Thanks allemaal!!
Old Faithful schreef:Ik vind de tijd voor RMNP en Moab aan de korte kant, zeker in vergelijking met de tijd die je uittrekt voor bijvoorbeeld Page, Grand Canyon en Bryce. Ik zou eens kijken of hier nog het een en ander valt te verschuiven.
Ik weet niet of het een optie is om de route om te draaien, zodat de hooggelegen gebieden als Yellowstone en RMNP aan het einde komen. Je hebt dan minder kans op overlast door sneeuw of zelfs wegen die nog afgesloten zijn.
Verder een mooie route met veel afwisseling.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
ik ga met deze opmerkingen even checken wat ik zal verschuiven. Het is wel een optie om de route om te draaien, we hebben bewust wel gekeken wanneer memorial day is komend jaar, we vertrekken dan ook op die dag naar de vs.
laguna62 schreef:Hallo bvbeilen,
Route ziet er goed uit,maar persoonlijk zou ik hem iets wijzigen.Mijn eerste vraag is of Salt Lake City een must is,anders zou ik het zo doen.
Van Rocky mtn richting Cody,dan via Beartooth highway naar Yellowstone,dan Grand Teton richting Moab,hier kun je via Vernal rijden (Dinosaurus NM.Fantasy canyon).
Kijk ook eens naar onze reisverslagen.
Albert.
Wat ons betreft is Salt Lake City geen must, we hebben hem er tussen zodat we wat afwisseling hebben tussen parken en steden. Aangezien er niet veel grotere steden zijn hebben we deze dus gepakt. Dat Dinosaurs klinkt interesting

en ik ga zeker even je verslagen checken!
PSVwally schreef:Ik vind dat je voor een aantal plaatsen veel tijd uittrekt en voor een aantal plaatsen die ik meer parels zou noemen erg weinig. Zion vind ik goed gepland zo. Maar je heb veel tijd voor Bryce, Page en de Grand Canyon en weinig voor Moab en echt het minimale voor Yellowstone en de Tetons.
Ook voor RMNP heb je niet heel veel tijd uitgetrokken, maar let op dat je hier grote kans nog met afgesloten wegen te maken krijgt. Ook heb je grote kans dat de beartooth highway en de dunraven pass bij Yellowstone nog gesloten zijn. Pas rond Memorial day gaat alles in Wyoming een beetje open.
Ik zou zeker één dag Moab erbij doen en een dag Yellowstone.
Verder puur routetechnisch is het beter om van Monument Valley eerst naar de Grand Canyon te gaan en dan naar Page.
Met die dagen per plek ga ik even puzzelen

we gaan dus vanaf memorial day en hadden de hoop dat de routes dan begaanbaar zijn. maar zoals Old Faithful aangaf is het geheel draaien van de route wat ons betreft ook nog wel een optie.
Martin & Marianne schreef:Het tempo ligt de eerste dagen inderdaad veel hoger dan de laatste dagen, ik zou ook proberen dat aan te passen. Zeker voor Bryce is 1 nacht voldoende. Je zou ook de overnachting bij Valley of Fire kunnen laten vallen om meer tijd voor Moab en Yellowstone uit te kunnen trekken. Het lijkt er op dat je naar de North Rim wilt? Wil je naar de South rim, dan is de route MV - GC - Page - Bryce logischer.
Misschien heb je iets aan ons 2013-verlsag, toen hebben wij in delefde periode een reis gemaakt met onder andere Moab, Page, Grand Canyon en Bryce.
Marianne
North Rim inderdaad. Dat beviel de vorige keer erg goed! Volgens mij heb ik het een en ander al bekeken uit je verslag, maar ik ga nog even checken