Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Peter Meerkerk: rondreis LA - LA
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis Peter Meerkerk: rondreis LA - LA
Beste forumleden,
In Juni gaan wij met 4 personen een rondreis maken door het zuidwesten van Amerika. Dit gaan we doen per auto.
Geen van ons allen heeft hier ervaring in, dus vinden het best wel lastig om een reisschema te maken.
Het gaat om een reis van 18 dagen, waarin we natuurlijk zoveel mogelijk willen zien☺!
De tickets en auto zijn inmiddels geboekt.
Nu is mijn vraag of het schema wat we gemaakt hebben haalbaar is, en of jullie misschien nog tips hebben voor met dingen die we zeker moeten bezoeken. En of we al hotels moeten boeken van te voren?
Ben benieuwd naar jullie reacties...
Schema:
Dag 1. Amsterdam -Los Angeles
Dag 2. Los Angeles - San Diego
Dag 3. San Diego - Joshua Tree en dan als optie via Palm Springs..
Dag 4. Joshua Tree - Kingman
Dag 5. Kingman - Sedona dan als optie Flagstaff
Dag 6. Sedona - Grand Canyon
Dag 7. Grand Canyon - Monument Valley
Dag 8. Monument Valley - Zion
Dag 9. Zion - Las Vegas
Dag 10. Las Vegas
Dag 11. Las Vegas - Death Valley
Dag 12. Death Valley - Sequoia Park
Dag 13. Sequoia Park - Yosimite Park
Dag 14. Yosimite Park - San Fransisco
Dag 15. San Fransisco
Dag 16. San Fransisco - San Simeon
Dag 17. San Simeon - Los Angeles
Dag 18. Los Angeles - Amsterdam vliegen s avonds terug...
In Juni gaan wij met 4 personen een rondreis maken door het zuidwesten van Amerika. Dit gaan we doen per auto.
Geen van ons allen heeft hier ervaring in, dus vinden het best wel lastig om een reisschema te maken.
Het gaat om een reis van 18 dagen, waarin we natuurlijk zoveel mogelijk willen zien☺!
De tickets en auto zijn inmiddels geboekt.
Nu is mijn vraag of het schema wat we gemaakt hebben haalbaar is, en of jullie misschien nog tips hebben voor met dingen die we zeker moeten bezoeken. En of we al hotels moeten boeken van te voren?
Ben benieuwd naar jullie reacties...
Schema:
Dag 2. Los Angeles - San Diego
Dag 3. San Diego - Joshua Tree en dan als optie via Palm Springs..
Dag 4. Joshua Tree - Kingman
Dag 5. Kingman - Sedona dan als optie Flagstaff
Dag 6. Sedona - Grand Canyon
Dag 7. Grand Canyon - Monument Valley
Dag 8. Monument Valley - Zion
Dag 9. Zion - Las Vegas
Dag 10. Las Vegas
Dag 11. Las Vegas - Death Valley
Dag 12. Death Valley - Sequoia Park
Dag 13. Sequoia Park - Yosimite Park
Dag 14. Yosimite Park - San Fransisco
Dag 15. San Fransisco
Dag 16. San Fransisco - San Simeon
Dag 17. San Simeon - Los Angeles
Re: rondreis LA - LA
Leuk dat jullie gaan! Ik zou als ik jullie was gewoon hotels boeken zeker omdat je steeds twee kamers nodig hebt! Daarnaast scheelt het je aan het eind van de dag weer zoeken.
Jullie schema is wel veellll te vol! Dit doe je normaal gezien in 3,5/4 weken. Ik heb dus even wat dingetjes eruit gehaald. Je zit anders alleen maar in de auto en zou nog geen eens tijd hebben voor uitzichtpunten laat staan een wandeling.
Dag 1. Amsterdam - Los Angeles
Dag 2. Los Angeles - Las Vegas
Dag 3. Las Vegas
Dag 4. Las Vegas - Grand Canyon
Dag 5. Grand Canyon - Monument Valley
Dag 6. MV - Bryce canyon
Dag 7. Bryce - Zion
Dag 8. Zion
Dag 9. Zion - Death Valley
Dag 10. Death Valley - Yosemite (over tioga pass)
Dag 11. Yosemite
Dag 12. Yosemite - San franscisco
Dag 13. SF
Dag 14. SF
Dag 15. SF - San Simeon
Dag 16. San Simeon - LA
Dag 17. LA
Joshua, San Diego en Sequoia is echt geen tijd voor, heb wel Bryce ervoor terug gezet:). Dit is nog steeds gehaaste route maar wel veel haalbaarder.
Jullie schema is wel veellll te vol! Dit doe je normaal gezien in 3,5/4 weken. Ik heb dus even wat dingetjes eruit gehaald. Je zit anders alleen maar in de auto en zou nog geen eens tijd hebben voor uitzichtpunten laat staan een wandeling.
Dag 1. Amsterdam - Los Angeles
Dag 2. Los Angeles - Las Vegas
Dag 3. Las Vegas
Dag 4. Las Vegas - Grand Canyon
Dag 5. Grand Canyon - Monument Valley
Dag 6. MV - Bryce canyon
Dag 7. Bryce - Zion
Dag 8. Zion
Dag 9. Zion - Death Valley
Dag 10. Death Valley - Yosemite (over tioga pass)
Dag 11. Yosemite
Dag 12. Yosemite - San franscisco
Dag 13. SF
Dag 14. SF
Dag 15. SF - San Simeon
Dag 16. San Simeon - LA
Dag 17. LA
Joshua, San Diego en Sequoia is echt geen tijd voor, heb wel Bryce ervoor terug gezet:). Dit is nog steeds gehaaste route maar wel veel haalbaarder.
- avsboz
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik moet je met nadruk adviseren dit NIET te doen. Van de 18 dagen blijven er effectief 16 over om je route te maken en dan is dit echt veel te veel. Jammer dat je de tickets al geboekt heb. Nu zit je dus vast aan een rondje vanuit LA en beperkt dit je keuzemogelijkheden (en ook het advies wat je hier kan krijgen). Het lijkt me een route/tijd die vanuit een reisbureau komt, klopt dat ?
je zou je kunnen focussen om vanuit LA een oostelijk rondje te doen of een westelijk rondje
Oostelijk Rondje:
1 AMS -LA
2 LA - Needles (via Joshua Tree NP)
3 Needles - Sedona
4 Sedona
5 Grand Canyon Village (via R66)
6 GCV - Monument Valley
7 MV - Page
8 Page - Bryce NP
9 Bryce - Zion NP
10 Zion NP
11 Zion NP - Las Vegas
13 Las Vegas
14 Las Vegas - Death Valley
15 DV - LA
16 LA
17 ??
18 LA - AMS
Westelijk rondje:
1 AMS -LA
2 LA - Morrobay (of omgeving)
3 Morrobay - Monterey
4 Monterey - SF
5 SF
6 SF
7 SF - Yosemite
8 Yosemite
9 Yosemite
10 Yosemite - Lee Vinning
11 Lee Vinning - Death Valley
13 Death Valley - Las Vegas
14 Las Vegas
15 Las Vegas - LA
16 LA
17 ??
18 LA - AMS
In alle bij de routes is er dan nog ruimte om ergens een dag extra te besteden.
Kijk vooral hier op dit forum eens naar de reeds bestaande adviezen en voorgestelde routes. Als jullie in juni gaan, zou ik zeker al hotels gaan boeken. Je gaat een aantal toeristische hot spots langs, die nu al zeker vol raken. De Nationale Parken zitten zeker vol, voor de grote steden kan je een gok wagen, daar is altijd wel plek te vinden. Vraag is dan wel of je je de tijd kunt veroorloven om te gaan zoeken naar een geschikt hotel ter plaatse. Wij beginnen altijd al eind december/begin januari met boeken (voor de maand juni) en zelfs dan lukt het me niet altijd om m n favourite (en betaalbare) plekje te krijgen.
Je bent echt veel te ambitieus met je route in een te korte tijd. Je kan best een mooie trip hebben, maar je gunt jezelf niet genoeg tijd om (voldoende) dingen te zien. Voor veel zaken moet je de tijd nemen en kan je niet met de auto alles doen. Neem tijd voor trails, wandelingen, bezichtigingen. Nog een tip: boek vooral hotels in (of zo dicht bij als het maar kan) de nationale parken. Dit vooral met oog op verlies aan reistijd (je verkijk je gowu op de afstanden) en het geeft je de mogelijkheid om bij zonsopkomst/ondergang de mooste plekken nog te bezoeken. Het wordt afgeraden om in het donker nog veel te rijden in/om de natuurgebieden.
je zou je kunnen focussen om vanuit LA een oostelijk rondje te doen of een westelijk rondje
Oostelijk Rondje:
1 AMS -LA
2 LA - Needles (via Joshua Tree NP)
3 Needles - Sedona
4 Sedona
5 Grand Canyon Village (via R66)
6 GCV - Monument Valley
7 MV - Page
8 Page - Bryce NP
9 Bryce - Zion NP
10 Zion NP
11 Zion NP - Las Vegas
13 Las Vegas
14 Las Vegas - Death Valley
15 DV - LA
16 LA
17 ??
18 LA - AMS
Westelijk rondje:
1 AMS -LA
2 LA - Morrobay (of omgeving)
3 Morrobay - Monterey
4 Monterey - SF
5 SF
6 SF
7 SF - Yosemite
8 Yosemite
9 Yosemite
10 Yosemite - Lee Vinning
11 Lee Vinning - Death Valley
13 Death Valley - Las Vegas
14 Las Vegas
15 Las Vegas - LA
16 LA
17 ??
18 LA - AMS
In alle bij de routes is er dan nog ruimte om ergens een dag extra te besteden.
Kijk vooral hier op dit forum eens naar de reeds bestaande adviezen en voorgestelde routes. Als jullie in juni gaan, zou ik zeker al hotels gaan boeken. Je gaat een aantal toeristische hot spots langs, die nu al zeker vol raken. De Nationale Parken zitten zeker vol, voor de grote steden kan je een gok wagen, daar is altijd wel plek te vinden. Vraag is dan wel of je je de tijd kunt veroorloven om te gaan zoeken naar een geschikt hotel ter plaatse. Wij beginnen altijd al eind december/begin januari met boeken (voor de maand juni) en zelfs dan lukt het me niet altijd om m n favourite (en betaalbare) plekje te krijgen.
Je bent echt veel te ambitieus met je route in een te korte tijd. Je kan best een mooie trip hebben, maar je gunt jezelf niet genoeg tijd om (voldoende) dingen te zien. Voor veel zaken moet je de tijd nemen en kan je niet met de auto alles doen. Neem tijd voor trails, wandelingen, bezichtigingen. Nog een tip: boek vooral hotels in (of zo dicht bij als het maar kan) de nationale parken. Dit vooral met oog op verlies aan reistijd (je verkijk je gowu op de afstanden) en het geeft je de mogelijkheid om bij zonsopkomst/ondergang de mooste plekken nog te bezoeken. Het wordt afgeraden om in het donker nog veel te rijden in/om de natuurgebieden.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Voor 18 dagen willen jullie inderdaad vrij veel zien. Een beetje te veel vrees ik.
Voor LA heb je weinig tijd. Tenzij je hier dag 2 volledig aan besteed, maar dan heeft het totaal geen zin om nog naar San Diego te gaan.
Voor San Diego heb je in ieder geval ook onvoldoende tijd. Ik zou dit dan ook al als eerste schrappen.
Ook Joshua Tree zou ik niet weerhouden.
Death valley - Sequoia is niet realistisch + te weinig tijd
Voor Yosemite is er ook weinig tijd.
Dag 2. Los Angeles - Kingman (via route 66) (eventueel kan je ook op één dag tot aan de GC, dat is ver, maar je zal toch vroeg wakker zijn)
Dag 3. Kingman - Grand Canyon
Dag 4. Grand Canyon - Sedona
Dag 5. Sedona - Monument Valley
Dag 6. Monument Valley - Page - Bryce
Dag 7. Bryce - Zion
Dag 8. Zion - Las Vegas
Dag 9. Las Vegas
Dag 10. Las Vegas - Death Valley
Dag 11. Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 12.Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 13. Yosemite Park - SF
Dag 14. San Fransisco
Dag 15. San Fransisco - San Simeon
Dag 16. San Simeon - LA
Dag 17. Los Angeles
Bovenstaande is nog steeds druk, maar ik heb toch getracht om maximaal erin te houden wat jullie hadden.
Voor LA heb je weinig tijd. Tenzij je hier dag 2 volledig aan besteed, maar dan heeft het totaal geen zin om nog naar San Diego te gaan.
Voor San Diego heb je in ieder geval ook onvoldoende tijd. Ik zou dit dan ook al als eerste schrappen.
Ook Joshua Tree zou ik niet weerhouden.
Death valley - Sequoia is niet realistisch + te weinig tijd
Voor Yosemite is er ook weinig tijd.
Dag 2. Los Angeles - Kingman (via route 66) (eventueel kan je ook op één dag tot aan de GC, dat is ver, maar je zal toch vroeg wakker zijn)
Dag 3. Kingman - Grand Canyon
Dag 4. Grand Canyon - Sedona
Dag 5. Sedona - Monument Valley
Dag 6. Monument Valley - Page - Bryce
Dag 7. Bryce - Zion
Dag 8. Zion - Las Vegas
Dag 9. Las Vegas
Dag 10. Las Vegas - Death Valley
Dag 11. Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 12.Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 13. Yosemite Park - SF
Dag 14. San Fransisco
Dag 15. San Fransisco - San Simeon
Dag 16. San Simeon - LA
Dag 17. Los Angeles
Bovenstaande is nog steeds druk, maar ik heb toch getracht om maximaal erin te houden wat jullie hadden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Reis Peter Meerkerk: rondreis LA - LA
Jullie hebben echt te veel in de planning gezet.
Neem de tips die hierboven gegeven werden ter harte.
Bekijk de verschillende voorgestelde routes en probeer eruit te halen waar echt jullie interesses liggen.
(persoonlijk kan ik me wel vinden in de route van EEAMuller)
Neem er ook eens een kaart bij, dan zie je dat sommige dingen gewoon niet gaan.
Zo heeft Sequoia NP geen oostelijke ingang. Als je dus van DV naar Sequoia wilt gaan, dien je langs onder om te rijden.
Erg lange rit, en geen tijd om Sequoia te bezoeken.
Groetjes,
Ingrid
Neem de tips die hierboven gegeven werden ter harte.
Bekijk de verschillende voorgestelde routes en probeer eruit te halen waar echt jullie interesses liggen.
(persoonlijk kan ik me wel vinden in de route van EEAMuller)
Neem er ook eens een kaart bij, dan zie je dat sommige dingen gewoon niet gaan.
Zo heeft Sequoia NP geen oostelijke ingang. Als je dus van DV naar Sequoia wilt gaan, dien je langs onder om te rijden.
Erg lange rit, en geen tijd om Sequoia te bezoeken.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik kan me ook wel vinden in de route van EEAMuller, ik zou alleen Bryce verzetten naar Page. Page op doorreis van MV doen geeft te weinig tijd voor of Page en/of Bryce. Of in dit geval misschien 1 nacht uittrekken voor Zion ipv 2 en daar een nacht voor bij Page zetten.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik zou inderdaad de route wat aanpassen. Zoals jullie hem op hebben gesteld is iets te veel van het goede.
Je zult dan alleen in de auto zitten en weinig zien en dat is natuurlijk zonde.
De route van EEAMULLER is inderdaad een mooie opzet en geeft jullie ook de tijd om ergens rond te kijken of te wandelen.
Er is zoveel moois te zien dat je ogen te kort zult komen.
Door wat meer rust in de route te brengen zul je volop kunnen genieten van deze fantastische reis
Je zult dan alleen in de auto zitten en weinig zien en dat is natuurlijk zonde.
De route van EEAMULLER is inderdaad een mooie opzet en geeft jullie ook de tijd om ergens rond te kijken of te wandelen.
Er is zoveel moois te zien dat je ogen te kort zult komen.
Door wat meer rust in de route te brengen zul je volop kunnen genieten van deze fantastische reis

2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 893 Weergaves
-
Laatste bericht door Old Faithful
-
- 9 Reacties