Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis KOLA: 23 daagse trip zuidwesten LA--LA JULI 2015
Reis KOLA: 23 daagse trip zuidwesten LA--LA JULI 2015
Eerst en voor, schitterend forum waar al heel veel te vinden is, alleen heb ik een beetje haast om toch zo veel mogelijk nu al te regelen.
Begin juli gaan wij met ons vijven (2VW+3 kids: 18/16 en 12) voor het eerst naar de States.
De vluchten zijn geboekt maar nog geen hotels.
Eerst moeten we een goed reisschema hebben.
Ik heb al een pak info op het forum gelezen en ik komt tot deze voorlopige route.
Graag jullie mening hierover.
Waar zijn de kritieke punten waar snel een hotel moet geboekt worden?
Raden jullie aan om alles nu al vast te leggen of is het realistisch om ginder nog iets te boeken de dag ervoor/enkele dagen ervoor?
Wat zijn zinvolle omwegen? (bvb Hoover dam vanuit LasVegas)?
7/jul Vertrek Dusseldof - Aankomst in LA aankomst 16:50 + auto ophalen
8/jul LA – Palm Springs/Yoshua Tree/Yucca valley
9/jul Yoshua Tree-Laughlin
10/jul Laughlin -Grand Canyon
11/jul Grand Canyon – Monument Valley
12/jul Monument Valley - Page
13/jul Page
14/jul Page - Bryce Canyon
15/jul Bryce Canyon - Zion
16/jul Zion
17/jul Zion – Las Vegas
18/jul Las Vegas
19/jul Las Vegas – via Death Valley – Lone Pine //overnachten in Death Valley
20/jul Lone Pine – via Tioga Pass – Yosemite
21/jul Yosemite
22/jul Yosemite – SF (via Sacramento)
23/jul SF
24/jul SF – Monterey
25/jul Monterey – Pismo Beach OF Morro Bay
26/jul Pismo Beach OF Morro Bay - LA
27/jul LA
28/jul LA
29/jul LA - Vertrek (eind van de middag)
Begin juli gaan wij met ons vijven (2VW+3 kids: 18/16 en 12) voor het eerst naar de States.
De vluchten zijn geboekt maar nog geen hotels.
Eerst moeten we een goed reisschema hebben.
Ik heb al een pak info op het forum gelezen en ik komt tot deze voorlopige route.
Graag jullie mening hierover.
Waar zijn de kritieke punten waar snel een hotel moet geboekt worden?
Raden jullie aan om alles nu al vast te leggen of is het realistisch om ginder nog iets te boeken de dag ervoor/enkele dagen ervoor?
Wat zijn zinvolle omwegen? (bvb Hoover dam vanuit LasVegas)?
7/jul Vertrek Dusseldof - Aankomst in LA aankomst 16:50 + auto ophalen
8/jul LA – Palm Springs/Yoshua Tree/Yucca valley
9/jul Yoshua Tree-Laughlin
10/jul Laughlin -Grand Canyon
11/jul Grand Canyon – Monument Valley
12/jul Monument Valley - Page
13/jul Page
14/jul Page - Bryce Canyon
15/jul Bryce Canyon - Zion
16/jul Zion
17/jul Zion – Las Vegas
18/jul Las Vegas
19/jul Las Vegas – via Death Valley – Lone Pine //overnachten in Death Valley
20/jul Lone Pine – via Tioga Pass – Yosemite
21/jul Yosemite
22/jul Yosemite – SF (via Sacramento)
23/jul SF
24/jul SF – Monterey
25/jul Monterey – Pismo Beach OF Morro Bay
26/jul Pismo Beach OF Morro Bay - LA
27/jul LA
28/jul LA
29/jul LA - Vertrek (eind van de middag)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: 23 daagse trip zuidwesten LA--LA JULI 2015
In principe een leuke route.
Ik zou wel dag 2 naar Needles of Kingman rijden. Je bent vroeg wakker en kunt vroeg op pad. Deze dag heb je tijd genoeg om ook Joshua Tree NP mee te pakken. Dan kun je de dag erna gelijk door naar de Grand Canyon.
De dag die je hier wint zou ik of tussen Death valley en Yosemite inzetten(mammoth lakes of lee vining) mocht je in Death Valley overnachten. Of bij Yosemite als je in Lone Pine overnacht.
Verder leuke trip hoor
Ik heb even niet specifiek naar de data gekeken, maar ik zou denk ik het meeste gewoon vooraf boeken. Je bent toch gebonden aan de schoolvakantie. Vooral Yosemite is wel een must om snel te boeken. Ook SF, Page en Monterey zijn vaak plekken die wat duurder zijn en waar het lastiger is om een betaalbare accommodatie te vinden.
EDIT: ik heb toch even gekeken en het viel me op dat bv Las Vegas bij jullie op vrijdag en zaterdag valt. Dan is deze stad 2x zo duur. Ik heb even gekeken wat als je de route om zou draaien, maar dan ben je donderdag en vrijdag in Las Vegas..dat maakt ook weer niet zo'n enorm verschil.
Ik zou wel dag 2 naar Needles of Kingman rijden. Je bent vroeg wakker en kunt vroeg op pad. Deze dag heb je tijd genoeg om ook Joshua Tree NP mee te pakken. Dan kun je de dag erna gelijk door naar de Grand Canyon.
De dag die je hier wint zou ik of tussen Death valley en Yosemite inzetten(mammoth lakes of lee vining) mocht je in Death Valley overnachten. Of bij Yosemite als je in Lone Pine overnacht.
Verder leuke trip hoor

Ik heb even niet specifiek naar de data gekeken, maar ik zou denk ik het meeste gewoon vooraf boeken. Je bent toch gebonden aan de schoolvakantie. Vooral Yosemite is wel een must om snel te boeken. Ook SF, Page en Monterey zijn vaak plekken die wat duurder zijn en waar het lastiger is om een betaalbare accommodatie te vinden.
EDIT: ik heb toch even gekeken en het viel me op dat bv Las Vegas bij jullie op vrijdag en zaterdag valt. Dan is deze stad 2x zo duur. Ik heb even gekeken wat als je de route om zou draaien, maar dan ben je donderdag en vrijdag in Las Vegas..dat maakt ook weer niet zo'n enorm verschil.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Reis KOLA: 23 daagse trip zuidwesten LA--LA JULI 2015
Zoals jullie route nu is:
Lone Pine ligt al voorbij DV, dus overnacht je niet in DV. Een overnachting daar is mooi want dan ben je er in de iets minder hete uren.
Van Yosemite via Sacramento naar SF is eigenlijk teveel.
Ik vind de tijd voor SF ook wat kort.
Het maakt niet uit wat betreft weekend in LV maar als je de route omdraait is er iets meer tijd omdat je het stuk LA-GC niet met een tussenstop moet doen.
(de 2 nachten LV heb ik wel uiteen gehaald nu)
Je kan dan in Monterey eventueel nog in de ochtend een whale watch tour doen en dan namiddag naar SF rijden.
Met daarna 2 volle dagen SF, kan je op 13/07 dadelijk 's ochtends naar Yosemite vertrekken.
07/jul naar LA
08/jul LA - Pismo Beach of Morro Bay
09/jul Pismo Beach of Morro Bay - Monterey
10/jul Monterey - SF
11/jul SF
12/jul SF
13/jul SF - Yosemite
14/jul Yosemite
15/jul Yosemite - Tioga Pass - Bodie - Mono Lake - Mammoth Lakes
16/jul Mammoth Lakes - Death Valley
17/jul DV - LV
18/jul LV - Zion
19/jul Zion
20/jul Zion - Bryce
21/jul Bryce - Page
22/jul Page
23/jul Page - Monument Valley
24/jul MV - GC
25/jul GC - LV
26/jul LV - LA
27/jul LA
28/jul LA
29/jul LA - huis
of in de andere richting (komt beter uit voor LV maar dan kom je op zondag aan in Yosemite en daar is het dan redelijk druk)
07/jul naar LA
08/jul LA - LV
09/jul LV - GC
10/jul GC - Monument Valley
11/jul MV - Page
12/jul Page
13/jul Page - Bryce
14/jul Bryce - Zion
15/jul Zion
16/jul Zion - LV
17/jul LV - Death Valley
18/jul DV - Mammoth Lakes
19/jul Mammoth Lakes - Mono Lake - Bodie - Tioga Pass - Yosemite
20/jul Yosemite
21/jul Yosemite - SF
22/jul SF
23/jul SF
24/jul SF - Monterey (eventueel namiddag whale watch)
25/jul Monterey - Morro Bay of Pismo Beach
26/jul Morro Bay of Pismo Beach - LA
27/jul LA
28/jul LA
29/jul LA - huis
Persoonlijk leg ik altijd de hotels vooraf vast (wel met mogelijkheid tot annuleren, vaak tot de dag zelf). Het geeft me rust en ik ben geen tijd kwijt met zoeken tijdens de vakantie zelf.
In beide routes die ik hierboven schreef, kom je langs 2 dammen.
Hoover Dam : tussen LV en GC (of GC en LV)
Bij Page ligt de Glenn Canyon Dam. Daar is het veel rustiger dan bij Hoover Dam.
Als je een dam wilt bezoeken zou ik voor die in Page gaan. Bij Hoover Dam kan je dan een foto stop doen.
Misschien heb je iets aan onze verslagen, in 2013 heb ik met mijn zoon California gedaan en in 2012 Arizona en Utah.
Groetjes,
Ingrid
Lone Pine ligt al voorbij DV, dus overnacht je niet in DV. Een overnachting daar is mooi want dan ben je er in de iets minder hete uren.
Van Yosemite via Sacramento naar SF is eigenlijk teveel.
Ik vind de tijd voor SF ook wat kort.
Het maakt niet uit wat betreft weekend in LV maar als je de route omdraait is er iets meer tijd omdat je het stuk LA-GC niet met een tussenstop moet doen.
(de 2 nachten LV heb ik wel uiteen gehaald nu)
Je kan dan in Monterey eventueel nog in de ochtend een whale watch tour doen en dan namiddag naar SF rijden.
Met daarna 2 volle dagen SF, kan je op 13/07 dadelijk 's ochtends naar Yosemite vertrekken.
07/jul naar LA
08/jul LA - Pismo Beach of Morro Bay
09/jul Pismo Beach of Morro Bay - Monterey
10/jul Monterey - SF
11/jul SF
12/jul SF
13/jul SF - Yosemite
14/jul Yosemite
15/jul Yosemite - Tioga Pass - Bodie - Mono Lake - Mammoth Lakes
16/jul Mammoth Lakes - Death Valley
17/jul DV - LV
18/jul LV - Zion
19/jul Zion
20/jul Zion - Bryce
21/jul Bryce - Page
22/jul Page
23/jul Page - Monument Valley
24/jul MV - GC
25/jul GC - LV
26/jul LV - LA
27/jul LA
28/jul LA
29/jul LA - huis
of in de andere richting (komt beter uit voor LV maar dan kom je op zondag aan in Yosemite en daar is het dan redelijk druk)
07/jul naar LA
08/jul LA - LV
09/jul LV - GC
10/jul GC - Monument Valley
11/jul MV - Page
12/jul Page
13/jul Page - Bryce
14/jul Bryce - Zion
15/jul Zion
16/jul Zion - LV
17/jul LV - Death Valley
18/jul DV - Mammoth Lakes
19/jul Mammoth Lakes - Mono Lake - Bodie - Tioga Pass - Yosemite
20/jul Yosemite
21/jul Yosemite - SF
22/jul SF
23/jul SF
24/jul SF - Monterey (eventueel namiddag whale watch)
25/jul Monterey - Morro Bay of Pismo Beach
26/jul Morro Bay of Pismo Beach - LA
27/jul LA
28/jul LA
29/jul LA - huis
Persoonlijk leg ik altijd de hotels vooraf vast (wel met mogelijkheid tot annuleren, vaak tot de dag zelf). Het geeft me rust en ik ben geen tijd kwijt met zoeken tijdens de vakantie zelf.
In beide routes die ik hierboven schreef, kom je langs 2 dammen.
Hoover Dam : tussen LV en GC (of GC en LV)
Bij Page ligt de Glenn Canyon Dam. Daar is het veel rustiger dan bij Hoover Dam.
Als je een dam wilt bezoeken zou ik voor die in Page gaan. Bij Hoover Dam kan je dan een foto stop doen.
Misschien heb je iets aan onze verslagen, in 2013 heb ik met mijn zoon California gedaan en in 2012 Arizona en Utah.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
reeds bedankt voor de tips:
@PSVWally: zal idd de eeerst tusenstop niet doen, in DV/Mammoth lakes zal er wellicht meer te zien zijn
Prijzen zijn idd ietst duurder maar LV valt zeer goed mee in vergelijking met DV of Yosemite
@ingrid14: ik ga zeker je reisveslagen bekijken
van LA nar LV in 1 rit: : waarom LV en niet bvb Laughlin en via Yoshua Tree rijden
ivm extra nacht SF: misschien idd een goed idee om iets meer stad en minde parken te doen
ivm hotels boek je dan via bvb bookings of rechtstreeks bij de Amerikaanse hotels?
@PSVWally: zal idd de eeerst tusenstop niet doen, in DV/Mammoth lakes zal er wellicht meer te zien zijn
Prijzen zijn idd ietst duurder maar LV valt zeer goed mee in vergelijking met DV of Yosemite
@ingrid14: ik ga zeker je reisveslagen bekijken
van LA nar LV in 1 rit: : waarom LV en niet bvb Laughlin en via Yoshua Tree rijden
ivm extra nacht SF: misschien idd een goed idee om iets meer stad en minde parken te doen
ivm hotels boek je dan via bvb bookings of rechtstreeks bij de Amerikaanse hotels?
LV Kan je goed 2 nachten gebruiken! Heeft veel te bieden en de strip zie je niet in 1 avondje! (en boeit het gokken je echt niet kan je altijd nog shoppen, red rock canyon, een keertje schieten, luieren aan het zwembad of naar de hooverdam)
Ik heb voor het boeken gebruik gemaakt van Trivago die vergelijkt meerdere prijzen!
Ik heb voor het boeken gebruik gemaakt van Trivago die vergelijkt meerdere prijzen!
Nu zijn er 2 overnachtingen gepland in Yosemite.
Wat is de beste route om door dit parrk te rijden, beste tussenstops/n waar kun je best overnachten?
De richting die we gaan doen ligt nog niet vast.
idd: via trivago meer mogelijkheden.
Bij bookings kun je wel annuleren zonder kosten maar moet je voor veel hotels de eerste nacht vooruit betalen, bij annulatie krijg je het dan normaal wel terug, maar dit vind ik een beetje tricky. Via Expedia is het blijkbaar niet nodig om vooruit te betalen.
Wat is de beste route om door dit parrk te rijden, beste tussenstops/n waar kun je best overnachten?
De richting die we gaan doen ligt nog niet vast.
idd: via trivago meer mogelijkheden.
Bij bookings kun je wel annuleren zonder kosten maar moet je voor veel hotels de eerste nacht vooruit betalen, bij annulatie krijg je het dan normaal wel terug, maar dit vind ik een beetje tricky. Via Expedia is het blijkbaar niet nodig om vooruit te betalen.
Je rijd naar Yosemite over de tiogapass, hier kom je als het goed is(anders ga je verkeerde kant op) niet meer op terug.
Je kan het beste slapen in de vallei, of in El Portal. Yosemite rijd je niet echt "doorheen". Er is een weg die rondloopt met parkeerplaatsen en vanaf daar ga je vooral wandelingen maken. Je kan wel bij Glacier Point naar boven rijden, daar kan je ca. ochtend voor uittrekken.
Bij trivago kom je ook best veel locaties tegen waar je kan boeken met annuleren, eventjes goed opletten. Ik had ook al mijn hotels met annuleren gevonden. Bij websites als Booking, Expedia en Ebookers kan je er zeker wel vanuit gaan dat je je geld terugkrijgt. Dit zijn in Nederland grote websites.
Je kan het beste slapen in de vallei, of in El Portal. Yosemite rijd je niet echt "doorheen". Er is een weg die rondloopt met parkeerplaatsen en vanaf daar ga je vooral wandelingen maken. Je kan wel bij Glacier Point naar boven rijden, daar kan je ca. ochtend voor uittrekken.
Bij trivago kom je ook best veel locaties tegen waar je kan boeken met annuleren, eventjes goed opletten. Ik had ook al mijn hotels met annuleren gevonden. Bij websites als Booking, Expedia en Ebookers kan je er zeker wel vanuit gaan dat je je geld terugkrijgt. Dit zijn in Nederland grote websites.
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 16 jan 2015, 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt qua ligging het beste in de vallei overnachten. Daar kun je dan ook de auto laten staan en met de shuttlebus rondrijden. Zie http://www.yosemitepark.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor de mogelijkheden. Let er op dat Wawona en de Tenaya Lodge niet in de vlalei liggen. Als alles in de vallei vol is zou je El Portal kunnen proberen.
Er zijn niet veel routes, je zult vanuit SF via de 120 het park inrijden. Als je onderweg nog naar glacier Point wilt kun je ook de zuidingang nemen. Als je na je bezoek verder rijdt richting Death Valley zul je via de 120/de Tioga road het park verlaten. Kijk eens op http://www.nps.gov/yose" onclick="window.open(this.href);return false; voor een kaart van het park (links onderaan) en zie eens onze reisverslagen en mijn wandelsite voor mogelijke activiteiten in het park.
Marianne
Er zijn niet veel routes, je zult vanuit SF via de 120 het park inrijden. Als je onderweg nog naar glacier Point wilt kun je ook de zuidingang nemen. Als je na je bezoek verder rijdt richting Death Valley zul je via de 120/de Tioga road het park verlaten. Kijk eens op http://www.nps.gov/yose" onclick="window.open(this.href);return false; voor een kaart van het park (links onderaan) en zie eens onze reisverslagen en mijn wandelsite voor mogelijke activiteiten in het park.
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
Omdat je er een nacht mee uitspaart.KOLA schreef:van LA nar LV in 1 rit: : waarom LV en niet bvb Laughlin en via Yoshua Tree rijden
LV opdelen in 2x 1 nacht maakt dat je kortere ritten hebt en je bent er toch 2 avonden en dat is toch wanneer er het meeste te beleven valt.
Groetjes,
Ingrid
Wij hebben alle hotels voor onze reis geboekt via booking( muv de overnachtingen in de parken) en slechts bij 1 hotel moesten we de 1e nacht vooruit betalen!
En alles gratis annuleerbaar tot 1 of 2 dagen voor aankomst.
Wij hebben alleen maar goede ervaringen met booking.
En alles gratis annuleerbaar tot 1 of 2 dagen voor aankomst.
Wij hebben alleen maar goede ervaringen met booking.
dank voor de reacties maar nu ben ik bezig met aantal practische zaken /budget
Als je een jaarpass koopt voor de nationale parken, krijg je dan toegang zonder extra kosten of moet ik nog extra kosten rekenen (vb betalen voor wagen, viewpoints, shuttles,...)
Voor een aantal canyons (bvb Lower Antelope Canyon in Page) moet je extra ticket kopen, is er ergens een overzicht met toegangsprijzen?
Wat met de toegangsprijs voor Grand Canyon of Death Valey?
Met een ARC- Europe card (bvb indien je lid bent bij touring) zou je korting bij motels/hotels/restaurants kunnen krijgen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ivm huren auto: rental cars heeft zeer mooie offert voor minivan (7 pers) 750€/23 dagen all in maar daar kan ik van hieruit geen GPS bijbestellen, enkel in functie van de beschikbaarheid kun je bij afhalen wagen een toestel bijhuren, ik zou verwachten dat dit wel kan. Heb je daar iets aan de GPS of kun je beter kaarten meenemen, zoals in de goede oude tijd
Het zou ook practisch zijn om graag Wifi hebben in de wagen, kun je daar bvb een GSM-kaart nemen met ongelimiteerd internet voor bvb 1 maand of is een MIFI een mogelijkheid (mobile wifi toestel die ook via simkaart werkt en meerdere toestellen internet acces heeft zoals ipads/smartphones) zou ook te huur/koop zijn ?
Iemand daar ervaring mee?
Wat is de 3G/4G dekking daar?
Als je een jaarpass koopt voor de nationale parken, krijg je dan toegang zonder extra kosten of moet ik nog extra kosten rekenen (vb betalen voor wagen, viewpoints, shuttles,...)
Voor een aantal canyons (bvb Lower Antelope Canyon in Page) moet je extra ticket kopen, is er ergens een overzicht met toegangsprijzen?
Met een ARC- Europe card (bvb indien je lid bent bij touring) zou je korting bij motels/hotels/restaurants kunnen krijgen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ivm huren auto: rental cars heeft zeer mooie offert voor minivan (7 pers) 750€/23 dagen all in maar daar kan ik van hieruit geen GPS bijbestellen, enkel in functie van de beschikbaarheid kun je bij afhalen wagen een toestel bijhuren, ik zou verwachten dat dit wel kan. Heb je daar iets aan de GPS of kun je beter kaarten meenemen, zoals in de goede oude tijd

Het zou ook practisch zijn om graag Wifi hebben in de wagen, kun je daar bvb een GSM-kaart nemen met ongelimiteerd internet voor bvb 1 maand of is een MIFI een mogelijkheid (mobile wifi toestel die ook via simkaart werkt en meerdere toestellen internet acces heeft zoals ipads/smartphones) zou ook te huur/koop zijn ?
Iemand daar ervaring mee?
Wat is de 3G/4G dekking daar?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
America The Beautiful Pass kost 80 $ en geeft toegang tot Joshua Tree, Grand Canyon, Death Valley, Yosemite, Bryce, Zion en Mono Lake. Shuttles, vieuwpoints en parking is inbegrepen. Voor Monument Valley hebben wij 20$ moeten betalen om met onze huurauto het park te mogen betreden. Voor de Lower Antelope Canyon was het 32$/pers. en de Upper 42,50$/pers. Indien je Valley of Fire zou willen meenemen, is dit nog eens 10$ extra. Bodie was 12$ met plannetje bij. Alcatraz was 30$/pers. Monterey Bay 39,95$/pers. en Whale watching 38$/pers. 17-mile Drive 10$, Point Lobos 12$, Julia Pfeiffer Burns State Park eveneens 10$.
Wat GPS betreft, zou ik die zeker niet bijhuren. Voor dat geld, koop je er daar 1. In principe kan je alles daar makkelijk met de kaart terugvinden ook.
Wat GPS betreft, zou ik die zeker niet bijhuren. Voor dat geld, koop je er daar 1. In principe kan je alles daar makkelijk met de kaart terugvinden ook.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Alle Nationale Parken vallen onder de America the Beatutiful Pass dus ook de Grand Canyon en Death Valley.KOLA schreef: Als je een jaarpass koopt voor de nationale parken, krijg je dan toegang zonder extra kosten of moet ik nog extra kosten rekenen (vb betalen voor wagen, viewpoints, shuttles,...)
Je hebt al een uitgebreid overzicht gekregen. Je kunt ook op http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kijken voor prijzen. En natuurlijk op de sites van de parken zelf.
Sommige bussen zijn niet gratis zoals de bus naar Glacier Point in Yosemite. Shuttlebussen zijn wel gratis (Yosemite, Zion. Grand Canyon, Bryce).
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
America The Beautiful Pass geeft toegang tot alle nationale parken, zonder bijkomende kosten.
"provides access to, and use of, NPS, USDA FS, FWS, BLM and Reclamation sites that charge entrance or standard amenity fees. It will admit the pass holder and any accompanying passengers in a private vehicle. In those areas where a per person fee is charged, the pass admits the pass holder and up to 3 additional persons 16 year of age or older".
Lower Antelope Canyon maakt deel uit van Navajo Nation, net als Monument Valley.
Die vallen dus niet onder Nationale Parken.
http://www.navajonationparks.org/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Prijzen kan je vinden bij Navajo Tribal Parks, park van je keuze selecteren, en dan kijken bij Hours & Fees.
ARC-Europe Card : dit is gelijk aan de AAA kaart
Met deze kaart krijg je dus dezelfde kortingen als de AAA kaart.
Op deze pagina kan je (normaal gezien want nu werkt het precies niet) een kaart met AAA logo en Show Your Card downloaden.
Samen met je gewone lidkaart laten zien en je krijgt de kortingen.
Je kan nu zelfs al hotels reserveren met AAA korting. Ter plaatse dan je kaart laten zien.
Op mijn blog heb ik meer info staan op de pagina Links-nuttige info-tips - http://ingridmg14.blogspot.be/p/links.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zelf hebben wij pas sinds 2013 een gps meegenomen.
Ik heb voor mijn eigen toestel een kaart van USA gedownload, kostte toen 35 € (meen ik mij te herinneren)
Een gps huren zal altijd duurder uitkomen voor 23 dagen dan een nieuwe kopen (ginder kopen is nog goedkoper).
Voor de route die jullie voor ogen hebben is een gps niet echt nodig, alhoewel het in de steden wel gemakkelijk is.
Wij nemen nu steeds de gps mee maar kijken ook nog op de kaart hoor. Volgens mijn zoon hoort dat bij reizen.
Groetjes,
Ingrid
"provides access to, and use of, NPS, USDA FS, FWS, BLM and Reclamation sites that charge entrance or standard amenity fees. It will admit the pass holder and any accompanying passengers in a private vehicle. In those areas where a per person fee is charged, the pass admits the pass holder and up to 3 additional persons 16 year of age or older".
Lower Antelope Canyon maakt deel uit van Navajo Nation, net als Monument Valley.
Die vallen dus niet onder Nationale Parken.
http://www.navajonationparks.org/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Prijzen kan je vinden bij Navajo Tribal Parks, park van je keuze selecteren, en dan kijken bij Hours & Fees.
ARC-Europe Card : dit is gelijk aan de AAA kaart
Met deze kaart krijg je dus dezelfde kortingen als de AAA kaart.
Op deze pagina kan je (normaal gezien want nu werkt het precies niet) een kaart met AAA logo en Show Your Card downloaden.
Samen met je gewone lidkaart laten zien en je krijgt de kortingen.
Je kan nu zelfs al hotels reserveren met AAA korting. Ter plaatse dan je kaart laten zien.
Op mijn blog heb ik meer info staan op de pagina Links-nuttige info-tips - http://ingridmg14.blogspot.be/p/links.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zelf hebben wij pas sinds 2013 een gps meegenomen.
Ik heb voor mijn eigen toestel een kaart van USA gedownload, kostte toen 35 € (meen ik mij te herinneren)
Een gps huren zal altijd duurder uitkomen voor 23 dagen dan een nieuwe kopen (ginder kopen is nog goedkoper).
Voor de route die jullie voor ogen hebben is een gps niet echt nodig, alhoewel het in de steden wel gemakkelijk is.
Wij nemen nu steeds de gps mee maar kijken ook nog op de kaart hoor. Volgens mijn zoon hoort dat bij reizen.
Groetjes,
Ingrid
Voor de GPS kan je ook gewoon Amerikaanse TomTom als app op je smartphone installeren. Deze werkt op mijn Iphone offline en dat gaat perfect! Heel veel hotels en toeristische attracties staan er al standaard in dus scheelt hoop adressen noteren. Je telefoon kan je in de auto gewoon aan de stroom leggen en bij mij pakt die de audio gewoon over.
Ik had de eerste keer gratis een Hertz never lost systeem in de auto(navigatie) ik was zooo blij dat ik die tomtom had! Ik was binnen 5 minuten verdwaald met dat ding van Hertz.
TomTom is lekker vertrouwd, geeft zelfs flitskasten aan en de maximumsnelheid dat is ook wel handig(niet dat ik me daar zo aan houd).
Ik had de eerste keer gratis een Hertz never lost systeem in de auto(navigatie) ik was zooo blij dat ik die tomtom had! Ik was binnen 5 minuten verdwaald met dat ding van Hertz.

Ondertussen werd het reisschema een beetje aangepast, oa door het gebrek aan betaalbare comforthotels hier en daar.
Heb het uitzoeken van het traject en de bijhorende hotels een beetje onderschat
Toch zijn er nog enige problemen: oa de verre rit van Las Vegas naar Tuba City is niet echt ideaal om de GC dezelfde dag nog te bezoek
Er is ook nog een probleem met betaalbare hotels in Page.
Soms lees ik dat Page zeker 2 nachten waard is, anderen vinden van niet
11 juli slapen we in Tuba City om daarna richting Monument valley te rijden. Is het wel zinvol om terug naar Page te rijden of is er ook een mogelijkheid om verder door te rijden en daarna in Page te raken (via googlemaps zijn alle routes die in de winter gesloten zijn niet zichtbaar).
Hieronder de aangepaste route. Alle opmerkingen tips zijn ten zeerste welkom.
Alle hotels behalve page zijn geboekt (met de mogelijkheid om te annuleren)
8/jul LOS ANGELES LAX
9/jul LASVEGAS
10/jul LASVEGAS
11/jul TUBA CITY
12/jul page
13/jul page
14/jul bryce canyon
15/jul St George
16/jul St George
17/jul LASVEGAS
18/jul Lone Pine
19/jul Lee Vining
20/jul Yosemite Village
21/jul Yosemite Village
22/jul SF Berkeley
23/jul SF Berkeley
24/jul SF Berkeley
25/jul KingCity
26/jul LOMPOC
27/jul LA
28/jul LA
29/jul LOS ANGELES LAX
Heb het uitzoeken van het traject en de bijhorende hotels een beetje onderschat

Toch zijn er nog enige problemen: oa de verre rit van Las Vegas naar Tuba City is niet echt ideaal om de GC dezelfde dag nog te bezoek
Er is ook nog een probleem met betaalbare hotels in Page.
Soms lees ik dat Page zeker 2 nachten waard is, anderen vinden van niet
11 juli slapen we in Tuba City om daarna richting Monument valley te rijden. Is het wel zinvol om terug naar Page te rijden of is er ook een mogelijkheid om verder door te rijden en daarna in Page te raken (via googlemaps zijn alle routes die in de winter gesloten zijn niet zichtbaar).
Hieronder de aangepaste route. Alle opmerkingen tips zijn ten zeerste welkom.
Alle hotels behalve page zijn geboekt (met de mogelijkheid om te annuleren)
8/jul LOS ANGELES LAX
9/jul LASVEGAS
10/jul LASVEGAS
11/jul TUBA CITY
12/jul page
13/jul page
14/jul bryce canyon
15/jul St George
16/jul St George
17/jul LASVEGAS
18/jul Lone Pine
19/jul Lee Vining
20/jul Yosemite Village
21/jul Yosemite Village
22/jul SF Berkeley
23/jul SF Berkeley
24/jul SF Berkeley
25/jul KingCity
26/jul LOMPOC
27/jul LA
28/jul LA
29/jul LOS ANGELES LAX
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat vinden jullie betaalbaar? Nemen jullie overal 2 kamers of 1 kamer?
Het is soms wel duur, maar aan de andere kant is het toch erg jammer om op zo'n reis in Tuba City te slapen in plaats van in de GC zelf. En dat geldt ook voor st George: dat ligt wel erg ver van Zion. Als je Springdale te duur vindt (heb je naar de Canyon ranch Inn gekeken of Zion Park Motel?) kijk dan eens in Hurricane.
Page is zelf absoluut niet interessant, je moet kijken naar wat je er in de omgeving wilt doen. Antelope Canyon, Horseshoe bend, Lake Powell? Je kunt veel doen met 1 nacht.
Wat bedoel je met verder door te rijden bij Monument Valley? De wegen daar zijn allemaal open, dus alle mogelijkheden zijn zichtbaar.
King City ligt niet aan de kustweg, je mist zo het mooiste stuk.
Als de accommodaties echt zo'n probleem zijn schaf dan een tent aan. Dan sta je voor 20 dollar in de parken, ik vind dit allemaal wat jammer van de dure reis.
Marianne
Het is soms wel duur, maar aan de andere kant is het toch erg jammer om op zo'n reis in Tuba City te slapen in plaats van in de GC zelf. En dat geldt ook voor st George: dat ligt wel erg ver van Zion. Als je Springdale te duur vindt (heb je naar de Canyon ranch Inn gekeken of Zion Park Motel?) kijk dan eens in Hurricane.
Page is zelf absoluut niet interessant, je moet kijken naar wat je er in de omgeving wilt doen. Antelope Canyon, Horseshoe bend, Lake Powell? Je kunt veel doen met 1 nacht.
Wat bedoel je met verder door te rijden bij Monument Valley? De wegen daar zijn allemaal open, dus alle mogelijkheden zijn zichtbaar.
King City ligt niet aan de kustweg, je mist zo het mooiste stuk.
Als de accommodaties echt zo'n probleem zijn schaf dan een tent aan. Dan sta je voor 20 dollar in de parken, ik vind dit allemaal wat jammer van de dure reis.
Marianne
@Marianne: gelijk heb je, maar we nemen bijna altijd 2 kamers, dus dit loopt dan snel op.
Ondertussen al St George geannuleerd en in Springdale gereserveerd, dus dit is al een stuk beter voor Zion en vanuit Bryce
Ik heb ook Tuba City al geannuleerd maar daar heb ik nog geen alternatief
Wat is dan volgens jou een beter traject tussen Las Vegas en Bryce Canyon met 3 tussenstops gepland?
Ik zag ook op je blog dat met de boot van Lake Powell naar Rainbow Bridge de moeite waard is.
10/jul LASVEGAS
11/jul
12/jul
13/jul
14/jul bryce canyon
15/jul Springdale
16/jul Springdale
17/jul LASVEGAS
King City moet ik nog bekijken maar de hotels in die regio zijn ECHT duur (>250$/nacht)
Ondertussen al St George geannuleerd en in Springdale gereserveerd, dus dit is al een stuk beter voor Zion en vanuit Bryce
Ik heb ook Tuba City al geannuleerd maar daar heb ik nog geen alternatief
Wat is dan volgens jou een beter traject tussen Las Vegas en Bryce Canyon met 3 tussenstops gepland?
Ik zag ook op je blog dat met de boot van Lake Powell naar Rainbow Bridge de moeite waard is.
10/jul LASVEGAS
11/jul
12/jul
13/jul
14/jul bryce canyon
15/jul Springdale
16/jul Springdale
17/jul LASVEGAS
King City moet ik nog bekijken maar de hotels in die regio zijn ECHT duur (>250$/nacht)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind de route op dat stuk prima, dat zou ik zo houden. Voor Page is de Super8 misschien iets? Als je een luchtbed aanschaft kun je bijna overal wel met z'n vijven op een kamer. Ik weet niet of je in Springdale nu 2 kamers hebt: In de Desert Pearl Inn kun je gemakkelijk met 5 personen in 1 kamer.
Ik heb geen ervaring met de Rainbow Bridge, dat zal het blog van iemand anders geweest zijn.
In de buurt van Monterey (bijvoorbeeld Salinas) moet wel iets goedkopers te vinden zijn; je moet echt langs Big Sur rijden anders mis je het mooiste deel van de kust.
Marianne
Ik heb geen ervaring met de Rainbow Bridge, dat zal het blog van iemand anders geweest zijn.

In de buurt van Monterey (bijvoorbeeld Salinas) moet wel iets goedkopers te vinden zijn; je moet echt langs Big Sur rijden anders mis je het mooiste deel van de kust.
Marianne
Bij Super 8 in Page hebben ze kamers beschikbaar met 3 Queen bedden. In Las Vegas kan je in Desert Rose Resort met z'n 5 slapen en in LA heb je Hollywood Orchid Suites of Comfort Inn Santa Monica. In Springdale hebben wij ook Desert Pearl Inn geboekt voor 5. Voor Bryce Canyon kan je terecht bij Best Western Ruby's Inn. Aan de Grand Canyon kan het in Maswik Lodge.
Als alternatief voor Lone Pine heb je in Comfort Inn Bishop kamers voor 5 personen en in Yosemite heb je in El Portal hotels Cedar Lodge of Yosemite View Lodge.
Als alternatief voor Lone Pine heb je in Comfort Inn Bishop kamers voor 5 personen en in Yosemite heb je in El Portal hotels Cedar Lodge of Yosemite View Lodge.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 1647 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties