Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis talsma: rondreis ZW Amerika juli/augustus

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
talsma
Amerika-newbie

Reis talsma: rondreis ZW Amerika juli/augustus

Bericht door talsma »

Hallo,

wij vertrekken 10 juli naar San Francisco voor de 3e keer een trip naar Amerika :-). Nu wil ik een andere route dan de standaard rondjes Yosemite/Grand Canyon/kust/Las Vegas. Ik zou graag de volgende punten willen bezoeken: start San Francisco, Yosemite, Mammoth Lakes, Rocky Mountains NP, Grand Teton, Arches, Canyonlands, Monument Valley, Lake Powell, Grand Canyon en eindigen in Las Vegas (en wat ik vergeten ben en logisch is wellicht). Kortom: nogal een wensenlijstje en wellicht onhaalbaar.
De vorige keer hebben we een rondje van 4000 kilometer gemaakt, we hadden toen een Cruise America C25 camper en ruim drie weken. Nu vergelijkbare tijd, ook weer een camper (C30) en een one-way San Francisco/Las Vegas (daarna vliegen we door naar New York). Heeft iemand suggesties, of zegt misschien wel totaal onhaalbare kaart :shock: :wink: en zo ja als er suggesties zijn, welke route dan? Heel graag hoor ik tips/must do's (en ook don'ts) en tips voor mooie campground. Ook voor Yosemite graag, want het boeken zojuist is faliekant mislukt... (binnen 2 minuten alles vol.... :o ).

Dank!
groet
Manja

Note mod: De 2 topics even samengevoegd om het allemaal wat duidelijker te maken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: rondreis ZW Amerika juli/augustus

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien kun je wat tips halen uit ons 2013-verslag. De vluchten liggen al vast? Als je naar Rocky Mountain NP wilt is vliegen op Denver en eindigen in SF wel handig.
Wat jullie willen lijkt wel wat veel voor 3 weken.
Wel naar grand Teton en niet naar Yelowstone lijtk me nogal onlogisch. dus GT dan maar vergeten?
Wat hebben jullie al wel en niet gedaan in het zuidwesten?

Marianne
talsma
Amerika-newbie

Re: rondreis ZW Amerika juli/augustus

Bericht door talsma »

Dag Marianne,

het punt is dat we vorige keer Yellowstone hebben gedaan en toen niet meer aan Grand Teton toekwamen, dus vandaar dat ik m nu op mijn lijstje had staan. We hebben eerder (met een auto) het standaard rondje Grand Canyon, Bryce, Zion, Yosemite. etc. gedaan, alleen toen zonder de kinderen (is ook al weer tijdje geleden dus...). We wilden nu een mix maken van wat we toen gezien hebben (omdat we de kinderen dat ook willen laten zien) en ook dingen die we zelf nog niet gezien hebben...). Dus vandaar de wat misschien wel rare hoek lijkt in het reisschema. Ik liep daar zelf ook wel een beetje op vast, omdat je hele rare routes gaat rijden. De vluchten liggen overigens vast, dus dat is wel een beperking qua start- en eindplaats. Ik ga even naar jullie route kijken, dank alvast!
talsma
Amerika-newbie

Reis talsma: advies route juli/augustus deze zomer

Bericht door talsma »

Dag,

had al eerder hier een oproep gedaan en kreeg wat tips van Marianne. Nu een nieuwe route in elkaar getimmerd, maar ben er niet tevreden mee. Zoals Marianne ook al aangaf teveel voor drie weken, dus vandaar verzoek om wat hulp. Wat heb ik nu staan:

1. Aankomst San Francisco/hotel overnachting
2. SFO/camper halen, overnachting op Marin RV?
3. ochtend early bird Alcatraz (idee moet nog boeken), 's middags alvast stuk richting Yosemite rijden (wellicht als het haalbaar is helemaal?)
4. Yosemite
5. Yosemite --> Lake Tahoe
6. Lake Tahoe --> Twin Falls (lang stuk!)
7. Twin Falls --> Crater of the Moon
8. Crater of the Moon --> Grand Teton
9. Yellowstone
10. Yellowstone
11. Yellowstone --> ??? (had Salt Lake City staan, maar alternatieve ook welkom)
12. ...--> Rocky Mountain NP
13. Rocky Mountain NP
14. Rocky Mountain --> Canyonlands NP (lang stuk)
15. Canyonlands --> Monument Valley
16. Monument Valley --> Lake Powell
17. Lake Powell --> Grand Canyon
18. Grand Canyon
19. Grand Canyon
20. Grand Canyon --> Lake Mead
21. Lake Mead --> Las Vegas (daar nog twee dagen hotel voordat we vliegen naar NYC)

Ben me ervan bewust dat het pittig reisschema is, maar hopelijk heeft iemand goede/betere tips om een evenwichtiger balans te maken met hoogtepunten die we echt niet moeten missen. Als het echt een belachelijk schema is, zeg het gerust :-) Punt is een beetje dat dit een beetje highlights reis moet worden met een aantal dingen die we al gezien hebben maar ook een aantal nieuwe dingen (omdat we voorlopig niet meer in de gelegenheid zijn een dergelijke reis te maken...). Daarnaast wil ik dus niet het standaard rondje NP's (hebben we dus al gedaan...).

Graag ook tips voor mooie campgrounds. Alvast bedankt voor reacties!
groet
Manja
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis talsma: advies route juli/augustus deze zomer

Bericht door hke »

Beste

Dit lijkt me inderdaad errrruuuug veel.
Zo zit je wel heel veel in de auto.

je wilt toch bv. in Grand Teton ook wat kunnen wandelen en kunnen zien.
Kun je niet voor jezelf een top 10 maken van highlights.

succes met keuzes maken.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis talsma: rondreis ZW Amerika juli/augustus

Bericht door PSVwally »

Ik ga ervanuit dat je bv Yosemite dan ook al eens hebt gedaan. Stel je rijd na Alcatraz daar heen (wat in principe makkelijk moet kunnen) dan heb je daarna 1 volle dag daar. De dagen erna t/m Craters of the moon zijn best goed te doen. Maar daarna ga je echt de haastmodus in.

In je eerste bericht (heb de topics even samengevoegd) heb je het over wandelen in Grand Tetons, maar daar besteed je nu ook weinig tijd aan hoor. Met 2 dagen Yellowstone kun je vele zien en aangezien je er al eens bent geweest kan dat zo wel. Maar dan via SLC naar RMNP? Dat is een flinke omweg voor hooguit een halve dag SLC. Als je die rit in 2 x wilt maken zou ik eerder via of Casper of via Riverton rijden. Afhankelijk van waar je in Yellowstone overnacht is dat tussen de 9 en 10u rijden, dus dat is in principe makkelijk in 2 dagen op te delen. Over RMNP zo meer.

Dan van RMNP naar Canyonlands, in principe kan je in 1 dag van RMNP naar MOab rijden. Maar weer terug naar je eerste post, je wilt ook Arches bezoeken. In je eigen route heb je hier geen tijd voor. Ik zou toch minimaal 3 nachten Moab reserveren en die moet je ergens vandaan halen.

Dan 3 nachten grand canyon? Wat wil je daar doen? Als je niet van plan bent om naar beneden te wandelen zou je vanaf Page met 1 nacht ook al wel bijna alles kunnen zien. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar ivm de parken rond Moab is er voor kinderen bij de GC iets minder te beleven denk ik. Bij Canyonlands en vooral Arches kunnen ze ook nog wat klimmen en klauteren bijvoorbeeld?

Ik zou een keuze maken door of 2 nachten GC eraf te halen of RMNP uit je route te halen. Als je besluit het laatste te doen is het makkelijker om eerst Yellowstone en dan de Grand Teton aan te doen. En eerlijk gezegd zou ik hoe je route nu is ook Lake Tahoe eruit halen en de rit van Yosemite naar Grand Teton/Yellowstone anders indelen.

Even een proefschema. Het is dan wel de laatste week wat meer rijden. Is NY een must? Anders zou je dat overigens ook beter vooraan kunnen zetten ipv achteraan, want nu ga je hoogstwaarschijnlijk een hele dag verliezen met het reizen van Las Vegas naar NY, terwijl je andersom maar een aantal uren tot een halve dag kwijt bent aan het reizen.

1. Aankomst San Francisco/hotel overnachting
2. SFO/camper halen, overnachting op Marin RV?
3. ochtend Alcatraz - daarna naar Yosemite
4. Yosemite
5. Yosemite - Elko
6. Elko - Craters of the Moon
7. CotM - Grand Teton NP
8. Grand Teton
9. GT - Yellowstone
10. Yellowstone
11. Yellowstone
12. Yellowstone - Riverton/Casper of al wat verder
13. ? - Rocky Mountain NP
14. Rocky Mountain NP
15. RMNP - Moab (lange rit)
16. Moab
17. Moab
18. Moab - Monument Valley
19. MV - Page
20. Page - Grand Canyon
21. Grand Canyon - Las Vegas
22. Las Vegas
23. Las Vegas - NY

Voor wat meer rust tijdens je reis zou je RMNP wat toch wel van de route ligt eruit kunnen halen en bv een dag meer GC toevoegen. Dan kun je Yellowstone en GT omdraaien en bv of via Salt Lake City of via Vernal (dinosaur NM) naar Moab rijden.
talsma
Amerika-newbie

Bericht door talsma »

Dank je Paul,
hier heb ik echt wat aan!
wat zijn de ervaringen met rv park Indian Flats? Dat is zover ik nu kan vinden de dichtstbijzijnde nog vrije campground bij Yosemite.
Heb je nog andere tips voor echte must-see's?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Buiten het park ligt Indian flats wel goed dacht ik. Ik weet niet hoe de camping is, misschien kun je via de zoekfunctie op het forum iets vinden? Je hebt ook Dimond O. Ik zou de camping kiezen die het dichtst bij de vallei ligt, je zult er verder toch weinig tijd doorbrengen. Zorg dat je 's morgens al vroeg in de vallei bent zodat je de camper daar kunt parkeren.

Misschien heb je iets aan ons 2008-verslag; toen deden wij ook een route met Yosemite en Yellowstone en Moab. Ik zou RMNP laten zitten. Misschien eerst naar Yellowstone en dan via Grand Teton naar Moab?
Waarom had je 2 volle dagen Grand Canyon? Ik vind 2 nachten wel mooi, maar als je niet naar beneden gaat wandelen is 3 nachten wat veel.

Zonder RMNP kun je zoiets doen:
1 naar SF
2 SF
3 SF - Yosemite
4 Yosemite
5 Yosemite - Lee Vining
6 Lee Vining - ?
7 ? - Craters of the Moon
8 Craters of the Moon - Yellowstone
9 Yellowstone
10 Yellowstone
11 Yellowstone - Grand Teton
12 Grand Teton - Vernal
13 Vernal - Moab
14 Moab
15 Moab
16 Moab - Monument valley
17 Monument valley - Page
18 Page
19 Page - Grand Canyon
20 Grand Canyon
21 Grand Canyon - Las Vegas

Misschien een nacht minder Page en via Mesa Verde rijden?
Ik heb een nacht Lee Vining toegevoegd; dat geeft je wat meer tijd voor Yosemite; langs de tioga road kun je ook nog veel doen.

Marianne
talsma
Amerika-newbie

Bericht door talsma »

Dank je Marianne!

heb jouw route naast die van Paul gelegd en er voor gekozen om Rocky Mountains NP toch te laten vallen. Heb bij Lee Vining inmiddels campground gevonden. Via Elko rijden we dan naar CotM en verder... Zit nu wel even te worstelen met Yellowstone. Het is inderdaad mooier om eerst Yellowstone te doen en dan af te glijden naar Grand Teton. Als ik via google maps de route intik wil hij me sowieso via Grand Teton laten rijden of hij laat me helemaal omrijden via Bozeman. Vorige keer zaten we in West Yellowstone, ik wilde nu bij Yellowstone lake (geen camping nog gevonden) of Canyon village gaan staan. Is het dan slimmer om onderlangs te rijden? of moet ik inderdaad helemaal die omweg maken, volgens de kaart is er wel een weg tussendoor, maar wellicht niet handig met camper?

Jij suggereert om 1 dag Page te laten vallen en Mesa Verde mee te nemen, dat zou dan vanuit Moab de meest logische stap zijn, dus Moab-Mesa Verde- Monument Valley-Page?
Heb je reisverslagen ook gelezen (erg de moeite waard, jaloers:-)) daar ook weer handige dingen uit gehaald. Dank alvast voor de tips!

groet
Manja
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Er zijn op dit moment nog wegen afgesloten in Yellowstone, daarom wil googlemaps je niet door het park laten rijden. Met mapquest kun je het wellicht beter zien.
Bij Lake in de buurt heb je Fishing Bridge CG, dat is ook de enige met hook ups dacht ik. Canyon ligt mooi centraal. Zie voor de campings in het park hier: http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/campgrounds.htm

Als je Mesa Verde mee wilt nemen is dat inderdaad het beste tussen Moab en MV. Wij deden dat in 2008.

Marianne
Handyman
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Handyman »

Wij zijn vorig jaar op de KOA Mariposa bij Yosemite gaan staan, daags erna een dagtocht met gids, naar en door het park, Fordbusje met zo'n 10 mensen en een geoloog als chauffeur en gids, en zo het park bezocht, heel leuk en informatief.
Werden gewoon op camping opgehaald en teruggebracht, incl. Lunchpakket.
Ik meen dat je op "Yosimite Closeuptours" info vindt.
http://www.yosemitecloseup.com/our-yosemite-guides/
Suc6 en veel reisplezier!

Gr. Daniël
... always remember, the world is full of nice people ...
...... and if you can't find one, be one ! ...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer