Voor beide canyons hoef je geen ervaren hiker te zijn. Wij hadden ze allebei na elkaar gedaan en ik was gefascineerd door beiden. Als je toch moet kiezen zou ik voor de Lower gaan. Die kan je op een meer relaxte manier bezoeken, minder toeristen tegelijk. De Lower is ook mooi vanaf je erin gaat tot je er weer uit komt. En als je toch de Upper doet, moet je voor de prime time gaan en tijdig reserveren. De Upper is op eerste zicht minder mooi, maar heeft rond de middag wel die mooie lichtbundel die in de canyon valt. Verder kan je als je beetje speelt met de camera best verrassende foto's maken.robertqu schreef:Wat zouden jullie ons aanraden om te doen in Antelope Canyon: De upper of de lower. De upper kost driemaal zoveel als de lower hebben we gemerkt.We zijn ook geen ervaren hikers of maakt dit niets uit?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis robertqu: route met veel parken
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Re: Reis robertqu: route met veel parken
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
In en rond Monument Valley vinden we geen hotels die ons bevallen. Is het mogelijk om van Cortez de 27 km lus van Monument Valley te doen, daarna door te rijden naar Page en onderweg te stoppen aan Horseshoe Bend.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien is het goed om de route zoals die er dan uit zou zien te plaatsen?
Heb je voor MV bij Gouldings gekeken? f bij de san Juan Inn (en yurts) in Mexcian Hat? Wat zoek je voor accommodatie? wat beviel er niet?
Marianne
Heb je voor MV bij Gouldings gekeken? f bij de san Juan Inn (en yurts) in Mexcian Hat? Wat zoek je voor accommodatie? wat beviel er niet?
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Volgens mij is dat goed te doen, ik dacht zo'n 2 uur rijden van Cortez naar MV, daar rond kijken, evt. 17 Miles drive rijden en dan nog 2 uur Nasr Page.robertqu schreef:In en rond Monument Valley vinden we geen hotels die ons bevallen. Is het mogelijk om van Cortez de 27 km lus van Monument Valley te doen, daarna door te rijden naar Page en onderweg te stoppen aan Horseshoe Bend.
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
-
- Amerika-ontdekker
Gouldings en San Juan Inn hadden geen kamer meer vrij en het enige hotel dat we konden krijgen had hèèèl slechte beoordelingen. We zien het ook niet zitten om meer dan 200 Euro/nacht te betalen.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Canyonlands Motel, Mexican Hat ???
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
Wij zijn van Moab via Monument Valley naar Page gereden met een camper.
Het was goed te doen, en leuk om een stop van twee uur te maken, al realiseerden wij dat wij nu niet het mooiste moment van de dag aldaar hadden (sunset en sunrise) Horseboe Bend hadden we misschien wel de middag ook kunnen doen, maar wij vonden het wel veel worden en hebben een andere dag gedaan (verbleven 2 nachten in Page).
Het was goed te doen, en leuk om een stop van twee uur te maken, al realiseerden wij dat wij nu niet het mooiste moment van de dag aldaar hadden (sunset en sunrise) Horseboe Bend hadden we misschien wel de middag ook kunnen doen, maar wij vonden het wel veel worden en hebben een andere dag gedaan (verbleven 2 nachten in Page).
-
- Amerika-ontdekker
Dit word nu onze route:
14/07 Luxemburg-Las Vegas : Stratosphere Tower Hotel
15/07 Las Vegas
16/07 Las Vegas
17/07 Las Vegas-Zion :Comfort Inn Hurricane Hotel
18/07 Zion- Bryce: Days Inn Panguitch hotel
19/07 Bryce-Torrey(Capitol Reef NP): Red Sands Hotel
20/07 Torrey- Moab (Goblin Valley en Little White Horse canyon) : Super 8 Moab
21/07 Moab (Arches en UT 128)
22/07 Moab (Canyonlands NP-Death Horse SP
23/07 Moab- Cortez :Knights Inn Cortez
24/07 Cortez (Mesa Verde- San Juan Skyway)
25/07 Cortez- Page (Monument Valley en Horseshoe Bend): Motel 6 Page
26/07 Page
27/07 Page
28/07 Page -Grand Canyon: Days Inn Flagstaff
29/07 Grand Canyon- Death Valley: Furnace Creek ranch
30/07 Death Valley
31/07 Lee Vining (Mono Lake en Bodie)
01/08 Yosemite
02/08 Yosemite- San Francisco
03/08 San Francisco
04/08 San Francisco
05/08 San Francisco- Monterey
06/08 Monterey- LA
07/08 LA
08/08 LA
09/08 LA- Las Vegas
10/08 Las Vegas
11/08 Las vegas
12/08 Terugvlucht
We hebben al hotels vastgelegd tot in Lee Vining. De rest moeten we nog zoeken.
14/07 Luxemburg-Las Vegas : Stratosphere Tower Hotel
15/07 Las Vegas
16/07 Las Vegas
17/07 Las Vegas-Zion :Comfort Inn Hurricane Hotel
18/07 Zion- Bryce: Days Inn Panguitch hotel
19/07 Bryce-Torrey(Capitol Reef NP): Red Sands Hotel
20/07 Torrey- Moab (Goblin Valley en Little White Horse canyon) : Super 8 Moab
21/07 Moab (Arches en UT 128)
22/07 Moab (Canyonlands NP-Death Horse SP
23/07 Moab- Cortez :Knights Inn Cortez
24/07 Cortez (Mesa Verde- San Juan Skyway)
25/07 Cortez- Page (Monument Valley en Horseshoe Bend): Motel 6 Page
26/07 Page
27/07 Page
28/07 Page -Grand Canyon: Days Inn Flagstaff
29/07 Grand Canyon- Death Valley: Furnace Creek ranch
30/07 Death Valley
31/07 Lee Vining (Mono Lake en Bodie)
01/08 Yosemite
02/08 Yosemite- San Francisco
03/08 San Francisco
04/08 San Francisco
05/08 San Francisco- Monterey
06/08 Monterey- LA
07/08 LA
08/08 LA
09/08 LA- Las Vegas
10/08 Las Vegas
11/08 Las vegas
12/08 Terugvlucht
We hebben al hotels vastgelegd tot in Lee Vining. De rest moeten we nog zoeken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou een dag minder Las Vegas doen en een extra nacht voor Zion uitrekken. Je heb nu wel erg weinig tijd voor dat park.
Voor Page zou een dag minder ook kunnen.
Je hebt voor de Grand Canyon eigenlijk geen tijd zo. Vanuit Flagstaff is het 1,5 uur rijden. Waarom kijk je niet naar iets in het park?
En zie ik het goed dat je een volle dag Death Valley hebt? Dat lijkt me in de zomer iets te veel van het goede. Schuif die dag door naar Yosemite, dat is qua temperatuur wel zo aangenaam. Je hebt daar nog niets geboekt? Dat zal het lastigste worden, dus kijk daar zo snel mogelijk naar.
Van Monterey naar LA is erg ver voor 1 dag, je hebt de kustroute zo niet goed verdeeld. Doe nog een stop, of rij wat verder door dan Monterey.
Marianne
Voor Page zou een dag minder ook kunnen.
Je hebt voor de Grand Canyon eigenlijk geen tijd zo. Vanuit Flagstaff is het 1,5 uur rijden. Waarom kijk je niet naar iets in het park?
En zie ik het goed dat je een volle dag Death Valley hebt? Dat lijkt me in de zomer iets te veel van het goede. Schuif die dag door naar Yosemite, dat is qua temperatuur wel zo aangenaam. Je hebt daar nog niets geboekt? Dat zal het lastigste worden, dus kijk daar zo snel mogelijk naar.
Van Monterey naar LA is erg ver voor 1 dag, je hebt de kustroute zo niet goed verdeeld. Doe nog een stop, of rij wat verder door dan Monterey.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik zou inderdaad niet zo lang in Death Valley willen vertoeven. Wij waren er in het hoogseizoen van 2011 en de hitte was toen extreem. Wij zijn heel kort een paar keer uitgestapt en toen doorgereden naar Bishop. Wij hebben dus geen ervaring om in het park te overnachten maar vrienden van ons vonden het zelfs in het zwembad nog te warm.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Overnachten is niet zozeer het probleem, als je toch door het park rijdt is dat juist aan te raden, maar twee nachten is te veel.
Het zwembad bij FC is inderdaad niet echt verkoelend, dat bij Stovepipe Wells is beter wat dat betreft.
Marianne
Het zwembad bij FC is inderdaad niet echt verkoelend, dat bij Stovepipe Wells is beter wat dat betreft.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ik ben hier iets vergeten. Van Grand Canyon rijden we naar Sequoia Np en Kings Canyon. Pas de volgende dag rijden we door naar Death Valley. We hebben maar 1 overnachting daar.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Huh?? Nu snap ik er helemaal niets meer van. Van de GC naar Sequoia & Kings Canyon NP en daarna naar Death Valley???
Flagstaff - Three Rivers ( en dan zit je nog buiten het park) is met wat plaspauzes al 9u rijden. De dag erna wil je dan naar Death Valley wat vanaf Three rivers ook al een uur of 6 rijden is. Wanneer wil je iets van SEKI zien?? Ik denk eerlijk gezegd dat je nu echt je route aan het verknallen bent.
Flagstaff - Three Rivers ( en dan zit je nog buiten het park) is met wat plaspauzes al 9u rijden. De dag erna wil je dan naar Death Valley wat vanaf Three rivers ook al een uur of 6 rijden is. Wanneer wil je iets van SEKI zien?? Ik denk eerlijk gezegd dat je nu echt je route aan het verknallen bent.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou het iets anders verwoorden, maar inderdaad; de route gaat er niet op vooruit zo.
Marianne

Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Paul
Het blijft verder een beetje gissen naar de precieze wensen en afwegingen van TS, maar er zit toch wel wat ruimte in voor verbetering.
Ik vraag me ook af of de San Juan skyway en Mesa Verde te combineren zijn op 1 dag. Ik zou zelf dat stuk weglaten en de tijd gebruiken voor Sequoia of Zion. En als je naar Sequoia wilt, doe dat dan ná Yosemite. Gebruik voor Sequoia op googlemaps eens de General Sherman tree; die wil je zeker zien lijkt me, dus dat is een handig punt in de route. Ik weet niet welke overnachting je daar had gedacht, maar als je iets buiten het park hebt zul je zien dat het een flink stuk rijden is naar de General Sherman.
Marianne

Het blijft verder een beetje gissen naar de precieze wensen en afwegingen van TS, maar er zit toch wel wat ruimte in voor verbetering.
Ik vraag me ook af of de San Juan skyway en Mesa Verde te combineren zijn op 1 dag. Ik zou zelf dat stuk weglaten en de tijd gebruiken voor Sequoia of Zion. En als je naar Sequoia wilt, doe dat dan ná Yosemite. Gebruik voor Sequoia op googlemaps eens de General Sherman tree; die wil je zeker zien lijkt me, dus dat is een handig punt in de route. Ik weet niet welke overnachting je daar had gedacht, maar als je iets buiten het park hebt zul je zien dat het een flink stuk rijden is naar de General Sherman.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Sequoia heeft inderdaad totaal geen zin op deze wijze. Vanaf de GC is het 9 uur rijden en van daaruit naar Death Valley is opnieuw 5 uur rijden. Als je Sequoia al wil aandoen, dan beter na Yosemite, maar waar je de tijd gaat halen weet ik niet.
Monterey - LA is veel te ver voor één dag tenzij je de interstate neemt, maar dat zou zonde zij n want dan mis je de mooiste route. (PCH)
Monterey - LA is veel te ver voor één dag tenzij je de interstate neemt, maar dat zou zonde zij n want dan mis je de mooiste route. (PCH)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-ontdekker
We gaan van Grand Canyon naar Death Valley en zullen Sequoia NP doen na Yosemite. Dit lijkt me beter.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is inderdaad beter, of eigenlijk is het gewoon de enige mogelijkheid, maar met slechts 1 nacht heb je nog steeds bijzonder weinig tijd voor Sequoia. Sequoia en Kings Canyon zijn behoorlijk groot, daar zijn 2 nachten toch wel het minimum. Wat wil je er doen? En waar zou je willen overnachten? En waar ga je bij Yosemite overnachten?
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Voor Yosemite zullen de vooravond kijken om in Lee Vinig te logeren(dichtbij Tioga pass) vervolgens yosemite doorkruisen (we zijn geen wandelaars)en s'avonds logement zoeken bij Mariposa. De volgende morgen zullen we terug Yosemite doen maar dan de westkant om in de namiddag naar San Francisco te rijden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1745 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 39 Reacties