Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Anneleen: routeplanning zuidwesten USA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Anneleen: routeplanning zuidwesten USA

Bericht door toetjero »

Ik zou echt niet de camper alleen parkeren in The Valley. Je reist vast met een camper van 30ft en de parkeerplaatsen zijn er amper of niet voor dat formaat in the Valley. Wij stonden van woensdagavond tot zaterdagmorgen in the Valley, Ik vond de drukte wel meevallen, donderdag dalactiviteiten gedaan en vrijdag Panoramatrail gelopen ( met drie tieners van 16,14 en ruim 11 jaar). Terug in het dal was het druk, maar aan de Merced was het bij de camping lekker rustig, tijd voor verkoeling met de zwembanden die we bij ons hadden. Zaterdagmorgen om 7.00 uur vertrokken en we zijn tot Beatty doorgereden, de andere dag naar LV.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis Anneleen: routeplanning zuidwesten US

Bericht door Anneleen »

Koen70 schreef:Ik zou toch minstens 1 nacht (of zelfs 2) in de vallei reserveren in het begin van jullie verblijf daar. Er is daar toch vanalles te zien / te doen, je kan van daar uit nog naar Glacier Point en dan heb je ook geen parkeerprobleem, want in de vallei rijdt wel een shuttle. Als je dat allemaal vanuit Tuolumne Meadows wilt doen, verlies je veel tijd aan op en af rijden. Je laatste nacht zou je dan wel daar kunnen doen.
Dat wordt dan helemaal stressen bij het reserveren: 2 nachten in de vallei en 1 op Tuolumne Meadows :wink: . Ik denk dat ik het best eerst 3 nachten in de vallei vastleg (zal al heel blij zijn als dat lukt) en dan probeer om de laatste nacht te vervangen door een nacht in Tuolumne Meadows?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

toetjero schreef:Ik zou echt niet de camper alleen parkeren in The Valley. Je reist vast met een camper van 30ft en de parkeerplaatsen zijn er amper of niet voor dat formaat in the Valley.
Ze zijn er wel die parkeerplaatsen, alleen ze vullen wel snel op: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/rv.htm
Parking for RVs, trailers, and other oversized vehicles is limited and can fill by late morning during summer, especially on weekends.Parking for larger class A and B vehicles is available at the Curry Village Day Use Parking or in the parking lot west of Yosemite Lodge, across the road from Camp 4. For smaller class C RVs, parking is available in the day-use parking area at Yosemite Village or in the parking area west of Yosemite Lodge
Ze hebben het hier over RV's van type A,B en C. Een type A is min of meer een "bus", type B een soort grote minivan en type C is de "normale" RV.
Zie ook: https://bishsrv.wordpress.com/2012/03/0 ... otorhomes/

Martin
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Wij hebben een C-type van 27-30 ft gehuurd. Toch wel groot.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Probeer inderdaad twee nachten vallei en 1 nacht TM. Als je de vallei wilt bezoeken is overnachten daar aan te raden. Het scheelt je erg veel rijtijd en je hebt geen parkeerstress.
Je kunt met meerdere tabbladen zowel 2 nachten vallei als 1 nacht TM proberen, of inderdaad voor de zekerheid 3 nachten vallei en ook nog 1 nacht TM.

Marianne
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Ik heb nog een paar vragen over de concrete rijroute. De definitieve route heb ik nog niet gepost, zie ik, dus dit is hem (sorry dat het niet in nette kolommetjes staat, ik kopieer de route uit een excel-bestand, maar als ik het als voorbeeld bekijk, blijken de kolommen verdwenen te zijn - ik vind er niet meteen een oplossing voor):

Zaterdag 1/8 Brussel - SF
Zondag 2/8 SF
Maandag 3/8 SF
Dinsdag 4/8 SF - Yosemite
Woensdag 5/8 Yosemite
Donderdag 6/8 Yosemite
Vrijdag 7/8 Yosemite - Lee Vining
Zaterdag 8/8 Lee Vining - Valley of Fire
Zondag 9/8 Valley of Fire - Zion
Maandag 10/8 Zion
Dinsdag 11/8 Zion - Bryce
Woensdag 12/8 Bryce - Page
Donderdag 13/8 Page
Vrijdag 14/8 Page - Monument Valley
Zaterdag 15/8 Monument Valley - Grand Canyon
Zondag 16/8 Grand Canyon
Maandag 17/8 Grand Canyon - LV
Dinsdag 18/8 LV
Woensdag 19/8 LV - LA
Donderdag 20/8 LA
Vrijdag 21/8 LA - Morrow Bay
Zaterdag 22/8 Morrow Bay - Big Sur
Zondag 23/8 Big Sur - Carmel
Maandag 24/8 Carmel - SF
Dinsdag 25/8 thuis

Ik heb een routekaartje aangevraagd bij Marianne, maar had nog wat vragen bij de route.
Ik wou vanuit Bryce een stukje langs de 12 rijden. Marianne liet me weten dat op de weg naar Page hoe dan ook een stukje 12 zit, maar dat het ook een heel mooie route is om langs Capitol Reef te rijden. Dan zouden we wel ergens extra moeten stoppen. De vraag is hoe ik dat dan in onze route ingepuzzeld krijg. Ik heb al bekeken op Google Maps en eigenlijk zouden we dan de route moeten omgooien: in plaats van Bryce - Page - MV - GC wordt het dan Bryce - Capitol Reef - MV - Page - GC. Volgens Google Maps 10 uur en 534 mijl i.p.v. 7 uur en 424 mijl. Wat denken jullie?
Als we dan een extra stop moeten inlassen, moeten we natuurlijk elders 'inleveren'. Tot hiertoe zijn alle campings vastgelegd, behalve Yosemite, Lee Vining en Valley of Fire (die laatste kan niet worden gereserveerd). Maar die reservaties kunnen we al dan niet kosteloos annuleren of veranderen. Waar laten we dan een overnachting wegvallen en waar lassen we een extra stop in?
Een tweede vraag nog. Op de weg tussen Grand Canyon en Las Vegas kunnen we een stukje over Route 66 (van Seligman tot Kingman). Is dat interessant om (met een camper) te doen?
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Bryce - Capitol Reef - Monument Valley is een heel mooie route, met onderweg enkele leuke bezienswaardigheden. Fruita is in Capitol Reef een mooie camping. Ik heb geen ervaring met een camper, maar ik meen te weten dat je deze camping niet kunt reserveren. Een alternatief vind je in Torrey.
Waar je die extra overnachting in Capitol Reef vandaan haalt, ligt aan jullie. Misschien is er iets tussen LA en SF mogelijk? Per slot van rekening is Big -Sur - Carmel maar iets van 40 km.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Fruita is inderdaad een prachtig gelegen camping en kun je niet reserveren. Wij hadden een paar jaar geleden nog plek genoeg toen we daar op een vrijdag om 6 uur aankwamen. Dat was met de tent, ik weet niet hoe het met RV-plaatsen is. De weg tussen Capitol Reef en Monument Valley is prachtig. Kijk hier eens hoe wij die ingevuld hadden. Ik zou daar iig wel een overnachting voor over hebben ipv 3 tussenstops tussen LA en SF.
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Wij kwamen eind juli op een zaterdag, met een camper op 'Fruita ' rond 16.00 uur er waren toen nog heel veel plaatsen en ook de nacht bleven er plekken leeg.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Grrr, het klinkt alsof ik vanaf Bryce alles moet beginnen op te schuiven :mrgreen:. Geen probleem, hoor, alleen wat extra werk :wink: . Dat hebben we wel over voor een mooie route!
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik zie dat we overigens 1 dag tegelijkertijd in Zion zijn :D . Heb je ook Watchman geboekt?
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

michelly schreef:Ik zie dat we overigens 1 dag tegelijkertijd in Zion zijn :D . Heb je ook Watchman geboekt?
Ja!! Plaats A011R. Ik ben een geweldige fan van je website. Ik vind die lay-out met de boeken zo origineel.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Dank je :thumbup:

Wij zijn van 7 tot 10 aug op B046R. Wie weet zien we elkaar :D
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

michelly schreef:Dank je :thumbup:

Wij zijn van 7 tot 10 aug op B046R. Wie weet zien we elkaar :D
Zou leuk zijn! Ik hou het in de gaten. Kans is groot dat je onze kinderen tot ver in de omtrek hoort :) .
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

:thumbup:
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Ik had hier gisteren nog een berichtje geschreven met een voorstel voor een aangepaste route, maar blijkbaar heb ik iets mis gedaan met het plaatsen, want het is weg. Nieuwe poging.

Ik heb op Google Maps gekeken en wat gepuzzeld en ik vraag me af of het volgende een goede optie kan zijn (ik ben me ervan bewust dat Google Maps berekeningen maakt voor auto's en dat wij er met een camper langer over zullen doen):

Woensdag 12/8: Bryce - Capitol Reef (118 mijl - 2.35 uur): eerst nog een wandeling of tocht met paarden doen in Bryce - rond de middag vertrekken - in de vroege avond aankomen in Capitol Reef
Donderdag 13/8: Capitol Reef - Monument Valley (187 mijl - 3.35 uur): Capitol Reef bezoeken - rond de middag vertrekken - de zonsondergang zien in Monument Valley
Vrijdag 14/8: MV - Page (129 mijl - 2.12 uur): begeleide tour doen in Monument Valley - in Page Horseshoe Bend bezichtigen - overnachten in Wawheap aan Lake Powell
Zaterdag 15/8: Page - Grand Canyon (142 mijl - 2.40 uur): Lower Antelope Canyon bezoeken - eventueel nog tour naar Secret Canyon - proberen tegen zonsondergang (op 15/8 om 19.16 uur) aan de Grand Canyon zijn

Dan valt er wel een dag Page weg. Dus geen raften of een boottocht daar, maar dat kan misschien elders nog of doen we eens tijdens een andere reis. Voordeel is dat ik niet moet sleutelen aan de al geboekte overnachtingen in Mather Campground en in de State Parks aan de kust. We behouden de 3 dagen kustroute ook graag omdat de kinderen van de kust houden, wij ook trouwens, en het volgende schema daar ons goed lijkt:

Vrijdag 21/8: LA - Morro Bay SP: onderweg stoppen in La Purisima Mission, Solvang, Pismo Beach,... - overnachten in Morro Bay SP
Zaterdag 22/8: Morro Bay - Pfeiffer Big Sur SP: vroeg vertrekken naar Hearst Castle, daarna las Piedras Blancas - overnachten in Pfeiffer Big Sur SP
Zondag 23/8: Pfeiffer Big Sur SP - Carmel: eerst de Valley View Trail of Pfeiffer Falls Trail in het SP, Pfeiffer Beach of een walvistocht - overnachten in Saddle Mountain Ranch
Maandag 24/8: vroeg vertrekken om de camper om 10.30 uur te kunnen afleveren

Wat denken jullie?
De Bakkertjes
Amerikafan

Bericht door De Bakkertjes »

Ik denk dat het goed te doen is zoals je het voorstelt. Wij deden ook 1 overnachting in MV,Page en GG. Secret Canyon zal teveel worden.
Misschien de laatste dag iets verder overnachten, bijvoorbeeld rond Gilroy. Als je nog een kleine 2 uur moet rijden voor het inleveren is dat best wel stressvol.
Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

In Gilroy op de kruising van de 101 en 152 heb je een grote shoppingmall.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Hou er wel rekening mee dat je van Capitol Reef naar Monument Valley langs de onverharde Moki Dugway komt. Ik heb er zelf geen ervaring mee of die goed te doen is met een camper. De Moki Dugway vermijden kan door verder te rijden tot Blanding en daar de US191 South te nemen (60 km extra).
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Koen70 schreef:Hou er wel rekening mee dat je van Capitol Reef naar Monument Valley langs de onverharde Moki Dugway komt. Ik heb er zelf geen ervaring mee of die goed te doen is met een camper. De Moki Dugway vermijden kan door verder te rijden tot Blanding en daar de US191 South te nemen (60 km extra).
Ik lees elders op dit forum (http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=19980) dat het niet mag met een camper van Road Bear. Omrijden dus maar. Als ik naar afbeeldingen van deze weg kijk, weet ik niet of ik het wel zou durven met een camper van 30 ft. als het wel zou mogen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer