Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis zon25: advies/tips reis 2015 (groot) rondje grand canyon

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Re: Reis zon25: advies/tips reis 2015 (groot) rondje grand canyon

Bericht door Hans B »

Je zou ook nog iets noordelijke kunnen doorgaan in Californie, Lake Tahoe , Lassen Vulkanic, Crater Lake (or), Redwood NP, SF.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
zon25
Amerikafan

Bericht door zon25 »

Oke, doordat we wat dagen over hebben ben ik meer en meer me gaan inlezen in alles wat er zoal te doen is op of in de buurt van onze route.
Natuurlijk ook gegrepen door de website ontdekamerika.nl waar werkelijk alles tot in de puntjes staat omschreven en op een manier geschreven dat je moet blijven lezen simpel omdat je alles wilt volgen. Absolute dikke pluim hier voor.
Dit gezegt hebbende stuit ik op het volgende:

Aan de hand van reisverhalen en vooral de prachtige foto's ben ik gegrepen door Coal mine Canyon (hoe kan ik dit ooit gemist hebben op onze reis naar Monument Valley) en me meer en meer verdiepende in Coal mine Canyon stuit ik op Blue Canyon. (door sommigen nog white en red canyon genoemd). Ik merk dat er best wel schimmig over wordt gedaan, zeker in de oudere verslagen. Inmiddels weet ik waar het ligt (denk ik) maar het is me nog steeds niet duidelijk of het nou verstandig is om wel permit aan te vragen of gewoon (zoals op vooral alle duitse websites) er gewoon heen te gaan.
Kan / wil iemand hier iets zinnigs over zeggen en misschien het een of ander duidelijk maken?

Een ding is zeker er komt op onze route een uitstapje richting die kant op (overnachting in Tuba City)

En dan ook gelijk maar de vraag hoe te rijden of te plannen vanaf onze overnachting South Rim en dan een mooie route die kant op met weer eindbestemming Page met onderweg 1 overnachting in Bijv. Tuba City? En is er daar nog meer wat we niet mogen missen?

Cheers Henk
zon25
Amerikafan

Bericht door zon25 »

Best jammer, mijn bericht is sinds gister ruim 60 x gelezen maar niemand weet er iets over te vertellen. Echt niet?

Cheers
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Lijkt me iets voor Kalaman. Heb je zijn verslagen gelezen?
Wij zijn in 2013 naar Coalmine Canyon geweest zonder permit, we wisten niet dat dat toen verplicht was. Je zou kunnen overwegen om de Indian Country map van de AAA aan te schaffen, een mooie, gedetailleerde kaart met ook veel informatie. Hier een online versie. En overweeg eens de aanschaf van Laurent Martres' Photographing the Southwest, Arizona, voor meer mooie plekjes in die omgeving.

Heb je ook de (google)zoekfunctie op het forum al eens geprobeerd?

Marianne
zon25
Amerikafan

Bericht door zon25 »

Dank je wel Marianne voor je reactie.

Kalaman heb ik inmiddels al ontdekt en hij heeft inderdaad ook veel info waar ik wat mee kan.
Dat boek ga ik zeker over nadenken want ik heb het "virus"ook aardig te pakken. :wink:
De kaart is ook een goede tip ga ik zeker doen en de zoekfuctie, is die anders dan de gewone google zoekfunctie die ik altijd gebruik?

Nogmaals dank

De route begint aardig vorm te krijgen, paar stukjes nog in de puzzel.

Cheers Henk
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt binnen het forum zoeken met de forumzoekfunctie en met de googlezoekfunctie, zie hier rechtsboven. Soms is de een handiger, soms de andere. Probeer ze eens uit op termen als blue canyon.

Marianne
zon25
Amerikafan

Bericht door zon25 »

Goede middag,

Als ik op google maps aangeef dat ik van page naar marble canyon wil (via Navajo bridge) dan geeft google altijd een omweg ( terwijl ik op de kaart de hwy 89 zie liggen (zelfde weg als naar Horse Shoe Bend) maar dan door rijden.
Weet iemand of deze weg afgesloten is en dat dat de reden is dat google het niet wil weergeven?

Cheers Henk
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ha, ha, doe ik zo mijn best om de zoekfunctie te promoten. :wink:
Eerste hit bij invoeren van "highway 89 afgesloten": http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=46639

Marianne
zon25
Amerikafan

Bericht door zon25 »

Ach sorry Marianne je hebt gelijk, heb gewoon even niet nagedacht, ben ook zo druk om het dit keer perfect te willen doen.
Maar ik heb hem echt al veel gebruikt nadat je het als tip hebt genoteerd...ECHT WAAR!!!
Laatst gewijzigd door zon25 op 06 nov 2014, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik geloof je! :lol: :lol: :lol:

Marianne
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

zon25 schreef:Goede morgen,

Wij hebben Monterey in onze reis opgenomen omdat we nog een keer dolfijnen en walvissen willen spotten. Dit hebben we al eerder gedaan vanuit Monterey (op advies van Roy Bergen) en dat is ons toen prima bevallenen hebben toen ook alles wel gespot..
Weet iemand of dit ook vanuit San Diego ook kan, ik heb wel even gegoogelt en lees er wel wat over maar eigenlijk niet over de periode dat wij gaan. (juli)
Als dit namelijk wel het geval is dan hoeven wij Monterey niet nog eens aan te doen en krijg ik weer ruimte voor andere leuke/mooie dingen.

Cheers Henk
Monterey is leuk ook zonder walvissen en dolfijnen ;-)
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Leuk dat jullie weer die kant op gaan, blijf toch een heel leuk stukje wereld!
Wat betreft Death valley is het wel leuk om daar te overnachten indien mogelijk ;-)
We zijn met de kerst in Apeldoorn.

San Diego vonden wij ook een heel leuke stad.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer