Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis JJacobs: mei 2015 camperreis met 2 vierjarige LV - SF
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Reis JJacobs: mei 2015 camperreis met 2 vierjarige LV - SF
We zijn druk bezig met het plannen van onze Amerikareis. We willen eind april / begin mei weg.
Ik heb al veel forums gelezen en veel tips er uit gehaald.
Dit is ongeveer de route die we nu bedacht hebben.
1. Ams-Las Vegas
2. Las Vegas
3. Las Vegas - Zion
4. Zion
5. Zion
6. Zion - Bryce
7. Bryce - Page
8. Page
9. Page
10. Page - Grand Canyon
11. Grand Canyon - Las Vegas
12. Las Vegas - Death Valley
13. Death Valley - Mammoth Lakes
14. Mammoth Lakes - Yosemite
15. Yosemite
16. Yosemite
17. Yosemite - Monterey
18. Monterey
19. Monterey
20. Monterey - SFO
21. SFO
22. SFO - AMS
Ik twijfel een beetje over stuk van Grand Canyon tot aan Yosemite.
We willen vroeg gaan rijden vanaf Las Vegas om Death Valley te zien en dan ergens overnachten (iemand Tips voor leuke RV camping met zwembad?) vervolgens Mammoth Lakes. We hopen dat de Tioga Pass open is.
Welke camping in Yosemite raden jullie aan met de kleine kinderen? We denken aan een camper van Roadbear 27-30.
Mijn man is meer dan 2 meter, dus we hebben een groot bed nodig.
Ik heb nu een vlucht gevonden heen via Detroit en terug rechtstreeks vanaf San Francisco met KLM. Prijs 870 Euro p/p. Ik vind dit behoorlijk veel. Maar wil voor de kinderen wel een redelijke schema. Iemand tip?
Als ik nu boek krijg ik ook vroegboekkorting op de camper. Maar dan moet ik ook vluchten boeken. Misschien toch beter wachten?
Ik heb al veel forums gelezen en veel tips er uit gehaald.
Dit is ongeveer de route die we nu bedacht hebben.
1. Ams-Las Vegas
2. Las Vegas
3. Las Vegas - Zion
4. Zion
5. Zion
6. Zion - Bryce
7. Bryce - Page
8. Page
9. Page
10. Page - Grand Canyon
11. Grand Canyon - Las Vegas
12. Las Vegas - Death Valley
13. Death Valley - Mammoth Lakes
14. Mammoth Lakes - Yosemite
15. Yosemite
16. Yosemite
17. Yosemite - Monterey
18. Monterey
19. Monterey
20. Monterey - SFO
21. SFO
22. SFO - AMS
Ik twijfel een beetje over stuk van Grand Canyon tot aan Yosemite.
We willen vroeg gaan rijden vanaf Las Vegas om Death Valley te zien en dan ergens overnachten (iemand Tips voor leuke RV camping met zwembad?) vervolgens Mammoth Lakes. We hopen dat de Tioga Pass open is.
Welke camping in Yosemite raden jullie aan met de kleine kinderen? We denken aan een camper van Roadbear 27-30.
Mijn man is meer dan 2 meter, dus we hebben een groot bed nodig.
Ik heb nu een vlucht gevonden heen via Detroit en terug rechtstreeks vanaf San Francisco met KLM. Prijs 870 Euro p/p. Ik vind dit behoorlijk veel. Maar wil voor de kinderen wel een redelijke schema. Iemand tip?
Als ik nu boek krijg ik ook vroegboekkorting op de camper. Maar dan moet ik ook vluchten boeken. Misschien toch beter wachten?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Mei 2015 camperreis met 2 vierjarige LV - SF
Welkom op het AAforum.
Geef eens wat meer info over waarom je bepaalde dagen inplend. Vooral 3 nachten Page en Monterey.
Ik zou Mammoth Lakes open laten, toch nog veel kans op een gesloten Tioga pass en death valley - yosemite onderlangs met de camper is ook te ver voor één dag, ik zou dus evt een dag extra daarvoor uittrekken.
In de zomer zou ik een extra dag page wel aanraden, maar eind april begin mei kun je met 2 nachten alles wel zien. Lake powell is nog te fris (ijskoud) om te zwemmen. Je zou bv een nacht Monument Valley kunnen doen.
Geef eens wat meer info over waarom je bepaalde dagen inplend. Vooral 3 nachten Page en Monterey.
Ik zou Mammoth Lakes open laten, toch nog veel kans op een gesloten Tioga pass en death valley - yosemite onderlangs met de camper is ook te ver voor één dag, ik zou dus evt een dag extra daarvoor uittrekken.
In de zomer zou ik een extra dag page wel aanraden, maar eind april begin mei kun je met 2 nachten alles wel zien. Lake powell is nog te fris (ijskoud) om te zwemmen. Je zou bv een nacht Monument Valley kunnen doen.
-
- Amerika-ontdekker
Re: Mei 2015 camperreis met 2 vierjarige LV - SF
Klinkt misschien gek maar Monterey is de reden van de reis. Ben duiker en het aquarium staat al jaren op mijn lijst. We willen ook een dagje gaan whalewatchen vandaar die keuze. Page wilde we een dagje het water op en naar antilope canyon. Plus is voor de kids misschien fijn iets minder vaak te verkassen. We willen de rit naar Page ook rustig aan doen dus pas einde van de dag aankomen. Wil Mammoth inderdaad niet vast leggen vanwege risico op gesloten pass.
Zit nu er ook aan te denken route om te draaien en dan van af Death Valley naar Zion en Las Vegas pas op het eind te doen.
Qua datums denken we nu aan 30 april vertrek en 21 mei terug.
Zit nu er ook aan te denken route om te draaien en dan van af Death Valley naar Zion en Las Vegas pas op het eind te doen.
Qua datums denken we nu aan 30 april vertrek en 21 mei terug.
Re: Reis JJacobs: mei 2015 camperreis met 2 vierjarige LV - SF
Kinderen onder de 5 jaar mogen niet mee op de whalewatchtours. Jullie zijn lang in Monterey en als liefhebbers van sealife is het misschien te doen om om en om te gaan.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met de route verder lijkt me weinig mis hoor. Maar je kinderen zijn te jong om mee te gaan op een whalewatch boot.
Lower Antelope Canyon kost je ongeveer tussen de 1 en 1,5 u zonder wachttijd. Upper in principe ook, maar die is qua canyon veel korter. Nogmaals, het water van Lake Powell is nog ijskoud. Ik zou even vooraf kijken als je bv een boot wilt huren of dat met je 2 jonge kinderen mag ivm veiligheid. Varen op lake powell is leuk, maar wel prijzig.
Zorg dat je in Las Vegas een kindvriendelijk hotel neemt. Niet alle zwembaden bij de hotels zijn geschikt voor jonge kinderen namelijk.
Qua ticketprijzen zit je terugvlucht rond memorial day weekend, misschien dat je daarom wat duurdere tickets hebt. Ik ben zelf rond die koers ook nog op zoek naar tickets en kan ook niet aan de ticketprijzen van mijn vorige reizen komen. De duurste was tot nu toe in 2013 direct naar LAX en terug vanaf Denver €618, LAX en terug vanaf Vegas in 2012 was maar €550. Ik vind een tussenstop niet altijd een probleem. Het hangt een beetje van de tijd tussen de vluchten af. Aan de andere kant met jonge kinderen ben je er direkt wel met een uur of 11 vanaf.
Lower Antelope Canyon kost je ongeveer tussen de 1 en 1,5 u zonder wachttijd. Upper in principe ook, maar die is qua canyon veel korter. Nogmaals, het water van Lake Powell is nog ijskoud. Ik zou even vooraf kijken als je bv een boot wilt huren of dat met je 2 jonge kinderen mag ivm veiligheid. Varen op lake powell is leuk, maar wel prijzig.
Zorg dat je in Las Vegas een kindvriendelijk hotel neemt. Niet alle zwembaden bij de hotels zijn geschikt voor jonge kinderen namelijk.
Qua ticketprijzen zit je terugvlucht rond memorial day weekend, misschien dat je daarom wat duurdere tickets hebt. Ik ben zelf rond die koers ook nog op zoek naar tickets en kan ook niet aan de ticketprijzen van mijn vorige reizen komen. De duurste was tot nu toe in 2013 direct naar LAX en terug vanaf Denver €618, LAX en terug vanaf Vegas in 2012 was maar €550. Ik vind een tussenstop niet altijd een probleem. Het hangt een beetje van de tijd tussen de vluchten af. Aan de andere kant met jonge kinderen ben je er direkt wel met een uur of 11 vanaf.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is een mooie route. De Tioga Pass is inderdaad nog een groot risico, wat dat betreft zou je beter iets later kunnen gaan, maar Memorial Day weekend in de parken is niet leuk. Ik denk niet dat er veel campings zijn tussen LA en Mammoth Lakes met een zwembad, maar Google zal je wel kunnen helpen daarmee. Misschien in Bishop? DV zelf is ook een mogelijkheid, ik neem aan dat je van het zwembad bij Stovepipe wells gebruik kan maken als je daar kampeert, maar die camping is niet echt leuk te noemen (verwacht nergens campings als in Europa). Via google gevonden: Boulder Creek Resort, bij Lone Pine. Verder weinig zwembaden daar. Maar het is toch te vroeg voor een zwembad waarschijnlijk. Er moet ergens een hot pool zijn, maar ik weet niet precies waar.
In Yosemite heb je niet veel keus als je in het park wilt staan. Of wil je buiten het park staan? In het park sta je prachtig, maar er zijn vrijwel geen voorzieningen. Is ook niet nodig eigenlijk want is er genoeg om je mee te vermaken, ook voor kinderen. Een kampvuur is leuk, eekhoorns en herten zien ook. En er is een zwembad maar dat zal wellicht nog wel koud zijn. Kijk goed hoe het reserveren gaat, je moet op 15 januari op 16.00 uur klaarzitten, oefenen op 15 december is een aanrader. Zie http://www.nps.gov/yose onder fees & reservations voor meer informatie. Probeer te vermijden dat je er in het weekend bent.
Twee volle dagen Page is misschien toch wel wat veel. Je zou nog via Monument Valley kunnen rijden als je er uitgekeken raakt.
Marianne
In Yosemite heb je niet veel keus als je in het park wilt staan. Of wil je buiten het park staan? In het park sta je prachtig, maar er zijn vrijwel geen voorzieningen. Is ook niet nodig eigenlijk want is er genoeg om je mee te vermaken, ook voor kinderen. Een kampvuur is leuk, eekhoorns en herten zien ook. En er is een zwembad maar dat zal wellicht nog wel koud zijn. Kijk goed hoe het reserveren gaat, je moet op 15 januari op 16.00 uur klaarzitten, oefenen op 15 december is een aanrader. Zie http://www.nps.gov/yose onder fees & reservations voor meer informatie. Probeer te vermijden dat je er in het weekend bent.
Twee volle dagen Page is misschien toch wel wat veel. Je zou nog via Monument Valley kunnen rijden als je er uitgekeken raakt.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Dit zou ik ten zeerste betwijfelen. Mijn zoon van 5 ging al zeker 4X mee whalewatchen en dit jaar zelfs met een Zodiac (hier zitten wel leeftijdsgrenzen op). Hij was maar 4 toen wij in Monterey gingen. Bij mijn weten heeft er niemand naar zijn leeftijd gevraagd...Kinderen onder de 5 jaar mogen niet mee op de whalewatchtours
Ik zou het wel goed navragen. Vorig jaar werden twee kinderen geweigerd bij onze cruise (Princess Monterey). Het staat ook bij de voorwaarden dat kinderen onder de 5 niet toegelaten worden.
Maar goed, dat hoeft natuurlijk niet voor alle aanbieders te gelden. In ieder geval even navragen dus.
Maar goed, dat hoeft natuurlijk niet voor alle aanbieders te gelden. In ieder geval even navragen dus.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wij gingen in Monterey whalewatchen met onderstaande organistatie:
http://www.chrisswhalewatching.com/
Ik heb nooit het idee gehad dat we onverantwoord bezig waren. De kinderen (iedereen onder 12 jaar) kregen netjes reddingsvesten aan.
De kinderen zijn niet te klein om te gaan (mijn oudste zoon was amper 1 jaar toen hij de eerste keer mee ging), je moet gewoon de juiste organistatie vinden.
http://www.chrisswhalewatching.com/
Ik heb nooit het idee gehad dat we onverantwoord bezig waren. De kinderen (iedereen onder 12 jaar) kregen netjes reddingsvesten aan.
De kinderen zijn niet te klein om te gaan (mijn oudste zoon was amper 1 jaar toen hij de eerste keer mee ging), je moet gewoon de juiste organistatie vinden.
Ik denk ook niet dat het onverantwoord is ofzo, maar als het niet mag dan mag het niet en dan houdt het op, daar wilde ik TO toch even op wijzen. Naar nu blijkt hangt het blijkbaar van de organisatie af. Nou dan is het nog nuttig dat ze het weten, dan kunnen ze alvast wat sites doorspitten om uit te vinden waar het wel mag.
-
- Amerika-ontdekker
Alvast bedankt voor de tips.
Qua whalewatching had ik al gezien dat het bij princess niet mag maar bij Chris whalewatching wel. We kijken ook een beetje het weer aan. Als we het te heftig vinden gaan we inderdaad om en om.
Ik ga even naar de monumentvalley optie kijken. Lijkt me ook gaaf om te zien.
We willen graag overal in de parken staan waar mogelijk. De kids lekker de natuur in.
Ik heb gezien dat Circus Circus kindvriendelijk is. Welke eventueel nog meer? Heeft iemand nog tips over hotel in SFO? Willen camper inleveren als we uit Monterey komen en dan nog auto huren. Parkeren is behoorlijk prijzig bij de hotels. Mag omdat we auto hebben wel iets verder uit het centrum zijn.
Qua whalewatching had ik al gezien dat het bij princess niet mag maar bij Chris whalewatching wel. We kijken ook een beetje het weer aan. Als we het te heftig vinden gaan we inderdaad om en om.
Ik ga even naar de monumentvalley optie kijken. Lijkt me ook gaaf om te zien.
We willen graag overal in de parken staan waar mogelijk. De kids lekker de natuur in.
Ik heb gezien dat Circus Circus kindvriendelijk is. Welke eventueel nog meer? Heeft iemand nog tips over hotel in SFO? Willen camper inleveren als we uit Monterey komen en dan nog auto huren. Parkeren is behoorlijk prijzig bij de hotels. Mag omdat we auto hebben wel iets verder uit het centrum zijn.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Aan de ene kant snap ik dat je wrs wel wat mee sjouwt met kleine kinderen en dat je voor de laatste dag SF en de rit naar het vliegveld een auto wilt huren. Je kunt ook eens kijken of je niet net buiten SF een hotel vlakbij een BART verbinding kunt vinden. Dan heb je de auto misschien niet nodig. Ik denk sowieso dat je voor gratis of goedkoop parkeren bij hotels al aan de rand of buiten de stad moet gaan zitten.
Over hotels in SF zijn al heel wat topics geopend, gebruik de zoekfunctie rechtsboven aan de pagina en dan met uitgebreid zoeken even alleen op onderwerpen op hotel san Francisco zoeken.
Dit zijn wat links:
Allereerst de beoordeelde accommodaties van leden van dit forum http://beoordelingen.allesamerika.com/p ... o&staat=CA Let op, je kan als je per stad en dan bij de 'S' kijkt ook nog meer plaatsen vinden die net om SF heen liggen of niet tot de plekken behoren waar de meeste toeristen overnachten.
Verder:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=40363
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=51577
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=45877
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=48013
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=43578
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... +francisco
Over hotels in SF zijn al heel wat topics geopend, gebruik de zoekfunctie rechtsboven aan de pagina en dan met uitgebreid zoeken even alleen op onderwerpen op hotel san Francisco zoeken.
Dit zijn wat links:
Allereerst de beoordeelde accommodaties van leden van dit forum http://beoordelingen.allesamerika.com/p ... o&staat=CA Let op, je kan als je per stad en dan bij de 'S' kijkt ook nog meer plaatsen vinden die net om SF heen liggen of niet tot de plekken behoren waar de meeste toeristen overnachten.
Verder:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=40363
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=51577
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=45877
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=48013
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=43578
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... +francisco
Ik zou gewoon op MarinRVpark gaan staan, tegenover de Bay van SF en dan de dag van vertrek de camper inleveren. Geen gedoe met autowissel, je bent in een half uur in SF met de bus of met de ferry, ook heel leuk.
-
- Amerika-ontdekker
Vluchten, hotel in Las Vegas en San Francisco en camper geboekt! Pff kogel door de kerk dus.
Nu verder puntjes op de I qua campings ect.
We hebben wel hotel geboekt in San Francisco omdat we het qua vlucht niet redden om daar voor nog camper weg te brengen.
Nu verder puntjes op de I qua campings ect.
We hebben wel hotel geboekt in San Francisco omdat we het qua vlucht niet redden om daar voor nog camper weg te brengen.
-
- Amerika-ontdekker
Graag nog een keer jullie hulp.
Mijn route en de reserveringen tot nu toe:
30 April ams - las
1 mei Las Vegas
2 mei Camper road bear ophalen naar Zion rijden ( Watchman gereserveerd)
3 mei Zion
4 mei Zion
5 mei Zion - Bryce ( Ruby's Inn campground gereserveerd)
6 mei Bryce - page ( Wahweap campground gereserveerd)
7 mei Page
8 mei Page -Grand Canyon (trailer village campground gereserveerd)
9 mei Grand Canyon - ?
10 mei ?
11 mei?
12 mei?
13 mei ? - Yosemite
14 mei Yosemite
15 mei Yosemite
16 mei Yosemite - Monterey
17 mei Monterey
18 mei Monterey
19 mei Monterey - SFO
20 mei SFO
21 mei SFO -AMS
We hebben dus 1 nacht minder in Page dan we eerst hadden. We kunnen dus ergens een extra nacht verblijven maar waar?
Op 8 mei willen we zoveel mogelijk GC bekijken. 9 Mei zonsopgang en daarna gaan rijden.
Mijn dochters zijn gek op de film Cars. We willen daarom in Williams stoppen of raden jullie aan door Seligman te rijden? Wellicht daar te lunchen? Is het te doen om op 1 dag van GC naar Las Vegas te rijden met "Cars" stop en Hooverdam? Of wellicht daar ergens extra overnachten?
We willen de hooverdam kort bekijken. Vervolgens via Las Vegas naar Death Valley. We hopen heel erg dat we via de Tioga pass kunnen maar de kans is klein. As het kan dan via Mammoth lakes naar Yosemite. Anders via het zuiden. Wellicht stop in Sequoia dan? Ik lees steeds dat Mariposa dicht is. Kunnen we dan in Yosemite geen Sequoia's zien? We kunnen de overnachting van 12 op 13 mei dus niet reserveren.
Of raden jullie aan niets vast te leggen tussen GC en Yosemite en te kijken waar we eventueel dan heen willen?
Groetjes Jantine
Mijn route en de reserveringen tot nu toe:
30 April ams - las
1 mei Las Vegas
2 mei Camper road bear ophalen naar Zion rijden ( Watchman gereserveerd)
3 mei Zion
4 mei Zion
5 mei Zion - Bryce ( Ruby's Inn campground gereserveerd)
6 mei Bryce - page ( Wahweap campground gereserveerd)
7 mei Page
8 mei Page -Grand Canyon (trailer village campground gereserveerd)
9 mei Grand Canyon - ?
10 mei ?
11 mei?
12 mei?
13 mei ? - Yosemite
14 mei Yosemite
15 mei Yosemite
16 mei Yosemite - Monterey
17 mei Monterey
18 mei Monterey
19 mei Monterey - SFO
20 mei SFO
21 mei SFO -AMS
We hebben dus 1 nacht minder in Page dan we eerst hadden. We kunnen dus ergens een extra nacht verblijven maar waar?
Op 8 mei willen we zoveel mogelijk GC bekijken. 9 Mei zonsopgang en daarna gaan rijden.
Mijn dochters zijn gek op de film Cars. We willen daarom in Williams stoppen of raden jullie aan door Seligman te rijden? Wellicht daar te lunchen? Is het te doen om op 1 dag van GC naar Las Vegas te rijden met "Cars" stop en Hooverdam? Of wellicht daar ergens extra overnachten?
We willen de hooverdam kort bekijken. Vervolgens via Las Vegas naar Death Valley. We hopen heel erg dat we via de Tioga pass kunnen maar de kans is klein. As het kan dan via Mammoth lakes naar Yosemite. Anders via het zuiden. Wellicht stop in Sequoia dan? Ik lees steeds dat Mariposa dicht is. Kunnen we dan in Yosemite geen Sequoia's zien? We kunnen de overnachting van 12 op 13 mei dus niet reserveren.
Of raden jullie aan niets vast te leggen tussen GC en Yosemite en te kijken waar we eventueel dan heen willen?
Groetjes Jantine
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou eigenlijk een dag Monterey inruilen en bij SF toevoegen. 1 dag San Francisco is erg weinig namelijk.
-
- Amerika-ontdekker
We gaan in Monterey 1 dag naar het aquarium en we gaan whalewatchen de andere dag. We komen pas tegen de avond daar aan en gaan vroeg naar SFO. Voor de kids ook leuker. We zijn dan rond 12:00 in SFO hebben dan middag en nog een volle dag er na. Met kleine kids denk ik goed genoeg om de highlights te zien?
We willen vooral focussen op de natuur.
We kunnen wel eventueel die extra nacht in zetten voor SFO? Mochten de meeste denken dat het te kort is?
We willen vooral focussen op de natuur.
We kunnen wel eventueel die extra nacht in zetten voor SFO? Mochten de meeste denken dat het te kort is?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou voor de GC niet op Trailer Village gaan staan maar op Mather. Dat is een mooie, ruime camping en hoewel ik geen ervaring heb met TV heb ik begrepen dat die niet zo gezellig is.
Het tussenstuk is afhankelijk van het al dan niet open zijn van de Tioga Pass. Je kunt waarschijnlijk eind april wel weten of het gaat lukken maar het kan ook tot op het allerlaatste moment onzeker zijn. Hou daarvoor de NPS-site in de gaten.
Met open pas en door Death Valley:
9 mei Grand Canyon - Pahrump/DV
10 mei Pahrump/DV - Lone Pine
11 mei Lone Pine/Bishop - Mammoth Lakes
12 mei Mammoth Lakes/Lee Vining
13 mei ML/LV- Yosemite
Pahrump is alleen vanwege de camping; verder is het niet aantrekkelijk. DV wordt erg ver, ik weet ook niet of jullie in het park willen overnachten. Een stop in Las Vegas kan ook. Je hebt ruim de tijd. Die heb ik nu voor de 395 gebruikt. Misschien wil je wat langer bij de GC staan of meer tijd nemen voor een stuk route 66. Rondom Mammoth Lakes/Lee Vining is ook genoeg te doen; er zijn meren, je kunt naar Mono Lake, Bodie, etc. Bij Big Pine heb je het Britlecone Pines Forest. Ik weet niet hoe goed dat te doen is met een camper, maar het is een leuk uitstapje. Zie ons 2013-verslag daarvoor. Bij Lone Pine kun je naar de Alabama Hills.
Als de pas gesloten is zou zoiets een mogelijkheid kunnen zijn:
9 mei Grand Canyon - Pahrump
10 mei Pahrump - DV - Lone Pine
11 mei Lone Pine - Three Rivers
12 mei Three Rivers - Sequoia (check of j de Generals Hwy kunt rijden met de camper)
13 mei Sequoia - Yosemite
Ook hier geldt dat je de stops anders kunt verdelen. Je kunt ook Sequoia overslaan (of alleen via de 180 naar Kings Canyon) maar als je de tijd hebt lijkt het me wel mooi. Of je volgt de eerste route en rijdt via Lake Tahoe of de CA88 naar Yosemite. Zie voor een deel van die route ons 2006-verslag.
10 mei Pahrump -Lone Pine
11 mei Lone Pine - Lee VIning
12 mei Lee Vining - Lake Tahoe
13 mei Lake Tahoe - Yosemite
Omdat je in de eerste twee opties wel ruim in je tijd zit zou je ook kunnen overwegen om die dag Page er weer bij te doen. Is ook wel lekker.
Marianne
Het tussenstuk is afhankelijk van het al dan niet open zijn van de Tioga Pass. Je kunt waarschijnlijk eind april wel weten of het gaat lukken maar het kan ook tot op het allerlaatste moment onzeker zijn. Hou daarvoor de NPS-site in de gaten.
Met open pas en door Death Valley:
9 mei Grand Canyon - Pahrump/DV
10 mei Pahrump/DV - Lone Pine
11 mei Lone Pine/Bishop - Mammoth Lakes
12 mei Mammoth Lakes/Lee Vining
13 mei ML/LV- Yosemite
Pahrump is alleen vanwege de camping; verder is het niet aantrekkelijk. DV wordt erg ver, ik weet ook niet of jullie in het park willen overnachten. Een stop in Las Vegas kan ook. Je hebt ruim de tijd. Die heb ik nu voor de 395 gebruikt. Misschien wil je wat langer bij de GC staan of meer tijd nemen voor een stuk route 66. Rondom Mammoth Lakes/Lee Vining is ook genoeg te doen; er zijn meren, je kunt naar Mono Lake, Bodie, etc. Bij Big Pine heb je het Britlecone Pines Forest. Ik weet niet hoe goed dat te doen is met een camper, maar het is een leuk uitstapje. Zie ons 2013-verslag daarvoor. Bij Lone Pine kun je naar de Alabama Hills.
Als de pas gesloten is zou zoiets een mogelijkheid kunnen zijn:
10 mei Pahrump - DV - Lone Pine
11 mei Lone Pine - Three Rivers
12 mei Three Rivers - Sequoia (check of j de Generals Hwy kunt rijden met de camper)
13 mei Sequoia - Yosemite
Ook hier geldt dat je de stops anders kunt verdelen. Je kunt ook Sequoia overslaan (of alleen via de 180 naar Kings Canyon) maar als je de tijd hebt lijkt het me wel mooi. Of je volgt de eerste route en rijdt via Lake Tahoe of de CA88 naar Yosemite. Zie voor een deel van die route ons 2006-verslag.
10 mei Pahrump -Lone Pine
11 mei Lone Pine - Lee VIning
12 mei Lee Vining - Lake Tahoe
13 mei Lake Tahoe - Yosemite
Omdat je in de eerste twee opties wel ruim in je tijd zit zou je ook kunnen overwegen om die dag Page er weer bij te doen. Is ook wel lekker.
Marianne
In Seligman staan auto's die uit de film Cars lijken te komen, ook een grappig volgepropt souvenirswinkeltje met van alles. Alleen jammer dat er een kkk-vlag op Takel prijkte. Weet niet of Seligman nu een bolwerk van kkk is of dat was om de tijdgeest waaruit die auto's stammen weer te geven.
Williams is ook wel een grappig stadje, was blijkbaar het laatste stadje dat werd aangesloten op de I-40, 's avonds is een soort optreden op straat van op elkaar schietende cowboys, dat schijnt trouwens 's ochtends ook te zijn als de trein naar Grand Canyon vertrekt, maar die Cars auto's heb ik daar verder niet gezien, wel andere mooie jaren 50 auto's.
Williams is ook wel een grappig stadje, was blijkbaar het laatste stadje dat werd aangesloten op de I-40, 's avonds is een soort optreden op straat van op elkaar schietende cowboys, dat schijnt trouwens 's ochtends ook te zijn als de trein naar Grand Canyon vertrekt, maar die Cars auto's heb ik daar verder niet gezien, wel andere mooie jaren 50 auto's.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet wat jij hebt gelezen, maar het beste is om voor zoiets de officiële site te raadplegen, zie http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/mg.htm.JJacobs schreef: Anders via het zuiden. Wellicht stop in Sequoia dan? Ik lees steeds dat Mariposa dicht is. Kunnen we dan in Yosemite geen Sequoia's zien? We kunnen de overnachting van 12 op 13 mei dus niet reserveren.
Het zou dus best kunnen dat de Mariposa Grove nog open is als jullie er zijn. In Yosemite vind je ook sequoia''s in de Merced Grove en Tuolumne Grove, beide in de omgeving van Crane Flat.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 1331 Weergaves
-
Laatste bericht door Amarens
-