Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jimz: LA - SF - LV - LA 2015

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jimz
Amerika-ontdekker

Reis Jimz: LA - SF - LV - LA 2015

Bericht door Jimz »

Hoi allemaal,

Al geruime tijd lees ik aandacht de verhalen, tips en reisplanningen door. Onze planning is om in juni 2015 22 dagen naar ZW Amerika te gaan.
Daarbij hebben we onderstaand routeschema gemaakt.

1) Amsterdam – LA
2) LA – LA (tour filmstudio's, Lakers?)
3) LA – Prismo Beach
4) Prismo Beach – Monterey
5) Montery – SF
6)SF – SF (Middag fietsen etc., avond Alcatraz)
7)SF - SF
8) SF – Yosemite
9) Yosemite – Yosemite
10) Yosemite – Mammoth Lakes (uitgaande dat Tioga Pass halverwege juni is geopend)
11) Mammoth Lakes – Death valley
12) Death Valley – Las Vegas (Zon opkomst)
13) Las Vegas
14) Las Vegas – Zion NP
15) Zion
16) Zion – Bryce NP
16) Bryce - Page
17) Page – Monument Valley
18) Momument Valley – Grand Canyon NP
19) Grand Canyon – Kingman
20) Kingman – Joshua Tree Park
21) Joshua Tree Park – LA
22) LA - AMS

Waar we nog aan zitten te twijfelen is om een dag SF weghalen in ruil voor Las Vegas. We vinden het belangrijk om af en toe een 'rust' moment in te bouwen. Daarnaast ogen de laatste dagen na Grand Canyon wat gehaast.
Graag hoor/lees ik jullie ervaringen en input!

Bedankt alvast.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: LA - SF - LV - LA 2015

Bericht door PSVwally »

Welkom op het AllesAmerika forum

Mooie trip hoor. Het is wel Pismo Beach ipv Prismo trouwens ;)

Mocht nou de Tioga Pass en de Sonora pass gesloten zijn, dan kun je altijd nog Ridgecrest of Lone Pine achter de hand houden (al is Lone Pine iets verder rijden langs de onderkant) als je via de zuidkant zou moeten. Ik zou in Mammoth Lakes gewoon een annuleerbaar hotel nemen en dan kan je dat altijd vlak voor dat je daar bent nog bekijken. Let wel dat soms als er aangegeven staat dat de Tioga pass geopend is, deze pas soms nog wel eens een dag of een dagdeel afgesloten kan worden in die tijd van het jaar.

Ipv misschien een dag SF om te zetten zou je ook eens kunnen kijken om op dag 2 direct aan je reis te beginnen en eindigen met de volle dag Los Angeles. Misschien zelfs gewoon de rit Grand Canyon - Kingman en de dag erop naar Los Angeles zonder daarbij Joshua Tree NP aan te doen. Dan heb je op het einde relatief wat rust omdat je 2 of 3 nachten dan in LA kunt zitten. Dag 2 ben je wrs toch heel vroeg wakker en kun je bij wijze van spreken lekker tegen 10u al in Santa Barbara zijn.

Aan de andere kant zou je de dag SF er ook af kunnen halen, maar dan zou ik de dag dat je vanuit Monterey naar SF gaat misschien al in de middag in SF willen zijn. Dan heb je 1.5e dag.
Eigenlijk zijn alle 3 de steden wel meer dan 1 volle dag waard hoor, maar je kunt nou eenmaal niet alles hebben.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: LA - SF - LV - LA 2015

Bericht door Yeehaw »

De NBA finals zijn in juni maar de kans dat de Lakers dit zullen halen is vrijwel nihil. Misschien de Clippers maar dan zal Staples Center ook stijf uitverkocht zijn.
gastxyz

Re: Reis Jimz: LA - SF - LV - LA 2015

Bericht door gastxyz »

Ik zou Joshua Tree NP weghalen. Heeft ook niet zoveel 'nut' meer na al het mooie dat jullie die reis al gezien hebben.
SF of Las Vegas. Tja, als er b.v. niet veel gepland is vanuit Monterey (Walvistocht oid) ben je al vroeg in de middag in SF waar je al veel kan doen.
K&N
Amerikakenner

Bericht door K&N »

Mooi reis en zeker niet gehaast. Een dag bij San Francisco weghalen is persoonlijk. Wij vonden het een geweldige stad. Misschien kun je overwegen Josha Tree NP te schrappen. Begreep dat het daar erg heet kan zijn al zal het misschien in begin juni nog wat mee kunnen vallen. Persoonlijk vind ik dat je wat te weinig tijd hebt voor Yosemite maar het is het is altijd schuiven en keuzes maken. Wat PSVwally al aangeeft is te schuiven met LA. Na aankomst gelijk op stap en dan later lekker bijkomen in LA. Je hoofd zit dan vol van wat je allemaal gezien hebt en dan heb je een paar dagen om bij te komen. Is het ook minder gehaast aan het eind. Misschien heb je ook iets aan onze reisverslagen. Succes met de voorbereiding. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De NBA finals zijn in juni maar de kans dat de Lakers dit zullen halen is vrijwel nihil
Ik denk dat ik mn schoen opeet als die dat nog gaan halen dit jaar... En dan is het seizoen pas 'net' begonnen.
Jimz
Amerika-ontdekker

Bericht door Jimz »

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Het is inderdaad keuzes maken, had eerst ook nog een dag extra staan bij Yosemite.
Joshua Tree park schrappen is een optie, blijf wel even puzzelen, ook afhankelijk welke dag we precies gaan vertrekken vanuit NL.
Heeft er iemand ervaring met de kunstroute? Wellicht dat we de route ook tegen de klok in willen rijden, dus eerst LA, LV, SF en dan weer SF. Waardoor we aan de goede kant langs de kust rijden.
Mochten we de route aanhouden zoals in het eerste bericht, is het dan niet makkelijker zijn om vanuit Phoenix te vliegen? Nu lijkt het na Grand Canyon een verloren stuk om te rijden naar Lax.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ach de goede kant. Vanaf de andere kant is het ook een (wellicht wel net zo) prachtige route hoor. Ik zou er persoonlijk niet mijn route voor aanpassen. Voor bezienswaardigheden aan de kust kun je eens naar dit artikel kijken.

Ik vond Joshua Tree ook niet super speciaal, en in dat geval is het wel degelijk de moeite om vanuit Phoenix terug te vliegen. Zo kun je wellicht een extra dagje Page inplannen.
Groetjes,
Daniel
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Een goede kant voor de kustroute ? Die is er in mijn ogen niet echt. Je kan altijd wel op een parkeerplaats stoppen. De beste route is nog steeds diegene die het best in je schema past.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Waardoor we aan de goede kant langs de kust rijden.
Voor de bestuurder maakt het sowieso geen drol uit. Het is gewoon beide kanten op een mooie rit tussen Cambria en Carmel. Persoonlijk moet ik wel zeggen dat ik mooiere wegen heb gereden binnen Amerika.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Zonder Joshua Tree zou ik ook overwegen om vanaf Phoenix terug te vliegen.
Maar zoals je de route nu hebt kan het ook wel.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Jimz
Amerika-ontdekker

Bericht door Jimz »

Toch nog weer even kritisch gekeken naar de route en daarbij is onderstaande uitgekomen.
Aantal opties aangepast aan de hand van reisverslag MRVanilla, dank daarvoor!

Dag Vertrek Aankomst
1 Amsterdam/Dusseldorf Los Angeles
2 Los Angeles Los Angeles
3 Los Angeles Pismo Beach
4 Pismo Beach Monterey
5 Monterey San Fransisco
6 San Fransisco San Fransisco
7 San Fransisco Oakhurst
8 Oakhurst Yosemite
9 Yosemite Yosemite
10 Yosemite Mammoth Lakes
11 Mammoth Lakes Death Valley
12 Death Valley Las Vegas
13 Las Vegas Zion NP
14 Zion NP Zion NP
15 Zion NP Bryce NP
16 Bryce NP Page
17 Page Monument Valley
18 Monument Valley Grand Canyon NP
19 Grand Canyon NP Kingman
20 Kingman Las Vegas
21 Las Vegas Las Vegas
22 Las Vegas Amsterdam/Dusseldorf

Daarbij vroeg ik mij af of je de auto nog gebruikt in Las Vegas, anders zijn we van plan deze al op een eerder tijdstip (eind dag 20) in te leveren.
Helaas zitten we in een weekend in Yosemite Park. Dit is planning technisch niet te veranderen, omdat we maximaal 3 weken vakantie hebben.
Een andere optie is de route omgekeerd gaan rijden, maar is dat het waard?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zeker in juni proberen het weekend in Yosemite te mijden. Het is dan topdrukte in het park omdat de watervallen dan op hun mooist zijn en zeker in het weekend komen daar veel mensen op af.
Wij kwamen in 2013 op een zondag in het park aan en toen was er aan het eind van de middag al geen parkeerplaats mee bij bij Bridalveil Fall. Misschien heb je iets aan ons 2013-verslag voor onder andere Yosemite.
Waarom Oakhurst? Is dat voor 1 nacht? Wat wil je dan op dag 7 doen?
De stop in Kingman is niet nodig; je zou 2 nachten GC kunnen doen. Het is op zich ook goed te oden om van Death Valley naar Zion te rijden. Op die manier heb je nog een nacht over. Wellicht kun je door wat meer tijd voor LA of SF te nemen ook het weekend in Yosemite vermijden? En anders zou ik zeker de route omdraaien.
Wij hebben vrijwel nooit de auto gebuikt in Las Vegas maar we hebben ook nooit iets anders gedaan dan alleen de strip.
In plaats van te beginnen of eindigen in Las Vegas zou je ook naar Phoenix kunnen kijken.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert

De tussenstop in Vegas tussen Death Valley en Zion is inderdaad onnodig. Je kan beter direct doorrijden dan win je hier een dag. Helpt het met een dag door te schuiven voor Yosemite om daar het weekend te vermijden ?

Vanuit de GC kan je inderdaad op één dag naar Vegas, dan heb je een nacht Vegas meer.

De auto wegdoen in Vegas kan, maar uiteraard moet je dan op een andere wijze naar de luchthaven als je vertrekt. Met de huurwagen is dat uiteraard eenvoudiger. Ik heb geen idee wat de kost voor een taxi zal zijn (hangt af van waar je juist komt uiteraard) maar misschien is het sop de kool niet waard om de wagen eerder binnen te doen. Dit kost je immers tijd en je moet dan ook van het verhuurkantoor naar het hotel terug. 2x taxi + de tijd vs de huurkost ? Persoonlijk zou ik dit in ieder geval niet doen.
Jimz
Amerika-ontdekker

Bericht door Jimz »

Dank voor de reacties, dan gaan we spelen met de route om te vermijden dat we in het weekend in NP's zitten en met name Yosemite.
De reden dat we naar Oakhurst rijden heeft te maken dat we die ochtend nog naar SF kunnen, aangezien we een Whale Tour doen in Monterey en daardoor al later in SF aankomen.
Wel zag ik dat de weg van Mariposa naar Curry Village er naar alle waarschijnlijk uit ligt in mei/juni 2015. Dan is Oakhurst sowieso al niet haalbaar om vandaar uit naar Curry Village te rijden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Of je nu van SF naar Oakhurst rijdt of naar Yosemite Village scheelt maar een half uur. Kijk goed wat je wilt doen in het park en pas daar je accommodatie op aan.
Jimz schreef: Wel zag ik dat de weg van Mariposa naar Curry Village er naar alle waarschijnlijk uit ligt in mei/juni 2015. Dan is Oakhurst sowieso al niet haalbaar om vandaar uit naar Curry Village te rijden.
Ik geloof dat je nu wat dingen doorelkaar haalt. Ten eerste moet je onderscheid maken tussen Mariposa en de Mariposa grove. Dat de weg van Mariposa (Grove?) naar Curry Village gesloten zou zijn zegt mij niets. Wel is de Mariposa Grove vanaf mei/juni gesloten (zie hier). Bedoel je dat? Daar heb je verder geen last van.

Marianne
Jimz
Amerika-ontdekker

Bericht door Jimz »

Hoi Marianne,

Dat bedoelde ik inderdaad, maar niet goed genoeg gelezen.
We hebben de route anders uitgeschreven, waarbij we beginnen en eindigen in SF.

Hierdoor vallen de parken op doordeweekse dagen, maar zitten we met bijvoorbeeld Las Vegas wel in het weekend.
Daarbij staat nu nog een extra dag SF, maar die kunnen we ook naar iets anders verplaatsen (bijvoorbeeld LV of een volle dag Page).
Nu wachten op de werelddeal weken of ergens anders een goede prijs scoren.

1 Zaterdag Amsterdam/Dusseldorf San Fransisco
2 Zondag San Fransisco San Fransisco
3 Maandag San Fransisco San Fransisco
4 Dinsdag San Fransisco Monterey
5 Woensdag Monterey Pismo Beach
6 Donderdag Pismo Beach Los Angeles
7 Vrijdag Los Angeles Los Angeles
8 Zaterdag Los Angeles Kingman
9 Zondag Kingman Grand Canyon NP
10 Maandag Grand Canyon NP Monument Valley
11 Dinsdag Monument Valley Page
12 Woensdag Page Zion NP
13 Donderdag Zion NP Zion NP
14 Vrijdag Zion NP Bryce NP
15 Zaterdag Bryce NP Las Vegas
16 Zondag Las Vegas Las Vegas
17 Maandag Las Vegas Death Valley
18 Dinsdag Death Valley Mammoth Lakes
19 Woensdag Mammoth Lakes Yosemite
20 Donderdag Yosemite Yosemite
21 Vrijdag Yosemite San Fransisco
22 Zaterdag San Fransisco Amsterdam/Dusseldorf
Marcopstal
Amerika-expert

Het weekend in Vegas is vrijdag en zaterdag. Dwz dat je één duurdere dag hebt, maar de zondag zal een stuk goedkoper zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vond de LA-LV route mooier, het is nu wel drukke route geworden. Maar het kan wel zo.
Van Page kun je beter eerst naar Bryce gaan en dan naar Zion.

Marianne
Jimz
Amerika-ontdekker

Bericht door Jimz »

Inmiddels zijn de tickets geboekt en is de route LA - LV geworden. De overnachtingen in de parken zijn tevens geboekt, al heb ik daar wel een vraag over.
Bij Furnace Creek is het bedrag al van de CC afgeschreven en ook bij Bryce Canyon is wat afgeschreven (10%. Bij Curry Village, Yavapai Logge en Majestic View heb ik wel de bevesbevestigingen binnen, maar daar is niet afgeschreven.
Kan dat kloppen? CC is nieuw voor ons, vandaar dat ik.beetje huiverig ben of reserveringen goed zijn..

Jimmy
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer