Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis martijn83: Rondreis van SF naar SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
martijn83
Amerika-ontdekker

Reis martijn83: Rondreis van SF naar SF

Bericht door martijn83 »

Beste forumleden,

Eind mei wil ik samen met mijn vriending een rondreis gaan maken in Amerika. Twee jaar gelden hebben we een rondreis gemaakt in de staat florida die ons zeer goed is bevallen. We willen op de rondreis een combinatie van cultuur en natuur zien, en houden van pretparken. Niks staat nog vast tijdens deze reis. Wij willen graag weten wat jullie van deze route vinden? Ook zouden we graag beren in het wild zien. Heeft iemand een tip waar we een goede kans maken om beren te zien op onze route?

Route:
routevs.PNG
Alvast bedankt voor jullie input.

Groetjes,
Martijn
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis martijn83: Rondreis van SF naar SF

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Martijn, welkom op het forum!
Voor beren moet je in Yosemite zijn maar de kans dat je er een ziet is niet heel groot. Wij hebben tijdens al onze keren in Yosemite maar twee een keer een beer gezien en dat was in het (bijna) donker, dus eigenlijk hebben we niet veel gezien. Ook in Mammoth Lakes zou je beren kunnen zien.
Ik zie wat ongebruikelijke overnachtingsplaatsen staan. Waarom Valle en niet in GC Village? En waarom Midpines en niet in het park? Je hebt al weinig tijd voor Yosemite nu, dus ik zou niet uren heen en weer gaan rijden. Zelf zou ik een stop minder doen tussen LA en de GC en een nacht Yosemite extra doen. Juni is een prachtige maand met de watervallen, alle wegen en trails zijn in principe open, dus neem je tijd voor niet alleen de vallei maar ook Glacier Point en de Tioga Road en een van de sequoia-groves. Kijk eens voor onze 2 dagen Yosemite in juni in ons 2013-verslag (en dat was nog zonder de Tioga road en sequoia's).
Kies je bewust voor 2 nachten Bryce en 1 nacht Zion? Meestal wordt het andersom aangeraden.
Tussen Las Vegas en Mammoth Lakes zou ik nog een overnachting in death Valley plannen. En anders kun je beter wat eerder stoppen dan ML. Dan heb je ook nog tijd voor Mono Lake en Bodie (zie weer ons 2013-verslag). En dan zeker een extra nacht Yosemite doen.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Eens met Marianne.

De volle dag SF zou ik aan het einde plaatsen. Op dag 2 ben je vroeg wakker dus probeer vroeg de auto op te halen.

Whale watching en Highway 1 is erg veel voor 1 dag.
Vertrek op tijd op dag 2 uit SF en regel whale watching voor diezelfde namiddag.

Verkijk je niet op de afstanden om vanaf LA naar Universal en Six Flags te rijden.
Misschien ergens tussenin overnachten? Wij vonden Sherman Oaks een goede uitvalsbasis.

Je hebt verder weinig tijd voor LA en San Diego. Ik heb in onderstaand schema een dag van SF gebruikt om bij deze 2 steden meer tijd te maken, maar het is nog weinig.

Tussen SD en GC zou ik Sedona laten vallen, zodat je een dag kan toevoegen tussen LV en Yosemite

Monument Valley bezoeken vanuit Page zou ik niet doen. De mooiste uren bij MV zijn zonsopgang en ondergang.

Bryce 1 overnachting en Zion 2, is een betere verdeling.

Met maar 1 stop tussen LV en Yosemite, beter eerder stoppen. Maar er is dan weinig tijd voor de planning van de volgende dag en voor Yosemite zelf.
Een 2de stop op dit stuk zou kunnen in Death Valley. Je krijgt dan LV-DV / DV-Mammoth Lakes(of Lee Vining) / Mammoth Lakes(of Lee Vining) - Tioga Pass - Yosemite

In Yosemite zou ik proberen een overnachting in de vallei zelf te vinden.

Ik heb wat aanpassingen gedaan maar eigenlijk is deze route te vol en zou je wat moeten schrappen.

1 Amsterdam - SF
2 SF - Monterey
3 Monterey - Morro Bay / Cambria
4 Morro Bay / Cambria - Sherman Oaks (of Santa Clarita) - https://goo.gl/maps/BXBfe
5 Six Flags (overnachten Sherman Oaks of Santa Clarita)
6 Universal Studios - overnachten Sherman Oaks
7 Sherman Oaks - bezoek LA - overnachten vb Santa Monica
8 Santa Monica - (wandelen/fietsen naar) Venice Beach - naar San Diego
9 San Diego (vm stad bezoeken) - (Bezoek aan USS Midway ?) - Sea World
10 San Diego - Palm Springs
11 Palm Springs - Joshua Tree - Kingman
12 Kingman - Sedona
13 Sedona - Grand Canyon (overnachten in het park)
14 Grand Canyon - Monument Valley
15 Monument Valley - Page
16 Page - Bryce
17 Bryce - Zion
18 Zion
19 Zion - Las Vegas
20 Las Vegas
21 Las Vegas - Death Valley - Lone Pine/Bishop
22 Lone Pine/Bishop - Mono Lake - Bodie - Tioga Pass - Yosemite
23 Yosemite
24 Yosemite - SF
25 SF
26 SF - Amsterdam

Als je nog geen vliegtickets hebt, zou je ook eens kunnen kijken naar een one way. vb vliegen naar San Diego en terug vanaf Phoenix of LV. Dat bespaart je ook tijd.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
martijn83
Amerika-ontdekker

Bericht door martijn83 »

Hoi Marianne,

Bedankt voor je reactie. Ik heb jetips doorgelezen, en inmiddels een aantal aanpassinen op de route gemaakt.
Ik heb nu 2 overnachtingen in Zion en 1 in Bryce. Ook zit ik nu dichter bij Yosemite (Oakhurst).

Er zitten inderdaad een aantal plaatsen net buiten de NP in. Dit komt omdat wij niet van kamperen houden, en de prijs een stuk gunstiger is. Op die mannier houden we geld over om leuke dingen op vakantie te doen.

We hebben je reisverslag helemaal gelezen en gaan kijken hoe we Mono Lake en bodie mee kunnen nemen in onze route :thumbup:

Groetjes,
Martijn
martijn83
Amerika-ontdekker

Bericht door martijn83 »

Beste Ingrid,

Bedankt voor je reactie. We hebben inmiddels een aantal aanpassingen op onze route gemaakt. Inmiddels hebben we 2 overnachtingen in Zion en 1 in Bryce. Ook hebben we in LA een hotel gezocht dat op een goede afstand van Universal studio en Six flags is.

We hebben bewust gekozen voor een begin in San francisco. En hebben een Hotel dat super gelegen is, en op loopafstand van waar we de auto op gaan halen. Dus we kunnen lekker snel vertrekken die dag.

Ik zag dat je Kingman in de route had staan inplaats van Lake Havasu City. Is dit een betere locatie? of heeft dit een andere reden?

Groetjes,
Martijn
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

martijn83 schreef: Ook zit ik nu dichter bij Yosemite (Oakhurst).
Ik vind Oakhurst ook nog niet heel goed gelegen, je zit daar1,5 uur van de vallei vandaan, dus nog verder dan vanaf Midpines.
martijn83 schreef:Er zitten inderdaad een aantal plaatsen net buiten de NP in. Dit komt omdat wij niet van kamperen houden, en de prijs een stuk gunstiger is. Op die mannier houden we geld over om leuke dingen op vakantie te doen.
Je hoeft niet te kamperen om in de parken te overnachten. Kijk eens naar de mogelijkehden op http://www.grandcanyonlodges.com en http://www.yosemitepark.com. In Yosemite heb je wel veel tentcabins, maar die zijn nog redelijk luxe, je hebt er gewone bedden. Maar er zijn ook houten cabins, en lodges.

Marianne
beabert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door beabert »

Wij zijn net terug van onze rondreis . Alhoewel wij ook van een beetje comfort houden en we ook niet de hoofdprijs willen betalen voor een verblijf in NP kan ik je toch echt een verblijf in Curry Village aanbevelen. Wij zaten daar in een houten cabin ( zonder badkamer) me 2 goede queenzise bedden en vond het echt een leuke overnachting . Er zijn ook tenten ,en die waren iets goedkoper . Akkoord ,het kost wat meer, maar probeer dit dan in te winnen op een andere overnachting. Yosemite is het park waar je middenin moet overnachten, niet alleen voor de sfeer ,maar ook voor de afstand tot het park .
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik zou zeggen San Diego-Joshua Tree overnachten 29Palms Dan naar Sedona via Baker, Prescott en Jerome. Daarna naar GC. Kingman kan ook, dan kan je nog wat van R66 zien. Lake Havasu heeft London Bridge maar dat was het wel zo'n beetje, en een meer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer