Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis dirkL: Zuid-West USA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
dirkL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis dirkL: Zuid-West USA

Bericht door dirkL »

Beste,

Ik ben op zoek naar een uitgewerkt roadbook. Ik heb in volgende plaatsen hotels geboekt voor juli 2015:
Los Angeles (3 nachten)
Monterey (1 nacht)
San Francisco (2 nachten)
Visalia (2 nachten)
Lone Pine (1 nacht)
Las Vegas (2 nachten)
St. George (2 nachten)
Flagstaff (2 nachten)
Phoenix (1 nacht)

Ik heb de beschikking over een huurwagen. Graag had ik een roadbook zodat ik de belangrijkste bezienswaardigheden kan bekijken. Voor ons is het vooral moeilijk om een zicht krijgen op Nationale parken: Yosemety, Sequoilla, Death Valley, Zion en Gran Canyon. Eventueel nog andere suggesties?
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis dirkL: Zuid-West USA

Bericht door ingrid14 »

Probeer eens je route in een van-naar schema te noteren, dan zie je beter je rijdagen.

Je kan wel tips halen uit andere route-topics of reisverslagen maar zomaar kopiëren zou ik niet doen.
Iedereen heeft andere interesses en maakt een andere reis.

Kan je nog overnachtingen annuleren/wijzigen?

Het lijkt erop dat je van LA naar Monterey wilt op 1 dag, zonder tussenstop. Dit is erg veel voor 1 dag. Met maar 1 tussenstop tussen LA en SF zou je beter kiezen voor Morro Bay of Cambria.

Ik neem aan dat je tussen SF en Visalia een bezoek aan Yosemite wilt brengen. Maar dat is veeeeel te weinig tijd voor dat park.
De 2de dag Visalia wil je wellicht Sequoia doen, zou in principe kunnen maar het is ook weinig tijd.

Voor Zion zou ik eerder voor Springdale kiezen, met een overnachting in St George rijd je veel op en af.

Flagstaff is GEEN goede uitvalsbasis voor een bezoek aan Grand Canyon. Overnachten in het park zelf ofwel in Tusayan heeft hier de voorkeur.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Hoi en welkom op het forum. Leuk dat je naar het zuidwesten van de VS gaat :thumbup: Complete roadbooks vinden is wellicht wat lastig, maar zoals al aangehaald: lees vooral reisverslagen van anderen door. Zo krijg je een beetje een idee wat er allemaal kan op een dag, wat je leuk lijkt of wat juist niet. Hier op het forum zijn enorm veel van deze verslagen te vinden en kijkend naar de plaatsen die je aandoet maak je een redelijk standaard rondje ZuidWesten, dus je zult genoeg leesvoer vinden. Daarnaast kun je de sites van AllesAmerika en Ontdek-Amerika eens bekijken. Deze sites staan boordevol info over bezienswaardigheden en activiteiten in de Nationale Parken.

Kijk wel even goed naar de plekken die je nu aandoet als uitvalsbasis voor de NP's. Het meeste ligt NIET ideaal, om niet te zeggen slecht. Ingrid heeft al het een en ander aangehaald.

Voor Zion zou je naast Springdale nog naar Hurricane kunnen kijken. Ligt ook niet ideaal, maar al een stuk beter dan St George. Het is verder een stuk goedkoper dan Springdale. Het kost je dan ong 40 mins om in Zion te komen. En dan weer 40 terug. Succes.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Liggen de overnachtingen vast of kun je nog iets aanpassen? Waarom wil je naar Visalia?
Je kunt in het reisverslagentopic reisverslagen en roadbooks vinden. Zoals aangegeven is http://www.ontdek-amerika.nl een goede site voor de parken en anders bezienswaardigheden. Als je in juli gaat heb je nog voldoende tijd om je in te lezen.
Wil je in dit schema zowel Yosemite als Sequoia bezoeken? Heb je al eens op googlemaps naar de reistijden gekeken?
Kijk ook eens op de NPS-site. Voor Yosemite is dat http://www.nps.gov/yose en voor Sequoia/Kings Canyon http://www.nps.gov/seki. Je kunt een kaart van de parken vinden links onder park tools. en onder plan your visit vind je veel informatie over wat je allemaal kunt zien en doen in het park.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Zijn daar ook nog overnachtingen tussen ?

LA - Monterey is bvb op 1 dag niet te doen.

Verder zijn locaties zoals Visalia, St George, Flagstaff helemaal niet goed.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
dirkL
Amerika-ontdekker

Bericht door dirkL »

Ik dank u allen voor de toffe reacties.
De hotels liggen min of meer vast.
Het is onze bedoeling om veel aandacht te besteden aan de steden (Los Angeles, San Francisco, Las Vegas) en minder aan de parken. Daarom liggen de hotels misschien minder gunstig.

Het is de bedoeling eerder een beperkte rondrit te maken in de parken maar er niet te gaan wandelen en/of sporten.

Hoe kan je best de Gran Canyon bezoeken vanuit Flagstaff?
Is een helikopervlucht een aanrader?
Heeft er nog iemand tips voor St-George en Lone Pine?

Op de terugreis vliegen wij via Washington. Wij zullen daar ook nog 2 nachten logeren.
Iemand suggesties van bezienswaardigheden die we zeker niet mogen missen?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Kan je de hotels dan niet meer annuleren ? Dat zou zonde zijn. De locatie is soms echt slecht. Los van het feit dat je voor steden gaat of niet. Het enige resultaat is dat je veel tijd verliest.

De afstand LA - Monterey op één dag verplicht je bijna om de interstate te nemen en dan mis je een heel mooie route !!!

Als de bedoeling van Visalia is om Yosemite of Sequoia te bezoeken dan ga je uren rijden heen en weer rijden om iets te zien.

Hetzelfde geld voor St George, daar is op zich weinig of niets te zien, maar het ligt veel te er van de parken af.

De Grand Canyon bezoeken vanuit Flagstaff betekent minstens 3 uur heen en weer rijden om iets te zien.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
dirkL
Amerika-ontdekker

Zion park en Bryce Canyon

Bericht door dirkL »

Hoe kan ik best deze parken bezoeken.
Hoe kan ik best een rondrit plannen vanuit St. George voor deze parken?

Eventueel tips en suggesties.
Laatst gewijzigd door dirkL op 18 feb 2015, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
dirkL
Amerika-ontdekker

Gran Canyon - Flagstaff

Bericht door dirkL »

Is het aan te raden om de Gran canyon te beozken met een helikoptervlucht?
Zo ja, hoe kan ik dit best boeken?

Is de Gran Canyon makkelijk beriekbaar vanuit Flagstaff?
Iemand suggesties en tips om te doen vanuit Flagstaff?
dirkL
Amerika-ontdekker

Death valley

Bericht door dirkL »

Hoe kan ik best rijden van Lone Pine naar Las Vegas?
Ik zou graag de belangrijkste points of view in Death valley hirbij betrekken?
Hebben jullie suggesteis?

Of is het misschien beter om van Visalia naar Lone Pine een gedeelte van Death Valey te doen?

Welk zijn volgens jullie de points of view die ik zeker niet mag missen?

Eventueel een reisroute?
Laatst gewijzigd door dirkL op 18 feb 2015, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Zion park en Bryce Canyon

Beste Dirk, je hebt in je routetopic al wat suggesties gehad. Ik zou even kijken wat daar geschreven is en ingaan op de reacties die daar gegeven zijn. Het is altijd lastig om advies te geven zonder de rest van de route te kennen.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

dirkL schreef: De hotels liggen min of meer vast.
Wat betekent min of meer vast? Kun je wel of niets nog iets (kosteloos) annuleren?

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

dirkL schreef: Hoe kan je best de Gran Canyon bezoeken vanuit Flagstaff?
Met de auto. :wink:
Je kunt naar Tusayan rijden voor een helikoptervlucht, maar ik vind een wandeling langs de rim en wellicht een stuk naar beneden lopen ook heel mooi en wel zo goedkoop. Als je geld hebt voor een helikoptervlucht zou je ook kunnen overwegen om dat geld te gebruiken voor een overnachting aan de rim in plaats van in Flagstaff als dat laatste niet kosteloos is te annuleren.

Kijk eens in ons 2011- en 2013-verslag voor een bezoek aan de Grand Canyon.
dirkL schreef: Op de terugreis vliegen wij via Washington. Wij zullen daar ook nog 2 nachten logeren.
Iemand suggesties van bezienswaardigheden die we zeker niet mogen missen?
Zie hiervoor ons 2012-verslag. Je kunt ook eens in het noordoosten-subforum kijken.

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Re: Gran Canyon - Flagstaff

Bericht door Hans B »

dirkL schreef:Is het aan te raden om de Gran canyon te beozken met een helikoptervlucht?
Zo ja, hoe kan ik dit best boeken?

Is de Gran Canyon makkelijk beriekbaar vanuit Flagstaff?
Iemand suggesties en tips om te doen vanuit Flagstaff?
1. Nooit gedaan, maar het moet wel mooi zijn, is aardig aan de prijs.
2. http://www.papillon.com/ is een van de aanbieders.
3. Ja met de auto, ongeveer 1¼ uur
4. Lowell Observatory, Wupatki N.M., Sunset Crater, Meteor Crater. Hoe ver wil je weg van Flagstaff.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Friezin
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Gran Canyon - Flagstaff

Bericht door Friezin »

Flagstaff is zo'n 1,5 uur rijden vanaf Grand Canyon, best wel ver dus. Beter is om in Tusayan te verblijven, daar is ook het vliegveld waarvandaan de helicopters vertrekken of natuurlijk in het park zelf. Als je toch liever verder weg logeert ivm de prijs is Williams dichterbij dan Flagstaff, dat is ongeveer een uur rijden.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

* Note als moderator:
hierboven de apart aangemaakte topics met vragen over Grand Canyon, Zion, Bryce Canyon en Death Valley samengevoegd met het bestaande routetopic.
Zo is het voor iedereen duidelijk hoe de route gereden wordt en blijven alle vragen en antwoorden betreffende deze reis bij elkaar.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik kan wel wat route-tips geven maar het is goed om eerst even duidelijk aan te geven dat je niets kunt of wilt veranderen aan de overnachtingsplaatsen. Je kunt veel meer zien en een mooiere route maken met een aantal aanpassingen.
Je kunt alvast eens wat reisverslagen bekijken voor bepaalde stukken van je route. Zie bijvoorbeeld voor de rit van Lone Pine via Death Valley naar Las Vegas mijn 2011-verslag. Het is niet aan te raden om DV al te bezoeken tussen Visalia en Lone Pine. Koop alvast een kaart, zoals de Hallwag nr 5, zodat je een beter beeld krijgt van de route zoals je die nu hebt. Voor meer informatie over Death Valley en een kaart van het park zie http://www.nps.gov/deva (de kaart vind je links on de park tools).
Voor Zion en Bryce kun je ook eens mijn 2011-verslag bekijken.

Marianne
dirkL
Amerika-ontdekker

Bericht door dirkL »

De hotels zijn geselecteerd door Jetair in functie van prijs/kwaliteit. Het klopt dat de hotels voor de Nationale parken minder gunstig liggen. Wij hebben dan ook ingecalculeerd dat er een aantal lange rijtijddagen tussen zitten zoals:
- San Francisco - Vesalia (via Yosemite)
- Flagstaff - Gran Canyon
- St. George - Zion en/of Brice Canyon

Elke tip - suggestie is welkom omtrent een optimale reisweg voor deze parken.

Voor de steden hebben wij alles min of meer op punt staan. Alhoewel elke tip welkom is.

Heeft er iemand toevallig nog een suggestie voor de reisweg Flagstaff - Phoenix.
Iemand al in Phoenix geweest?
Wij overnachten aan de luchthaven en vliegen 's morgens naar Washington DC om daar nog 2 extra dagen door te brengen.

Ik heb geprobeerd om met de websites van Viamichelin, Tripit en Tiagotours een reisweg uit te stippelen. Deze websites zijn goed om van stad naar stad te rijden maar minder goed om points of interests (points of views) m.b.t. Nationale parken in te voegen. Kent er iemand een betere website of app om onze reisweg in detail uit te werken?

Wij overnachten aan de luchthaven en vliegen 's morgens naar Washington DC om nog 2 extra dagen door te brengen.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

dirkL schreef: Heeft er iemand toevallig nog een suggestie voor de reisweg Flagstaff - Phoenix.
Als je vanuit Flagstaff niet de 17 naar het zuiden neemt maar de 89A (komt uit bij Sedona) dan rij je een prachtige route. Je komt dan ook langs Slide Rock SP. Je zou kunnen kiezen voor een (korte) stop in Sedona (ligt prachtig) of iets verder bij Montezuma Castle.
Groetjes,
Daniel
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

dirkL schreef:Ik heb geprobeerd om met de websites van Viamichelin, Tripit en Tiagotours een reisweg uit te stippelen. Deze websites zijn goed om van stad naar stad te rijden maar minder goed om points of interests (points of views) m.b.t. Nationale parken in te voegen. Kent er iemand een betere website of app om onze reisweg in detail uit te werken?
Google maps? Daar kan je ook nationale parken ingeven om de weg te laten berekenen. :-) Bijvoorbeeld Flagstaff - Grand Canyon.

Misschien een goede tip: koop nu alvast een goede kaart van het Zuidwesten. Hallweg nr 5 en 6 bijvoorbeeld. Daar staan de nationale parken ook op en kan je zelf kijken hoe je de route moet plannen. Meestal zijn er niet zoveel mogelijkheden hoor. ;-)

Kijk ook eens in het topic met routekaartjes. Daar vind je veel afbeeldingen van routes en de manier waarop mensen deze zullen rijden. Zo krijg je snel een idee hoe het moet.

Ik begrijp wel iets niet zo goed: je zegt dat je al de overnachtingsplaatsen al vast hebt liggen, maar je vraagt je nu af hoe je er naartoe moet rijden. Heb je dan niet op voorhand gelezen over de reis die je zou willen maken? Wat er allemaal te zien is? Ik zou toch snel eens een goed reisboek aanschaffen over het zuidwesten en je wat inlezen. Of kijk ook op de websites die in dit topic vermeld worden. Daar kan je veel tips uit halen! :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer