Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis robertqu: route met veel parken
Re: Reis robertqu: route met veel parken
05/08 rij tot San Simeon of Cambria.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Maar als ik het zo lees doe je geen Sequoia? En wat bedoel je met westkant van Yosemite?
Overigens vind ik (en dat heeft niets met jou te maken) opmerkingen als we zijn geen wandelaars altijd wat vreemd. Ik ben/was ook geen wandelaar, maar je moet op veel plekken gewoon je auto uit om wat te zien. Dat betekent niet dat je uren hoeft te hiken, maar bv zo'n horseshoe bend kost je gewoon minimaal 1 á 1,5u. In Yosemite bv de Yosemite Falls kost je minimaal 30min, Bridalveil Fall kost je minimaal 30min, Glacier Point road en Glacier Point ben je vanuit de vallei ook al minimaal 2,5 tot 3u retour aan kwijt. En dan heb je de korte stops bij tunnel view en el capitan ed. nog niet gehad. Er zit een verschil tussen wat wandelen naar een viewpoint of een boardwalk of echt hikes doen als bv de panoramatrail in Yosemite he...
Overigens vind ik (en dat heeft niets met jou te maken) opmerkingen als we zijn geen wandelaars altijd wat vreemd. Ik ben/was ook geen wandelaar, maar je moet op veel plekken gewoon je auto uit om wat te zien. Dat betekent niet dat je uren hoeft te hiken, maar bv zo'n horseshoe bend kost je gewoon minimaal 1 á 1,5u. In Yosemite bv de Yosemite Falls kost je minimaal 30min, Bridalveil Fall kost je minimaal 30min, Glacier Point road en Glacier Point ben je vanuit de vallei ook al minimaal 2,5 tot 3u retour aan kwijt. En dan heb je de korte stops bij tunnel view en el capitan ed. nog niet gehad. Er zit een verschil tussen wat wandelen naar een viewpoint of een boardwalk of echt hikes doen als bv de panoramatrail in Yosemite he...
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
PSVWally, we zullen hier en daar wel een wandeling doen en natuurlijk stoppen op al de uitzichtpunten maar we zullen niet drie of vier wandelingen doen per park. De westkant bedoel ik de kant van Mariposa.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Van alle locaties rond Yosemite is Mariposa één van de minst gunstig gelegen plaatsen. Als je de Tioga Pass doet ben je al uren kwijt als je op een paar plaatsen stopt. Zoals gezegd een uitzichtpunt doen kost je al snel een half uur tot een uur. Als je dan al buiten het park overnacht (wat niet is aan te raden), dan kies je misschien beter voor Wawona, Fish Camp of Oakhurst. Deze liggen beter dan Mariposa en je kan dan onderweg op één van beide dagen de route naar Glacier point nemen aangezien je er dan voorbij rijdt.
Wat je onder de "westkant" begrijpt snap ik ook niet direct.
Ik begrijp dat je ondertussen hebt afgezien van Sequoia.
Wat je onder de "westkant" begrijpt snap ik ook niet direct.
Ik begrijp dat je ondertussen hebt afgezien van Sequoia.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ja, maar aan de kant van Mariposa is niets? Heb je al eens gekeken op http://www.allesamerika.com/yosemite-national-park.html en http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... emite.html
Hou er rekening mee dat de Mariposa Grove in Yosemite is gesloten als jullie er zijn en dat je de Sequoia Bomen evt. kunt bekijken bij de Tuolumne Grove of giant Sequoia's (dat is wel 3.5km lopen op en neer) of Merced Grove. Overigens denk ik dat je in de tijd die je hebt wel een redelijk beeld van Yosemite kunt krijgen hoor, maar je zal vaker stoppen en lopen dan dat je denkt
Hou er rekening mee dat de Mariposa Grove in Yosemite is gesloten als jullie er zijn en dat je de Sequoia Bomen evt. kunt bekijken bij de Tuolumne Grove of giant Sequoia's (dat is wel 3.5km lopen op en neer) of Merced Grove. Overigens denk ik dat je in de tijd die je hebt wel een redelijk beeld van Yosemite kunt krijgen hoor, maar je zal vaker stoppen en lopen dan dat je denkt

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Marcopstal, hebben toch nog niets geboekt in Mariposa dus we zullen die andere plaatsen bekijken. De kinderen willen niet in de tenten slapen en dat was het enige waar er nog plaats had.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Dat is lastig als je naar Yosemite wil. Het is een natuurpark met veel basic overnachting. Wil je hotels, dan zul je ver buiten het park moeten. Oakhurst, El Portal zijn van die plaatsen. Maar ook daar is alles beperkt. Misschien toch de kinderwensen voor een nachtje opzij zetten.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met een gesloten Mariposa Grove zijn die plaatsen toch ook niet echt gunstig. Wawona is wel aardig voor een bezoek (zie bijvoorbeeld ons 2002-verslag), maar niet met beperkte tijd. Je rijdt inderdaad wel langs Glacier Point.Marcopstal schreef:Als je dan al buiten het park overnacht (wat niet is aan te raden), dan kies je misschien beter voor Wawona, Fish Camp of Oakhurst. Deze liggen beter dan Mariposa en je kan dan onderweg op één van beide dagen de route naar Glacier point nemen aangezien je er dan voorbij rijdt.
Buiten het park zou ik voor El Portal kiezen, maar dat is ook niet goedkoop.
Kijk eens wat je in Yosemite wilt doen. Wij zijn er meerdere keren met de kinderen geweest, dus lees onze verslagen er eens op na. De meeste dingen liggen aan de westkant, je zult keuzes moeten maken. Een van de sequoiagroves, Glacier Point, alleen de vallei?
Bekijk de kaart op http://www.nps.gov/yose (links onder park tools) en kijk eens naar de afstandentabel op http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/u ... 9-2007.pdf
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 22 feb 2015, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
El Portal is uiteraard de beste keuze na de vallei zelf, maar biedt weinig mogelijkheden.
Fish Camp ligt evenver verwijderd vanaf Glacier Point, vandaar die keuze. Mariposa is al verder en dat geeft ze dan minder tijd voor Yosemite. Ik ga er vanuit dat het bezoek aan Glacier Point de afsluiting is van het bezoek aan Yosmeite.
Fish Camp ligt evenver verwijderd vanaf Glacier Point, vandaar die keuze. Mariposa is al verder en dat geeft ze dan minder tijd voor Yosemite. Ik ga er vanuit dat het bezoek aan Glacier Point de afsluiting is van het bezoek aan Yosmeite.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Heb je al eens bij Scenic Wonders gekeken of er nog iets betaalbaars te vinden is voor Yosemite?
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1745 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger