Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Fraa Juli 2015: Rondje Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Reis Fraa Juli 2015: Rondje Las Vegas

Bericht door Fraa »

Een paar dagen geleden heb ik hier een topic aangemaakt over mijn aanstaande reis, maar de plannen zijn ondertussen veranderd, daarom open ik deze nieuwe topic (PS: De oude mag dus weg).
Ik ga voor een meer klassiek rondje, de andere reis zal er ooit wel van komen. De vluchten en huurwagen zijn al geboekt:

Afbeelding
(Klikken voor groter formaat)

Je ziet het goed, Business/First ;) De ticketprijzen voor Economy zijn niet mals in die periode en meestal neem ik nog een extra stuk ruimbagage mee en neem ik nog Economy Plus, tot mijn verbazing kwam Business/First quasi even duur uit (en daar mag je sowieso 2 stukken ruimbagage meenemen). De keuze was dus snel gemaakt. Gelukkig waren de prijzen voor de huurwagen wel nog goed te doen, het is weer een Midsize SUV bij Dollar geworden (Ford Escape of vergelijkbaar). Dit is de voorlopige planning die ik vrij snel in mekaar gestoken heb, maar daar gaat nog aan gesleuteld worden:

Afbeelding
(Klikken voor groter formaat)

Ik heb ook net mijn reispas en internationaal rijbewijs vernieuwd, dus we zitten op schema :D
Reisblog: thisisfraa.be
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Fraa Juli 2015: Rondje Las Vegas

Bericht door Marcopstal »

Aangezien je op 10/7 vroeg wakker bent kan je gerust die dag het grootste deel van Death Valley bezoeken.
Op 11/7 zou ik dan ook doorrijden tot Mammoth Lakes of Lee Vining. Hier kan je een dag winnen.

Monterey - Santa Barbara is ver voor één dag. Er wordt aangeraden niet verder dan Pismo Beach te rijden.

De extra gewonnen dag kan je toevoegen bij ofwel Moab (arches), Capitol Reef of Zion
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

11/07: Ja dat lijkt voor de meeste mensen ook de bedoeling, maar ik wil absoluut Ancient Bristlecone nog eens 's avonds/'s nachts bezoeken voor de mooie foto's daar.
Monterey - Santa Barbara: Ik ga eens kijken of ik er wat mee kan spelen zodat het beter doenbaar is.

Alvast bedankt voor de tips!
Laatst gewijzigd door Aricon op 15 jan 2015, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet nodig het direct bovenliggende bericht volledig te quoten --> quote verwijderd.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Van Monterey naar Santa Barbara : als je daar Big Sur wilt doen, moet je Highway 1 nemen (niet de 101)
Zoals Marcopstal ook al schreef, is het eigenlijk te ver van Monterey naar Santa Barbara. Een stop in Pismo Beach geeft je meer tijd voor het mooiste stuk van highway 1.
(je hebt er ook Point Lobos, Pfeiffer Beach, zee-olifanten bij Piedras Blancas, ...)

Vanaf Santa Barbara via de 101 naar 29Palms is ook al lang rijden, 5 u.
Je hebt niet erg veel tijd voor Joshua Tree dan.

Ook van 29Palms naar Grand Canyon is een hele rit.
Als je ook nog wat van Route 66 (bij Kingman naar Oatman) wilt zien, is er ook geen tijd voor Joshua Tree.

Je hebt 3 zeer drukke dagen na elkaar (17-18-19 juli)
Als je geen grote wandeling wilt doen bij GC dan zou 1 overnachting ook genoeg kunnen zijn.
17 juli Monterey-Pismo Beach (meer tijd voor highway 1)
18 juli Pismo Beach - 29Palms: dit is wel langer rijden nl 6 u (ipv 5 u vanaf Santa Barbara)
19 juli 29Palms - Kingman (tijd voor Joshua Tree en Route 66)
20 juli Kingman - Grand Canyon (je kan al rond de middag in GC zijn)
(Dit zijn dan wel 4 rijdagen, maar er is maar 1 erg lange rit bij)

(Vermillion Cliffs moet je misschien nog voor omrijden, maar dat zette ik al in je andere topic)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ja die dag naar Twentynine Palms is een lange rit, dat had ik ook al ingecalculeerd aangezien LA niets voor mij is en ging overslaan. Ik was dus ook van plan om wat vroeger op te staan die dag en vervolgens zou ik dan in de vroege namiddag in Twentynine Palms aankomen. Het stuk tussen Twentynine Palms en de GC gaat aangepast worden, maar op een andere manier. Ik ga een dag GC schrappen en een dag langer in Joshua Tree blijven, de dag nadien ga ik de hele voormiddag gebruiken om naar de GC te rijden. Het is mijn derde maal GC ook trouwens, 1 dag is in principe genoeg voor me.

PS: Dat stuk Route 66 en Kingman heb ik al twee keer gedaan, daar ga ik dus weinig tijd aan besteden :)
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Zo, ik heb de route aangepast en op de eerste en laatste nacht na heb ik ook alle hotels al geregeld. De meesten zijn gewoon gereserveerd, sommigen heb ik al via priceline/hotwire of rechtstreeks bij het hotel betaald. De route zal op sommige punten voor de meeste mensen niet ideaal lijken, maar zelf ben ik er wel tevreden mee :D

Afbeelding
(Klik voor groter formaat)

Ik ga voor elke dag trouwens de activiteiten nog eens wat meer in detail bekijken (zien wat juist mogelijk is, iets schrappen, toevoegen, etc). Voor de rest lijkt het me allemaal al vrij ok :)
M & M
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door M & M »

Je hebt een korte reisdag op 12/7. Dat is mooi, want dan zou ik In dat geval naast Mono Lake ook ghost town Bodie bezoeken. Dat is een verlaten wildweststadje.

Het is jouw route, dus je hebt groot gelijk om 'm zo in te delen :). Maar bedenk wel dat het echt een flink stuk rijden is vanuit 29 Palms naar GC. Vertrek dus vroeg, want de GC is te mooi om alleen een paar uurtjes te bekijken.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ja vroeg vertrekken is geen probleem dan, wsl tussen 6u-7u al :) En ja Bodie heb ik nog nooit bezocht, dat ga ik dus ook op de planning toevoegen. Bedankt voor de tip ;)
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Goed dat je meer tijd hebt voor Joshua Tree. Het is een zeer bijzonder park. Maar ... verwacht je wel aan zeer hete temperaturen in juli.
Ik was er een paar jaar geleden met mijn zoon en we hebben afgezien.
(In het park kan je maar op 2 plekken water krijgen (fountain) en nergens iets te eten. Zorg dus dat je goed bevoorraad bent.)

Ik heb net je blog even bekeken en begrijp sommige keuzes nu beter.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ja de temperaturen moet ik er bij nemen :D

Ik heb nog een aantal hotels veranderd, waaronder een een paar deals :)

Afbeelding
(klik voor groter formaat)

Voor de eerste en laatste nacht ben ik nog altijd op zoek, ik blijf bieden op priceline :wink:
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Het is alweer even geleden! Ik heb nog wat hotels gewijzigd op bepaalde locaties en ik denk dat alles ongeveer klaar is qua planning/route (route in de vorige post is aangepast). Ik heb ook nog een tour voor Lower Antelope Canyon geregeld bij Kens Tours, de photography tour meer bepaald. Het is wel 50$, maar enkele jaren geleden heb ik een tour in Upper Antelope Canyon gedaan en dat was me toch tegen gevallen eerlijk gezegd. Veel te druk, zo goed als geen kans om deftige foto's te maken door al die japanners die daar op hun buik liggen om zelf een foto nemen, op een gegeven moment stonden we zelfs in de "file" in de canyon zelf :D Daarom nu voor de Lower gekozen en een photography tour, dat zou normaal beter moeten meevallen :)

Ik heb nog nieuws! Ik heb me sinds gisteren een facebook page aangemaakt omtrent mijn fotografie. In eerste instantie om het reisgebeuren en de fotografie wat apart te houden van mijn persoonlijke facebook feed, indien er dus mensen zijn die me willen volgen via die weg, dat kan hier:
Afbeelding
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Hoi!

Even een vraagje voor de kenners:

Mijn heenvlucht is blijkbaar gewijzigd door United en ik ben hier niet meteen tevreden over. Oorspronkelijk was dit de vlucht die ik geboekt had:

11u00 Brussel (vertrek)
12u50 Chicago (aankomst)
15u30 Chicago (vertrek)
17u23 Las Vegas (aankomst)

Maar deze tijden zijn dus veranderd:

11u00 Brussel (vertrek)
12u50 Chicago (aankomst)
16u00 Chicago (vertrek)
21u23 Las Vegas (aankomst)

De vluchttijd is maar liefst van 3u53min naar 7u23min verlengd! :shock: Dat zou betekenen dat ik in totaal maar liefst 19u23min onderweg ben en mijn aankomsttijd is dus ook maar eventjes 4u later! Hoe kan dezelfde reis nu in hemelsnaam 3,5u langer duren dan normaal? Gaat hij rondjes draaien boven Las Vegas tot het tijd is? :D De terugreis bleef ongewijzigd is nog altijd 14u5min lang. Is er iets wat ik kan doen? :|
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Misschien heb je iets aan dit artikel.
Fraa schreef:Is er iets wat ik kan doen? :|
Een hoop films op je iPad zetten, want als ik het artikel lees zou ik in al die stappen die je dient te nemen geen zin hebben.
Groetjes,
Daniel
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik ga gewoon eens bellen en vragen hoe het zit, ik kan me niet inbeelden dat een vlucht van 3u53min lang ineens 7u23min kan worden...
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ok, zonder veel poespas hebben ze mijn heenvlucht gewijzigd, maar de vluchten die ze aanboden waren niet veel beter eigenlijk. Ze gaf me ongeveer 3 keuzes, maar die vluchttijden kwamen nog altijd niet in de buurt van de oorspronkelijke vlucht. Ik heb de heenvlucht laten wijzigen zodat ik toch IETS vroeger in Las Vegas aankom:

10u00 Brussel (vertrek)
12u05 NYC, Newark (aankomst)
17u30 NYC, Newark (vertrek)
20u09 Las Vegas (aankomst)

Eer dat ik door security en immigrations ben zal het makkelijk 13u-14u zijn, het boarden voor de volgende vlucht zal wel rond 16u45 beginnen. Dus ik zal me daar 2-3 uurtjes moeten entertainen :|
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik weet natuurlijk niet van welke gate/terminal je naar Las Vegas vliegt, maar ik had toen ik een overstap op Newark naar Miami had een gate met een geweldig uitzicht op de kop van Manhattan waar je je ook wel even mee bezig kunt houden. Verder vond ik Newark tot nu toe denk ik het 'gezelligste' vliegveld wat ik in Amerika heb aangedaan. Genoeg te doen.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ja ik zal het wel redden, maar het is "bummer" tov de oorspronkelijke heenvlucht natuurlijk. Ik heb zelf wat zitten zoeken op de United website (via Change my flights) en er zijn inderdaad geen betere vluchten dan de vluchten die ik nu heb, dus ik zal het gewoon moeten aanvaarden :)
Dave_m
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Dave_m »

Ik zie dat je langs Tropic komt. Een kleine tip, daar zit een heerlijk restaurant, Stone Hearth Grille. Heerlijk eten en een prachtig uitzicht.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ja ik ben al 2 keer in Tropic geweest, maar deze keer verblijf ik in The Lodge in het park zelf :D
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Fraa schreef:Ja vroeg vertrekken is geen probleem dan, wsl tussen 6u-7u al :) En ja Bodie heb ik nog nooit bezocht, dat ga ik dus ook op de planning toevoegen. Bedankt voor de tip ;)
Kleine tip, er is een dirtroad via het zuiden naar Bodie. Heet de Cottonwood Canyon Road (net als die in Utah). In het terugkeren kan je via de 270 richting het westen op de 395 uitkomen. Wat verder rij je over een switchback waar je een mooi zicht over Mono Lake en de Sierra Nevada hebt.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer