Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sansun: 27 dagen ronde SF - SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sansun
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Sansun: 27 dagen ronde SF - SF

Bericht door Sansun »

In juni gaat het gebeuren, samen met mijn vriend en onze dochter (dan 9 maanden) onze eerste rondreis door Amerika. De tickets zijn geboekt evenals de camper. Ik heb al ontzettend veel informatie van die forum vandaan kunnen halen. Echt fantastisch! Zo maakt het het plannen nóg leuker.

Ik zou jullie willen vragen om ook eens een blik op ons schema te werpen. Na meerdere planningen en reisverslagen gelezen te hebben denk ik zo een mooie trip gepland te hebben. Aangezien ik hier vaak nog fijne tips las, hebben jullie dat wellicht (hopelijk zelfs) ook op de onze....

Dag 1. Ochtend aankomst San Francisco
Dag 2. San Francisco
Dag 3. Camper ophalen en rijden richting Yosemite. (Overnachten?)
Dag 4. ... - Yosemite (overnachting Upper Pines (al geboekt))
Dag 5. Yosemite (overnachten Upper Pines (al geboekt))
Dag 6. Yosemite - via Tioga (indien open) - Bodie - Mono Lake (overnachten Lee Vining)
Dag 7. Lee Vining - Las Vegas (lange dag, maar even kilometers maken)
Dag 8. Las Vegas
Dag 9. Las Vegas (vroeg opstaan auto huren en dagtrip Death Valley)
Dag 10. Las Vegas
Dag 11. Las Vegas - Zion (overnachting Watchmann (al geboekt))
Dag 12. Zion (overnachting Watchmann (al geboekt))
Dag 13. Zion - Bryce
Dag 14. Bryce - Capital Reef
Dag 15. Capitol Reef - Arches
Dag 16. Arches - Canyonlands
Dag 17. Canyonlands - Monument Valley
Dag 18. Monument Valley - Page
Dag 19. Page
Dag 20. Page - Grand Canyon
Dag 21. Grand Canyon - Lake Havasu
Dag 22. Lake Havasu - Joshua Tree (overnachting richting LA)
Dag 23. Los Angeles
Dag 24. Los Angeles - Pismo Beach
Dag 25. Pismo Beach - Monterey
Dag 26. Monterey - San Francisco (camper inleveren)
Dag 27. Vertrek in de middag naar Nederland :sadcry:
Dag 28. Aankomst Nederland

Enkele vragen:
Dag 3. Ik heb begrepen dat het niet verstandig is helemaal door te rijden tot aan Yosemite Valley. Welke plaats is een goede overnachtingsplaats en eventueel ook tips voor een fijne Wallmart? Wij komen er niet helemaal uit.
Dag 6. Bodie is een dirt road. Mag dus niet met een camper. Ik heb gelezen dat veel mensen het toch wel doen. Nog meer ervaring? Zou het eventueel mogelijk zijn een stukje te 'liften' of zullen we dan lang moeten wachten :| ?
Dag 13. De campgrounds in het park zijn volgeboekt. We hopen op een first come - first served plek. Echter willen we smorgens nog de canyon overlook trail lopen. Wat denken jullie, 16 juni. Beter bij voorhand al een andere campground boeken?
Dag 22. Iemand een idee van een betaalbare campground richting Hollywood? We willen ivm de camper enkel Hollywood, Walk of Fame, rodeo drive, Beverly Hills doen.

Wij willen liefst niet te veel vooruit plannen. We moeten gaan ervaren hoe het reizen met onze dochter gaat. Echter merk ik dat steeds meer plekken op de campgrounds in de Nationale Parken volgeboekt zijn. Dat maakt het lastig..

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Sansun op 25 jan 2015, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Sansun: 27 dagen ronde SF - SF

Bericht door Marcopstal »

Dag3: hangt er allemaal vanaf wanneer je de camper kan afhalen en hoe lang het duurt eer je er mee weg bent. In manteca is er een Walmart supercenter vlak naast de 120 op Main street. Deze ligt perfect op de route.

Dag6: Mag niet met een camper, mag niet met een huurauto, en jaarlijks doen duizenden het toch. Liften ????

Dag 22: waarom je beperken tot deze zaken ? Santa Monica en Venice mag je toch niet missen !!!! Echt nabij Hollywood is er geen RV park bij mijn weten. Aan de kust heb je Dockweiler en anders noordelijker in Van Nuys de Balboa.

En ja voor de beste locaties en in de parken wordt het laat op het jaar om nog te boeken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Sansun
Amerika-ontdekker

Bericht door Sansun »

Dank voor je reactie marcopstal.

Bodie mag dus ook niet met een huurauto, wist ik niet. In een reisverslag had ik gelezen dat mensen met anderen in de auto meegereden zijn. Nou duidelijk verhaal dan, we kijken wel of het op dat moment goed voelt!

Santa Monica en Venice beach heb ik niet opgenomen omdat dat (lijkt mij) te veel is op één dag in combinatie met hollywood e.d. Klopt dat? Meer tijd hebben we dus niet, of ik moet ergens gaan schrappen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mag je met de camper in juni niet meer door Death Valley? Als dat mag en het is er niet extreem warm, dan zou ik door DV naar Las Vegas rijden, met ene stop in Lone Pine, of Panamint Springs. Ik zou dan een of twee dagen minder voor Las vegas uittrekken en een extra nacht in Moab doen.
Ik weet niet of de Canyon Overlook Trail handig is met een kind (in een rugdrager?). Maar je kunt altijd kijken hoe ver je komt.

Op weg naar Yosemite zou je in Groveland kunnen overnachten. Of neem de route via El Portal en kijk in Mariposa of bij El Portal naar een camping.
Een alternatief voor een camping in Bryce is Ruby's Campground. Je zit dan naast het park, en er rijdt een shuttlebus naar het park.

Marianne
elleng
Amerikafan

Bericht door elleng »

Bodie hebben wij met een grote camper gedaan. Zelfs de verkeerde, dus langere onverharde we genomen. Zie filmpje op onze blog! Daarna zijn we door gereden naar Big Pine.

In Los Angeles stonden we met de camper op Dockweiler, aan het strand. De afstand naar de mooie punten vond ik vrij groot. Parkeren was een probleem dus als je daar iets anders voor kunt bedenken.
2014 NW USA - W-Canada http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Vanop Dockweiler is Venice en Santa Monica best goed bereikbaar. Via Beverly Hills naar Hollywood is het 20 km. Maar als het tegenzit doe je daar een paar uur over.

Ik vrees dat je je te veel voorstelt bij Hollywood. Op een uurtje of twee heb je het daar m.i. wel gezien.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Sansun schreef:
Santa Monica en Venice beach heb ik niet opgenomen omdat dat (lijkt mij) te veel is op één dag in combinatie met hollywood e.d. Klopt dat? Meer tijd hebben we dus niet, of ik moet ergens gaan schrappen.
Nee joh. Afhankelijk van wat je allemaal wilt gaan doen...maar als je vroeg opstaat kun je beide en meer doen. Wij deden Venice Beach & Santa Monica, Griffith Observatory, Mulholland Drive, Rodeo Drive en Hollywood op één dag en we hebben nergens gehaast. Zoals Marc aangeeft is Hollywood niet per se een plek waar je uren rondloopt, tenzij je de ganse Walk of Fame afloopt.
Groetjes,
Daniel
Sansun
Amerika-ontdekker

Bericht door Sansun »

Bedankt weer voor de reacties!

Goed te lezen dat we waarschijnlijk wel meer kunnen ondernemen in die ene dag LA. Ik had al gelezen dat Hollywood niet veel tijd kost, maar wel dat het rijden veel tijd in beslag neemt. We zien wel hoever we komen. bedankt.

Elleng: goed jullie ervaring met de camper te lezen én het filmpje te zien. We gaan de gok maar wagen, lijkt ons gaaf om het dorpje te zien. Dockweiler klinkt goed!

Martin & Marianne: We mogen nog wel door Death Valley rijden (hetzij op eigen risico), maar ik ben nogal een schijterd ;) Bang dat er wat gebeurt, vandaar ook mijn vraag over Bodie. Inderdaad als het niet al te warm is denk ik dat we het best kunnen gokken, we zullen tenslotte wel vaker temperaturen van 35 graden tegen komen. Nog even uitzoeken wat dan een goede route is. Mocht het kunnen passen we de planning aan en overnachten we nabij Death Valley en schrappen we er een in Las Vegas.
We gaan denk ik niet nog een dag Las Vegas minder doen aangezien we Watchman (laatste plek) geboekt hebben en er op andere dagen geen plek is en wil daar toch wel graag overnachten. Ik ga het overleggen.. Ruby's is een goede, ga ik achteraan. Groveland ga ik uitzoeken, bedankt!

Verder lees ik niet veel aanpassingen in onze route. Mag ik er dus vanuit gaan dat het wel haalbaar is? :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer