daarvoor http://www.nps.gov/yose, http://www.nps.gov/deva, http://www.nps.gov/zion, http://www.nps.gov/grca etc.
Marianne
Bedankt voor jullie reacties, dat helpt ons enorm in de planning...
We beginnen nu wel in de gaten te krijgen dat wat we in eerste instantie zouden rijden niet haalbaar is, inderdaad alleen maar rijden rijden rijden…. Oud&Nieuw in Vegas is absoluut geen must.
Ik heb een KOA camping gids meegekregen van het reisbureau. Daar zie ik een aantal campings die het hele jaar open zijn, maar inderdaad niet allemaal. En dan zijn er sommige wegen die gesloten zijn… Zo missen we dus wel een aantal hele mooie routes & parken..
We hebben ontzettend zin in deze reis, en hadden ons ingesteld om dit in December te doen maar er zitten teveel " maars" aan. Denken jullie dat het beter is om dit in het voorjaar te doen? Of een ander tijdstip?
Is sowieso de route die we uitgestippeld hadden te ver voor 3 weken?
We beginnen nu wel in de gaten te krijgen dat wat we in eerste instantie zouden rijden niet haalbaar is, inderdaad alleen maar rijden rijden rijden…. Oud&Nieuw in Vegas is absoluut geen must.
Ik heb een KOA camping gids meegekregen van het reisbureau. Daar zie ik een aantal campings die het hele jaar open zijn, maar inderdaad niet allemaal. En dan zijn er sommige wegen die gesloten zijn… Zo missen we dus wel een aantal hele mooie routes & parken..
We hebben ontzettend zin in deze reis, en hadden ons ingesteld om dit in December te doen maar er zitten teveel " maars" aan. Denken jullie dat het beter is om dit in het voorjaar te doen? Of een ander tijdstip?
Is sowieso de route die we uitgestippeld hadden te ver voor 3 weken?
Je had nog niks geboekt?
Bedankt Marcopstal voor het aangeven van een andere route. We hadden dit uitgestippeld zodat we in de juiste rijrichting van SF naar LA rijden.. ivm de kust. Maar wat jij schetst is inderdaad ook een mooie route en beter te rijden ..!
@ MTL : Nee we hebben gister een offerte opgevraagd!
@ MTL : Nee we hebben gister een offerte opgevraagd!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op zich is de route wel te doen in 3 weken. Maar kijk eerst eens wat je voor een eerste reis naar het zuidwesten graag zou willen zien en of dat mogelijk is in december of dat een ander jaargetijde beter is.
Willen jullie graag in december weg dan kan dat, en dan zijn er genoeg gebieden waar het dan prettig is. Maar het weer blijft wel een onzekere factor. Als je het niet erg vindt om flexibel te zijn en de route om te gooien, afhankelijk van de weersomstandigheden, en je vindt het niet erg als het zo hier en daar behoorlijk koud kan zijn, en je niet meer buiten kan zitten bij je camper s avonds (het is ook erg vroeg donker dan), dan is december goed te doen, en zeker rustiger dan andere maanden.
Ik zou wel kiezen voor een ander beginpunt, zoals LA of LV, want dan kun je ter plekke je route makkelijker aanpassen omdat SF best wel ver is van de andere dingen op jullie lijstje. En qua weer minder aantrekkelijk (denk ik).
Voor informatie over de parken en andere bezienswaardigheden is http://www.ontdek-amerika.nl een mooi beginpunt.
Kijk ook eens naar de verslagen van Kalaman, die is al een paar keer in de winter naar het zuidwesten geweest.
Is een camper een must? Met een auto kun je wat makkelijker kiezen voor een one way, bijvoorbeeld beginnen in SF en eindigen in Las Vegas of Phoenix.
De route van Macopstal is natuurlijk ook in omgekeerde volgorde te doen. Zoiets zou ik dus laten afhangen van het weer en de toegankelijk van Yosemite op dat moment.
Marianne
Willen jullie graag in december weg dan kan dat, en dan zijn er genoeg gebieden waar het dan prettig is. Maar het weer blijft wel een onzekere factor. Als je het niet erg vindt om flexibel te zijn en de route om te gooien, afhankelijk van de weersomstandigheden, en je vindt het niet erg als het zo hier en daar behoorlijk koud kan zijn, en je niet meer buiten kan zitten bij je camper s avonds (het is ook erg vroeg donker dan), dan is december goed te doen, en zeker rustiger dan andere maanden.
Ik zou wel kiezen voor een ander beginpunt, zoals LA of LV, want dan kun je ter plekke je route makkelijker aanpassen omdat SF best wel ver is van de andere dingen op jullie lijstje. En qua weer minder aantrekkelijk (denk ik).
Voor informatie over de parken en andere bezienswaardigheden is http://www.ontdek-amerika.nl een mooi beginpunt.
Kijk ook eens naar de verslagen van Kalaman, die is al een paar keer in de winter naar het zuidwesten geweest.
Is een camper een must? Met een auto kun je wat makkelijker kiezen voor een one way, bijvoorbeeld beginnen in SF en eindigen in Las Vegas of Phoenix.
De route van Macopstal is natuurlijk ook in omgekeerde volgorde te doen. Zoiets zou ik dus laten afhangen van het weer en de toegankelijk van Yosemite op dat moment.
Marianne
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Met de camper is een one-way ook prima te doen hoor! Hebben wij afgelopen maand ook weer gedaan, en zullen we volgend jaar ook weer doen.Martin & Marianne schreef:Is een camper een must? Met een auto kun je wat makkelijker kiezen voor een one way, bijvoorbeeld beginnen in SF en eindigen in Las Vegas of Phoenix.
Marianne
Wij reizen nu al 6 jaar in de maand oktober met een camper in Amerika, waarvan 5 x zuid west. Nadeel zijn denk ik de koudere nachten en de kortere dagen, helemaal in december. Je bent dan toch meer aangewezen op de camper 's avonds. En buiten zitten is nu eenmaal leuker wanneer je met een camper reist.
Als je in december gaat zou ik het allemaal wat zuidelijker houden. San Diego, LA, Tucson, Phoenix, Death Valley, Las Vegas, Grand Canyon kan ook nog en misschien Zion. Je krijgt geen sneeuwkettingen bij de camper, en je wilt ook niet met een behoorlijke vorst in een camper zitten. Buiten het risico op bevroren leidingen, wordt het in de camper nooit zo lekker warm, ondanks de verwarming, als bijvoorbeeld in een hotel.
Misschien heb je nog iets aan onze reisverslagen Vooral de reis van 2012 is denk ik voor jullie wel interessant qua route.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Yosemite in de winter lijkt me prachtig, maar of je er veel kunt doen dan is een andere vraag. Ook qua begaanbaarheid heb je dan een risico en met een camper (of je moet echt wel al ervaring hebben met het rijden in een camper) op soms gladde wegen in de bergen.. ik weet het niet. Als ik google op Yosemite in December krijg ik wel een hoop mooie foto's te zien iig.
Ik was er in 2012 in April en toen lag er nog flink wat sneeuw langs de wegen.
Ik vraag me alleen af in je eerste route hoe je deze dagen 25-12 Los Angeles, 26-12 Naar San Diego, 27-12 Tuscon zelf ziet/zag. Want dan zou je vooral 1e kerstdag alleen maar de hele dag in de camper zitten om naar LA te komen. De dag erna naar San Diego, dus van LA zie je verder helemaal niets. De dag na San Diego naar Tucson, dus van San Diego zelf zie je ook niets. En na de nacht in Tucson ging je ook gelijk weer door. Ik denk dat het juist op de kerstdagen erg leuk is om ook ergens te zijn waar je een beetje kerst kunt vieren ipv in de camper te zitten.
In de route van Marcopstal vind ik persoonlijk dat het van 1-1 tot aan 6-1 ook net te weinig tijd is om echt even goed rond te kijken. Natuurlijk ook afhankelijk van de weersomstandigheden vooral bij de Grand Canyon en Sedona.
Aan de andere kant is het ook weer een mooie uitdaging om een echte winterreis naar die gebieden te maken. Dat zien we hier niet echt vaak op het forum.
Ik was er in 2012 in April en toen lag er nog flink wat sneeuw langs de wegen.
Ik vraag me alleen af in je eerste route hoe je deze dagen 25-12 Los Angeles, 26-12 Naar San Diego, 27-12 Tuscon zelf ziet/zag. Want dan zou je vooral 1e kerstdag alleen maar de hele dag in de camper zitten om naar LA te komen. De dag erna naar San Diego, dus van LA zie je verder helemaal niets. De dag na San Diego naar Tucson, dus van San Diego zelf zie je ook niets. En na de nacht in Tucson ging je ook gelijk weer door. Ik denk dat het juist op de kerstdagen erg leuk is om ook ergens te zijn waar je een beetje kerst kunt vieren ipv in de camper te zitten.
In de route van Marcopstal vind ik persoonlijk dat het van 1-1 tot aan 6-1 ook net te weinig tijd is om echt even goed rond te kijken. Natuurlijk ook afhankelijk van de weersomstandigheden vooral bij de Grand Canyon en Sedona.
Aan de andere kant is het ook weer een mooie uitdaging om een echte winterreis naar die gebieden te maken. Dat zien we hier niet echt vaak op het forum.
Waardevol!! Ik heb net jullie reisverslag gelezen Marja van Las Vegas-SF-LA-Las Vegas en daar wel een goeie indruk gekregen van de route.. Leuk om te lezen!!
We gaan in beraad maar hebben nu toch wel sterk het gevoel dat December niet de meest geschikte periode is om te reizen...En inderdaad willen we met de kerstdagen ook gezellig ergens kerst vieren ipv in de camper
Dit gaat m dus niet worden!! Wat fijn dat dit forum er is zodat je daar lekker over kunt "brainen". Ik denk dat we dit plan gaan doorschuiven naar April/Mei...
We gaan in beraad maar hebben nu toch wel sterk het gevoel dat December niet de meest geschikte periode is om te reizen...En inderdaad willen we met de kerstdagen ook gezellig ergens kerst vieren ipv in de camper

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 3736 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 30 Reacties