Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Elviraa: Rondreis SF - SF
Reis Elviraa: Rondreis SF - SF
Hallo allemaal,
Na enige tijd het forum te hebben doorgenomen, heb ook ik een reisschema opgesteld voor onze rondreis SF - SF.
Mijn vriend en ik zijn 25 jaar en willen in mei a.s. een rondreis van ongeveer 3 weken maken (onze eerste keer naar Amerika). Hierbij willen we beginnen en eindigen in San Francisco (zodat we de laatste dagen de huur auto niet meer nodig hebben) en een goede combinatie hebben tussen natuur en steden. Het lijkt ons leuk om te wandelen in de parken, maar zijn geen fanatieke wandelaars. Ik zou graag willen weten of onderstaande route haalbaar is (met name de vraag of het reëel is om te denken dat de Tioga Pass in mei al open is en of het zin heeft de route ' om te draaien' zodat we later in mei over de Tioga Pass kunnen).
Dag 1: Zat. 2 mei: AMS - SFO
Dag 2: Zo. 3 mei: SF - Yosemith Park - Mammoth Lakes (via Tioga Pass)
Dag 3 Ma. 4 mei: Mammoth Lakes - Bodie - Death Valley
Dag 4 Di. 5 mei: Death Valley - Las Vegas
Dag 5 Wo. 6 mei: Las Vegas
Dag 6 Do. 7 mei: Las Vegas
Dag 7 Vr. 8 mei: Las Vegas - Hoover Dam - Zion - Bryce
Dag 8 Zat. 9 mei: Bryce - Page
Dag 9 Zo. 10 mei: Page (Antelope Canyon, Horsehoe Bend, Lake Powell)
Dag 10 Ma. 11 mei: Page - Monument Valley
Dag 11 Di. 12 mei: Monument Valley - Williams
Dag 12 Wo. 13 mei: Williams - Grand Canyon - Williams
Dag 13 Do. 14 mei: Williams - Los Angeles
Dag 14 Vr. 15 mei: Los Angeles
Dag 15 Zat. 16 mei: Los Angeles - Santa Monica - Santa Barbara
Dag 16 Zo. 17 mei: Santa Barbara - Pismo Beach - Carmel by the Sea - Monterey
Dag 17 Ma. 18 mei: Monterey (Whale Watching)
Dag 18 Di. 19 mei: Monterey - San Francisco
Dag 19 Wo. 20 mei: San Francisco
Dag 20 Do. 21 mei: San Francisco
Dag 21 Vr. 22 mei: SFO - AMS
Ps. We hebben op dit moment nog niks geboekt, dus zijn nog flexibel in het aanbrengen van wijzigingen in ons schema (alleen dat we beiden de hele maand mei vrij hebben). Ten aanzien van het vervoer twijfelen we nog tussen een auto en een camper (is een camper wel handig als je 's avonds nog even naar een restaurant/cafe wilt en nog nooit eerder een camper hebt gereden?)
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden en goede tips zijn van harte welkom!
Gr. Elvira
Na enige tijd het forum te hebben doorgenomen, heb ook ik een reisschema opgesteld voor onze rondreis SF - SF.
Mijn vriend en ik zijn 25 jaar en willen in mei a.s. een rondreis van ongeveer 3 weken maken (onze eerste keer naar Amerika). Hierbij willen we beginnen en eindigen in San Francisco (zodat we de laatste dagen de huur auto niet meer nodig hebben) en een goede combinatie hebben tussen natuur en steden. Het lijkt ons leuk om te wandelen in de parken, maar zijn geen fanatieke wandelaars. Ik zou graag willen weten of onderstaande route haalbaar is (met name de vraag of het reëel is om te denken dat de Tioga Pass in mei al open is en of het zin heeft de route ' om te draaien' zodat we later in mei over de Tioga Pass kunnen).
Dag 2: Zo. 3 mei: SF - Yosemith Park - Mammoth Lakes (via Tioga Pass)
Dag 3 Ma. 4 mei: Mammoth Lakes - Bodie - Death Valley
Dag 4 Di. 5 mei: Death Valley - Las Vegas
Dag 5 Wo. 6 mei: Las Vegas
Dag 6 Do. 7 mei: Las Vegas
Dag 7 Vr. 8 mei: Las Vegas - Hoover Dam - Zion - Bryce
Dag 8 Zat. 9 mei: Bryce - Page
Dag 9 Zo. 10 mei: Page (Antelope Canyon, Horsehoe Bend, Lake Powell)
Dag 11 Di. 12 mei: Monument Valley - Williams
Dag 12 Wo. 13 mei: Williams - Grand Canyon - Williams
Dag 15 Zat. 16 mei: Los Angeles - Santa Monica - Santa Barbara
Dag 16 Zo. 17 mei: Santa Barbara - Pismo Beach - Carmel by the Sea - Monterey
Dag 17 Ma. 18 mei: Monterey (Whale Watching)
Dag 18 Di. 19 mei: Monterey - San Francisco
Ps. We hebben op dit moment nog niks geboekt, dus zijn nog flexibel in het aanbrengen van wijzigingen in ons schema (alleen dat we beiden de hele maand mei vrij hebben). Ten aanzien van het vervoer twijfelen we nog tussen een auto en een camper (is een camper wel handig als je 's avonds nog even naar een restaurant/cafe wilt en nog nooit eerder een camper hebt gereden?)
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden en goede tips zijn van harte welkom!
Gr. Elvira
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Re: Reis Elviraa: Rondreis SF - SF
Elvira, ik denk dat je je nog eens even goed moet inlezen.
Yosemite Valley mis je.
Vanaf de Tioga Pass ligt Mammoth Lakes in het zuiden, Bodie naar het noorden
Las Vegas hetzelfde de Hoover dam ligt een uur naar het zuiden, Zion 4 uur naar het noorden, Bryce nog eens 2 1/2 uur daar vandaan. Zoals je nu rijdt zie je de snelweg wel, maar de natuur niet.
Etc ...
Doe het niet in de camper, want dat gaat de gemiddelde snelheid weer een stuk naar beneden.
Plak er enkele dagen bij of kort de route in.
Yosemite Valley mis je.
Vanaf de Tioga Pass ligt Mammoth Lakes in het zuiden, Bodie naar het noorden
Las Vegas hetzelfde de Hoover dam ligt een uur naar het zuiden, Zion 4 uur naar het noorden, Bryce nog eens 2 1/2 uur daar vandaan. Zoals je nu rijdt zie je de snelweg wel, maar de natuur niet.
Etc ...
Doe het niet in de camper, want dat gaat de gemiddelde snelheid weer een stuk naar beneden.
Plak er enkele dagen bij of kort de route in.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Aangezien de Tioga Pass eigenlijk het enige is wat jullie van Yosemite zullen zien zou ik de route zo doen dat je er later in de maand komt. Begin mei is de kans dat de pas open is erg klein, zelfs met de geringe sneeuwval van deze winter.
Ik vind het verder bijzonder gehaast, je hebt - behalve voor de GC - nergens tijd voor de parken, zelfs als je niet wandelt.
Marianne
Ik vind het verder bijzonder gehaast, je hebt - behalve voor de GC - nergens tijd voor de parken, zelfs als je niet wandelt.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het is inderdaad erg gehaast.
Je hebt in deze route geen tijd voor Yosemite. Het is vanaf SF al zo'n 4u rijden naar Yosemite en dan heb je verder nog niets bekeken. Mammoth Lakes ligt in deze trouwens ook niet heel erg lekker, je kan dan beter rond Lee Vining overnachten. Dan rij je de dag erna ook niet een uur extra voor Bodie.
Dag 7 is ook niet te doen. Je hebt helemaal geen tijd voor Zion en/of Bryce die dag. Vertrek echt heel vroeg naar Zion, vergeet de Hoover dam en overnacht in Springdale of Hurricane, dan heb je nog niets aan de tijd om Zion te bezoeken. De dag erna via de 9 door Zion NP naar Bryce rijden en die dag aan Bryce besteden (en daar overnachten) en de dag erna naar Page.
Dag 7 Vr. 8 mei: Las Vegas - Zion
Dag 8 Zat. 9 mei: Zion - Bryce
Dag 9 Zo. 10 mei: Bryce - Page
Williams ligt niet het beste voor de Grand Canyon. Kijk of je evt iets bij de Bright Angel Lodge kunt boeken? Dat is meestal vrij goedkoop, of anders in Tusayan. Williams is toch dik 2x 1u op en neer rijden naar de ingang van de Grand Canyon. Williams ligt wel weer beter dan Flagstaff, maar met de tijd die je hebt is wat rust en dus niet die 3u op en neer rijden naar je hotel wel lekker, want het blijft vanaf Las Vegas wel druk natuurlijk.
maar nog beter draai je het natuurlijk om en pak je Yosemite op het einde. In de hoop dat de tioga pass dan wel open is. Alleen moet je dan wel ergens nog een dag Yosemite vandaan halen.
Je hebt op deze manier wel maar erg weinig tijd voor LA. Ik zou die volle dag Monterey eraf halen en deze bij LA zetten. Rij dan de dag erna wat verder dan Santa Barbara. Je hebt als je de ochtendtour doet genoeg tijd om na de walvistocht nog naar San Francisco te rijden. Met nog 2 dagen SF heb je genoeg tijd voor de highlights van die stad.
Dag 15 Zat. 16 mei: Los Angeles
Dag 16 Zo. 17 mei: Los Angeles - Pismo Beach
Dag 17 Ma. 18 mei: Los Angeles - Monterey
Dag 18 Di. 19 mei: Monterey (Whale Watching) - San Francisco
Je hebt in deze route geen tijd voor Yosemite. Het is vanaf SF al zo'n 4u rijden naar Yosemite en dan heb je verder nog niets bekeken. Mammoth Lakes ligt in deze trouwens ook niet heel erg lekker, je kan dan beter rond Lee Vining overnachten. Dan rij je de dag erna ook niet een uur extra voor Bodie.
Dag 7 is ook niet te doen. Je hebt helemaal geen tijd voor Zion en/of Bryce die dag. Vertrek echt heel vroeg naar Zion, vergeet de Hoover dam en overnacht in Springdale of Hurricane, dan heb je nog niets aan de tijd om Zion te bezoeken. De dag erna via de 9 door Zion NP naar Bryce rijden en die dag aan Bryce besteden (en daar overnachten) en de dag erna naar Page.
Dag 7 Vr. 8 mei: Las Vegas - Zion
Dag 8 Zat. 9 mei: Zion - Bryce
Dag 9 Zo. 10 mei: Bryce - Page
Williams ligt niet het beste voor de Grand Canyon. Kijk of je evt iets bij de Bright Angel Lodge kunt boeken? Dat is meestal vrij goedkoop, of anders in Tusayan. Williams is toch dik 2x 1u op en neer rijden naar de ingang van de Grand Canyon. Williams ligt wel weer beter dan Flagstaff, maar met de tijd die je hebt is wat rust en dus niet die 3u op en neer rijden naar je hotel wel lekker, want het blijft vanaf Las Vegas wel druk natuurlijk.
maar nog beter draai je het natuurlijk om en pak je Yosemite op het einde. In de hoop dat de tioga pass dan wel open is. Alleen moet je dan wel ergens nog een dag Yosemite vandaan halen.
Je hebt op deze manier wel maar erg weinig tijd voor LA. Ik zou die volle dag Monterey eraf halen en deze bij LA zetten. Rij dan de dag erna wat verder dan Santa Barbara. Je hebt als je de ochtendtour doet genoeg tijd om na de walvistocht nog naar San Francisco te rijden. Met nog 2 dagen SF heb je genoeg tijd voor de highlights van die stad.
Dag 15 Zat. 16 mei: Los Angeles
Dag 16 Zo. 17 mei: Los Angeles - Pismo Beach
Dag 17 Ma. 18 mei: Los Angeles - Monterey
Dag 18 Di. 19 mei: Monterey (Whale Watching) - San Francisco
Je hebt helaas een beetje een onmogelijke route gemaakt! Zonde want zo heb je geen tijd om ook maar iets van de parken te zien.
Ik heb een nieuw voorbeeld gemaakt voor je. Hier is Page eruit gehaald, het meer is te koud om te zwemmen en Antelope Canyon en Horseshoebend kan je onderweg meenemen. Indien je echt naar page wilt kan je Monument valley laten vallen. Je hebt nu voldoende tijd voor bryce, zion, grand canyon en yosemite.
Las Vegas staat er nu 2x in dan kan je op dag 7 van Las Vegas naar Grand Canyon Hooverdam meenemen. Heb nu ook een overnachting Death Valley erin want de sterrenhemel is prachtig en het is in mei nog niet te heet. Ik zou lekker de auto houden in SF als ik jullie was en een hotel met parkeergarage uitzoeken. Het scheelt heel veel reistijd en jullie hoeven niet tussendoor die auto weer weg te brengen.
Dag 1: Zat. 2 mei: AMS - SFO - Monterey
Dag 2: Zo. 3 mei: Monterey - San Simeon
Dag 3 Ma. 4 mei: San Simeon - LA
Dag 4 Di. 5 mei: LA
Dag 5 Wo. 6 mei: LA
Dag 6 Do. 7 mei: LA - Las Vegas
Dag 7 Vr. 8 mei: Las Vegas - Grand Canyon
Dag 8 Zat. 9 mei: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 9 Zo. 10 mei: Monument Valley - Bryce
Dag 10 Ma. 11 mei: Bryce - Zion
Dag 11 Di. 12 mei: Zion
Dag 12 Wo. 13 mei: Zion - LV
Dag 13 Do. 14 mei: LV
Dag 14 Vr. 15 mei: LV - Death Valley
Dag 15 Zat. 16 mei: Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 16 Zo. 17 mei: Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 17 Ma. 18 mei: Yosemite
Dag 18 Di. 19 mei: Yosemite - San Francisco
Ik heb een nieuw voorbeeld gemaakt voor je. Hier is Page eruit gehaald, het meer is te koud om te zwemmen en Antelope Canyon en Horseshoebend kan je onderweg meenemen. Indien je echt naar page wilt kan je Monument valley laten vallen. Je hebt nu voldoende tijd voor bryce, zion, grand canyon en yosemite.
Las Vegas staat er nu 2x in dan kan je op dag 7 van Las Vegas naar Grand Canyon Hooverdam meenemen. Heb nu ook een overnachting Death Valley erin want de sterrenhemel is prachtig en het is in mei nog niet te heet. Ik zou lekker de auto houden in SF als ik jullie was en een hotel met parkeergarage uitzoeken. Het scheelt heel veel reistijd en jullie hoeven niet tussendoor die auto weer weg te brengen.
Dag 1: Zat. 2 mei: AMS - SFO - Monterey
Dag 2: Zo. 3 mei: Monterey - San Simeon
Dag 3 Ma. 4 mei: San Simeon - LA
Dag 4 Di. 5 mei: LA
Dag 5 Wo. 6 mei: LA
Dag 6 Do. 7 mei: LA - Las Vegas
Dag 7 Vr. 8 mei: Las Vegas - Grand Canyon
Dag 8 Zat. 9 mei: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 9 Zo. 10 mei: Monument Valley - Bryce
Dag 10 Ma. 11 mei: Bryce - Zion
Dag 11 Di. 12 mei: Zion
Dag 12 Wo. 13 mei: Zion - LV
Dag 13 Do. 14 mei: LV
Dag 14 Vr. 15 mei: LV - Death Valley
Dag 15 Zat. 16 mei: Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 16 Zo. 17 mei: Mammoth Lakes - Yosemite
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had in 2012 eind April al 43 graden celcius en begin Mei 2013 41 graden, ik weet niet wat je nog niet te heet noemten het is in mei nog niet te heet

Dankjewel voor alle tips!
We hebben besloten de route sowieso om te draaien zodat we eind mei (hopelijk) via de Tioga Pass kunnen gaan. Onze keuze voor Williams als uitval basis voor GC willen we behouden aangezien we van vrienden de tip hadden gekregen dat dit een leuke plek zou zijn. De Hoover Dam heb ik nu uit het programma gehouden aangezien dit voor ons sowieso geen must was, maar meer ' als we er toch ongeveer langs komen'. Las Vegas heb ik een dag minder ingepland om een volle dag Yosemite te kunnen inplannen.
De aangepaste route ziet er dan zo uit:
Dag 2: Zo. 3 mei: SF - Monterey (Whale watching)
Dag 3 Ma. 4 mei: Monterey - Carmel by the Sea - Pismo Beach - Santa Barbara
Dag 4 Di. 5 mei: Santa Barbara - Santa Monica - Los Angeles
Dag 5 Wo. 6 mei: Los Angeles
Dag 6 Do. 7 mei: Los Angeles - Williams
Dag 7 Vr. 8 mei: Williams - Grand Canyon - Williams
Dag 8 Zat. 9 mei: Williams - Monument Valley
Dag 9 Zo. 10 mei: Monument Valley - Page (Antelope Canyon, Horsehoe Bend, Lake Powell)
Dag 10 Ma. 11 mei: Page - Bryce (Panguitch of Tropic?)
Dag 11 Di. 12 mei: Bryce - Zion (Springdale)
Dag 12 Wo. 13 mei: Zion - Las Vegas
Dag 13 Do. 14 mei: Las Vegas
Dag 14 Vr. 15 mei: Las Vegas - Death Valley
Dag 15 Zat. 16 mei: Death Valley - Lee vining (evt. nog naar Bodie?)
Dag 16 Zo. 17 mei: Lee vining (evt. nog naar Bodie?) - Yosemite (Via Tioga Pass)
Wat vinden jullie van bovenstaande route?
We hebben besloten de route sowieso om te draaien zodat we eind mei (hopelijk) via de Tioga Pass kunnen gaan. Onze keuze voor Williams als uitval basis voor GC willen we behouden aangezien we van vrienden de tip hadden gekregen dat dit een leuke plek zou zijn. De Hoover Dam heb ik nu uit het programma gehouden aangezien dit voor ons sowieso geen must was, maar meer ' als we er toch ongeveer langs komen'. Las Vegas heb ik een dag minder ingepland om een volle dag Yosemite te kunnen inplannen.
De aangepaste route ziet er dan zo uit:
Dag 2: Zo. 3 mei: SF - Monterey (Whale watching)
Dag 3 Ma. 4 mei: Monterey - Carmel by the Sea - Pismo Beach - Santa Barbara
Dag 4 Di. 5 mei: Santa Barbara - Santa Monica - Los Angeles
Dag 5 Wo. 6 mei: Los Angeles
Dag 6 Do. 7 mei: Los Angeles - Williams
Dag 7 Vr. 8 mei: Williams - Grand Canyon - Williams
Dag 8 Zat. 9 mei: Williams - Monument Valley
Dag 9 Zo. 10 mei: Monument Valley - Page (Antelope Canyon, Horsehoe Bend, Lake Powell)
Dag 10 Ma. 11 mei: Page - Bryce (Panguitch of Tropic?)
Dag 11 Di. 12 mei: Bryce - Zion (Springdale)
Dag 12 Wo. 13 mei: Zion - Las Vegas
Dag 13 Do. 14 mei: Las Vegas
Dag 14 Vr. 15 mei: Las Vegas - Death Valley
Dag 15 Zat. 16 mei: Death Valley - Lee vining (evt. nog naar Bodie?)
Dag 16 Zo. 17 mei: Lee vining (evt. nog naar Bodie?) - Yosemite (Via Tioga Pass)
Wat vinden jullie van bovenstaande route?
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dag 7 wiliams-gc-williams is niet helemaal top
Blijf dan in de gc op een camping of ga desnoods naar Tusayan, maar niet helemaal meer terug naar Williams, dat is onnodig op en neer rijden.
Blijf dan in de gc op een camping of ga desnoods naar Tusayan, maar niet helemaal meer terug naar Williams, dat is onnodig op en neer rijden.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dag 10 Bryce Canyon heeft zelf een camping en ook motel. Ruby's Inn.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe leuk Williams ook is (hebben die vrienden ook in het park overnacht? kunnen ze het vergelijken?), een overnachting aan de rim is toch wel een aanrader. Doe 1 nacht Williams en de volgende nacht Mather CG. Reserveren via http://www.recreation.gov. En als je niet kampeert kijk dan op http://www.grandcanyonlodges.com.
Het kan goed zijn dat de TIoga Pass open is, maar zeker is het niet.
Marianne
Het kan goed zijn dat de TIoga Pass open is, maar zeker is het niet.
Marianne
Is al een stuk beter! 1 dag LA is wel erg kort. Ik zou dan toch een nacht bij Williams weghalen en bij LA erbij doen. Zion heb je eigenlijk ook een hele dag voor nodig, houd je er rekening mee dat Lake Powell veel te koud is om te zwemmen? Want dan zou ik toch overwegen om Page in te ruilen voor een extra nacht Zion.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou het lekker zo laten eigenlijk, met idd die tweede nacht Williams naar de Grand Canyon (kijk bv Bright Angel Lodge) plaatsen. Dat scheelt ook weer minimaal een uur als je naar Monument Valley rijd.
Ik zou zeker die nacht Page wel laten staan. Voor zwemmen zal het idd misschien nog te koud zijn, maar met de rit naar Page, de Horseshoe Bend en Antilope Canyon ben je zeker al meer dan een halve dag kwijt en als je stopt bij de dam en bv bij Wapweah Marina of Lone Rock Beach kun je ook gewoon een stuk langs het meer lopen of een bootje huren. Ik vind Page (en dan niet het dorp zelf, daar is behalve als je van kerken houd niet erg veel aan) zo'n relatief onbekend pareltje van het zuidwesten.
Ik zou zeker die nacht Page wel laten staan. Voor zwemmen zal het idd misschien nog te koud zijn, maar met de rit naar Page, de Horseshoe Bend en Antilope Canyon ben je zeker al meer dan een halve dag kwijt en als je stopt bij de dam en bv bij Wapweah Marina of Lone Rock Beach kun je ook gewoon een stuk langs het meer lopen of een bootje huren. Ik vind Page (en dan niet het dorp zelf, daar is behalve als je van kerken houd niet erg veel aan) zo'n relatief onbekend pareltje van het zuidwesten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 1966 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 2 Reacties